Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her har gutten kommet ja. Vi var jo veldig spente, siden vi ikke visste kjønnet på forhånd denne gangen heller, og jeg trodde pga litt lavere SF-mål og høy hjertelyd at det kanskje var ei jente. Men ut kom en deilig plugg på 4,5 kg gitt :fnise:

Vi koser oss virkelig med to gutter nå, og jeg som synes barseltida meg J var en drøm, har det om mulig, kanskje enda lettere nå. Snillere og roligere baby skal man lete lenge etter. Han sover og spiser, og det er det. :rodmer:

Fødselen var lang og tøff synes jeg. Egentlig var den ganske lik den første, men klarte meg uten drypp denne gangen. Pressriene var mer eller mindre fraværende, så utdrivingen tok nesten en time, og lille klumpen måtte presses ut på pur vilje. Trodde aldri jeg skulle klare det, Akkurat det var jeg litt skuffet over, fordi "alle" sier at fødsel nr to er så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor, fin gutt ja. Ca. halvkiloen større enn J? Kan ikke ha noe å si for utpressingen det da? Sier jeg som har null peiling på sånt.... :ler: Gratulerer igjen uansett, og så koselig å høre at dere har fine dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Flickan også herfra. :) Jeg har bestilt sovebaby denne gangen, men tviler i grunnen litt.

Her synes jeg svangerskapet går fortere enn sist; jeg er vel passert 11 uker nå, og hadde bare den for$#%& :kjefte: kveldskvalmen (jada... :roll:) gitt seg, hadde alt vært såre vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer Flickan! :blomst:

Og lykke til fra meg også til Minnimusepus :)

Morsomt at så mange har fått, eller venter, på baby igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var en skikkelig plugg ja, flickan! Ikke rart det krevde krefter å presse han ut, spesielt om pressriene svikta, igjen :kjefte:

Carama, jeg kjenner til det med at alkohol tåles dårligere etter at jeg fikk barn. Det har vel sikkert litt med å gjøre at jeg drikker ekstremt sjelden etter at jeg ble mamma. Før var det minimum et glass vin eller to hver helg.

Nå for tiden går det evt kun i Munkholm, for jeg er gravid for andre gang i år. Mistet i MA tidligere, så tripper rundt på glasskår og biter negler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::strix: Grattis med pluggen Flickan :strix::strix:

Hørtes ut som en tøff fødsel ja, godt å høre at alt står bra til:) Blir garantert bhg-plass neste høst og da?

Gratulerer til dere andre gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, flickan! :smilbla:

Masse lykke til, minnie!

Her har vi atter en gang pådratt oss en UVI. Det ER så vondt, og siden jeg lå våken halve natta med smerter, ble jeg akkurat passe anspent til at jeg har fått en salig låsning i korsryggen.

Kvalmen er bedre når jeg får sove mye, men det var ikke akkurat stas å kaste opp halve dagen på jobb på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå var det mange gravide her. Gratulerer til alle ny- gravide. Jeg krysser fingre, Ilja.

Nå tar jeg kuppelhodet mitt til sengs, glad det er leeeeenge til jeg skal på selskabeligherer igjen. Vet ikke når, heller. Håper det er en god stund til. Dagen derpå med småbarn er fæl, selv om det ikke ble mye alkohol. Var ikke i seng før fire og det tok virkelig knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å drikke mer enn to glass vin på samme kveld siden før snuppa ble født, og gin&tonic eller sånne ting har jeg ikke smakt siden 2008, for jeg tør ikke. Nå drakk jeg aldri mye tidligere heller, men ørlite mer tålte jeg.

Nå går det naturlig nok i vann her, men jeg har ikke tid til å savne vin, en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nygravide, hadde ikke fått med meg de siste :) Jøss blir mange 2012-barn i gjengen her da, så moro! Eller er det noen som rekker 2011, er ikke heelt med på hvor langt folk er på vei :)

Sukk, gled dere, jeg husket ikke at babytida var såå herlig :rodmer:

Minnimusepus fikk forresten jenta si for et par dager siden, vi er i samme terminklubb denne gangen også :strix: :strix: Moro, for vi fødte veldig nærme hverandre forrige gang også, så vi har ganske nøyaktig like gamle barn, med bare 1-3 dager mellom.

Nå skal jeg vaske litt i leiligheten før jeg skal ut å trille baby-tur i sola :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta, Minni :hoppe:

Flickan, hvordan tar storebror det da?

Er litt spent på hvordan E vil takle en baby i huset...vi snakker mye om det, at mamma kanskje får en baby i magen, og det vil han veldig gjerne :ler:

Men det spørs om han forstår alvoret i det da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Oj, Gratulerer til Minnimusepus også da :blomst:

Er så mange med mager der jeg jobber for tiden, tror det blir babyboom her i bygda :fnise: Jeg er supermisunnelig og angrer på vi ikke begynte å prøve før faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går veldig bra med storebror. Han er nok litt sjalu, men det gir ikke store utslag. Vi prøver å være bevisst på å kose masse med ham, og heldigvis sover den nye babyen så mye at han foreløpig ikke krever allverdens oppmerksomhet. Tror ikke J skjønner så mye av baby/lillebror-greiene, han har ikke så velutviklet språk enda. Men han synes det er overraskende moro med baby i hus :)

Her er link til fødselshistorien min til de som er interessert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye både Flickan og Minnimusepus.

Nyt dagene maks, tiden går så utrolig raskt. Trodde tiden i permisjon gikk raskt forrige gang, men etter snart 8 måneder hjemme nå så kjennes det ut som maks 3.

Og gratuleer så mye til alle nygravide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det virket som en ganske voldsom avslutning på fødselen ja, flickan.

Og jeg skjønner at du føler deg litt "snurt" når pressriene uteblir for andre gang.

Men nå er han her, prins nr.2 - og godt er det.

Kos dere masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :hug: Skal på UL i slutten av uken, håper inderlig på gode nyheter denne gangen *bite negler*

Gratulerer så mye med jenta, Minnie :blomst: Morsomt at du og flickan har så jevngamle barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...