Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Tenker litt at det er greit å få nr 2 på samme årstid (helst måned) som E - ser for oss at det er endel å tjene på å kunne bruke opp igjen sesongklær etc, og da er det jo greit om de er omtrent like store når sesongklærne skal gjenbrukes.

Må da bli gravid i november igjen da ;) Så planene er forholdsvis klare her også, spørs bare om kroppen gjør som vi vil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med prøving når den tid kommer :)

Vi har allerede kjøpt vårsko til L, som vi håper han kan bruke til høsten også. Det er ponny goretex, så de holder en stund. Fikk de til 300,- så det er jeg veldig fornøyd med. Han har vanlige joggesko på sommeren er jo ikke så mye han skal være der. De har jo ferie nesten hele juli pluss en uke i august. Så må vi kjøpe nye sko til vinteren igjen :) Menmen, nå har vi foreløpig sko til vår/sommer/høst med mindre jeg kommer over et billig par :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt et par Converse sko til han - dritkule :ler:

De skal kun brukes hjemme, og så kan han fortsatt bruke høstskoene sine i barnehagen og støvlene passer også fortsatt.

Regner med vi kjøper noen sandaler etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fikk stor seng da han var 2,5 år og det fungerte helt utmerket fra dag 1. Utrolig forskjell på en 2-åring og en 2,5-åring i modenhet.

Jeg har kjøpt 2 par Geox med borrelås til tvillingene, men foreløpig bruker de Cherrox i bhg. Der er det mye sand og gjørme fortsatt. Erfaringsmesig trenger man vanlige utesko, gummistøvler og evt sandaler i sommerhalvåret. Bhg-skoene blir fort slitt, så noe solid er veldig greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sprinkelseng har stått ubrukt siden ifjor sommer... det er der vi har lykkes aller dårligst. Han sover i vår seng hver natt. Koselig for oss alle, men slett ingen løsning for fremtiden.

Er lei av å lete etter regntøy og parkdress, utsolgt over alt. Så må jeg vel begynne å finne småsko snart også ja. Sandaler har han nettopp fått, de ba om å få det til innebruk i barnehagen. Er ikke sikkert de varer hele sommeren, men han kommer vel til å bruke sandaler inne fremover, så da vet jeg han vil innom alle størrelsene i sandaler, så kan kjøpe på salg. De han har nå fant jeg tilfeldigvis på salg.

Jeg synes det er kjemperart at butikkene selger parkdresser og regntøy i feb-april, og så slutt. De tar ikke inn mer når størrelsene er utplukket. Lurer på om jeg skal starte nettbutikk, hvor jeg kun selger utvalgt barnetøy, nemlig godt utvalg i de tingene jeg synes er veldig bra, droppe alt uinteressant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvem som spurte etter det, men sånn sopp-perler så jeg på Ringo en dag. Var ett stort sett til 249.

Lillemor koser seg masse med det jeg hadde når jeg var liten, når hun er på besøk hos bestemor i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på coop obs i går og der solgte de park/vinterdresser til 99,- :hakeslepp: Vi har jo dress i str 2 og 3 år som han kan bruke til han sikkert er 4, dermed har vi også dress til neste - praktisk :)

Der har de også ganske bra regntøy, vi kjøpte navicare der i fjord og har vært kjempefornøyde med det :)

Vi er også heldige og har fått stormbergbutikk, der har de en avdeling med full pris og en med 30-70% avslag. Her var det mange fine dresser til 399,-, blandt annet den vi har til L som før kostet 799,-

L har begynt å si "da i deg" de siste kveldene. Glad i deg sier vi alltid før legging og når de drar på morgenen, da sier han det alltid tilbake :hjerter:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Husker ikke hvem som spurte etter det, men sånn sopp-perler så jeg på Ringo en dag. Var ett stort sett til 249.

Lillemor koser seg masse med det jeg hadde når jeg var liten, når hun er på besøk hos bestemor i alle fall.

Takk!

Jeg er også dritlei av å lete etter regndress..Men på lørdag skal jeg på shopping hele dagen! Så da må jeg klare å finne en :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sier også "ga i deg, mamma" eller "ga i deg, pappa" *smelt*

Når legger deres seg nå?

E legger seg mellom 18.45 og 19.00, og sover da til mellom 06.30 og 07.30.

Uvant å av og til måtte vekke han for å rekke barnehagen og alt sånt, han som en laaang periode våknet mellom 05.30 og 06.00.

Men herlig er det iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi har enda ikke funne noen fast soverytme etter M begynnte i bhg. Trodde vi var på 20 - ca 7.30, men nå er ho plutselig tilbake til 19-6(30).

M sier ikke mange "setninger" enda. Noen ganger kommer det to ord som hører sammen, som "lat att" (lukk igjen). Glad i deg føler jeg er lenge til jeg får høre! Kanskje vi skal øve kjempemye i påska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sier også "ga i deg, mamma" eller "ga i deg, pappa" *smelt*

Når legger deres seg nå?

E legger seg mellom 18.45 og 19.00, og sover da til mellom 06.30 og 07.30.

Uvant å av og til måtte vekke han for å rekke barnehagen og alt sånt, han som en laaang periode våknet mellom 05.30 og 06.00.

Men herlig er det iallefall ;)

Ja, smelt sier jeg også. Er jo så koselig :rodmer:

Her legger han seg mellom 18.30 og 19.00 og våkner alt fra 06.00 og 07.00. Jeg er sykemeldt og mannen begynner som regel ikke før klokka 09.00, da kan vi kose oss i senga med en bok og kose oss på morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som vanlig, når jeg skryter av lillegutten, så endrer alt seg.

Våknet 05.30 og 05.50 di siste to morgenene :roll:

En og en halv arbeidsdag igjen, og så blir det 11 daqer med fri - herlig.

Reiser til Milano 2.påskedag - gledegruer oss, men skal bli godt og bra for oss å pleie kjærligheten litt.

Kan vel ikke si annet enn at det blir litt lite tid til kjære og meg altså, og når kvelden kommer tenker jeg sjelden på sex...da er det soving for alle penga.

Hvordan er det med dere andre?

Er dere like aktive i sengehalmen som før dere fikk barn?

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke det typisk? Han tar det nok igjen med å sove lenge nå i ferien, er lov å håpe :lur:

Jeg har nå en mann som ikke har det voldsomme behovet for engekos, derfor blir det deretter, he he. Gjennomsnittlig blir det vel kanskje 3-4 ganger i måneden. Men ofte så tar vi det igjen når det førstens skjer, da holder det for noen dager igjen :ler:

Håper dere får en kjempefin tur, det er dere vel undt :) Vi hadde barnevakt fra fredag til lørdag forrige helg, da var vi å tok pistolkurset. Deilig å kunne gjøre litt kjæresteting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive i sengehalmen? Nei, der har det tørka inn som ei gammel sviske! :ler: Det er ikke uten grunn til at foreldre til småbarn har sex rundt 2 ganger i måneden i snitt. ;) Så vi er vel gjennomsnittlige der.

Når man tenker på hvor mange timer det er til poden våkner, og planlegger sovingen sin ut i fra det, er det ikke sex man har mest overskudd til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Vi skal "plutselig" på familieferie til sydligere trakter. Først en uke med svigers og mannens søster med barn, deretter en uke alene oss tre. Vi håper selvsagt på litt barnevakt underveis. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengekos, hva er det?

:ler:

Neida, men svaret er definitivt nei. Vi har oss ikke så ofte som før vi fikk barn. Vi tok litt tak i det etter sommeren, og ting ble litt mer som "normalt", og så ble jeg gravid... Sexlysten min var ganske på bånn forrige svangerskap også, og det ser ikke ut til at det er annerledes denne gangen. Jeg får veldig kynnere, og det synes jeg er så ubehagelig at jeg ikke synes det er "verdt det".. Men prøver å "stille opp" et par ganger i uka, men det blir vel i realiteten nærmere 1 gang.. Vi har vel sex 4-7 ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vi er de som trekker ned snittet ja :ler:

Var en periode mens jeg var gravid nå, som jeg ble redd for at jeg ikke tente på mannen lenger. Men så fort lillebror var ute kom lysten tilbake, men det varte vel egentlig bare til vi hadde runda 6 uker og muligheten var der igjen. Da var det plutselig ikke tid lenger. Så har vel blitt 2 ganger siden lillegull kom, og sikkert totalt 4 ganger mens jeg gikk gravid med han.

Man får krysse fngra at det kommer seg igjen. Er ikke noe morsomt når det alltid er en som er for trøtt eller allerede har sovna. Skal sies at vi alltid har hatt problemenr da jeg vil på kvelden og han på morran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Får dra snittet her opp litt jeg da :lur:

Her blir det ca 3-4 ganger i uka "til vanlig". Siste 2 mnd har jeg blødd ca 3/4 av tiden, så da har det blitt veldig lite.

Men det går jo selvfølgelig i perioder. Vinteren er det lite aktivitet og om sommeren mye, hihi! Og noen uker er mer slitsom en andre = lite sex.

God tur til Milano Soon, og jeg er ikke misunnelig på alle som skal på sydenferie.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...