Saeria Skrevet 21. mai 2011 #6641 Del Skrevet 21. mai 2011 Så flink han er, Minnie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 21. mai 2011 #6642 Del Skrevet 21. mai 2011 Flinkis, Minnie! Vi tenker å vente med å bytte seng til nestemann kommer (innen ett år da, forhåpentlig vis). Men vi har sprinkelseng fra ikea og på den kan vi ta av den ene siden, så vurderer litt om vi skal prøve det for å teste Jeg var å kjøpte sko til M for en uke siden, og jeg klarer ikke å slutte å tenke at det var et dårlig kjøp. Jeg angrer Var på eurosko (eneste skobutikken i nærheten..) og der hadde de tilbud: 1 par joggesko + 1 par sandaler = 599. Blinkesko, ser ut som blitzer på et diskotek. Men de var det eneste utvalget, så vi kjøpte de. Nå angrer jeg på at jeg ikke ventet litt og heller dro til byen, for jeg liker ikke de skoene i det hele tatt. Fare for at det blir flere skopar i løpet av våren.. Nå følte jeg meg litt som en snobb faktisk, men jeg er ikke en prinsesse-glitter-jente, og de skoene lyser det prinsesse av lang veg. Heldigvis er det ikke jeg som skal bruke skoene Dessuten sitter vi å venter på å få hus! La inn bud forrige lørdag (privat), de ringte tidligere i dag og lurte på om vi ikke ville gi litt mer, noe vi ikke har tenkt til. Gidder ikke by over oss selv, liksom! Skulle få svar i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2011 #6643 Del Skrevet 21. mai 2011 Lykke til med hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mai 2011 #6644 Del Skrevet 22. mai 2011 Ja, må jo si jeg synes han er veldig flink I går gikk det ikke like smertefritt, da hadde vi en liten kamp med han. Han hadde lagt seg og kom plutselig kjørende ut på bilen sin Da var det inn og ut noen ganger før han sovnet etter 1/2 time. Synes igrunnen det var så ille, hadde sett for meg at det skulle bli mye verre. Nå skal han egentlig ha dagluren sin men han driver å leker på gulvet. Så er det store spørsmålet: skal jeg la han leke eller være konsekvent å legge han i sengen? I går gikk han å la seg selv etter han hadde lekt litt, så jeg vet ikke helt. Vi får teste ut å se hva som fungerer best. Det blir nok noen uker nå med fight om legging, men det er så verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 22. mai 2011 #6645 Del Skrevet 22. mai 2011 Da har vi blitt huseiere, og står forran en sommer stappfull med oppussing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. mai 2011 #6646 Del Skrevet 22. mai 2011 Da har vi blitt huseiere, og står forran en sommer stappfull med oppussing Gratulerer! --------------------------------------------------------------- Minnie: Det går seg nok til med den leggingen. Han er hvertfall flink som ligger i stor seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. mai 2011 #6647 Del Skrevet 22. mai 2011 Vi er hjemme fra ferie, og det har vært fint, og slitsomt. I har kost seg i vannet, og hun kunne nok sittet i timevis med bøtte og spade og øse vann. Hun ble etterhvert også mindre skeptisk til bassenget, og gikk rett uti uten noe snikk-snakk. Sovingen har derimot vært helt pyton, og alle mine forsøk på normale rutiner funket dårlig. Om nettene endte hun dessuten ofte opp mellom oss i dobbeltsenga, og det samme skjedde i natt, etter at hun var helt vill og sprang rundt da vi kom hjem om kvelden etter en lang flytur. I dag har hun ikke sovet på dagtid, og jeg tror nok det er veien å gå i helgene, i hvertfall. Nå ser jeg at hun er litt trøtt, og håper det ikke tipper over før leggetid nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. mai 2011 #6648 Del Skrevet 22. mai 2011 Så flink han er Minnimusepus. Her må rommet ommøbleres litt, inkl å flytte på masse fastskrudde hyller for å få plass til stor seng. Blir nok ikke før han klatrer ut av sprinkelsenga selv så det er fare for knall og fall. Håper leggerutinene kommer i orden igjen Honesty. Er vel ikke veldig unormalt at sånt går litt føyken på ferie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. mai 2011 #6649 Del Skrevet 22. mai 2011 Og gratulerer som huseiere til Unknown! Er moro å flytte, men også slitsomt.. Ellers har jeg hatt det topp på spahotell. Nyydelig mat og fantastisk spabehandling :glise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mai 2011 #6650 Del Skrevet 22. mai 2011 Da har vi blitt huseiere, og står forran en sommer stappfull med oppussing Gratulerer så masse som huseiere Det er slitsomt, men utrolig deilig med sitt eget. Du får nok god hjelp fra tulla hva oppussing angår Gratulerer! --------------------------------------------------------------- Minnie: Det går seg nok til med den leggingen. Han er hvertfall flink som ligger i stor seng. Ja, han sovnet ganske kjapt til dagluren. Måtte bare få med den nye motorsykkelen så gikk det fint Nå er det kvelden som blir spennende. Men nå har vi bestemt oss og da er saken litt lettere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. mai 2011 #6651 Del Skrevet 22. mai 2011 Gratulerer som huseiere, Unknown - kjempegøy Minnie: bruker dere sengehest på den store senga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mai 2011 #6652 Del Skrevet 22. mai 2011 Ja, bruker sengehest. Den er ikke kjempestor sengehesten, men stor nok til at han foreløpig ikke har være utenfor Vi kjøpte denne fra IKEA. Sengehesten kan flyttes, kjempegreit I kveld sovnet han fint etter nesten 1 1/2 time med lesing og kjøring med motorsykkelen i senga. Så sang jeg litt for han og da tok det ikke lang tid før han sovnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. mai 2011 #6653 Del Skrevet 23. mai 2011 Takk alle sammen! Jeg er kjempespent og tenker bare oppussing og innredning Gleder meg veldig til å få noe eget igjen. Minnimusepus: hvordan går det med storseng på natta, står han opp ol? I natt kom M tuslende inn på vårt rom....2 ganger....Og vi holdt på 2 timer før ho sovna igjen! Så nå lurer vi på om vi må prøve å ta av ene siden på senga, så blir det også "storseng". Vil jo ikke at ho skal falle når ho klatrer ut av, men jeg er usikker! Tviler på ho ligger i senga si om tar vi av siden. Hva ville dere gjort? En ting til jeg også trnger råd til, for jeg er litt lei av å vanske sengetrekk, dyner og madrasser..Når M er våken i senga, så tar ho av seg bleia og i det siste har ho begynnt å tisse. Så jeg tror faktisk at jeg har vasket en dyne hver dag siste uka. Hva gjør jeg med det? Kan jo ikke teipe fast bleien noe mer heller.. Hilsen trøtt og lettere frustrert mor...(må legge til at vi lo litt første gang ho kom tuslende Hadde absolutt ikke forventet det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. mai 2011 #6654 Del Skrevet 23. mai 2011 Har du forsøkt å ta på pysjen bak-frem, så hun ikke får den opp? Her har vi også sovestyr om dagen, og i går klatret hun enkelt-penkelt ut av senga, og stod rasende på innsiden av døra, for hun fikk den ikke opp. Så nå blir det storseng på henne (dvs. juniorseng), og det blir neppe enkelt å legge henne, men det har det knapt vært, så det er vi vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. mai 2011 #6655 Del Skrevet 23. mai 2011 Hehe, da hadde jeg ledd jeg også. De er så herlige disse små når de gjør sånt, selvom man må prøve å holde seg alvorlig Ville som Honesty sier forsøkt med pysjen bak frem, eventuelt brukt buksebleie på natta? De er vel ikke så lette å ta av. Når hun først har skjønt hvordan en vanlig bleie skal av så er det jo ganske lett. Vi trodde det skulle bli en kamp om leggingen, men det har hittil gått ganske bra. Første natten sovnet han med en gang, andre kvelden var vi inne 5-6 ganger og i går var jeg inne 2 eller 3 ganger, men han lå i sengen sin hele tiden. Han skjønner at han ikke skal gå ut av senga for å leke, for han sitter å roper til vi henter han på morgenen Fordelen med stor seng er jo at han kan gå å hente seg en bok eller en bil om han vil det på kvelden. Så lenge han ikke er på gulvet å leker så gjør det ingenting. Kanskje han føler han har fått mer frihet nå? Aner ikke jeg. Det kan være tilfeldig, men etter han fikk senga så sover han natten gjennom. Vanligvis pleier vi å måtte inn til han 1-2 ganger fordi han sutrer eller har mistet smokken. Vi er jo så uthvilt begge to nå at det er helt herlig Tør nesten ikke si det for da snur det vel tvert om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. mai 2011 #6656 Del Skrevet 23. mai 2011 Dere, tenk at de små babyene våre snart fyller 2 år Tiden går så altfor fort og nå er det jo så mye moro med dem. Vi har allerede funnet dato for bursdagen, det er jo bare rett over 1 måned til. Herligfred, blir nesten litt emosjonell når jeg tenker på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2011 #6657 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, tenk...2 år! Jeg håper bare på pent vær slik at det kan feires i hagen. Ang bleie som rives av,så var jo pysj bak frem et lurt tips. evt. kan dere prøve å ta henne på potte/do før dere legger dere og la henne ligge bleiefri. Det er mange som det funker for, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. mai 2011 #6658 Del Skrevet 23. mai 2011 Oi, så flinke barn dere har. Er nok ikke lenge til vi prøver stpr seng på J også, selv om han foreløpig ikke har knekt koden med komme seg ut av sprinkelsengen. Men vi har jo en stor seng stående inne på rommet hans til gjester, osv, og den har vil lagt ham i noen ganger på dagen for da går han gjerne dit av seg selv. Men på kvelden har han ikke vært interessert enda, så da har vi ikke gjort det. Ja, tenk at de snart blir 2 år, det er jammen ikke lenge til. Vi skal feire dagen (litt forsinket) på østlandet hos familien, og det gleder jeg meg til. Akkurat nå gleder jeg meg sinnsykt til ferien og å se familien litt igjen. Vi skal kose oss på "hytta" til svigers og bare slappe av. I dag våknet J kl 05.00 for 3. dag på rad. Passer dårlig nå som jeg har eksamen om 2 dager Vi tar ham annenhver dag og i dag var det min tur. Jeg var imidlertid så trøtt at jeg var superirritert da jeg ikke fikk han til å sove igjen, og hadde mest lyst å denge hele ungen i veggen. Jeg gikk inn til mannen med ham kl 06, og da tok han over. Og jommen fikk han ham til å sove igjen Så da fikk vi sove til 07.15 hvertfall, og den timen ekstra var gull verdt. Jeg må jo legge meg kl 21 for å få nok søvn hvis han skal våkne så tidlig fremover. Tror vi må kutte ned på dagsovingen, for det har vært litt styr med legging etter at han var syk for knappe 2 uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2011 #6659 Del Skrevet 23. mai 2011 Uff. Det er slitsomt når man må opp i otta! Håper det bedrer seg, og lykke til med eksamen! Jeg leverer oppgaven min om to dager, og sitter og venter på veiledningstimen min nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. mai 2011 #6660 Del Skrevet 23. mai 2011 Oi, klokken 05.00 er tidlig. Skjønner godt du blir irritert, de er liksom ikke så store enda heller, hadde de vært litt eldre kunne de klart seg litt selv med leking mens vi gjorde andre ting. Men akkurat eksamenslesing krever jo litt stillhet ja Lykke til iallefall, både du og Saeria! Ang dotrening så er jeg imponert over de som tisser og ikke minst bæsjer på do/potte. L kikket på meg og sa bæsje i går, da sa jeg at vi skulle gå på do å bæsje. Satt han oppå med et blad og han satt og satt. Vi gjorde "presselyder og klemte til" Det var ingen suksess og 10 min etter at han hadde fått på bleie gikk han inn på rommet for å bæsje. Så kommer han ut igjen å sier at han har bæsjet :gjeiper: Han er jo veldig flink til å si ifra og vet nøyaktig hva som skjer, men han vil ikke bæsje på do. Tissing har han gjort litt av så vi lurte på om vi skulle begynne med klistremerker når han er flink. Han bare eeeeelsker biler og tror det hadde vært stas. De skjønner så mye mer enn vi tror, er kanskje verdt et forsøk? Eller er det noe som bare må komme av seg selv? Tenker jo at vi må oppfordre han til å gjøre det også, samme med å sovne fint i senga si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå