Edie Skrevet 12. desember 2011 #7522 Skrevet 12. desember 2011 Her klarer han gudskjelov ikke å åpne kjøleskapet. Han når så vidt opp til knotten, men den er for liten så han får ikke godt nok tak. (en fordel med innebygd kjøleskap, men jeg synes noen ganger det er vanskelig å åpne selv ) Han liker ikke noe pålegg lenger han lille her. Han spiste makrell og kaviar og leverpostei tidligere. Han sier ja hver gang vi spør om han vil ha ost eller skinke eller hva som helst av pålegg. Hvis han drister seg til å ta det i munn, kommer det rett ut igjen. Så brød med Vita ekstra lett hjertego' er det som spiser her i huset. Bra ingen ser hva han spiser til frokost, ser jo så stusselig ut.
Saeria Skrevet 12. desember 2011 #7523 Skrevet 12. desember 2011 Her er det IKKE noe problem å nå øverste hylle, så det er smaking på baconost, prim, smør, brunost...Heller enn å få små merker etter klør, så finner han en skje og forsyner seg med den. Unntak er brunosten da. Hvitost og skinke liker han ikke, men brunostrullene han får av pappaen om morgenen er stas! Stor stas! Så grafser han druer, og de skal ligge i en liten plastskål, så da finner han frem det først! Her skal det gjøres ordentlig!
Soon Skrevet 12. desember 2011 #7524 Skrevet 12. desember 2011 Hehe, de er noen sjarmiser, assa E åpner også kjøleskapet, men vi har kombiskap, så han når ikke opp til hyllene - men får ett overblikk og står og rooooper hva han vil ha Oste-rull er en favoritt her også. Av pålegg går det mest i kaviar og majones, leverpostei, prim og av og til jordbærsyltetøy. Men han liker også hvitost og brunost, div påleggsalater og smøreost også, men vi har det ikke så ofte selv. Jeg er hjemme idag med influensa, den er heldigvis på vei bort, men tror det er greit å holde seg hjemme fra jobb en dag så man blir fortere frisk. Har sovet på sofaen siden gutta dro ut døra her ved halv ni tiden, til ett - luksus Fått tatt meg en dusj nå og skal baare slappe av til de kommer hjem i 16.30-tiden, da regner jeg med det er full fart, så er godt å få tatt seg inn litt.
Gjest Unknown Skrevet 12. desember 2011 #7525 Skrevet 12. desember 2011 Her får faktisk maten være i fred. Til og med matskuffene der ho sikkert vet godt at det befinner seg både sjokolade, rosiner, kjeks og annet. Men tror ho glemmer det like raskt som ho ser det Nå ligger ho og sover sammen med ene ultralydbildet av lillesøster/bror. Søta ble så merkelig når vi viste bildet og sa at der var babyen i mamma sin mage. Såg hjernen arbeidet på høygir
Saeria Skrevet 12. desember 2011 #7526 Skrevet 12. desember 2011 Søte blivende storesøster! Her er også kaviar og majones storveis. Er den mannlige assistenten på avdelingen, og alles store helt, som gav ungene det. Vi har sjelden begge deler i hus, og jeg spiser hverken kaviar eller majones (unntak for rekesmørbrød). Jaja, nå er jo matlysten generelt sett liten for tida, og den har ikke vært noe særlig siden svangerskapskvalmen slo til. :gjeiper: Om ikke annet har jeg fått gjort litt på dagtid i dag, sykmeldt som man er. Så da fikk jeg kjøpt julegave til svigermor, mannen og bursdagsgave til min stefar som fyller i romjula. Pluss at jeg fikk kjøpt inn årets pinnekjøtt. Så noget er denne kvalmen god for. Jeg slipper å ta julestria komprimert og på tidspunkt hvor alle andre er ute og handler.
Soon Skrevet 12. desember 2011 #7527 Skrevet 12. desember 2011 Så herlig, Unknown *smelte* Her fikk jeg endelig positiv el-test igår, så det "for harde livet", til tross for sykdom. Har veeeldig lyst til at spiren skal sitte nå altså, utålmodig!!!
Edie Skrevet 12. desember 2011 #7528 Skrevet 12. desember 2011 Gratulerer deg her også jeg Unknown, med helt frisk, sprellende, fin baby i magen! Og masse lykke til Soon! Håper det klaffer for dere nå
Soon Skrevet 12. desember 2011 #7529 Skrevet 12. desember 2011 Tusen takk, Aricept - ja, det håper vi også!!
ViljaH Skrevet 12. desember 2011 #7530 Skrevet 12. desember 2011 Ofte dusjer jeg om kvelden for å spare tid om morgenen. Men jeg kan dusje om morgenen, setter lillegull ved spisebordet med frokost og barnetv, badet er ved stua så jeg hører ham med døren oppe. Lytter veldig etter tegn på om han setter noe i halsen, så er mest komfortbel med å gi ham grøt som ikke er altfor tjukk. Dette går veldig fint, jeg stikker hodet ut og smiler og vinker med jevne mellomrom mens jeg steller meg. Kan også ta med ham i dusjen. Vil ikke ha ham lekende på badet mens jeg dusjer, da blir det meste undersøkt.. Lillegull er veldig forkjøla, tjukt snørr og bjeffende hoste. Holdt ham hjemme idag, jeg har selv samme tror jeg, og jeg har sår hals, så mye mulig han har det også. Jeg synes ikke han trnger være kjempesyk for å være hjemme fra barnegagen, tenker det handler ikke om å være syk nok til å være hjemme, men heller å være frisk nok til å være i bhg. Hvis han ikke er pigg, skal han være med foreldrene sine.
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2011 #7531 Skrevet 13. desember 2011 Uff, M er også forkjøla. Hadde jeg bare vært i form i dag, så skulle ho også fått være hjemme. Men siden mannen ikke kunne være fraværende på jobb og jeg er sofasliter, så måtte vi bare være "fæle" foreldre og sende henne likevel. Men de har fått streng beskjed om å ringe med en gang visst de synes det er for galt å ha ho der! Og lykke til Soon, krysser fingrer
Soon Skrevet 13. desember 2011 #7532 Skrevet 13. desember 2011 Takk, Unknown Jeg er sofasliter i dag også jeg, hoster og harker, og da er det ikke trivelig å ha en jobb hvor du er tett oppi andre mennesker. Får håpe og tro at jeg er bra igjen i morra. Fikk iallefall tatt igjen litt tapt søvn, E holdt det gående fra 00.30 til 02.30 inatt. Skulle ha mat og melk og "lalle senga til mamma og pappa" - han fikk bare melk da... Vet ikke helt hva som plaget, men gråt og styra helt til vi kom inn på rommet, men vi kan ikke ta han inn til oss for han ligger så urolig der. Driver å vurderer om det er dagsovinga som begynner å bli overflødig....??? Ahh, vanskelig det der, for han er jo såå trøtt på dagen også, og han sover mellom 1 og 1 1/2time, seneste til 13.30. Og han sovner som regel kjapt til kvelds, kl 19.00. Men de 3 siste nettene nå har han våknet til samme tid og styra skikkelig. Hva tror dere? Sover deres enda på dagtid??
Honesty Skrevet 13. desember 2011 #7533 Skrevet 13. desember 2011 I sover ikke egentlig på dagtid, men noen ganger får hun maks en halvtime. Vi merker at hun da blir betraktelig vanskeligere å legge, men for tiden er det uansett kaotisk, for hun skravler som en foss helt til hun plutselig kollapser, og da er klokka gjerne mellom 20.30 og 21.00. Det er ikke lenge siden hun sovnet rundt 19.30, så vi skjønner lite, men her er det jo mørketid, så kanskje det spiller inn? Hun våkner rundt 7 om morgenen, også, og er aldri trøtt dersom vi vekker henne.
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2011 #7534 Skrevet 13. desember 2011 M sover til 13.00 i bhg, det blir somregel 1 1/2 time ca. SÅ lenge ho ikke sover etter det, så går det bra. Verre i helgene når ho absolutt ikke vil sove, for da sovner ho likevel ut på ettermiddagen en gang.. Er ikke gøy når de holder på og styrer på natta. Uff, jeg ser ikke frem til våkenetter og nattamming igjen
Soon Skrevet 13. desember 2011 #7535 Skrevet 13. desember 2011 E sover fra 19.00-19.30 til ca 06.00 - nå når han har styra på natta har han iallefall tatt igjen litt, og sovet til 07.00.
Edie Skrevet 13. desember 2011 #7536 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Her varieres det voldsomt med dagsovinga. Kan gå en uke med en times søvn, og en uke uten dagsoving i det hele tatt. Dette er i barnehagen. Hjemme i helgene sover han som regel mellom 2-3 timer! Merkes godt de dagene han ikke sover i barnehagen. Da er han trøtt! på ettermiddagen og sutrete og grinete. Sovner lett på kvelden. Legges kl. 19, noen dager sovner han tvert, noen dager sovner han i løpet av en halvtime, men det er som regel helt stille. Har også vært utrolig heldig med nattsoving de siste dagene. I 2 år og snart 5 måneder (edit: to år og fem måneder i dag!) har vi vært oppe to-tre-femten ganger om natta. De siste fem dagene har vi ikke vært inne en eneste gang. Tør nesten ikke si det høyt... *bank-i-bordet* Men tilbake til spørsmålet.. Vet ikke jeg Soon. Som sagt så har vår alltid vært urolig på natta, og kunne få raptuser og sinneanfall på natta uten at vi skjønte hvorfor.. Noen ganger bare våknet han og var blid.. Har E fått 2-års jekslene? Endret noe på rommet? Nytt sengetøy? ?? Endret 13. desember 2011 av Aricept
Soon Skrevet 13. desember 2011 #7537 Skrevet 13. desember 2011 Hehe, nytt sengetøy Nei, vi fjernet ene siden på sprinkelsenga for en tid tilbake, men det er vel ca 6-7 uker siden. Ellers er rommet det samme. Er usikker på 2-års jekslene, for han lar oss ikke se så mye i munnen hans. Men jeg trooooor han har fått de
Edie Skrevet 13. desember 2011 #7538 Skrevet 13. desember 2011 Nytt sengetøy - det er sant, lillegutt var redd for nytt sengetøy en gang. Husker ikke en gang hva det var med det dynetrekket, men noe som var skummelt i alle fall... hehe.. Hadde en skikkelig morsom morgen her i dag. Lillegutt våkner med skikkelig bløt, nesten flytende bæsj over hele pysjen, oppover ryggen, på siden.... Og det er kornete og sitter fast. Bare vrenge av tøy og bleie og laken og sengetøy og hive oss i dusjen samtidig. Og med en liten gutt som ikke liker å dusje, med bæsj overalt, ja du skulle jeg ønske at mannen var hjemme. Super start på dagen.
Saeria Skrevet 13. desember 2011 #7539 Skrevet 13. desember 2011 Det hørtes fornøyelig ut, Aricept! Her har vi hatt en kveld/natt hvor han var så tett i halsen at han kastet opp. Den stakkars kosen og hvite ullfleecepysjen fikk gjennomgå! Takk og lov for oksegallesåpe! Ellers sover han fortsatt en times tid i barnehagen og gjerne to hjemme. Han er allikevel grei å legge om kvelden.
Kvist Skrevet 13. desember 2011 #7540 Skrevet 13. desember 2011 Lucia i barnehagen i dag. Helt utrolig hvor vakre barn kan bli C går i en veldig liten barnehage, så de var nok ikke mer enn 10-12 barn som var med. Intimt, koselig og rørende. Og hyggelig å drikke kaffe, spise lussekatter og skravle med de andre foreldrene. Sånne dager er jeg så glad for å ha fått barn, luciadagen var en av de tristeste som barnløs...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå