Honesty Skrevet 29. juni 2011 #6901 Del Skrevet 29. juni 2011 I får i hvertfall varmeutslett dersom hun har på seg body, og det blir klamt. Vi trodde først det var soleksem, siden det først kom da vi var på ferie, men nå tror jeg heller det er varmeutslett, siden det ikke har vært så sterk sol her, og hun stort sett får det på overkroppen. Det klør forresten voldsomt, og ser ut som soleksem, men forsvinner dersom hun får gå i luftigere klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juni 2011 #6902 Del Skrevet 30. juni 2011 Lurer på om han kanskje har fått fot-, hånd- og munnsyke. Symptomene stemmer, men det er ikke lett å få han til å åpne munn så vi kan lyse med lommelykt for å lete etter blemmer. Spiser ingenting, alt er bare vondt for han. Han drakk en del i går gudskjelov. Ikke drukket noe enda i dag, men jeg får fortsette å prøve. Ikke så nøye med maten enda, men væske må han få i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 30. juni 2011 #6903 Del Skrevet 30. juni 2011 Aricept, begge tvillingene hadde dette for en mnd siden (fot, hånd, munn) og symptomene var like. Ikke orket de mat, mye gråting, utslett utenfor og inni munnen. Begge hadde også veldig hovent tannkjøtt, det blødde og gjorde skikkelig vondt når vi pusset tennene, så det måtte vi slutte med en ukes tid. Mine drakk mye saft og melk, men det ble ikke mye mat på dem i ca en uke. Da munnen ble bra igjen så spiste de som gale i mange dager, hadde litt å ta igjen. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juni 2011 #6904 Del Skrevet 30. juni 2011 Takk! Vi er sikre på at det er det nå. Har sett flere blemmer i munn på han. Han har vondt stakkar. Han har spist noen rosiner og en kvart ispinne i dag. Ikke veldig sunn mat, men litt energi i alle fall. Drukket litt vann også. Jaja, håper han er bra nok til barnehagen på mandag. Har vært dårlig siden tirsdag. Etter hva jeg leser opptrer det ofte som en epidemi så barnehagen burde vel få beskjed? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. juni 2011 #6905 Del Skrevet 30. juni 2011 Huff. God bedring til stakkaren, aricept! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. juli 2011 #6906 Del Skrevet 2. juli 2011 God bedring til lillegutten, Ariept. E har ett litt merkelig øye idag..., men jeg stakk innom jobben (jobber i optikerforretning) og fikk en av optikerene til å se kjapt på det. Mente det ikke var noe annet enn en irritasjon, så får håpe det og at det ikke utvikler seg til katarr.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. juli 2011 #6907 Del Skrevet 2. juli 2011 Jeg har hatt en av historiens kjedeligste bursdager. Aleneansvarlig på jobb, mye å gjøre og er sliten. Kvelden tenker jeg blir tilbragt i sofaen (og på soverommet til en stakkars gutt som har vondt i munnen). Men jeg fikk kjempefine diamantøredobber i gave av mannen og familien min. Akkurat sånne jeg ønsket meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2011 #6908 Del Skrevet 2. juli 2011 Gratulerer med dagen, aricept. Så kos at du hvertfall fikk noe du ønsket deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. juli 2011 #6909 Del Skrevet 2. juli 2011 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. juli 2011 #6910 Del Skrevet 2. juli 2011 Aricept! Håper det går bra med gutten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. juli 2011 #6911 Del Skrevet 5. juli 2011 I dag er jeg hjemme med syk tvilling. Han har kastet opp litt og har litt feber, men jeg tror dette går over ganske fort (håpe, håpe). Nå sover han, han ville "sove sengen min", som han sa i sted.... Lille klumpen sto å ventet ved sengen på at jeg skulle løfte ham oppi, rullet seg rundt og sovnet.... Stakkars, han er nå søt når han er litt pjusk også Rolig å fredelig her hjemme nå, så jeg tror jeg skal lage meg litt lunch. Skal på jobben igjen i morgen, for da tar mannen syklingen. Får ta en skikkelig innspurt de to siste dagene før ferien i morgen og torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. juli 2011 #6912 Del Skrevet 5. juli 2011 God bedring til tvillingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. juli 2011 #6913 Del Skrevet 5. juli 2011 God bedring til tvillingen ja --- E har blitt litt "vanskelig" å legge for tiden. På dagtid hjemme i helgene har det vært litt styr, han kan ligge i opptil en time og styre og kaste ut smokken og kosen av senga for så å gråte og skal ha smokken og kosen... I barnehagen sover han mellom en og to timer, aldri etter 14. Og det samme på kveldene, har ofte idet siste drøyd til litt over 19 med å legge han, for da også gjør han det samme som nevnt ovenfor. Sikkert litt varmen og lyset etc som gjør det, samt at jeg tror det nærmer seg dagsoving-slutt Det som er så deilig Da får man slappet av eller gjort litt selv også... Er det noen av dere som har sluttet med dagsovinga?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. juli 2011 #6914 Del Skrevet 5. juli 2011 Vi har ikke sluttet med dagsovinga, og det ser ikke ut til at det skal skje med det første *bank i bordet og kryss i taket* . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. juli 2011 #6915 Del Skrevet 5. juli 2011 Ikke i nærheten av å kutte ut dagsoving her heller, men storegutt sluttet da han var 2 år og 5 mnd, så det er kanskje ikke sååååå lenge igjen. hadde flere venniner som sluttet rett over 2 år også, så det går an. Nå er begge tvillingene syke, J har også kastet opp. B og meg måtte sprinte avgårde med vogna for å hente ham i barnehagen. B virker heldigvis sprek som en loppe igjen. Kastet opp kun en gang i morges, men har vært feberfri i hele dag. Etter blunden var han veldig kvikk igjen. Det er, som vanlig, uungåelig at de smitter hverandre. Vi tror alltid at det kun er den ene som blir syk, men det er å lure seg selv :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. juli 2011 #6916 Del Skrevet 5. juli 2011 Huff Caramba, så kjedelig at begge er syke. Men, kan bare tenke meg hvordan det er når de går oppå hverandre hele tiden. Vi har litt å glede oss til skjønner jeg Vi har begynt med å kutte dagsovingen, dvs han sover i bilen om vi skal bort, men ellers så holder vi på med noe store deler av dagen når han er hjemme. Det er en fase som kan vare en stund, men den tar vi heller før babyen kommer. I bhg får han sove max 30 min og er tålig fornøyd med det. Grunnen til at vi kutter den ut er fordi han er umulig å legge på kvelden om han sover på dagen. Jeg skrev jo her inne at han ikke sovnet før klokken var 21-22 og det skjedde igjen på søndag, da hadde han sovet 1 1/2 time på dagen. Forøvrig så har vi nok bestemt oss for å ikke gå sååå inn for å slutte med bleie. Vi kommer til å forsøke litt, men har ingen forhåpninger. Grunnen er rett og slett at det nå er veldig tungt med babyen i magen og jeg klarer ikke følge det opp som jeg skulle ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 5. juli 2011 #6917 Del Skrevet 5. juli 2011 Sitter med dårlig følelse nå. Bestefaren min har vært dårlig lenge, men nå er han lagt inn på sykehus med dårlige prognoser. Legene hadde sagt rett ut til mormor at hvis noe skjedde så kom de ikke til å igangsatte gjenopplivningsforsøk fordi sjansen var for stor til at han ble sittende igjen som grønnsak. Ambivalente følelser. Ønsker ikke at han skal ha vondt, og tror han helst vil slippe tak i livet selv. På annen side; det er bestefaren min og jeg vil han skal leve lenge og være frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. juli 2011 #6918 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) @Aricept: Jeg vet hverken inn eller ut med søvnen. Vi har styrt siden klokkeomleggingen, bortimot, og har forsøkt alle kombinasjoner av leggetid, kutte ned på dagsøvn, kutte ut dagsøvn, øke dagsøvn, men allikevel sovner hun nesten aldri før kl 21, og er våken og blid hele ettermiddagen. Derimot har det hendt at hun har sloknet i fanget rundt middagstider, så hun har nok litt behov for søvn på dagen allikevel. Jeg mistenker at hun er B-menneske, for hun liker å sove om morgenen, gjerne til 8 dersom vi har tid, og hun er ikke spesielt blid eller matglad om morgenen, heller. Apropos bleieslutt skjønner jeg ikke helt hvordan det skal gå til. Hun blånekter både potte og doring, og vi tør ikke presse. I kveld satte hun seg på huk på badegulvet, sa "tssss!", og tisset. Da jeg pekte på potten, og sa at det er der man gjør sånt, ristet hun på hodet. Hver gang vi har forsøkt å sette henne på den, har hun protestert, til tross for lokkemidler. I barnehagen er det likedan. Endret 5. juli 2011 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. juli 2011 #6919 Del Skrevet 5. juli 2011 Kondolerer, aricept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 6. juli 2011 #6920 Del Skrevet 6. juli 2011 Her har lillegutt funnet ut hvordan komme seg ut av sprinkelsenga så i en lang periode måtte jeg opp og geleide han til sengs fra kl 19.00- ca 21.00. Utrolig morsomt for han, slitsomt for mor. Løsningen ble å sette spisestuestoler samt stellebordet foran senga hans så nå er han i fengsel. Og han sovner nå med en gang jeg legger han. Så det er ikke på tide med vanlig seng enda. Ellers så går det greit å være alene med 2 barn. Eldstemann på snart 5 tar ansvar og tar av bordet etter vi har spist. Han er roligere på kveldene og mye enklere å kjøre til barnehagen. Sikkert godt for han at ting har roet seg her hjemme og at både mamma og pappa er lykkeligere hver for seg enn sammen. Han hadde en liten periode med sengevæting, men den er heldigvis over. Pappaen har vært flink til å stikke innom for å hilse på samt å ta md seg gutta på diverse aktiviteter, så de har mer kvalitetstid sammen nå enn de hadde da han bodde her . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå