Gjest Unknown Skrevet 26. april 2009 #281 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg lever i alle fall 22 uker i dag, begynner endelig å se gravid ut Så fint at du i alle fall er i live! Det på butikken Minnimusepus, hørtes ikke noe særlig ut! Hadde blitt livredd jeg hadde noe sånt skjedd med meg... Det hørtes på en måte ut som det jeg "hadde" lørdagen..men med meg var det vondt over lang tid..men innimellom kom det litt ekstra vondt å da måtte jeg bare krøke meg sammen på gulvet jeg også..Ikke særlig godt! Det var sikkert noe slags lørdagsfenomen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 26. april 2009 #282 Del Skrevet 26. april 2009 Her er formen også veldig bra. Synes i grunnen jeg har et veldig fint svangerskap til nå Om kvelden legger mannen øret på magen og da hører han hjertelyden til baby, det er litt moro. Dere burde prøve dere og! (Er ikke alltid han klarer å finne den da) Magen begynner å bli stor, og spesielt i dag har jeg merket veldig press på ribbeina. Har vært ubehagelig å sitte rett opp og ned, for da ble presset ekstra stort. Håper lillebaby flytter litt på seg til i morgen så jeg klarer å sitte og lese på skolen uten for mye vondter. Synes tida går så fort, er jo ikke lenge igjen jo.. Nesten litt skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. april 2009 #283 Del Skrevet 29. april 2009 Det går forsåvidt greit med meg også. Det er utrolig hva slags plager man blir vant til. Jeg er plaget med bekkenløsning, men det hjalp på etter at fysioterapeut "tvang" meg til å begynne med krykke, og jeg har fortsatt morgenkvalme. Jeg er supertrøtt, men det er det heldigvis sjelden noe problem å gjøre noe med - det er nemlig bare å legge seg! Jeg har ikke kynnere, jeg kjenner i alle fall ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. april 2009 #284 Del Skrevet 29. april 2009 Her er magen stein hard stort sett hele tiden, har ikke kynnere hele tiden, men jeg lurer på om han ligger med ryggen utover og presser. Ser godt når jeg ligger på rygge på sofaen at venstre side av magen er endel høyere/større enn høyre side, så det er tydelig at det er der han ligger Ellers så var jeg på kontroll nå på mandag, og alt virket helt fint. Hadde + på både protein og leukocytter, så han skulle sende prøvene inn, men regnet med at det abre var noe grums, så da satser vi på det Så nå gleder jeg meg bare til neste kontroll, for da skulle han kjenne om lillemann har lagt seg i "rett" stilling, da er jeg i uke 35 Har også vært med på svangerskapskurs nå denne uka, lærte ikke så veldig masse på kurset om "hvordan å bli foreldre", men i går var det om massasje og fysioterapi, og der lærte vi kjempemasse om stillinger under fødselen, massasjeteknikker, babymassasje osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. april 2009 #285 Del Skrevet 29. april 2009 Går bra her også, merker ikke så mye jeg, bare en voksende mage Plutselig ser jeg veldig gravid ut synes jeg. Litt moro da. Har ikke noen spesielle plager jeg, bare mer trøtt og sliten enn vanlig, men det må man regne med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. april 2009 #286 Del Skrevet 30. april 2009 Er det noen som husker dette med antall måneder og antall uker? Jeg har hele tiden tenkt at jeg er 6 måneder på vei (i morgen) for da er det 3 måneder til termin. Men i den svangerskapsboka fra Sandvik (?)(den jeg fikk av legen) står det om sjumånedersseremonier under 28 uker? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. april 2009 #287 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Er det noen som husker dette med antall måneder og antall uker? Jeg har hele tiden tenkt at jeg er 6 måneder på vei (i morgen) for da er det 3 måneder til termin. Men i den svangerskapsboka fra Sandvik (?)(den jeg fikk av legen) står det om sjumånedersseremonier under 28 uker? :klø: Jeg pleier å regne 1mnd til 4 uker og 3 dager.Tror det er det mest vanlige. 1mnd: 4+3 2 mnd:8+6 3mnd:13+2 4mnd: 17+5 5 mnd:22+1 6 mnd:26+4 7mnd: 31+0 8 mnd:35+3 9mnd:39+6 Jeg får uansett hvordan jeg vrir og vender på det, ikke sandviks 7 mnd ved 28 uker til å stemme.. Stusset på det samme :klø: Edit: De har vel tenkt 1 mnd = 4 uker. (4x7=28), men det blir jo litt feil. I virkeligheten er jo en mnd i snitt 30,5 dager (unntatt febr) og ikke 28 dager. Endret 30. april 2009 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. april 2009 #288 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg regner bare bakover fra termin jeg. Siden jeg har termin 31.8, regner jeg meg som 5 mnd på vei i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. mai 2009 #289 Del Skrevet 1. mai 2009 Takk! Uansett så kan jeg jo si at det er 3 måneder igjen, for det stemmer uansett. Six down, three to go... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mai 2009 #290 Del Skrevet 1. mai 2009 Takk! Uansett så kan jeg jo si at det er 3 måneder igjen, for det stemmer uansett. Six down, three to go... Det er aaaaltfor lenge igjen, er overbevist om at jeg går over tiden siden jeg håper jeg føderlitt før Synes dere tiden går fort eller er det fler som skulle ønske spira hadde sitti en mnd eller to før, hehe..??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 1. mai 2009 #291 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes tida går kjeeempefort. Det har jeg synes hele veien i grunnen, selv de første ukene. Men det er bare moro, for jeg gleder meg til å bli kjent med lille huleboeren vår Kan nesten ikke vente :hoppe. Hvordan er formen sånn ellers hos dere jenter? Her er det veldig mye liv omtrent hele dagen (og natten). Men magen er ikke så veldig stor. Den kommer vel tidsnok, men de fleste jeg møter blir overrasket når de hører hvor langt jeg er på vei. Ser det på gravid-treninga også, at jeg er den med minst mage, og flere der er kommet kortere enn meg. Ellers begynner vi å få mer utstyr på plass. I morgen skal vi hente sengen som vi har bestilt, og da tipper jeg vi kjøper stellebord samtidig, siden vi ikke har bil og må låne for å få hentet det. Da er det like greit å ta de store tingene på en gang. Tenker vi ender opp med å kjøpe en vanlig kommode på IKEA, og ha en løs stellematte oppå. Badebalje har vi utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mai 2009 #292 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes tida går kjeeempefort. Det har jeg synes hele veien i grunnen, selv de første ukene. Men det er bare moro, for jeg gleder meg til å bli kjent med lille huleboeren vår Kan nesten ikke vente :hoppe. Hvordan er formen sånn ellers hos dere jenter? Her er det veldig mye liv omtrent hele dagen (og natten). Men magen er ikke så veldig stor. Den kommer vel tidsnok, men de fleste jeg møter blir overrasket når de hører hvor langt jeg er på vei. Ser det på gravid-treninga også, at jeg er den med minst mage, og flere der er kommet kortere enn meg. Ellers begynner vi å få mer utstyr på plass. I morgen skal vi hente sengen som vi har bestilt, og da tipper jeg vi kjøper stellebord samtidig, siden vi ikke har bil og må låne for å få hentet det. Da er det like greit å ta de store tingene på en gang. Tenker vi ender opp med å kjøpe en vanlig kommode på IKEA, og ha en løs stellematte oppå. Badebalje har vi utenom. Masse liv her om dagen også, magen buler ved den minste bevegelse Merker det nå at det er vanskeligere å kjenne forskjell på om han snur seg inni der eller kynnere når jeg står opp! Stoppe opp må jeg uansett frem til det stopper, hehe Mannen har blitt så vant til det nå at han ser det på ansiktet mitt når magen blir som stein og bare ler av meg Når jeg sitter kjenner jeg han oppi ribbeina mine så jeg må liksom "rulle" kroppen litt frem og tilbake før han flytter seg litt lengre ned, hehe! Ellers så må jeg bare strekke meg litt, kanskje dette er tiden for å bli litt mer rakrygget gitt?? Det er så rart hvordan kroppen er når man er gravid altså, helt unik og rar opplevelse, dog så føles det veldig naturlig! Jeg skriver og skriver og skravler og skravler, får ikke sagt nok om graviditeten:) I natt var jeg å tissa 3 ganger, pleier bare å tisse 1-2 ganger om natta, og på morgnen før mannen dro på skolen måtte jeg kaste opp litt. Spiste litt mer enn jeg pleier i går så det måtte vel opp igjen noe av det, lillemann ville ikke ha det, så han sendte det bare i retur Også har det jo vært så varmt i natt, så han har kanskje merket at jeg ikke har sovet så godt, for han sparka hver gang jeg våkna, bde før og etter dobesøk. Spesielt etter, det virker som han liker å holde meg litt ekstra våken.. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. mai 2009 #293 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er ikke plaget av spark sånn sett. Jeg kjenner h*n hver dag, men det er nok en bedagelig unge inni magen min. Men det begynner å bli seriøst varmt nå. Og det blir jo varmere og varmere utover natta, og siden jeg må opp å tisse 2-3 ganger i løpet av natta, blir det vanskeligere å sovne etter hver gang. Men det hjalp mye når vi for et par dager siden endelig skiftet til sommerdyner og vifta er bært opp på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. mai 2009 #294 Del Skrevet 1. mai 2009 Kom på en ting til.. 1. mai i dag. Det betyr at nå begynner mai- og junitermingruppa fødinga. Neste gruppe ut er oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mai 2009 #295 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er ikke plaget av spark sånn sett. Jeg kjenner h*n hver dag, men det er nok en bedagelig unge inni magen min. Men det begynner å bli seriøst varmt nå. Og det blir jo varmere og varmere utover natta, og siden jeg må opp å tisse 2-3 ganger i løpet av natta, blir det vanskeligere å sovne etter hver gang. Men det hjalp mye når vi for et par dager siden endelig skiftet til sommerdyner og vifta er bært opp på soverommet. Vifte høres deilig ut, vi solgte vår når vi flytta vi Tenk hvordan vi får det om en halvannen måneds tid, ahh.. Sa til mannen at jeg godt kunne tenke meg å få nestemann på forsommeren engang. Bli gravid i august/september og føde rundt maitider, det er passelig, da slipper en den verste varmen iallefall Kom på en ting til.. 1. mai i dag. Det betyr at nå begynner mai- og junitermingruppa fødinga. Neste gruppe ut er oss! Ja, det tenkte jeg også på i dag tidlig, tenk så mange måneder vi har venta på dette :rødme: Jeg håper på en måte at jeg føder etter 1.juli, med tanke på at mannen er student så får jeg overført alle hans uker til meg, og den går jo opp til 10 uker 1.juli Meeen, samtidig vil jeg gjerne at han kommer ut et par uker tidligere, hvis han er klar for det:fnise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. mai 2009 #296 Del Skrevet 2. mai 2009 Ikke så mye liv her heller, kjenner hver dag, men det er bare svake spark, og ikke så ofte heller. Men nå har jeg kommet kortest av alle her da Jeg synes tida går altfor fort! Men så vet jeg hva jeg går til da Så for min del kan jeg godt gå en uke over termin denne gangen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 3. mai 2009 #297 Del Skrevet 3. mai 2009 Her er det masse liv Magen strutter og vekta kryper oppover. Når jeg sitter kjenner jeg det presser mot ribbena. Og det er vanskelig å få sovet da magen kommer i veien. Har alltid sovet på magen så det tar tid å finne ny soverutine... Har heldigvis ikke vært særlig kvalm og svimmel under dette svangerskapet. Begynte kjenne bekkenproblemer for et par uker siden, men de gikk heldigvis over. Så nå er formen fin fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. mai 2009 #298 Del Skrevet 3. mai 2009 Høres ut som om alle er i rute, med store plager og mindre plager og det som hører til en graviditet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 5. mai 2009 #299 Del Skrevet 5. mai 2009 Stakkars babyen min. Jeg forsøker å snakke litt med henne og stryker på magen, men hver gang jeg setter igang med å prate så begynner jeg å gråte... Tror jeg må synge litt gladsanger eller finne på noe annet. Sånne følelsesladede samtaler blir slitsomt i lengden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. mai 2009 #300 Del Skrevet 5. mai 2009 Stakkars babyen min. Jeg forsøker å snakke litt med henne og stryker på magen, men hver gang jeg setter igang med å prate så begynner jeg å gråte... Tror jeg må synge litt gladsanger eller finne på noe annet. Sånne følelsesladede samtaler blir slitsomt i lengden... Så koselig, det fine er jo at det er gledestårer da (forhåpentligvis) Vi snakker ikke så masse med han vi, men mye om han når vi ligger i senga på kvelden o.l. Pappaen prøver å få litt kontakt da, det er så koselig :rødme: Ellers er jeg veldig glad i å synge jeg da, så jeg prøver å synge litt roligsanger, jeg bare elsker vamp sin ti'r na noir, men da begynner jeg ofte å gråte. Står der med bamsen vi har hatt i snart to år nå som den første babisen vår skulle få, og bare kosegråter Tror det er et tegn på at vi er lykkelige :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå