Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det Pingu som er det store; hun har bare en dvd, men sitter helt klistret dersom hun får se en episode. Ellers er det ingenting som fenger i mer enn noen få minutter.

Jeg har forresten vært på ultralyd i dag, og sett en sprellende reke med hjerte som banket. :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Unknown
Skrevet

Så hærlig Honesty! Hvor langt er du på vei? (klarer ikke å holde styr på dere)

Jeg har EL ca nå, krysser alle fingre for at det ikke kommer noen tante på besøk om 2uker! Kjenner heldigvis at jeg er mer avslappet til prøvingen denne mnd, og stresser ikke med babylagingen, men tar det som det kommer. (men bare for å være litt på den sikre siden, så tar jeg med kjærsten og finner senga!)

Skrevet (endret)

Her er det Pingu som er det store; hun har bare en dvd, men sitter helt klistret dersom hun får se en episode. Ellers er det ingenting som fenger i mer enn noen få minutter.Jeg har forresten vært på ultralyd i dag, og sett en sprellende reke med hjerte som banket. :hjerte:

Pingu må testes! ;)

Så koselig med sprell levende reke da!

Så hærlig Honesty! Hvor langt er du på vei? (klarer ikke å holde styr på dere)Jeg har EL ca nå, krysser alle fingre for at det ikke kommer noen tante på besøk om 2uker! Kjenner heldigvis at jeg er mer avslappet til prøvingen denne mnd, og stresser ikke med babylagingen, men tar det som det kommer. (men bare for å være litt på den sikre siden, så tar jeg med kjærsten og finner senga!)

*krysser*

Jeg har oppfølging om en måned, men skal bli oppringt i morgen pga. medisiner jeg går på. Jeg vet at enkelte gravide går på den, men vil høre om jeg skal fortsette, nedjustere dosen, eller seponere helt. Lurer på om jeg skal spørre om disse murringene jeg har på venstre side. Jeg har jo vanlige ligamentsmerter, men har også en dump, murring på venstre side som er konstant. Kun avbrutt av en smertetopp i ny og ne. Ikke direkte smertefullt, men ubehagelig...

Eller kanskje jeg bare er litt hysterisk? Var ikke sånn med G. Der var det stille som i graven frem til kvalmen kom og varte en uke, så still i ukesvis etterpå. Nå er jeg kvalm innimellom. Har hatt en sykt travel dag.Har besvart (og avhjulpet) 100 innringere på 4,5 timer. Var pumpa når jeg kom hjem. Merkes at det er mandag, ja! Mulig kvalmen kommer lettere når man er sliten. Er ikke overveldende. Bare en svak kvalmefornemmelse. Men det var den murringen da. Hmmm

Endret av Saeria
Skrevet

Så koselig å lese om alle barna. De er herlige nå altså :hjerte:

Virker som språket løsner litt for lillegutt også. Siden vi fikk innkallelsen til 2-års kontrollen på fredag har det kommet tre nye ord. Så hvis det fortsetter slik lover det bra :)

Men synge, det skjer i alle fall ikke. Men nå synger ikke vi til han heller, ingen av oss kan synge...

Det meste på Playhouse Disney er spennende her. For tre uker siden skjønte han ikke hva TV'n var, men nå er han oppslukt av Jungelhjul, Handy Manny og Tøfferud...

Skrevet

Jeg sto på badet og pusset tenner her en morgen i bare undertøyet. Da sniker lillegull seg innpå meg, drar trusen nedover og skal stikke hånda oppover der det ser hemmelig ut.. Yikes da bråvåknet mamma, men måtte le av ham også der han sto med skøyeransikt :)

Han elsker å gjemme seg og poppe frem, kille, og tulle. Han er nesten alltid blid, og er veldig god :rodmer:

Skrevet (endret)

Jeg har oppfølging om en måned, men skal bli oppringt i morgen pga. medisiner jeg går på. Jeg vet at enkelte gravide går på den, men vil høre om jeg skal fortsette, nedjustere dosen, eller seponere helt. Lurer på om jeg skal spørre om disse murringene jeg har på venstre side. Jeg har jo vanlige ligamentsmerter, men har også en dump, murring på venstre side som er konstant. Kun avbrutt av en smertetopp i ny og ne. Ikke direkte smertefullt, men ubehagelig...

Eller kanskje jeg bare er litt hysterisk? Var ikke sånn med G. Der var det stille som i graven frem til kvalmen kom og varte en uke, så still i ukesvis etterpå. Nå er jeg kvalm innimellom. Har hatt en sykt travel dag.Har besvart (og avhjulpet) 100 innringere på 4,5 timer. Var pumpa når jeg kom hjem. Merkes at det er mandag, ja! Mulig kvalmen kommer lettere når man er sliten. Er ikke overveldende. Bare en svak kvalmefornemmelse. Men det var den murringen da. Hmmm

Jeg hadde murringer i begge mine svangerskap, OG skumle blødninger, men alt var vel alikevel. Man er kanskje lettere kvalm og sliten med nummer to for da får man ikke roen og hvilen når man er hjemme. Jeg følte meg alltid mer kvalm når jeg måtte stelle med storegutt, jeg var egenlig lysten på sofaen etter jobb, men det gikk ikke....

Det går sikkert kjeeeeempebra alt sammen :klemmer:

Imli: nå er jeg SUPERspent på bhg-start. Hvordan gikk det?

Endret av Caramba
Skrevet

Ja, håper å få høre om barnehagestart imli!

Vi hadde første dag i ny avdeling idag. Skummelt når vi kom, måtte litt opp til mamma og kose, men det gikk bra resten av dagen.

Skrevet

Jeg er også spent på bhg-start, imli??

E har ikke vært så interessert i tv, helt til pappa`n tilfeldig satte på Mamma Mia! på dvd forrige uke - etter det spør han daglig om å få se Mamma Mia! og kan sitte helt oppslukt i oppmot en halvtime - noe som er temmelig uvanlig til han å være :ler:

I kveld har vi montert sammen Brio-komfyr og pakket inn to pakker med lekemat-ting. Her er det 2 åring i hus i morgen, og jeg fatter ikke hvor disse to årene ble av!

Så stolt av store gutten vår :rodmer:

Ellers går det i vasking av hus og siste innspurt - om 4 dager er jeg Fru ;)

Skrevet

Ja, det er helt sikkert ok, Caramba, Tror rett og slett det var en utrolig stressende dag på jobb som kan ha trigget det. Har kjent det litt i dag også, men ikke på samme måte.

Trøtt som en strømpe er jeg da...hadde helt glemt hvor trøtt man blir!

Imli: Håper alt gikk bra i dag. *spent*

Skrevet

Ja, her har me vore i barnehagan for fyrste gong! Det har gått veldig bra.

Var der i ca 3 timar. Då me kom, ville dei leike med ein gong. Leika med kvarandre og ikkje med dei andre ungane då, men likevel. Eldstemann blei i grunnen "varm i trøya" med ein gong, men det var venta ;) Han er jo nesten 3,5 år no, og me har snakka masse om barnehagestarten, så han var klar :)

Kjenner eg er veldig glad ungane er såpass store når det startar... :sjenert: Hadde ikkje vore moro å levere minsten for eit år sida... Han er jo ofte veldig mammadalt, men var stort sett veldig trygg i dag. Var eit par gonger han ville opp til mamma, og han var nøye på at eg skulle sitje ved sida av han då dei åt, men elles flaug han rundt og leika. Fekk sykle på 3-hjulssykkel ute, noko han aldri har gjort før, 3-hjulssykkelen til storebror er for stor for dei korte beina hans ;) Men i bhg var det bittesmå 3-hjuls til dei minste :) Han greide faktisk å tråkke eit stykke heile åleine :tommelopp: Var heller ikkje oppteken av at eg skulle vera ved sida av han då dei leika ute, og gjekk frivilleg vekk frå meg. Trur dette kjem til å gå bra :)

I morgon skal me prøve ein litt lengre dag, og eg skal gå frå barnehagan ein liten tur for å sjå korleis dei taklar det :)

De andre som er tøybleiebrukarar - kor mange bleier brukar de å sende med ungane?

Skrevet

Så bra! :smilbla:

Vi brukte å ta med 5 bleier til G først, og så fylte vi opp med et par stykker for dagen. Vi sjekket skuffen hans daglig, og tok med etter behov. Sikret oss alltid med å ha et par ekstra der da. Men det kunne vi jo også med tanke på vårt heller generøse bleielager.

Men nå gikk det sjelden mer enn en ny bleie når han kom hjem da, så vi hadde klart oss om vi hadde færre bleier også.

Skrevet

Så bra! :smilbla:

Vi brukte å ta med 5 bleier til G først, og så fylte vi opp med et par stykker for dagen. Vi sjekket skuffen hans daglig, og tok med etter behov. Sikret oss alltid med å ha et par ekstra der da. Men det kunne vi jo også med tanke på vårt heller generøse bleielager.

Men nå gikk det sjelden mer enn en ny bleie når han kom hjem da, så vi hadde klart oss om vi hadde færre bleier også.

OK. Mini brukar som regel berre 3-4 bleier i løpet av dagen... Pluss at begge brukar om natta. Tenkte det holdt med fire... Hm. Trur ikkje eg får trøkt nedi meir enn 4 i "tørr-avdelinga" på dei våtposane eg har heller :fnise:

Skrevet

4 skulle holde. Vi hadde alltid ekstra bleier igjen etter en dag. Oftest fikk vi 1-2 med oss hjem. Av og til 3.

Skrevet

OK. Me har nok ikkje det same utømmelege lageret med bleier som du har :ler: Sjølv om det har blitt ein anstendig mengde her og ;)

Skrevet

Nå har vi fått vaskemaskinen i orden igjen, så da blir det tøybleier igjen her, også. Så fremt ikke kvalmen og luktesansen min fortsetter. :eeeh:

I har fått stadig verre eksem, og nå hadde hun også hovne, tørre øyne, så i morgen blir det til legen med henne, for første gang. Jeg synes det er utrolig at hun har holdt seg såpass frisk i to år. :)

Skrevet

Lykke til hos legen, Honesty.

Imli: Det blir fort en anstendig mengde bleier i hus. :ler:

Skrevet

Igår ble 2 årsdagen feiret med kake og brus, og besøk av besteforeldre og ett tante/onkelpar og 2 kusiner ;)

Han fikk flotte gaver; sakkosekk, ulldress og hals, briokomfyr og lekemat, ball +++

Skrevet

Soon: gratulerer med 2-åring! :bursdag:

Og ikke minst; lykke til på lørdag! :bryllup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...