Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

I spiser heller ikke stort hjemme, men i barnehagen kan hun gjerne spise både to og tre brødskiver, og så lenge hun vokser som hun skal, slår vi oss litt til ro med det. Men middagene er ikke så koselige når hun stort sett nekter å smake på noe som helst, og hun har vel knapt spist mer enn en brødskive hjemme noensinne. I går kveld spiste hun over et helt eple, og da ble jeg skikkelig sjokkert, for frukt vil hun stort sett ikke ha hjemme, heller.

Jeg sier som jeg har sagt før: Uten barnehagen hadde hun sultet ihjel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Jeg trøster meg med at de aller fleste barn ikke sulter i dette ladet. Han spiser når han er sulten, og kan finne på å be om skive om han er sulten. Han er tydeligvis en brødgutt. Ikke en middagsgutt...men det kan jo brått endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her spiser heller ikke så mye. Vært det samme ganske lenge egentlig.

En halv brødskive til frokost (uten pålegg) og halvt glass melk.

I barnehagen vet jeg egentlig ikke. Det hender de sier i fra hvis han ikke har spist, men det er ikke ofte. Sier de ingenting om maten, spør jeg heller ikke og regner med det er i orden.

På ettermiddagen spiser han som regel banan i butikken (de brune de gir bort), og skalker fra brødskjæringsmaskinen. Egentlig ikke rart han ikke spsier så mye middag. Noen ganger ingenting, noen ganger en liten porsjon.

Folk som ser oss i butikken tror jeg synes synd på lillegutt. Vokser opp på brune banener og brødskalker liksom...

---

Eller gikk det kjempebra med eksamen i dag. Har en skikkelig god følelse. Skal nyte den resten av kvelden før jeg bekymrer meg for neste ukes eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått eksamen!

Og...her i huset kan vi ikke gå forbi brøadskjæremaskinen uten at det hyles etter skalk! egentlig begynner han å etterlyse skalken i det vi går inn i butikken. :ler: De fleste andre foreldre jeg vet om som har barn i den alderen, må også gi skalk i butikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på å gi skalk i butikken ;) Godt tips.

Men jeg pleier å handle før jeg henter i bhg, så ikke ofte han er med i butikken da.

Endelig helg, og jeg er selvfølgelig syk...

Vond hals, tett i nesa, vondt i hodet, kvalm og øm i kroppen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, Soon! :)

Vi har en illsint toåring i hus for tida, og hun bryr seg lite om at mamma ikke alltid er tilgjengelig. Dersom jeg ikke vil, skal jeg. I dag slo hun seg vrang første gang på badet om morgenen, så da vi skulle dra til barnehagen, og i barnehagen fikk hun anfall over et par sokker vi ikke skjønte hvordan hun skulle ha. Så fikk pappaen lurt henne med inn på avdelingen, og da hadde en gutt satt seg på hennes stol. De sinnehylene kunne man nok høre i mange hundre meters omkrets, og hun var helt rød i ansiktet av sinne.

Da vi hentet henne i ettermiddag, begynte hun å furte fordi hun sprang for langt til bilen, og pappaen sa at "her står vår bil".

Det er jo litt sjarmerende, også, selv om det er slitsomt siden det har vært sånn i perioder det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi merker tendensene her også. I dag var det en gutt som lå langflat på gulvet ved utgangsdøra på Europris fordi han ikke fikk ha med seg "lille handlebån" hjem. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Honesty.

:ler: Ser for meg den lille furien :ler:

Det er *bank i bordet* sjelden at E er sånn, han kan legge seg ned å "gråte" hvis han ikke får viljen sin, men det har aldri skjedd på offentlig sted, mer her hjemme.

Men da er det bare å overse han, og så er det glemt om noen minutter.

Så vi har foreløpig vært heldige der, men jeg stålsetter meg til fortsettelsen - jeg var nemlig kjent for å ha litt av et temperament som liten, så kan jo hende han arver det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har henne ikke med på butikken, dersom det ikke er strengt nødvendig. Hun vil ikke sitte i handlevogn, og piler av gårde, og enden på visa er at hun må bæres ut mens hun brøler vilt. :sukk:

Men hun er også veldig selvstendig og bestemt, og får til ting hun setter seg i hodet, så det er ikke bare negativt med sterk egenvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo igrunn søte da, i ettertid!

Her har vi også fått en grinete, rasende, sur liten jente til tider. Og jeg vet godt hvor det kommer ifra, for hver gang blir faren minst like grinete, sur og sint :fnise:

Men det er en sta liten frøken ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar dere de små, håpefulle være alene rundt i huset? Hva gjør dere f.eks. når dere dusjer?

Fremdeles så har vi lekegrinda stående i stua, men den blir kun brukt i de ti minuttene jeg er på badet nede og dusjer om morgenen. (og til time-out...) Jeg har så lyst til å kvitte meg med den, og få tilbake den plassen i stua. Men det er så praktisk å sette han oppi der og la han se på tv, mens jeg dusjer. Kan jo ta han med ned på badet, men da kommer alt tøy som henger til tørk å bli revet ned, og alle skap åpnet og håndklær kastet ut osv.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi flyttet, hadde jeg henne med meg på badet mens jeg dusjet. Nå har jeg ikke løst problemet, for vi har stort badekar oppe, og dusjen foreløpig på vaskerommet. Det er en åpen dusj, så fram til vi får kabinettet vi har bestilt, og får bygget om litt der nede, må jeg dusje når hun sover/mannen er tilgjengelig.

Ellers er hun tilstede rundt meg hele tiden, men jeg liker ikke at hun går opp mens jeg er nede, for eksempel. Lekegrind hadde ikke funket uansett, for til det er hun altfor sint/utålmodig og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har vært vant til lekegrinda fra han var født, så tror det er derfor han godtar den. Den er full av kosedyr...

Mannen går på jobb kl. 7, og da våkner som regel den lille. Dusjer derfor mesteparten av tiden da jeg er alene hjemme med lillegutt. Jeg kan selvfølgelig stå opp før mannen dusjer, altså kl. 6, frivillig... Det frister ikke.. Nei, kanskje jeg skal prøve å ta han med ned i morgen og se hvordan det funker. Hvor lenge klarer han å bli avledet med leker i stedet for alt det "spennende" han ikke får lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg sykmeldt og gutten i barnehagen, så problem solved. Men ellers synes han det er stas å bli med i dusjen han. alternativt dusjer jeg etter han har lagt seg, eller når han har dupp.

Lekegrinda er for lengst pakket bort, og han likte seg i grunnen aldri der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...