Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

O bruker mest str 86, men endel klær i str 80 passer fortsatt.

Nå er jeg veldig glad for at jeg kjøpte uteklær/ dresser i str 86 ved barnehagestart. De var veldig store til han da, men nå passer de perfekt.

Ellers bader vi han 2 ganger i uken. Det blir sikkert hyppigere til våren, når han skal sitte i sandkassen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da I startet i barnehagen, hadde hun Reimadress i str. 74, og den måtte brettes opp på ermene. Så det hadde ikke nyttet å kjøpe større først som sist. Trøsten er at jeg har fått tak i alle tre dressene på salg, så da er det ikke så ille, allikevel. :)

Skrevet

Eg har litt lyst til å byrje å bruke tøybleier på ungane eg... Har tenkt på det lenge, men har liksom ikkje giddi og sette meg inn i det. Og så tenkjer eg at kanskje det er "for seint" å starte no, som ungane er nærmar seg 1,5 og 3... Men mini kjem jo til å gå med bleier sikkert halvanna år til, og eg har dessverre inga suksess med pottetreninga på eldstemann, så kvifor ikke. Nokon av tøybleie-damene som har tips til nettsider kor ein kan få kjøpt tøybleier rimleg? Kjem nok til å gå for alt i ett eller lommebleier, viss ikke nokon kan overbevise meg om noko anna ;)

Skrevet

imli: Jeg kan sende deg en PM når jeg er ferdig med skolearbeid. :)

Skrevet

imli: Jeg kan sende deg en PM når jeg er ferdig med skolearbeid. :)

Takk :)

Skrevet (endret)

Her bades det som oftest to ganger i uka, pluss at det blir dusjing innimellom hvis det er far som skifter bæsjebleie. Da går hele sulamitten i dusjen, han har gitt opp å få det til på annen måte med den lille marken :fnise: Lillegutt eeelsker å bade, og klatrer oppi med klærne om vi ikke hindrer han.

Vi var nettopp en tur i badeland for første gang siden babysvømminga for snart et år siden, og det ble stooor suksess. Han var kjempeivrig og hylte av glede over å være i barnebassenget.

Ifølge badevekta er lillegutt nå 12,7 kg. Han var 80 cm på 15mndr-kontrollen, tipper han er 83-84 cm nå. Han er sannsynligvis midt på treet på lengden, og litt over på vekten. Skjønnasen :hjerte:

Forresten, Honesty og dere som sliter med tørr hud på de søte små: Lillegutt hadde også noen 'tørrflekker' for en stund siden, og da fikk vi tips av helsesøster å prøve apotekets badeolje Etter vi begynte med den har vi ikke sett snurten av tørr hud, så den kan jeg varmt anbefale :tommel: Den er dyr, men veldig drøy i bruk. Jeg har kjøpt 2 stk siste året.

Endret av Ilja**
Skrevet

Forresten, Honesty og dere som sliter med tørr hud på de søte små: Lillegutt hadde også noen 'tørrflekker' for en stund siden, og da fikk vi tips av helsesøster å prøve apotekets badeolje Etter vi begynte med den har vi ikke sett snurten av tørr hud, så den kan jeg varmt anbefale :tommel: Den er dyr, men veldig drøy i bruk. Jeg har kjøpt 2 stk siste året.

Den har jeg aldri hørt om. Lillegutt har atopisk eksem og skal ikke bade så ofte da utslettet forverres. Kanskje vi også kan forsøke denne? :sjenert:

Er jo verdt et forsøk om den hjelper mot ellers tørr hud. Takk for tipset :)

Jeg husker ikke hva lillegutt veide ved forrige kontroll, annet enn at han hadde vokst en del. Når jeg kjøper tøy nå, kjøper jeg det meste i 92. Han kan fortsatt ha på 74 og 80, men det er snaut på armene og i lengden. Jeg kjøpte heldigvis 2 dresser i 2 og 3 år når jeg var 5 mnd på vei, så her har vi dress til han er nærmere 3 1/2 år.

Skrevet

Forresten litt spent på om Tussi har fått sin lille nå :):sjenert:

Skrevet

Forresten litt spent på om Tussi har fått sin lille nå :):sjenert:

:snurt: Er her fortsatt jeg ;) Men begynner og bli rimelig klar nå. Men ikke termin før lørdag, så får smøre meg med tålmodighet ett par uker til ;)

Skrevet

Elizia: så trist å høre. Samlivsbrudd er ikke kjekt uansett hva/ hvem/ hvordan.. :klem:

Tussi!: masse lykke til med fødsel nr to!

Glad jeg ikke er sjuk lengre, feber mens man går på lavkalorikur er ikke å anbefale...

Vi bader lillegutt fast en gang i uka. Det har vi gjort hele livet hans. Blir noen uker en ekstra gang hvis det har vært eksplosiv bæsj eller mat i kroker vi ikke får bort :ler: Vi vasker med klut hver morgen da. Tok mange måneder før bading var greit, var rett under året tror jeg. Nå er det derimot kjempemorsomt.

Han bruker mest str 92. Men alt går i tørketrommel av tøyet hans, så mye kryper nok en str. Har fortsatt noe i 80 og litt mer i 86.

Aner ikke vekt og lengde på han nå. Var 12,1 kg på 15 mnd kontrollen, lengden husker jeg ikke. Kan ikke si jeg har merket noe til at han har vokst siden da. Bruker alle de samme klærne som ved barnehagestart. Men vi har vel sluttet å brette opp de fleste bukser og ermer...

Skrevet

Lykke til med den forestående fødselen, Tussi!

Skrevet

:snurt: Er her fortsatt jeg ;) Men begynner og bli rimelig klar nå. Men ikke termin før lørdag, så får smøre meg med tålmodighet ett par uker til ;)

Så spennende :) Lykke til med forestående fødsel:)

Skrevet

Tusen takk for alle lykkeønskinger ;)

Har begynt å glede meg litt nå, eller gleder meg mest til å bli ferdig og få igjen kroppen min. Kunne løfte lillemor og leke masse med henne. Merker godt at kroppen ikke vil så mye lenger. Og da er det så trist og ikke orke og sitte på gulvet med lillemor.

Men, nå er det maks 3 uker igjen. Gikk 8 dager over sist, så stresser ikke noe ennå. Men vil han komme nå, så er han hjertelig velkommen ;)

Skrevet

Da kan jeg offisielt erklæres for gal og sær! :ler:

Jeg har bestilt (for) mange tøybleier. Så nå blir det dagbruk også. Til pappa'ns store fortvilelse. (Han vil ikke, synes jeg er gal og rar og proklamerer han ikke liker tøybleier. Men han skifter tøybleiene vi bruker på natta, så håper han vender seg om etterhvert. Han har lovet å skulle skifte han også da, men var redd for at vi ville bli sett på som vanskelige av barnehagen.)

Kan jeg skylde på at jeg trenger en hobby, nå som jeg trenger å få fokus bort fra mat og spising...? :sjenert:

Skrevet

Haha, eg er og blitt gæren, og startar med med tøybleier til veka ;) Har allereie fått fyrste ladning :fnise:

Kva slags bleier brukar guten din Aricept?

Skrevet

Så moro, jenter! Her har jo tb vært hobby en god stund, og nå har jeg plusset på strikkinga og amerikagarnet. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...