Edie Skrevet 29. august 2011 #7181 Del Skrevet 29. august 2011 Gratulerer til Minnimusepus! Jeg får leve litt gjennom dere tobarnsmødre og snart-tobarnsmødre! Noen må jo trekke gjennomsnittet ned også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. august 2011 #7182 Del Skrevet 29. august 2011 Gratulerer til Minnimusepus også Blir nesten litt misunneleg eg og Har veldig lyst på fleire ungar. Men ein må nesten ha ein mann å få dei med da! Føler innimellom at det aldri kjem til å skje igjen, eg er elendig på å bli kjend med nye mennesker. Pluss at eg er livredd for å ende opp med ein kopi av eksmannen min. Ungane har forresten fått lus Så no sit eg her med noko kliss i håret, eg og Har ikkje funne noko på meg, men kjøyrer på med lusemiddel for sikkerheits skuld. Dette vil eg berre bli kvitt NO. Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. august 2011 #7183 Del Skrevet 29. august 2011 Usj, jeg tror jeg hadde hoppet i fryseren selv, bortimot. Logikken sier en ting, impulsene noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. august 2011 #7184 Del Skrevet 30. august 2011 Det går alltid mye lus ved skolestart. Vi selger som regel like mye lusemiddel i august og januar som resten av året kombinert. Og jeg klør like mye etter hver gang jeg har ekspedert en lusekunde Man skal forresten ikke behandle såfremt det ikke er påvist lus. Resistanse for lusemiddel er et problem nemlig. Behandle kun de som dere har sett lus på. For å roe ned innbillillingskløe kan man bruke forebyggende middel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 30. august 2011 #7185 Del Skrevet 30. august 2011 Det går lus i bhg vår også, men ungene har aldri fått det. Er det lett å se, Imli? Jeg titter og titter i håret deres, men finner ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2011 #7186 Del Skrevet 30. august 2011 Lus skal være greit å se, hvertfall om man har lusekam. Hvite små egg og noen kravlende kryp...usj...Vi har vært velsignet fri for det så langt, men jeg er også den som begynner å klø (og får lettere angst)når det snakkes om lus... Håper vi slipper unna i år også. Og aricept, jeg kan tro du fryder deg i august og januar med alle lusekundene. Ilja: Skal krysse masse for deg. Selv skal jeg på kontroll på torsdag, både for å sjekke ståa, og for å se etter den helsikes cysten som sprakk og som fortsatt har meg sofaliggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. august 2011 #7187 Del Skrevet 30. august 2011 Åå usj Saeria. Har hatt gleden av å oppleve at cyster på eggstokken har sprukket. Ikke særlig behagelig nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2011 #7188 Del Skrevet 30. august 2011 Nei, og denne var ganske så diger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. august 2011 #7189 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg fortalte at vi fikk innkalling til 2-års kontroll for snaue to uker siden. Skal til torsdag. Og jeg var litt bekymret for at helsesøster skulle mase mye om språkutvikling. Vel, hun kan mase alt hun vil. Det har gått i en rivende utvikling her nå. Lillegutt sier minimum ett nytt ord hver dag. Kjempemoro Selv om det er mye vi ikke kan krysse av i det screeningskjemaet er det blitt ca førti nye ord siden jeg fylte ut med en gang vi fikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2011 #7190 Del Skrevet 30. august 2011 Så moro! Det er kjempegøy å følge med når det begynner å løsne ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 30. august 2011 #7191 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg ringte helsestasjonen idag og etterlyste innkalling til 2-års kontroll. Da sa de det vsr 2,3 års kontroll, så det var i november?! Er ikke dette et nasjonalt program så det skal gjøres likt over hele landet? Kan kommunene bare velge dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 30. august 2011 #7192 Del Skrevet 30. august 2011 Ang tannpuss så kan det være lurt å teste hvor hardt du børster ved å gjøre likedan på deg selv. Jeg børstet nok framtenna litt hardt i starten og han vegret seg. Børster mykere nå, og han klager ikke. Lar mg pusse foran og bak på framtenner, og jeksler på alle sidne Jeg gikk frem med tannpuss på samme måte som med klippe negler, å etablere et positivt mønster. I starten snakket jeg hele tiden positivt til ham, og han sekund for sekund var tålmodig og stolte på meg når jeg gjorde det. Ettehvert ble han vant til det, de ble en normal hendelse, og han får positive tilbakemeldibger med lengre mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. august 2011 #7193 Del Skrevet 31. august 2011 Det går alltid mye lus ved skolestart. Vi selger som regel like mye lusemiddel i august og januar som resten av året kombinert. Og jeg klør like mye etter hver gang jeg har ekspedert en lusekunde Man skal forresten ikke behandle såfremt det ikke er påvist lus. Resistanse for lusemiddel er et problem nemlig. Behandle kun de som dere har sett lus på. For å roe ned innbillillingskløe kan man bruke forebyggende middel.. Eg veit det, men apotek-mennesket sa at eg burde ta lusemiddel eg og, sjølv om eg ikkje hadde funne noko på meg. Så me ikkje skulle smitte kvarandre i evig sirkel... Brukte Hedrin, som visstnok skal "kvele" lusa. Kan lusa bli immune mot det, då? Eg meiner, dei treng vel alltid oksygen? Det går lus i bhg vår også, men ungene har aldri fått det. Er det lett å se, Imli? Jeg titter og titter i håret deres, men finner ingenting. Det er ganske lett, ja. I alle fall når lusa har blitt vaksne Egg er vanskeleg, då må du veta godt kva du ser etter. Det er ein fordel med blonde ungar, ettersom lusa som regel er sånn grå-aktige Er i alle fall mykje lettare å sjå på minsten som er heilt lys, enn på eldstemann som har brunt hår. Kort hår er også ein fordel Det er anbefalt å sjekke ungar som går i bhg og på skule med lusekam ein gong i veka. Jeg ringte helsestasjonen idag og etterlyste innkalling til 2-års kontroll. Da sa de det vsr 2,3 års kontroll, så det var i november?! Er ikke dette et nasjonalt program så det skal gjøres likt over hele landet? Kan kommunene bare velge dette selv? Her er det kontroll rundt 2-årsdagen, men eg har høyrt om at enkelte kommunar har 2,5-års kontroll i stadet, visstnok fordi dei fleste snakkar meir då. Verkar som om det er litt opp til kvar enkelt plass, ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. august 2011 #7194 Del Skrevet 31. august 2011 Her fikk vi beskjed om at vi ville bli innkalt rundt to-års alder, men her er det kapasitet som spiller en rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 1. september 2011 #7195 Del Skrevet 1. september 2011 Vi har ikke fått verken innkalling eller skjema enda, så jeg tror ikke det bli 2-års kontroll før i November her heller. Æsj, lus. Kjenner det begynner å klø bare av å lese om det. Jeg har aldri hatt det selv, og håper vi slipper å få det i hus i årene som kommer Ilja: Skal krysse masse for deg. Selv skal jeg på kontroll på torsdag, både for å sjekke ståa, og for å se etter den helsikes cysten som sprakk og som fortsatt har meg sofaliggende. Tusen takk, Saeria! Håper det går fint på kontrollen idag, og at du snart er på bena igjen. Det der hørtes ikke noe særlig ut altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. september 2011 #7196 Del Skrevet 1. september 2011 Her har vi heller ikke fått innkalling til kontroll ennå, men M er vel litt mindre enn de fleste her? Kommer vel snart, tror ikke her kan være lange køen Også (hurrahurra) skal jeg bli tobarnsmor i mai (så lenge det ikke går galt da, vel og merke..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. september 2011 #7197 Del Skrevet 1. september 2011 Gratulerer, Unknown! I dag fikk jeg se lille mini på 4mm og med et høyst vitalt og bankende hjerte. Fikk også vite at det ikke var en sprukket cyste som har plaget meg, men noe langt mer smertefullt. Et stykk eggstokk som har vridd seg nesten rundt sin egen akse (og heldigvis tilbake igjen), noe som har strupet blodforsyningen ganske bra og gitt mye smerte. Så da skal jeg ta kontakt med en gang hvis jeg kjenner samme smerten, og jeg skal til UL om en måned for å holde den andre eggstokken under oppsikt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 1. september 2011 #7198 Del Skrevet 1. september 2011 Gratulerer så mye, Unknown! Så gøy at vi er flere som har termin med nestemann ganske tett! Gratulerer med fin UL idag, Saeria Men den eggstokken din hørtes ikke god ut. Har aldri hørt om lignende engang jeg. Håper det ikke gjentar seg! Jeg har også nylig vært på UL, og sett en liten spire på nesten 1 cm med et nydelig bankende hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 1. september 2011 #7199 Del Skrevet 1. september 2011 Gratulerer til alle nygravide. Og huff til Saeria; jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha gjort. Her er det straks leggetid, for vi forsøker å justere leggetiden ned mot kl 20. Ikke at det har gått supert foreløpig, men etterhvert håper jeg det går greit. Imidlertid sover hun veldig godt om natten nå, sikkert fordi hun har fått medisin mot kløen som har plaget henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. september 2011 #7200 Del Skrevet 1. september 2011 Håper dere får justert ned sovetiden, Honesty. G sovner som vanlig mellom 19 og 19.30. Eggstokkene skal følges opp, for det kan hende den vrir seg igjen. Vrir den seg helt rundt, kan det medføre operasjon for å enten få den på plass, eller fjerne den om det er dødt vev som følge av vridningen. Ante ikke at det gikk an før i dag, jeg heller. Tror jeg så ut som et spørsmålstegn når gynekologen forklarte hva som hadde skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå