Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Unknown: nydelig jente :)

Imli: :klem: du er en fantastisk flink mor til to! Håper du har en bedre dag i dag enn i går ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kveld var L vanskelig å legge, tipper han satt/stod i senga i 1 1/2 time til sammen. Siste 20 minuttene var det gråting og inn og ut av rommet. Men så kom mamma og sang litt for han, da sovnet han :rodmer:

Det er altså så herlig å se at han lukker øynene når jeg stryker han på kinnet og synger. Må jo være lov å bli forelsket i disse skjønne små da.

Jeg sang mye til vamps -tir'na noir når jeg var gravid og når han var liten, lurer på om han kjenner igjen sangen nå? Han roer seg iallefall veldig til den.

Skrevet

Jeg kan tenke meg han kjenner igjen sangen, ja. Her har det også vært kun mamma som har vært god nok ved leggetid den siste tiden. I dag var omsider pappaen grei nok igjen.

Skrevet

Her i huset er det pappa'n som må legge. Eller må og må... Han spør etter pappa, men 95% av gangene så legger vi han sammen.

Skrevet

Igår kveld sent våknet gullet, og skrek høyt og sårt og insisterende. Pappan var inne og trøstet, men gullet ga seg ikke. Så kom mamma inn, tok rundt gullet, og da roet han seg på et blunk! Han ville ha mamman sin :rodmer:

Det er fint for mamma å være den mest populære iblandt, når pappan er så gøy lekekamerat. Pappan ble litt små-lei-seg av det hele, han vil gjerne være superstjernen som gjør alt bra kun ved sin tilstedeværelse :takke:

Ellers er vi usedvanlig tilbakestående med klesvasken for tiden. Vi går i skikkelig vaskedag-klær: Mamma har på partyundertøy på jobb, og lillegull går med den absolutt siste ull-longsen og en småskitten kortermet ullbody + bomullstrøye i barnehagen, alt vi har i utvalg :fnise: Jeg vet hva kvelden vil bestå av, hehe.

Skrevet

Lillegull har begynt å spørre etter en bestemt sang, lille lam "la-la-la-lam?" sier han. Så gjorde jeg noe dumt her en kveld, jeg endret teksten til traktor-tekst, han er så glad i traktor, for å glede ham. Og nå er forespørslene kun "la-la-la-tattor?" Så må jeg gå rundt å synge den teite teksten jeg kokte ihop der og da. Mamma kan være lite forutseende iblandt :klaske:

Skrevet

Lillegull har begynt å spørre etter en bestemt sang, lille lam "la-la-la-lam?" sier han. Så gjorde jeg noe dumt her en kveld, jeg endret teksten til traktor-tekst, han er så glad i traktor, for å glede ham. Og nå er forespørslene kun "la-la-la-tattor?" Så må jeg gå rundt å synge den teite teksten jeg kokte ihop der og da. Mamma kan være lite forutseende iblandt :klaske:

:ler: :ler:

:rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer:

I dag har jeg vært på UL og sett lillebaby for første gang. Den hadde det fint der inne og vokste fint. Ble satt 5 dager tilbake så ny termin er 4. sept. Vi vet fortsatt ikke kjønn, så også denne gangen vil vi vente i spenning til den kommer ut. :skravle:

Skrevet

Så bra at den lille i magen har det bra og vokser til. :)

Skrevet

Ja, noen ganger lærer man disse små litt dumme ting. Og de husker jo så godt - hukommelse som elefanter :ler:

Så koselig å høre flickan, at alt står bra til med den lille i magen. Og gøy at dere ikke vet kjønn. Jeg er en av få som liker å ikke vite, det er ikke så vanlig nå lenger.

Gjest Unknown
Skrevet

For ei herlig jente, unknown! :hjerte:

Er det lov å skrive "jeg vet?" :gjeiper:

Og jenta di er like søt som sist jeg så henne :) Dumt du ikke bor her lenger.

Det er veldig dumt, tenker ofte på dere trønderdamene da :)

Og visst det blir trondheimstur, så skal jeg prøve å få det til så det passer med et treff :Nikke:

Unknown: nydelig jente, skikkelig skøyerblikk ;)

Er i alle fall superfornøyd med å få sitte på benken når jeg lager mat :)

Unknown: nydelig jente :)

Takk :)

I dag har jeg vært på UL og sett lillebaby for første gang. Den hadde det fint der inne og vokste fint. Ble satt 5 dager tilbake så ny termin er 4. sept. Vi vet fortsatt ikke kjønn, så også denne gangen vil vi vente i spenning til den kommer ut. :skravle:

Så bra at alt stod bra til der inne! :)

Nå har jeg akkurat sendt mannen på foreldremøte. Han var ikke akkurat førnøyd, sånne ting er "min" jobb...Men når jeg for tiden er alene med M fordi han jobber overtid eller er på trening (i alle fall ikke hjemme før 6-7 en eneste dag), så følte jeg at det var min tur å sitte på sofaen litt!

Dessuten blir det ikke gjort husarbeid om ikke jeg gjør det, så jeg er dritlei. I alle fall i dag, har nok en dårlig dag.

Det var min lille utblåsning :kjefte:

Skrevet

Nei, de fleste velger nok å få vite kjønn. Jeg tenker at med en evt. nestemann, så kan det gjerne være en overraskelse, såfremt ikke mannen er veldig gira på å få vite da. Men dette er jo på et teoretisk plan enda da, selv om vi har diskutert en evt. ny en slik at G får et søsken.

Skulle det bli en ny graviditet i løpet av den nærmeste fremtid, håper jeg hvertfallpå et like bra svangerskap og på at jeg kan få mannen med på hjemmefødsel.

Skrevet

Den der med at foreldremøte er "din" jobb, kunne ikke min mann heller komt med. Ærlig talt! Syntes du gjorde det rett i å sende han avgårde, hvertfall hvis det er slik at han er borte hele dagen og ikke gidder å gjøre en skit hjemme. Han får vel ikke sett tulla så mye da, eller?

Her hadde det blitt drittsur kjerring for lengst om det var min mann. :sjenert:

Gjest Unknown
Skrevet

Den der med at foreldremøte er "din" jobb, kunne ikke min mann heller komt med. Ærlig talt! Syntes du gjorde det rett i å sende han avgårde, hvertfall hvis det er slik at han er borte hele dagen og ikke gidder å gjøre en skit hjemme. Han får vel ikke sett tulla så mye da, eller?

Her hadde det blitt drittsur kjerring for lengst om det var min mann. :sjenert:

Han har ikke fått sett henne så mye de siste ukene, rekker å dusje å legge henne noen kvelder.

På en måte føler jeg at jeg gjorde riktig å sende han.

Men det er jo ikke hans feil at han må jobbe endel overtid, blir jo penger i kassa også

Har roet meg litt nå, ble litt hissig en stund!

Men husarbeid må han i alle fall skjerpe seg på, det irriterer meg.

Uff, nå finner jeg senga og venter på en bedre dag i morgen :)

Skrevet

Husarbeid er begges ansvar, ja. Synd han må jobbe mye overtid, men det roer seg vel ned etterhvert?

Her er det kun enkelte dager mannen må jobbe overtid, for de kan rett og slett ikke starte prosessen med å implentere nye versjoner av programvare når folk er på jobb.I neste uke må han til Trondheim i to dager. Det blir rart det! Bare meg og bollemann i heimen.

Skrevet

Her har vi begge to gått både på foreldremøte og foreldresamtale. Hun er jo vårt felles barn, og mannen er også interessert (selv om jeg nok er den som detaljplanlegger det meste). Han har jo vært veldig mye borte pga. jobb fram til nå, så han forsøker å ta igjen der han kan. Heldigvis.

Vi strever forresten litt med legging om dagen. Hun bruker laaang tid på å sovne, gjerne borti en time, og da vi forsøkte å kutte ned på dagsovingen i barnehagen, ble det verre. :roll: Det virker som om hun bare må få lov til å ligge og kjefte og småprate litt før hun faller til ro. Så lenge ikke alt blir som natt til i dag, hvor hun var våken store deler av tiden mellom 03 og 04, så er jeg fornøyd.

Gjest Unknown
Skrevet

Husarbeid er begges ansvar, ja. Synd han må jobbe mye overtid, men det roer seg vel ned etterhvert?

Joda, det går i perioder :) Firma tar nok på seg litt i det meste laget, noe som gjør at omtrent alle ansatte har mange overtidstimer hver mnd. Neste uke blir det bedre :)

Kan skjønne det blir merkelig å være alene. Pappsen her var borte en langhelg før jul, og det ble litt mer stress for ho mor! Men jeg synes det går greit når jeg vet om at jeg blir alene litt på forhånd, så jeg kan planlegge :)

Vi strever forresten litt med legging om dagen. Hun bruker laaang tid på å sovne, gjerne borti en time, og da vi forsøkte å kutte ned på dagsovingen i barnehagen, ble det verre. :roll: Det virker som om hun bare må få lov til å ligge og kjefte og småprate litt før hun faller til ro. Så lenge ikke alt blir som natt til i dag, hvor hun var våken store deler av tiden mellom 03 og 04, så er jeg fornøyd.

M også ligger leeenge og prater, roper, rydder kommoden, leker med bamser før ho sovner, selv om ho er dødstrøtt når vi legger ho. Men vår lille jente som før jul sov 18-7 og 11-14, sover nå plutselig 20-7 og 1130-13. Vi har hatt litt problemer med sovinga siden bhg-start, men ser ut som om vi har funnet riktig rytme nå :)

Her har vi latt henne justere sovinga si hele tiden, og ho finner alltid en god rutine selv :)

Skrevet

Lillegutt ligger også lenge og skravler og slår i veggen og drar i sprinklene før han sovner. Nå har han bablet i en snau time, men høres ut som han nærmer seg soving. Og han var suuupertrøtt da vi la han.

Og vi fant ut hvorfor det har vært mye hyl og skrik og oppvåkninger på natta forrige uke. Plutselig oppdaget jeg en ny jeksel som hadde brutt gjennom. Så da kommer sett nr to. Husker hvor vondt han hadde av første runde med jeksler så må si jeg gleder meg til alle har brutt gjennom.

Og da er det vel ikke flere nye tenner før 6-års jekslene?

Skrevet

Vi har foreldremøte neste uke. Skulle gjerne begge to vært med, men noen må jo passe lillegutt. Snart foreldresantale også, det er på dagtid så da får vi se hvem det er lettest for å ta fri fra jobb.

Han lille her fryder seg stort over at det er finere og varmere i været. Nå er de ute hver dag i barnehagen og han elsker sandkassa. Her en dag ville han ikke inn igjen, så mens de andre gikk inn for å spise fikk han servert maten ute av en av de ansatte :ler:

Skrevet

Forrige foreldremøte var det mannen som dro på da han ikke rakk å komme hjem mellom jobb og møtet, og vi ikke fikk barnevakt. Gangen før der gikk vi begge to. Er forøvrig litt skuffet over foreldremøte, det er mer en temakveld hvor foreldrene jobber i grupper, enn en orientering om hva som skjer i barnehagen. Type "hva forventer du som forelder av barnehagen". Jeg forventet vel heller mer en orientering om opplegget, planene fremover, utfordringer, hva de ønsker av oss, osv.

J eelsker også å være ute, og nå har han begynt å spise masse sand og grus :nei: Huff, i dag var det flere grus-steiner i bleia, og masse sand. Ikke noe ålreit, kan jo umulig være bra for magen? Gjør deres unger dette?

Skrevet

Jeg har også funnet sand og stein i bleien, og hundehår som ikke er kommet via nakken. :blink:

Da vi hentet I i barnehagen i dag, hadde hun visst kastet opp, samt hatt en tvilsom bleie. Vel, en gang må være den første, for hun har ikke kastet opp før i sitt liv, og har knapt gulpet. Jeg synes det er litt pussig at de ikke ringte til noen av oss, men de sa vi burde avvente i tilfelle det var en enkelthendelse.

Vel, i ettermiddag har hun ikke spist noe som helst. Hun fikk tilbud om is, fiskekake, brødskive med brunost, smoothie, yoghurt, dvs. alle de tingene hun elsker til vanlig, men hun ristet bare på hodet og skulle ikke ha. Nå tror jeg hun sover, og håper det varer, for natt til i dag var hun våken i over to timer i strekk mellom 02 og 04, og jeg er fortsatt groggy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...