Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Snøen reiste ganske så raskt og nå er der is som gjelder her også! M ville ikke prøve kjelken sin uansett.

Nå prøver vi med litt bleieslutt. M fikk noen fine rosa truser og noen med hjerte på til jul. Og de skal ho selvfølgelig få lov til å ha på. Vi har ikke så store forhåpninger, men ho kan nå få prøve nå når vi er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare håper lillegutt slutter med bleier før han begynner på skolen, jeg nå.. Etter halvannet år med trening vil han endelig sitte på doringen i alle fall. Og nå har vi gjort det i flere måneder, men enda ikke en eneste ting i do.. Han sier ikke fra når han må bæsje eller tisse. Vet ikke om han kjenner det selv en gang, før det er gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til begge to. Bare det at de viser noen interesse for do og/eller det som skjer i bleia er jo en god start.

For å trøste Aricept, så har min kusine en gutt som er 10 mnd. eldre enn våre gutter, og der satser de på å slutte til sommeren. Han ER bare IKKE interessert i å slutte i det hele tatt, bryr seg katta om potte og do, og hun har latt det være for nå. Hun vasker heller bleiene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg satsar på bleieslutt til sumaren her. No er jo mini litt yngre enn dei fleste andre her då, har er jo ikkje 3 før uti september. Forhåpentleg blir det lettare å få minsten til å slutte, han som har storebroren å sjå opp til. Mini er veldig interessert i å ha på seg truse, men ikkje i å gå på do/potte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke håpe på noe ang. bleieslutt, for I er en ekte furie, og den ene dagen kan hun tisse kun på potte, og neste dag kaster hun potta veggimellom. I går tisset hun på potte mange ganger, mens i dag ble potta sparket og alle forsøk resulterte i hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi er vel ikke alene.. Vi får prøve skikkelig til våren/ sommeren. Vil jo ikke tvinge gutten heller så han får dårlige assosiasjoner til doen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvang fører ingenting godt med seg! Vi har vært heldige med vår gutt. Han har vært lett å ha på potte, og jeg var heldig og kom over dette med tidlig intro av potte , slik at vi fikk en tidlig start med det. Nå er han mer bestemt og det er ikke alltid han vil på potta, selv om vi vet at han må tisse. Men, og det er et stort men...han lar seg lett overtale og bestikke til en liten pottetur. Er det blånekt selv om vi tilbyr han druer og at pappa sitter sammen med han, da MÅ han rett og slett ikke. ;)

Takker han ja til drue og pappa ved siden av, så må han egentlig tisse, men har nektet fordi han ikke vil avbryte det han holdt på med. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går på do minst en gang om dagen, enten for å tisse eller bæsje.

Han sier fra selv at han vil på do.

Som regel begynner han å bæsje litt i bleien, og hvis vi ser det og spør om han vil på do, så fortsetter han der, så føler vi er godt i gang, men stresser ikke.

Hadde vært godt å fått han avvent i løpet av sommeren, iallefall med bleier på dagtid, så man slipper to bleiebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg vil ha ett barn til, mannen vil ikke. Og en sånn avgjørelse må selvfølgelig begge være med på, så da blir det antakelig bare ett barn her. Han har sagt vi kan prate om det når jeg blir ferdig på skolen om halvannet år, så vi får se hva som skjer da.

Ikke at jeg kjemper så hardt for å overbevise mannen, jeg er ikke helt overbevist selv.. Svangerskap og fødsel var tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var tøft. Men resultatet var jo så fantastisk! Og jeg hadde jo villig ofret mitt eget liv for at den skjønne gutten min skal leve. Så det er vel verdt det en gang til? Jeg tenker faktisk mye på det og det er et vanskelig valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart er vel jeg den eneste igjen her som ettbarnsmor...

Neida... vi er flere. Her har vi mer eller mindre vært prøvere siden forrige fødsel. Blitt gravid én gang på to år, og da ble det SA i uke 6 :( Jaja, før C kom prøvde vi i tre og et halvt år.

Hilsen sliten og misunnelig Kvist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, her er det lenge siden jeg har vært og her har det jo skjedd ting og tang :) Gratulerer til dere som skal ha småtasser, kan tenke meg dere gleder dere masse :)

Her storkoser vi oss og foreløpig kan jeg si at å ha 2 ikke er som å ha ti. Det er herlig og jeg nyter dagene. Merker storebror har fri fra bhg nå så alt er jo ikke bare rosenrødt, men som oftest er det bare kos :) Hun er nå 4 mnd og flinke storebror 2,5 rett over nyttår.

Håper dere har det fint alle sammen og at dere har kost dere masse i julen. Riktig godt nyttår alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...