Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6001 Del Skrevet 7. februar 2011 Prøvde ei tøybleie (wondero lommebleie) på eldstemann i ettermiddag, funka fint det Har foreløpig berre 5 stk og ikkje noko papir, så eg får ikkje kommi i gang med prosjektet heilt enno. Men han gjekk i alle fall med bleia på ettermiddagen (etter bæsjing, så eg ikkje trong å uroe meg for å grise til bleia ) og det gjekk fint. Men kunne berre ha eitt innlegg i, elles blei bleia så tjukk at den ikkje passa, sjølv om det var str L. Kor mange innlegg er det eigentleg normalt å ha oppi? Ungen tissa berre ein gong trur eg. Trudde fyrst han ikkje hadde tissa noko, for bleia verka jo så tørr! Men det lukta tiss, og eg kjente at innlegget var fuktig då eg tok det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. februar 2011 #6002 Del Skrevet 7. februar 2011 Aiii her var det mye tøybleieprat! Kan dere være så snille å ha litt annet innimellom, for ellers så mister jeg litt interessen Jeg lurer på å kjøpe sånn pottesak å ha oppå toalettet. Vi har hatt vanlig potte i noen måneder, men har enda til gode å få lillegull til å sitte på den.. Jeg har planer om å kjøpe Imse Vimse treningstruse henimot sommeren når vi skal mer seriøst igang med tørrtrening. Det skal visstnok gjøre at barnet kjenner det blir vått, uten at klærne blir våte, slik at det lærer seg å skjønne sammenhengen mellom tissefølelsen og våt rompe. Det var jo det som i riktig gamle dager, på 70-tallet, gjorde at ungene ble tørre rundt 2 år. Bleiene idag holder ungene så tørre at de ikke skjønner noenting. Jeg har heller ikke lyst til å vaske mannskit ut av en bleie... Jeg har lyst på et barn til. Men er veldig glad for at jeg ikke skal ha et barn til NÅ! Lykke til, Tussi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6003 Del Skrevet 7. februar 2011 Vel, eg har ingen andre å spørre om tøtbleier enn damene her, så eg spør her istadetfor å lage hundre trådar i forum. Viss du ikkje er interessert, er det jo berre å la ver å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. februar 2011 #6004 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg synes det er helt greit å spørre om alt mulig rart her, jeg. Det er jo bare å sile litt i informasjonen. Her er jeg litt forvirret når det gjelder dagsoving for tida. Hittil har hun sovet ca. 11 til 13 hjemme, og litt senere, men også opp mot to timer i barnehagen. Om natten sover hun også i 11-12 timer, og våkner kanskje 1-2 ganger. Men i helga? Jeg forsøkte å legge henne i vogna og trille tur (hun har bestandig sovet i vogn), men ikke tale om hun skulle sove, nei. Hun satte seg opp, vrikket seg halvveis ut av selene, og satt sånn i 45 minutter mens vi gikk tur med hunden. Og da hun endelig sovnet, sov hun i maksimalt 30 minutter. Selvsagt ble hun skikkelig sur og grinete rundt barne-tv-tid, men sov ikke ett sekund i løpet av dagen. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Første forsøk blir vel å legge henne litt senere, for å se om det hjelper. Men jeg har jo også hørt at det er vanlig at de kutter dagsøvnen hjemme først, så vi får se. Det er litt slitsomt, spesielt når hun blir så sur på ettermiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2011 #6005 Del Skrevet 7. februar 2011 Vilja: Jeg vet at mange er veldig fornøyd med Imse vimse sine treningstruser. Siden vi ikke har den mest praktiske doen, så blir det vel ikke til at vi kjøper toalettring med det første. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med tørrtreninga. G skjønner godt sammenhengen mellom tissing og våt stump, og han er også vant med å ha fuktig stump. Jeg tror jeg vil kjøpe noen treningstruser til han i sommer, ta med potta hjem fra barnehagen og øve, øve, øve når han skal ha sommerferie. Da blir det sikkert opp om natta også, for å gå på do, og ingen drikke på senga mer før legging. Men det blir litt vemodig da å ikke skulle tulle inn stumpen i myke fine bleier da, skjønt det er en del av livet å bli tørr. Heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6006 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Opp om natta kjem eg aldri til å gidde No er eldstemann tørr nesten kvar natt då, men hadde han ikkje vore det, hadde eg nok berre satsa på å avvenne på dagtid fyrst og venta med natt. Mini er foreløpig ein stortissar om natta, fordi han drikk mykje vatn, heile dagen, samt at han vaknar minst ein gong kvar kveld/natt for vatn. Reknar ikkje med å få han tørr før neste sommar, han er jo litt yngre enn dei andre ungane her og (fødd i september). Eg hadde jo store planar om å få eldstemann tørr i fjor sumar, litt over 2 år gamal, men eg såg jo korleis det gjekk (til helvete), så eg gidd ikkje ha for store forhåpningar med mini. Eg er tydelegvis ein dårleg pottetreningsmamma; det går jo så lett for dei fleste andre, men mine ungar er ikkje glade i å sitje på potte/do, og i alle fall ikkje gjere noko der Ikkje greier eg å "lese signaler" om når dei må på do heller. Ja, ja. Gjentar spm frå i stad eg - kor mange innlegg er det vanleg å ha i lommebleia på dagtid og på natta? Endret 7. februar 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 7. februar 2011 #6007 Del Skrevet 7. februar 2011 Vilja: sånne bleier tror jeg M også skal få prøve Ho er fortsatt veldig flink til å bæsje på do, kan ikke huske sist jeg tok en bæsjebleie faktisk! Så hadde vært gøy at ho finner ut av tissingen også Jeg hadde jo kjempelyst til å ha tøybleier på M, men droppet det fordi vi ikke hadde plass til å tørke mer tøy enn nødvendig. Men neste gang blir det! Så jeg synes det er greit med litt tøybleiesnakk for jeg suger til meg all info jeg kan få. Også har vi bestemt at vi skal begynne prøving på lillesøster/bror i løpet av året. Om det blir før sommeren eller til jul får vi bare se, jeg er ikke helt klar enda. Også blir jeg ikke gravid før jeg har nok jobb til at pappsen skal få ta permisjon Nå har vi forresten flyttet. Jeg og M har vært hjemmeværende i 3 uker og vi storkoser oss, nesten så jeg ikke vil finne meg noen jobb. Grudde meg virkelig til å skulle gå hjemme hele dagene igjen, men det går over all forventning! Men skal det bli hus, så må vi ha peng. Og det kommer ikke noe på konto av at jeg går hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. februar 2011 #6008 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Mye tøybleiesnakk her ja Her går det mest i bryllupforum om dagen, vi skal gifte oss i august Endret 7. februar 2011 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6009 Del Skrevet 7. februar 2011 Mye tøybleiesnakk her ja Her går det mest i bryllupforum om dagen, vi skal gifte oss i august Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. februar 2011 #6010 Del Skrevet 7. februar 2011 VI bruker stort sett ett P'tit "blåkant" bambusinnlegg brettet dobbelt, alternativt to bambusfrotte fra Eco Earth, men de bygger litt mer. I BumGenius-bleiene bruker vi de to medfølgende innleggene, og de t holder greit, men I er ingen stortisser. Og hun vil i hvertfall ikke sitte på potte. Ikke hjemme, og ikke i barnehagen. Hun hyler, slår og vandrer avgårde. Så hun kommer nok til å bruke bleier i evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2011 #6011 Del Skrevet 7. februar 2011 Gratulerer, Soon! aricept: Jeg tror ikke det er dine evner det går på akkurat. jeg er forberedt på at tørrtrening kan gå lukt åt skogen her og, men håper jeg kan få noen uker fri i sommer, slik at jeg kan legge litt innsats i bleiefritt. Men siden jeg er ferdig utdannet til sommeren, vet jeg ikke noe om hva som vil skje hva mulig ulønnet ferie angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6012 Del Skrevet 7. februar 2011 Hehe, eg er "fri" til å drive bleieavvenning heile tida eg, men det går ikkje akkurat bra for det. Eg trur faktisk det er mykje ungen det står på. Er ikkje ungen motivert, er det liten vits i å tvinge han/ho på potta fleire gonger dagleg, skapar berre frustrasjon. Ang. innlegg - bleiene blir jo 10-15 cm tjukke med fleire innlegg - kan ikkje skjønne at ungane kan greie å gå med det? Og på eldstemann får eg ikkje på bleier med fleire innlegg i. Kanskje to tynne eller eit tjukt, men det passa best med eit tynt. Ser ikkje veldig digg ut å gå med kjempetjukk bleie heller... Tykkjer i tillegg at bleiene var veldig korte ift eingongs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. februar 2011 #6013 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg synes ikke bleiene blir så tykke dersom jeg bretter ett innlegg dobbelt som beskrevet. Det er disse vi bruker. Selvsagt blir det litt tykkere enn engangs, men ikke alarmerende. Vi har forresten valgt endel bleier som er smale mellom beina pga. fasongen til ungen. Nå tror jeg nesten at jeg skal krype til køys. Det tar på å være alene med snuppa (og hund), ha full jobb, samt få hverdagen til å henge sammen. Heldigvis kommer mannen hjem om litt over en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2011 #6014 Del Skrevet 7. februar 2011 Eg har slik innlegg, samt heilt "enkle" som sikkert høyrer med til bleia. Eg skulle for øvrig og ynskje meg bleier som var smale mellom beina, samt høgare, spesielt i ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. februar 2011 #6015 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg ba ikke om at dere skulle kutte all tøybleiesnakk, jeg skjønner at det er kjekt med andres erfaringer. Bare å blande litt. Som man gjør i fint selskap Jeg har aldri vurdert tøybleier engang, skjønner ikke hva som er så flott med det. Bortsett fra miljøhensyn. Å hive skittbleier uten noe mer arbeid, er luksus. Kjenner en som jobber i bhg, og han skjønner heller ikke tøybleie-dillen. Ungen han har går rundt med en kjemperompe, og får såvidt beina sammen. De greiene inni er steinharde etter mye vask. Ugh. Faren har visst helt mistet miljøgnisten, det er moren som står på for å redde verden. Jeg tror ikke det blir vemodig å slutte med bleier, man får da så mye artig dospringing å gjøre Jeg har forstått det slik at når unge sier han må på do, så har man ca 30 sekunder på seg til å finne og plante ungen på en do, før det går galt :gjeiper: Jeg tror ikke nødvendigvis tørrtreninga vil gå helt problemfritt, min nevø ga ikke slipp på bleiene før han var 4! Da synes jeg basjene begynner å bli litt for "voksne" altså. Jeg har lyst til å begynne prøving til sommeren for en ny liten en Må jo prøve at den blir født sen vår/sommer, så det ikke blir så håpløst med barnehage.. Minien her sover godt om dagen fortsatt, gjerne 2-2,5 timer, og 12 om natta. Jeg stresser ikke med det, han må bare sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2011 #6016 Del Skrevet 7. februar 2011 Ingen av våre bleier er steinharde inne, så den skjønner jeg faktisk ikke. Størrelsen på rompa eller i skrittet har heller ikke vært noe heft. Men jeg skjønner heller ikke hva som er så flott med engangs. ;)Det kunne ikke falt meg inn å bruke det, og hadde jeg måttet, hadde jeg nok grått mine modige tårer! Så vi er alle forskjellige. Her er det ikke noe problem med at bleiene er for korte. De sitter jo lavere enn engangs uansett. Det skal de. Har kun opplevd snekkersprekk med bleier i medium, for han trekker jo large nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. februar 2011 #6017 Del Skrevet 8. februar 2011 Lillegutt er skikkelig forkjøla nå. Ikke noe feber, men grønn snørr og dyyyp hoste. Sover dårlig og dermed vi også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. februar 2011 #6018 Del Skrevet 8. februar 2011 Ungane mine har fått barnehageplass!!! Gud, eg er så letta. Og så i ein fin barnehage med berre 25-30 ungar, i gangavstand til her me bur (noko som er nødvendig sida eg ikkje har bil). Åh, skikkeleg deilig å få det bekrefta. Var litt nervepirrande då fleire barnehagar ikkje har plassar til barn over 3 år (når dei eldste byrjar skulen, frigis plassane deira på stor avdeling til dei største ungane på liten avdeling, dermed tek dei berre inn små), noko eg tykkjer er idiotisk - ein 3-4-åring har jo større behov for barnehage enn ein 1-åring! Men no fekk dei heldigvis plass då. Går berre rundt og smiler eg Og ungane ligg og søv med kvar si tøybleie for fyrste gong Mini sin godt stappa Eg tykkjer framleis dei blir veldig klumpete når ein puttar i meir enn eitt innlegg, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 8. februar 2011 #6019 Del Skrevet 8. februar 2011 Gratulerer med barnehageplass! Hva skal du selv gjøre til høsten, da? Studere? Vi har barnehage fem minutter hjemmefra, og det letter hverdagslogistikken. Dessuten går hun på en liten avdeling med 8 barn, men hun er eneste 09-jenta, og derfor ekstremt populær blant de større jentene (jada, 08-jentene ser visst på henne som en baby). Jeg har gitt opp tøybleier på natt pga. huden til I, som tydeligvis ikke tåler fuktighet i så lang tid. Hun får såre, ru eksemflekker til tross for at vi har forsøkt flere løsninger, så da er det Coop engangs på natt, tøy på dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. februar 2011 #6020 Del Skrevet 8. februar 2011 Eg kjem sannsynlegvis til å studere, ja. Viss eg berre visste kva... Er ikkje så mange moglegheitar her, det eg helst vil bli må eg til Oslo for å studere, så det er uaktuelt. Er eit par ting eg kunne tenkje meg å studere på høgskulen her, men veit ikkje så mykje om jobbmoglegheitane. Eg egnar meg dessverre ikkje til typiske "lett å få jobb-yrker" som sjukepleier og førskulelærar. Viss ikkje eg finn på noko som eg verkeleg vil studere, og som det er reell sjangs for at eg kan få jobb innen etter endt utdanning, kjem eg berre til å jobbe, finn vel ein eller anna kjedeleg, underbetalt jobb Heldigvis berre 10 min å gå til bhg, viss ikkje hadde det blitt vanskeleg, sidan eg må ta buss til evnt skule, og det tek nærmare ein time... Å leve utan bil er rett og slett veldig vanskeleg (med mindre ein bur i Oslo? ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå