Saeria Skrevet 6. november 2010 #5541 Del Skrevet 6. november 2010 Her er katten like dum. Vil ikke bli lugget og klasket på, men legger stadig halen til rett foran nesa på guttungen, og flytte seg? Nei, det skal bare skje aller nådigst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. november 2010 #5542 Del Skrevet 6. november 2010 Snuppa stod og hoppet på fotskammelen, og hunden stod rett foran henne, og jeg så at hun var på god vei til å hoppe opp på ryggen på ham. Det hadde selvsagt endt med skrik og skrål, men i stedet ble hun rasende over å bli tatt bort fra situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. november 2010 #5543 Del Skrevet 6. november 2010 Det er ikke antall timer søvn som oftest er problemet, det er jo det at det aldri er sammenhengende søvn. Den siste uka har lillegutt sovet fryktelig urolig og jeg har stått opp hver time cirka. Fryktelig irriterende at mannen kan snorke seg gjennom mesteparten. Søvn er så undervurdert for god helse, både psykisk og fysisk, at det kan nesten ikke forklares. Sånn ellers har vi vært gjennom kjøpesenterhelvete i mange timer i dag, men til gjengjeld er alle julegaver i boks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. november 2010 #5544 Del Skrevet 7. november 2010 Uff, skjønne det er fortærende med en mann som purker seg gjennom alt. Dere har nå hvertfall vært flinke med julegavene da. Her er vi knapt begynt, og vi må rett og slett ta det litt etter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. november 2010 #5545 Del Skrevet 7. november 2010 Det er så deilig å være ferdig med julegaver. De er til og med ferdig pakket inn (mangler kun til-fra lapper). Jeg hadde bedt om utbetaling av overtidstimer på oktoberlønna, men kontoen er allikevel rimelig skrapa etter en sånn runde.... Og vi kjøper ikke dyre gaver synes jeg. Fra 150 - 300 ,- til barn i familien, litt mer på den nærmeste (tantebarnet), og 300-500 ,- til voksne par. Neste år har jeg endelig fått gjennom avtale om at voksne ikke kjøper gave til voksne. Synes det holder med gaver til barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. november 2010 #5546 Del Skrevet 7. november 2010 Krysser for at jeg ikke jinxer nå, men jeg syns vi virkelig har blitt heldige med søvnen her i huset. E legges ca 18.15 og da er han stille til ca 05. Da sutrer han som regel litt, og enten sovner han ganske fort eller så må vi inn og dytte smokken og så sover han videre til 06.00 - 07.00. Og nå legger vi han bare ned og susser og sier god natt - i motsetning til før (som dere sikkert vet ) da vi måtte bysse og bære, sitte ved senga i opptil en time etc. Selv om han har hostet mye idet siste, og driver å får jeksel nr 2, så virker det ikke som det går utover søvnen hans. Selv dagsøvnen er mye bedre, sover ute i vogn i barnehagen, og i senga hjemme, i ca 1-2 timer. Har bare en lur for dagen nå. Er det noen av dere som fortsatt har ungen på samme rom som dere? Idag har vi klipt E for tredje gang siden i sommer, håret hans vokser fryktelig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. november 2010 #5547 Del Skrevet 7. november 2010 så bra at søvnen hans er blitt bra.Det er nok deilig for dere alle. Vi samsover fremdeles, og det fungerer i grunnen fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. november 2010 #5548 Del Skrevet 7. november 2010 Samsover dere, Saeria? Sånn som vi gjorde fram til 9 måneder, med henne i samme seng som oss 90% av tida? I flyttet på eget rom da hun var 9 måneder gammel, fordi jeg vekket henne da jeg la meg, og ikke fikk henne til å sovne igjen på lang tid. Dette skjedde hver kveld, uansett hvor stille jeg var. Nå kommer hun kun en sjelden gang opp i senga for å sove, for som regel er hun mer enn klar for morgen når hun våkner. Men hun har rom vegg i vegg med oss, og det er et typisk 80-tallshus med pappvegger, så jeg hører hennes minste lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. november 2010 #5549 Del Skrevet 7. november 2010 Nei, vi samsover i den form at han har egen seng inntil vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. november 2010 #5550 Del Skrevet 7. november 2010 Det er jo juks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. november 2010 #5551 Del Skrevet 7. november 2010 Det er nå en form for samsoving det og. Skulle vi hatt han i senga med oss, så hadde vi blitt mørbanka begge to, for han makker seg sånn når han sover, at det er helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. november 2010 #5552 Del Skrevet 8. november 2010 Vi har hatt noen dårlige netter igjen, så jeg er trøtt! Men han er til gjengjeld i strålende humør på dagen. Det siste er å gå fort rundt i ring, så han blir svimmel, og ikke klarer å gå rett etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. november 2010 #5553 Del Skrevet 9. november 2010 Skal si det var lenge siden jeg hadde sett her inne. Så moro å lese om ungene deres, selvom det er maaaaange sider å lese seg gjennom Det er en herlig tid nå, og skulle sååå ønske meg en liten en til. Her er det full rulle og stadig nye ord dukker opp. Her går det mye i "vovva", pus, vann, ma (mat), me (mer) og bøøøø Det er så gøy med dem nå, og jøss så mye de forstår. Spør jeg hen skoene er, så henter han skoene og sånn er det med det meste. Han har fått en mini-stol av "mommo" som han dytter overalt. Klatring er liksom det store nå, for nå kan han stå på stolen og rekke opp til det meste. Og sååå stolt når han plutselig sitter i sofaen Nå er det forøvrig tenner på gang igjen (tror vi), så nå er det full feber og de siste to dagene har han vært kjempeslapp og ligger bare i fanget mitt å koser eller sover hele dagen. Koselig også da, er ikke ofte han ligger stille så lenge. Heldigvis er han ikke så grinete som han har pleid å være, bare slapp og feber. Ikke vil han spise noe særlig heller, han pleier jo å spise som en mann Ellers så ønsker vi oss veldig en unge til, men denne gangen vil det ikke klaffe. Jeg vet vi har truffet eggløsning de siste 5 mnd,de andre mnd vet jeg ikke. Vi får bare smøre oss med tålmodighet imens og nyte tiden med lillemann :rødme: Jeg har nå fått 50% stilling på salg i tillegg til 50% i resepsjonen og får muligens 100% på salg etter jul så da får vi se hva som skjer Er dere i full gang med juleforberedelsene? Her er vi snart ferdig med julegavene og har til og med bakt pepperkaker allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. november 2010 #5554 Del Skrevet 9. november 2010 Jul er vi ikke klar for, nei. Har eksamen i morgen, og skal opp klokka halv fem for å rekke flyet som går ti over seks. Gjesp! Var på kontroll i dag. En rasende G ble målt til 79,5 cm og 10820. Vekten vippet mellom 10820 og 10875, så han var vel mer 10850, men pyttsann. Han var kjempetrøtt når vi kom, etter en natt med ekstremt dårlig søvn, gråtetokter og diverse, så var jo kontrollen midt i dagsovetiden. Han hadde blitt skikkeligfornærma når de i barnehagen ikke lot han få legge seg med de andre ungene. Og helsesøster kunne da bare glemme å plukke på han. Han ble helt i fra seg da. Trøtt, sliten og lite tolerant for at fremmede klår, gjorde at jeg satt med en liten gutt som gråt av sinne i dag. stakkar. Jammen ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. november 2010 #5555 Del Skrevet 9. november 2010 Rekke flyet? :klø: Hva slags eksamen er det? Her har I begynt å spise kun pålegget av brødskivene (inkludert smørepålegg), og rekker ut resten til hunden, som var villigheten selv. Men i dag var hun lynrask, og gikk ut i boden og hentet en hundekjeks, som hun stappet i munnen før vi rakk å reagere. Hun spiste halve med et vantro ansiktsuttrykk, og spyttet ut resten, som hunden så overtok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. november 2010 #5556 Del Skrevet 9. november 2010 Skal til Oslo for å avlegge eksamen i rettssosiologi. Det tilbys ikke i Bergen, så da har jeg tatt litt vann over hodet og valgt å ta to emner der som privatist. Skal ha hjemmeeksamen neste uke. 50 stp. på et semester er nok litt mye på toppen av alt hjemme, men satser ikke på toppkarakter da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. november 2010 #5557 Del Skrevet 9. november 2010 Lykke til i morgen! Og tvitvi for god nattesøvn. Her har det vært noen runder med hyling i kveld. Hun tygger på neven sin, og hadde maling fra senga i munnen, så det er helt klart jekselen som plager henne. Men hun fikk litt paracet, og sover nå søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. november 2010 #5558 Del Skrevet 9. november 2010 G har fått paracet, men til ingen nytte. Han sikler som en gris, plages veldig og får rett og slett ikke sove ordentlig. Har vondt av stakkaren. Mannen får det travelt i natt. Jeg skal ligge på stua, på en ikke så veldig komfy sofa, men det er bedre enn enda en natt med nesten ingen søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 10. november 2010 #5559 Del Skrevet 10. november 2010 Vi samsover fortsatt med vår gullgutt. Han sover i sin egen seng fra 19 til vi går i seng. Han våkner vanligvis rundt den tiden, så da tar vi han inn til oss, og han sover resten av natta uten avbrudd til 7 ca. Ingen av oss føler vi får for lite søvn, og han vekker ikke oss om natta med sprelling, selv om han kanskje flytter seg litt rundt. Vi synes begge det er veldig koselig å ha en liten plugg liggende tett inntil oss og kose og sove :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. november 2010 #5560 Del Skrevet 11. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå