Caramba Skrevet 13. januar 2011 #5861 Del Skrevet 13. januar 2011 Det får man si! Hvilke bleier kjøpte du? Her tror jeg det er kroken på døra for septemberbaby, gitt. Har blødd endel i hele dag, men ikke hatt smerter. Nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør, annet enn å se det an, som jeg fikk beskjed om da jeg ringte legekontoret. Jaja, man har vel flere forsøk. Huff, da. Det var leit.... Jeg blødde en del i starten av begge mine svangerskap, også uten smerter. Det gikk bra hver gang, jeg hadde en blodpose som lekket og det var ikke SA, slik jeg trodde. Krysser fingre for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. januar 2011 #5862 Del Skrevet 13. januar 2011 Oi, det var trist, Honesty. Jeg håper fortsatt litt for deg likevel jeg. Det er vel nesten 30% som blør tidlig i svangerskapene. Jeg har og gjort det begge ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2011 #5863 Del Skrevet 13. januar 2011 Krysser fingrene for deg, Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. januar 2011 #5864 Del Skrevet 13. januar 2011 Og Aricept, artig at du har prøvd ut tøybleier. Det hadde jeg heller aldri trodd at du kom til å gjøre (no offence ) Her har gutten fått vannkopper, så vi har hatt en litt kjedelig uke hjemme. Merker at det blir lite voksenkontakt på meg, spesielt siden vi var hjemme hele forrige uke også. Men det er kos å være så masse med lillegutt da, men tror nok han også gleder seg til å komme tilbake til barnehage neste uke. I morgen skal lillesøs passe han et par timer sånn at jeg får med meg en forelesning på skolen. Gleder meg til komme meg litt ut. Mannen har jobbet endel overtid denne uken, så jeg har blitt litt alene hele dagen. Er mer kvalm denne gangen enn forrige gang jeg var gravid. Kanskje har jeg ei lita jente i magen det hadde vært stas med en av hver. (tilsammen, ikke samtidig. No offence Caramba, men ønsker meg IKKE tvillinger ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. januar 2011 #5865 Del Skrevet 13. januar 2011 Men hvor mye kan man blø? Dette er jo som en vanlig mensen, men null og niks smerter. Jeg tror jeg skal ringe legekontoret igjen i morgen, og forhøre meg om hva de mener jeg bør gjøre. Jeg liker ikke helt tanken på å måtte vente i evigheter, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. januar 2011 #5866 Del Skrevet 13. januar 2011 Her er vi de foreldrene som garantert bruker lengst tid på hentingen, for lillegutt vil IKKE hjem når vi kommer. Nei, da må han tøffe seg litt først, vise frem leker og bruke litt tid på å bli klar for å dra. Når så lue og jakke er på, og han begynner å vinke, ja, da er han klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. januar 2011 #5867 Del Skrevet 13. januar 2011 Men hvor mye kan man blø? Dette er jo som en vanlig mensen, men null og niks smerter. Jeg tror jeg skal ringe legekontoret igjen i morgen, og forhøre meg om hva de mener jeg bør gjøre. Jeg liker ikke helt tanken på å måtte vente i evigheter, heller. Tja, jeg blødde en del forrige svangerskap synes jeg. Våknet med en blodflekk på str med et A4 ark på madrassen en gang. Men det var nok noe tynnere enn vanlig mens. Denne gangen trodde jeg det var mensen som kom, men det var noe mindre enn vanlig, og varte noe kortere. Men jeg hadde bedt om å få tatt HCG-test på legekontoret, og så tatt igjen etter noen dager, så du slipper å gå å lure. Men du vil sikkert snart merke om det blir bedre eller verre også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 13. januar 2011 #5868 Del Skrevet 13. januar 2011 Honesty: huff, så ekkelt med blødning Foreslår som flickan å be om få tatt blodprøve imorgen, og på nytt over helgen for å måle hcg. Håper det bare er helt uskyldig, krysser fingre Aricept: grattis med første tøybleienatt overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 14. januar 2011 #5869 Del Skrevet 14. januar 2011 Men hvor mye kan man blø? Dette er jo som en vanlig mensen, men null og niks smerter. Jeg tror jeg skal ringe legekontoret igjen i morgen, og forhøre meg om hva de mener jeg bør gjøre. Jeg liker ikke helt tanken på å måtte vente i evigheter, heller. Jeg blødde litt i rykk og napp. Plutselig mye, eller lite. Det pågikk i ca 1-2 uker hver gang. Jeg hadde ingen smerter, noe legen sa var et godt tegn når jeg ringte. Første gangen fikk jeg en tidlig UL i uke 7 og da var alt i orden. Nå vet jeg ikke hvor mye du har blødd, da, så jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. januar 2011 #5870 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg har vært hos legen i dag, og har tatt blodprøve, og så skal jeg ta ny prøve over helgen. Jeg har ingen illusjoner om at dette går veien, men det er greit å være på den sikre siden, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. januar 2011 #5871 Del Skrevet 14. januar 2011 Krysser fingrene for dere, Honesty. Og for å presisere: det er ikke jeg som kjøpte tøybleier for 8500,- Det var kollegaen min som skal bli bestemor som gjorde det. Hun jeg i utgangspunktet spurte om hjelp for. Jeg har foreløpig kun kjøpt en bleie, BBH night. Skal gi den et par netter til og hvis det fortsatt holder tett kjøper jeg nok fem-seks til så vi har til en ukes tid. Foreløpig er det kun snakk om natta, men skal aldri si aldri... For jeg skulle aldri bruke tøybleier... Men så er jeg nok like rar og sær som de jeg så på tøybleiebrukere som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. januar 2011 #5872 Del Skrevet 16. januar 2011 Og da har jeg bestilt litt flere nattbleier i tøy. Deilig å slippe å skifte sengetøy annenhver dag. Og mannen sa i stad; du må være med meg i kveld da og vise, slik at jeg får på tøybleia riktig! Utrolig, han som hvertfall ikke skulle ha noe med tøybleier å gjøre.. Han til og med hang opp til tørk i stad. Jaja, så lenge jeg bestemmer, dilter mannen etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. januar 2011 #5873 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Lykke til i prosjektet! Jeg har PCOS også, og jeg har nå lagt om kostholdet og begynt på metformin, for det er en sammenheng mellom vekt og PCOS, og PCOS gjør at en har en hormonell ubalanse, og på sett og vis kan regnes som begynnende insulinresistent. Så jeg går på lavkarbo nå. Er foreløpig et eller annet sted mellom Lindberg og LCHF, men skal etterhvert tilnærme meg LIndberg. I tillegg tar jeg metformin (egentlig en diabetesmedisin, men som har vist seg å kunne ha effekt på PCOS), i tillegg til at jeg går på p-piller. Jeg teller ikke kalorier i grunn, teller i svært liten grad karber også, men merker at jeg er lenger mett på et kosthold som inneholder mer proteiner og grønnsaker. Siden jeg er i startfasen spiser jeg ikke brød, knekkebrød, pasta (sett bort fra en lasagneplate jeg delte med gutten), poteter eller ris. Men jeg har bakt lavkarborundstykker som er gode, spist jukseris som faktisk fungerte fint (revet blomkål), og skal lage lavkarbovafler i dag, så det er ikke synd i meg i grunn. Endret 16. januar 2011 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. januar 2011 #5874 Del Skrevet 16. januar 2011 I see. Jeg bare rev den rå jeg. Er nemlig ikke særlig glad i varmebehandlede grønnsaker. Dessuten hadde jeg en god slump saus over, så da gjorde det ikke noe. Det er nok de som koker eller damper blomkålen før de river den, men det gadd ikke jeg. *lat* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. januar 2011 #5875 Del Skrevet 16. januar 2011 Damper den litt tenker jeg. Om ikke annet for å få litt varme på den. Saus er nemlig ikke lov for meg de neste åtte ukene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. januar 2011 #5876 Del Skrevet 16. januar 2011 Null saus også...Huffameg. jaja, en får jo satse på at det er vel verdt det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 16. januar 2011 #5877 Del Skrevet 16. januar 2011 Oi, aricept, skal du kun leve på 900 kcal om dagen i 8 uker?!!?! Det er jo vannvitig lite, kan jo umulig være bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. januar 2011 #5878 Del Skrevet 17. januar 2011 Men jeg føler meg dritt. Dundrene hodepine, sliten og trøtt! Men sove? Det får jeg ikke til. Kunne glatt sovnet på sofaen kl 19 da jeg kom hjem fra jobb, la meg stuptrøtt to timer senere og har nå stått opp igjen fordi jeg ikke får sove et blunk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. januar 2011 #5879 Del Skrevet 17. januar 2011 Huff. Håper du får sove snart og at formen blir bedre. G har forresten VILLET gå i helgen. Han har lenge likt godt å gå noen steg mot oss, for så å kaste seg i armene våre, men nå har han begynt å synes at det er ok å reise seg opp og stabbe seg avgårde et stykke. Krabbing går fortere da, så har han det travelt, da utgår spaseringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. januar 2011 #5880 Del Skrevet 18. januar 2011 I vil ikke! overnatte borte. Vi prøvde i helga, og jeg skulle være der sammen med henne. Hun skulle sove i reiseseng med sin egen dyne og lammeskinn. Enden på visa var at vi dro hjem kl 20, for hun skrek sånn at det gjorde vondt i hjertet, og roet seg ikke selv om jeg holdt henne tett inntil kroppen. Og da hadde jeg ikke gått fra henne, en gang. Så hva gjør man? Jeg vurderer å teste reisesenga hjemme, og så får begge foreldre være tilstede. Og øve, øve, øve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå