Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi sliter fortsatt med tannpuss. Vi har prøvd alle triks i boka, men det funker ikke. Virker som han har litt skjøre slimhinner. Begynner lett å blø, særlig på baksida av leppa nede. Har hatt noen blemmer også. Tenker at han kanskje ikke tåler natriumlaurylsulfat (såpestoff) i tannkremen. Det gjør ikke jeg heller så håper det hjelper å bytte til Zendium.

Men uansett så føler vi jo oss litt mislykka, for som oftest blir ikke tannpussen like god som den burde være. Er det noen som har begynt med fluortabletter? Ekstra fluor (utenom tannpastaen) skal gis i samråd med tannlege heter det. Når er første kontroll hos kommunetannlege?

Kanskje vi skal spandere på time hos tannlegen? Eller bare begynne med fluortabletter så vi kan stresse litt mindre med tannpussen? Vi selger jo masse av den svakeste styrken, så det er jo tydelig noen som bruker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går stort sett tannpussen greit, men ikke de siste dagene. Det er fordi han venter siste jeksel, og han sikler og er kjempesår stakkar.

Jeg mener første kontroll hos tannlegen er ved treårs alder, så kanskje dere skal høre med en tannlege ang. fluor? Håper bytte av tannkrem kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No blei eg nysgjerrig på den nygifte her! Kan eg få adressa til bloggen? :pls:

Ikkje så lett å få pussa tennene her heller, trur eg får tatt det verste, og så får han fluortablett (svakaste styrken). Trur det er greitt, særleg når dei er så små og ofte vanskelege å pusse tenner på. Eg veit i alle fall at eg fekk fluortabletter då eg var lita, og eg hadde ikkje hull før eg var vaksen. Her er ungane veldig glade i flourtablettene også, og er meir villige til å åpne kjeften fordi dei veit det kjem ei "gåve" til slutt :)

Mini har forresten blitt mykje greiare å pusse tenner på etter at han fekk alle melketennene. Er eit par mnd sida han fekk siste jeksel, så no er det ikkje vondt meire i alle fall.

Det går framleis kjempebra i barnehagen :) Dei spring inn med ein gong me kjem og har nesten ikkje tid til å seie hadet. Begge har blitt "varme i trøya" og trivast kjempegodt. Når eg hentar dei kjem dei løpande mot meg med armane utstrakt og ropar "mamma!" :hjerte: Og så spring dei av garde igjen og vil ikkje heim :fnise:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også fluortabletter, de svakeste som er. Det motiverer dem absolutt til å gape, de vet det kommer en liten godbit etterpå. Helsesøster anbefalte fluor her, så vi kjører på.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket litt opp ang fluorbruk, og det kommer an på fluormengden i vannet om de anbefaler ekstra fluor.

Kjøpte svakeste styrke i dag, og han var glad for nam-nam ;) Så gjør vi det sånn foreløpig, så vi håper at tenna ikke råtner før vi får orden på mer enn tjue sekunders tannpuss. To minutter som anbefalt virker uoverkommelig foreløpig. Vi lokker og leker og han pusser våre tenner. Får pussa i to-tre sekunder av gangen og holder på sånn 10-15 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant lillegutt en hårspenne i barnehagen - og nektet å ta den av. Så i hele går, også på besøk etter barnehagen, gikk han med rosa spenne i håret og følte seg sååå fin :ler:

Og så ble det gråt da han mistet den i bilen på vei hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

E har også vært borti hårnålene mine, med de er jo ikke rosa så kan kanskje ikke sammenliknes ;)

Merker han begynner å bli litt lei av 3 uker hjemme nå, skal bli godt med barnehagestart igjen på tirsdag (selv om det betyr at jeg også skal tilbkae på jobb, noe som ikke er sååå godt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilete i bloggen, Soon :)

Vakker brud og kjekk mann ;)

Og søt liten gut :hjerte:

Tusen takk ;)

Så snille dere er alle sammen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ikke så flink til å kommentere, men jeg følger med dere alle sammen fortsatt!

Gratulerer så mye som frue, Soon! Jeg tittet innom bloggen din - dere er et nydelig par, og lille E er kjempeskjønn :hjerte:

Gratulerer så mye til de nygraverte også :blomst: Det jobbes med saken her i Ilja-heimen og ;)

Apropos rosa hårspenne så er det mye det samme her også. Lillegutt tar mer enn gjerne på seg mammas bh, og så skal han 'tænne' (=tegne) i fjeset, altså ha på maskara og øyenskygge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Her er hårspenne ikke kult i det hele tatt..Selv hvor rosa den er!

I går var vi og hentet ny pus til M. Den er litt redd ennå, men M ligger på alle fire og titter under sofaen og leter etter pusen :)

Gleder meg til den blir litt husvarm, for egentlig er den veldig kosete og snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Ilja :)

Vi skal også snart starte prøving, er på siste pillebrett for en god stund fremover nå, så om en 14 dagers tid starter vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Ilja og Soon: Jeg blir sur visst dere blir graivd før meg! Send heller storken hit, takk :)

Tok en test i går, negativ. Er 2 dager til IKM, men kjenner jeg gir opp litt..Utolmodig? Jeg? Neeeeeii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i dagboka til flickan at hun har fått en gutt! :hoppe: Gratulerer så mye!

Og Minnimusepus har vel også termin i disse dager?

Lykke til til alle prøvere! Kjenner jeg blir litt misunnelig altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med litt hangover etter bryllup i går. Ikke det at jeg var full, altså, men jeg merker så godt alkohol nå etter at barna kom. Vinen til maten er nok til å gi meg en litt tung dag etterpå...

MEN det var et fantastisk bryllup og jeg følte meg så fiiiiiin i lang kjole. Etter middag spilte et storband opp til dans og vi svingte oss skikkelig. Kjempegøy:-) Barnevakten sov over så vi fikk sove til 10 i dag.... Luksus.

Gratulerer til Flickan. Kos deg masse med babyen.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...