Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her er vi lys våkne og i forferdelig form. Våknet kloken tolv av nesten 40 i feber og bare gråt. Han hoster og herker og er ikke noe i form. Ringte legevakten men de ville vi skulle vente til i morgen, vel vi er jo våkne uansett så kunne jo like greit dratt nå men :sjenert:

Mannen har vært flink til å hjelpe til, men er nesten mer avhengig av en god natts søvn enn meg så da blir det jeg som sitter her. Jaja, da blir det dag 5 med feber og hjemme med mamsen :gjeiper:

Må være lov å klage litt nå, jeg begynner å bli passe lei av all sykdommen. Føler vi har fått vår dose nå altså :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gitt deg tilgang til bloggen ViljaH.

Minnimusepus: så slitsomt det høres ut. Lykke til på legevakta og masse god bedring til lille mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det aricept :)

Da var det hals og ørebetennelse så det er jo ikke noe rart at han ikke fik sove i natt. Så nå er det pencilin,paracet og kinderegg :fnise: Må være lov å kose seg litt når man er syk.

Ønsker dere alle en god helg, her blir det innehelg igjen :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L virker mye bedre i dag og har ikke hatt feber siden i natt. Han virker heller ikke så ille plaget som han var i går heller og det er bra :)

Virker som penicillinen har gjort susen på kort tid og det er godt å vite at han ikke har like vondt.

I dag er jeg litt oppgitt, er sikkert hormonene som spiller meg et puss men :sjenert:

Nå har jeg vært hjemme med lillemann i nesten en uke og får jo ikke gjort noe som helst pga sykdom. På kveldene har jeg gått en tur med bikkjene et par dager men ellers så er jeg helt kake og ligger rett ut på sofaen. Nå skulle han avgårde for å hugge ved og jeg vet jo at vi trenger det til vinteren, likevel så blir jeg så deppa av å måtte bruke enda en dag inne og det går selvfølgelig litt utover han. Prøvde å si at han kanskje ikke trengte å bli til kvelden, men det kunne jo ikke han vite noe om, han var jo bare med.

Jeg kunne jo dra istedetfor han hvis jeg ville det :balltre:

Sånne ting er teit å si når han vet jeg ikke an stå der å hugge ved og sage. Jeg føler jeg trenger litt oppmuntring, for det er faktisk tungt å være hjemme med barn, spesielt når en ikke kan gå ut. Dagene blir veldig lange og det er ikke såå mye å finne på. Fantasien utløper liksom etterhvert..

Når han gikk så gikk jo alarmen her i tillegg, han hadde visst skrudd den av så det er sikkert ikke hans feil at den ikke virker, alikevel så hjalp ikke det så mye. Stod jo rett ved sentralen med L på armen og han ble jo redd stakkars. Endte med at vi løp opp på badet med begge bikkjene og lukket døra, der stod vi til sentralen hadde ringt og slo av alarmen for oss :briller:

Må jo le litt også, men jeg kunne ikke ta han med ned å skru den av for det er en helt vanvittig høy lyd som gnager langt inn i ørene.

Nå ringte mannen og beklagde for at han hadde vært så frekk når han dro, han er jo så fin også. Er jo ikke sint på han, men jeg blir bare så oppgitt. Så da fikk vi pratet og sagt litt unnskyld begge to :kose:

Og om jeg ville så kunne jeg dra ut å spise med noen venner eller dra på kino i kveld, så kunne han ha L.

Han mener det alltid godt, det skal han ha, men på kveldene orker jeg ikke så mye nå med kulen på magen. Men tanken var jo veldig god :rodmer:

Puh, det var dagens utblåsning, takk for at dere gadd å lese :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Må le litt av meg selv også, det er jo ingen sin feil at L er syk og vi trenger jo ved til vinteren. Alikevel så ser jeg det som "fri" å komme seg ut av huset nå.

Er nok noen hormoner med i bildet her også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt matt selv, og jeg har ingen gravidhormoner å skylde på.

Her ser vi forresten lyset i enden av tunnelen. Det er omsider skorpe på hele såret, og det ser foreløpig ikke så veldig ille ut. Det er ikke pent, men det kunne vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt matt selv, og jeg har ingen gravidhormoner å skylde på.

Her ser vi forresten lyset i enden av tunnelen. Det er omsider skorpe på hele såret, og det ser foreløpig ikke så veldig ille ut. Det er ikke pent, men det kunne vært verre.

Det er godt å høre, alltid godt med noen støttende kommentarer :)

Så fint at såret ikke ser så ille ut, det finnes ingen salve dere kan smøre på slik at det ikke blir så ille? Mye disse små må igjennom, men det er slikt de lærer av. Her tar det lang tid før han lærer, har ikke tall på hvor mange ganger han har sklidd av kjøkkenstolen. Men han klatrer opp igjen og er full av mot :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Vi fikk tips om en salve vi kan bruke (som jeg helt hadde glemt fantes), i tillegg kan vi massere litt og sørge for at han alltid har på godt med solfaktor.

De faller og slår seg, i dag var det klemme fingrene dagen her, men de gir jo ikke opp av den grunn. Litt trøst og så er alt bra. G er forøvrig en skikkelig propellunge til tider. Full fres! Men han er nå god da. I dag gav han meg sin første frivillige suss på laaaaange tider! Da var mammaen glad, ja! :hjerte:

Han løper nemlig oftest bort når jeg spør om suss, men å susse på O i barnehagen (som for øvrig er en gutt)DET er stas det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og endelig fått somlet meg til å legge ut bilde av min lille skatt. Bildet er tatt for ca 2 uker siden og er fra da vi var på reise i nord.

856171.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søting, flickan! Vi har akkurat samme antrekk forresten :)

Gullet vårt har fått et bittelite arr i panna etter det ublide møtet med kjøleskapsdøren. Pappaen får dårlig samvittighet hver gang han ser det, han åpnet kjøleskapdøren idet gullet kom løpende i full fart, så ham ikke. Det arret blir nok med resten av livet. Stakkars gullet, og ikke minst, stakkars pappa..

Gullet er en veldig sjarmerende og artig kar. Likevel blir jeg innimellom lei av å passe på ham, det er ikke noe gøy å oppleve. Jeg tror det er utløp for at jeg har så lite egentid. Jeg jobber, enten hente eller bringe i bhg, hjem, all fritid dreier seg rundt å tilbringe tid med gullet så vi får med oss mest mulig av barndommen hans. Vi har ikke barnevakt tilgjengelig i nærheten, jeg tror det ville vært myye lettere om vi kunne hatt en frikveld eller noen timer fri på dagen i helgene, med jevne mellomrom. Som sagt, dette er ikke så gøy å oppleve, all den tid jeg har et barn som er så blid og god og lett å være rundt. Tenk om jeg hadde hatt et krevende barn!

Skaden som pleies nå for tiden er en ganske stor sprekk/rift i endetarmsåpningen. Antagelig kommet da han presset ut noe stort. Viktig å holde rent, og tar på Brulidin krem for å hindre infeksjon. Stakkar gullet mitt.

Ang. nussing - jeg sier til ham "mamma få nuss", så holder han frem pannen så jeg kan nusse den, haha. Han har nok fått mange nusser i pannen i sitt liv. Han har ikke helt begynt å nusse selv enda, men han setter frem kinnet for å motta kos også. Når han vil gi kos, så legger han armene rundt halsen og hodet på skulderen... det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en søt gutt, flickan :)

E har endret seg litt i det siste - javisst er han en propell, men han har blitt litt mer villig til å sitte i armkroken - særlig hvis han kan se på filmer av seg selv på mobilene våre :ler: Selvdigger!

Jeg var syk på fredag, heldigvis kunne min far komme og ta vare på E, men han merket nok at jeg var litt skrall, for han kom titt og ofte og la seg godt inntil meg på sofaen og koste :hjerte:

Han gir oss susser villig vekk og titt og ofte, og det er veldig koselig :jepp:

Her har vi ingen skader sålangt, men det kommer nok.

Ellers er vi litt "bekymret", for ved hvert bleieskift tar han seg til tissen og sier "au-au" - vi får ikke lov til å se så veldig nøye på den, da sutrer han.

Men hvis vi sier "har du au-au på tissen" så sier han bare neeeeeeeeeei og smiler lurt, så vi vet ikke helt hva vi skal tro da, for han viser ingen tegn til å ha vondt ellers...

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan vi også føle at det er litt nok, jeg tror de fleste har det slik, selv om barnet ikke er spesielt krevende. Vi har jo besteforeldre i kjelleren halve året, men de er oppi åra så vi vil ikke belaste de med så mye pass. Vi har snakket om å få oss noen timer ute sammen ETTER han har lagt seg, men vi får se.

De har sett etter han noen ganger når vi har måttet handle ett eller annet da. Korte økter og de synes det er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får vel litt nok av å bare være mamma og pappa hele tiden - enda vi er overpriviligert hva gjelder hengivne besteforeldre som ALLTID stiller opp.

De bor bare en kilometer unna, og pappa er hjemmeværende, og eeeelsker å være med E - og ikke minst - E eeelsker bestefar :hjerte:

Spør etter han hele tiden.

De stiller som sagt opp, uansett, og om 3 uker skal vi til Milano, bare kjære og jeg, i 5 dager. Mens E blir hjemme hos bestene sine ;)

Gleder oss og gruer oss, og så er vi spent på hvordan han takler at vi blir borte såpass lenge...

..og enda vi får mye avlastning og hjelp, så blir man allikevel litt sliten og lei noen dager, sånn er det vel bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlige bilder av barna deres altså :rodmer:

Jeg har også en selvdigger som elsker å se bilder/ videoer av seg selv... Og han har også blitt veldig raus med nussing og kos i det siste. Hvis jeg spør om jeg kan få en nuss så kommer han bort med åpen munn og trykker den inn til ansiktet mitt :fnise:

Når det gjelder egentid så er mannen og jeg flinke til å prioritere det. Som regel skjer jo det på kveldstid, så da ligger jo gullungen og sover allikevel. Han har overnattet hos besteforeldre ca 6-7 netter det siste året. Om 3 1/2 uke skal mannen og jeg på en weekend alene og da skal O være hos mormoren sin i 4 netter. Vi hadde faktisk tenkt å dra til Milano, men det ble Barcelona istedet. Ellers så hadde det vært gøy å truffet deg, Soon :fnise:

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av barna deres altså :rodmer:

Jeg har også en selvdigger som elsker å se bilder/ videoer av seg selv... Og han har også blitt veldig raus med nussing og kos i det siste. Hvis jeg spør om jeg kan få en nuss så kommer han bort med åpen munn og trykker den inn til ansiktet mitt :fnise:

Når det gjelder egentid så er mannen og jeg flinke til å prioritere det. Som regel skjer jo det på kveldstid, så da ligger jo gullungen og sover allikevel. Han har overnattet hos besteforeldre ca 6-7 netter det siste året. Om 3 1/2 uke skal mannen og jeg på en weekend alene og da skal O være hos mormoren sin i 4 netter. Vi hadde faktisk tenkt å dra til Milano, men det ble Barcelona istedet. Ellers så hadde det vært gøy å truffet deg, Soon :fnise:

Ja, dumt det ikke ble Milano da ;)

Får ta det igjen neste år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...