Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

@Soon: Sover han fortsatt to ganger i løpet av dagen? I kuttet ned til en lur da hun var ca. 11 måneder gammel, ved rett og slett å nekte å sovne uansett mine anstrengelser. Kanskje E snart er klar for å sove en gang, også? Vi startet med å forskyve tidspunktet for soving litt så det ikke skulle bli for tidlig, og i barnehagen legges hun kl 11. Allikevel sov hun fra 09.45 til 12.30 i går, så det ble en lang og sutrete ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg brukar First Price bleier til mine eg, det er dei billegaste som er mogleg å finne, trur eg. 40 øre stk... Som mamma seier - bleiene er jo mykje billegare no enn for 20 år sida... Verkar som om butikkane driv priskrig no. Halv pris på bleier overalt! Men First Price er framleis billegast, sjølv om det ikkje er noko tilbod på dei slik som på Libero og Pampers. Eg brukar trusebleier på ungane då, syns det er greiast no. Syns First Price sine er på høgde med Liberos trusebleier. pampers sine trusebleier er ikkje noko bra syns eg. Men med vanlege likar eg Pampers betre enn Libero.

I går hadde me ei dårleg natt med febersjuk unge som grein, sutra og kava HEILE natta. Låg i mi seng, eg sov ikkje mykje, for å seie det slik. I alle fall ikkje då eldstemann og bestemte seg for å ta turen innom... Gler meg til å sove, håper det blir betre i natt. Ha ei god natt, alle saman! Det betyr så mykje for korleis dagen blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er priskrig på bleier nå, for butikkene ønsker at barnefamilier skal handle resten av daglighandelen hos akkurat dem. Lite vites om hvor mye de faktisk taper på å selge bleiene så billig, men de regner vel med å ta det igjen på mersalget. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Honesty: Han har begynt å kun sove 1 dupp på dagen nå, etter han begynte i barnehagen.

Håper han forlenger den litt etterhvert, for å sove knappe 1 time mellom 06.00 og 18.30 blir litt lite...men det kommer vel etterhvert.

...

Priskrig på bleier er sikkert og visst.

Kjære jobber i matbutikk, og sjefen sier de vil tape 150 000 i året på å gå ned i pris på bleiene. De vil jo selvfølgelig ta inn igjen litt på at folk handler andre ting der samtidig, men når alle butikkene gjør det samme vil sikkert noen kjeder etterhvert få svi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når alle følger etter, er det jammen ikke greit for alle å tåle tapet bleieprisdumpingen medfører.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt dumt når det blir slik. Men hva avgjør egentlig hvor man handler? Jeg har flere butikker innen rekkevidde (må kjøre uansett), og velger enten Coop Prix, fordi jeg liker de økologiske råvarene, men like gjerne Eurospar, som er dyrere, fordi de har gode brød og ferskvaredisk. Siden vi bruker tøybleier 99% av tiden, bryr jeg meg ikke om slike dumpingpriser. Nå hadde derimot Eurospar karbonadedeig til 29 kroner, og da kan det tenkes at jeg svipper innom en tur. :)

Nå har I sovet i tre timer, og hun var stille før jeg kom meg opp trappa fra soverommet. :tommelsmil: For to uker siden brukte jeg bortimot to timer på legging hver eneste kveld.

Nå er selvsagt neste steg å ikke ta henne opp i sengen til meg med en gang hun våkner, men det blir verre siden jeg er alene med henne nå, og prioriterer søvn der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu mor synes synd på lille gutten sin med feber. Han sover forsåvidt godt, men han hoster en del. Han sover videre, men jeg våkner. Og ikke alltid jeg får sove videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag tilbake i jobb og jeg får telefon fra barnehagen om febersykt barn som må hentes.. Mannen gikk tidligere fra jobb i dag, men i morgen er det jeg som må bli hjemme. Kult for arbeidsgiver...

Så rakk han altså å bli 14 måneder (i dag) før han ble syk. Jeg venter på massive bølger av dårlig samvittighet...

:klemmer:

Du trenger ikke få dårlig samvittighet i det hele tatt! Så vidt jeg vet er det ingen som har gått gjennom livet uten å være syk av og til. Og snuppa mi har vært syk mange ganger, selv om hun ble fullammet i nærmere 7 måneder :)

Og nå er det jo absolutt riktig tid å bli syk på, det er høst og barnehagestart så jeg tror de er veldig heldige de som ikke får syke unger nå.

Men god bedring til lillegutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens jeg er her så kan jeg fortelle at snuppa begynte å gå på lørdag. 11. september, tror vi aldri kommer til å glemme den dagen.

Og utenom det har hun endelig begynt å få litt fler tenner. Nå har hun tre tenner oppe og to tenner nede. Det tok sin tid, men nå ser det ut som tennene oppe kommer på løpende bånd. Det er kanskje 2-3 uker siden hun fikk tann nr. 2 oppe, og tann nr. 3 kom for noen dager siden. Og nå ser det ut som tann nr. 4 oppe er på vei også. Merkes godt på bæsjebleiene altså!

Neste tirsdag drar jeg og snuppa på ferie til Hellas i 10 dager, da skal vi bare kose oss og slappe av og være sammen. Merker det blir lite tid med snuppa på dagen når hun er i barnehage fra 8-15/16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gående jente!

Vi venter fortsatt på de første skrittene...

Feberen ble borte midt på dagen i dag, så hvis han holder seg feberfri gjennom natta blir det barnehage i morgen. Han var slapp i går ettermiddag, men i noenlunde god form i dag. Hadde ikke veldig høy feber og ikke Paracettrengende. Så da ligger pakka der fortsatt uåpnet som den forrige styrken. Jeg har i alle fall endelig fått byttet til riktig styrke. ( dere vet - skomakerens sønn osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger dere barna deres?

E legger seg kvart over seks - halv sju, da er han suuuperklar for senga.

Idag hadde han sovet to dupper i bhg, etter vårt ønske, en når jeg leverte og en rundt 14-tiden, da vekte de han kl 15, for sover han etter det har vi det gående.

Men vi hadde en mye mer opplagt gutt her i ettermiddag iallefall, ellers er det stort sett sutring, så det var suksess - sålangt.

Allikevel la han seg kvart over seks i kveld, og sovnet tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi legger kvart på sju-sju. Da vekkes hun av vekkerklokka halv sju om morgenen, hvis vekkerklokka ikke går av sover hun til sju-åtte.

Hun sover 1-2 lurer om dagen. Hun blir lagt etter lunsj i barnehagen og sover så lenge hun vil, noen ganger våkner hun etter 1,5 timer andre ganger sover hun til vi henter henne i 15-tiden. Hvis hun våkner etter 1,5-2 timer så får hun en liten lur etter at vi har kommet hjem.

Ellers lurer jeg på noe.

Vi skal, som sagt, ut og fly neste tirsdag og på norwegian sine nettsider står det:

Barn under 2 år kan ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje, i tillegg til bilsete og barnevogn/sportsvogn uten ekstra kostnad. Uten eget flysete, kan ikke barn under 2 år ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen. Småbarn (2-11år) med eget sete kan ha barnevogn og bilsete uten ekstra kostnad.

Hun har ikke med bilsete og skal derfor sitte på fanget mitt under flyturen, og det jeg lurer på da er om jeg kan få ha med barnevogn? Noen som har flydd med norwegian her og veit det? Og hvordan fungerer det, skal jeg sende det som vanlig bagasje eller kan jeg ha med meg barnevogna til gaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer litt fra flyplass til flyplass, men vi har fått ha med barnevogn (reisetrille) til gaten på gardemoen og værnes. Personalet ved gaten sørger for at den blir sendt med flyet (du må passe på å få med bagasjelapp og evt pose ved innsjekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M tar kveld mellom 6 og 7. Sover 2 ganger på dagen (ca 3 timer) og er våken ca 3 timer mellom hver gang, dovendyr.

Vår lille går ikke enda, er nok ikke lenge til, men ho er høyt og lavt og overalt fordi. Kanskje likegreit ho ikke kan gå enda!

Er blitt ei skikkelig kosejente da, om morgenen kan ho ligge opp til en time i senga sammen med oss og bare kose (om vi har tid), og vi får stadig koser på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

G legges seg mellom halv sju og sju i ukedagene, og våkner mellom seks og halv sju. Han sover en gang for dagen, ca 2-2,5 timer. I helgene har han ofte to lurer på halvannen til to timer hver. Sover like mye om natta da, selv om han ikke er like knusetrøtt ved legging som i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I legges ca. kl 19, og sover (med ymse avbrudd) fram til ca kl 6. I barnehagen sover hun 2-3 timer i løpet av dagen, mens hjemme i helgene blir det ikke like lenge selv om hun står opp like tidlig da, også.

I går så jeg at hun tok noen få, famlende skritt uten støtte. :) Hun har jo gått langs møbler, med gåvogn osv i lang tid, så jeg synes egentlig det var på høy tid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg legger mini ca kl 19 når han søv 2 gonger på dagen, og kl 18-18.30 når han berre søv ein gong. Er i ein overgongsfase no trur eg.

Er nok ikkje så lenge før mini går, han reiser seg jo sjølv og står lenge åleine, og dei siste par dagane har han greid å ta eit museskritt før han detter på rumpa :)

Ang matbutikk så handlar me på kiwi, det er nærbutikken her. Velger du first price då, slik eg stort sett gjer på det meste, kjem du godt utav det ;) Men alle butikkane må tape på priskrigen ja! Høyrte ein butikksjef seie at dei like gjerne kunne ha gitt kundene ein femtilapp kvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...