Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Kjønn: Har mest jentefølelse, men regner samtidig med det er en gutt. /jente

Øyenfarge: Brune / blå

Hårfarge: Lyst ved fødselen og mørkere etterhvert / mørk blond

Mye/lite hår: Mye / mye

Liten/stor: Stor / normal

Kort/lang: Kort /normal

Edit. Legge på mannens tipping

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente/gutt: jente? (har ikke noen spesiell følelse, men sier jente siden vi har en gutt fra før)

Hårfarge: mørkt

Øyefarge: brune

Lite/mye hår: mye

(på disse utseendepunktene tar jeg utgangspunkt i hvordan nr 1 ser ut, men det blir jo spennende da - nr to kan jo være helt annerledes!)

Liten/stor: stor, rundt 4 kg tenker jeg, som nr 1

Kort/llang: lang, som nr 1 :)

Blir spennende å se hvordan h*n ser ut! Drømte faktisk at jeg fikk en rødhåra unge, så hvem vet? Har to rødhåra søsken, så det er jo i familien. Selv har jeg brunt hår og brune øyne, mannen brunt hår og blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: En jente.

Øyenfarge: Blå

Hårfarge: Lyst ved fødselen og mørkere etterhvert

Mye/lite hår: Lite

Liten/stor: Middels

Kort/lang: Middels

Vanskelig å si, jeg har to gutter fra før som er vidt forskjellige. En lys og en mørk. I tillegg er det ny pappa, og en jente denne gangen...

Jeg er så spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se hva andre tenker om sin egen unge. Jeg tror vår blir en fin liten blanding av meg og mannen. Vi var begge store og lange når vi var født, men jeg med masse svart hår og han hadde bare noen få lyse fjoner.

Jeg frykter egentlig at jeg kommer til å få en skikkelig stor unge. Jeg var nesten fem kilo når jeg var født og mannen var 3800 g halvannen måned før termin.... hjelp... har kun fått målt sf-mål en gang og da var jeg helt i det øverste grønne feltet (23 cm i uke 23)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se når de kommer, om noe av det stemmer :)

Mannen har tippa helt forskjellig fra meg, fordi han var stikk motsatt av meg når han ble født.

Når det gjelder sf-målet ditt aricept så synes jeg ikke det var så høyt egentlig. Jeg hadde 24 cm i uke 22 og 27 cm i uke 26, men jordmor sa at selvom jeg lå litt over gjennomsnittet, så var det viktigste at jeg fulgte min kurve, altså at den steg gradvis. Tror nok de ville gitt beskjed om det var noe de følte var galt :)

Men for noen store babyer dere var :fnise:

Kan jo bli spennende å se om mageboeren er like svær da, hehe..

Nå den siste uka har jeg begynt å kjenne mer bevegelser jeg da, istedetfor spark. Men det er vel vanlig det nå som det begynner å bli trangere inni livmora. Tror kanskje han har snudd seg igjen, men er ikke helt sikker. Kan kjennes ut som om han ligger med ryggen utover og hodet opp, men som sagt så er det vanskelig å vite. De turner jo rundt inni der som noen galninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg også vil tippe! :)

Kjønn: Jente

Hårfarge: Brunt

Mye/lite hår: Mye

Liten/stor: Sånn middels..kanskje middels+

Kort/lang: Lang

Visst hun skal arve meg eller darlingen så blir hun i alle fall ikke kort..Men forhåpentlig vis litt mindre ved fødsel enn det noen av oss var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så har jeg begynt å svømme et par ganger i uka nå, dvs ikke direkte svømme, men masse bevegelse i varmt vann, og det er helt utrolig deilig. Har bekkenløsning, men det hjelper virkelig altså, så det er noe jeg bare må anbefalde på det sterkeste :)

I tillegg så får man brukt hele kroppen og det er veldig avslappende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsom liste :hoppe:

Jeg også vil tippe! :)

Kjønn: vet ikke... jeg troor gutt..

Øyenfarge: Brune

Mye/lite hår: Middels

Liten/stor: Stoor..

Kort/lang: Lang

Annet: Jeg er mørk og mannen er lys, så dette blir jo bare gjetting. Min mor og mine tre søsken er lyse, så det kan veldig godt hende det blir lys unge selv om mørk er dominant.

Håper ungen arver mannens forbrenning og mitt syn (mannen hadde styrke + 5/ 6 før han opererte øynene). Ellers er det egentlig det samme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg begynt å svømme et par ganger i uka nå, dvs ikke direkte svømme, men masse bevegelse i varmt vann, og det er helt utrolig deilig. Har bekkenløsning, men det hjelper virkelig altså, så det er noe jeg bare må anbefalde på det sterkeste :)

I tillegg så får man brukt hele kroppen og det er veldig avslappende..

Jeg er misunnelig. Har lyst til å prøve dette jeg også. Går du bare i vanlig svømmehall, eller er det noe opplegg for gravide?

Det finnes ikke noe slikt tilbud for gravide her, men det finnes en svømmehall som er oppe to ganger i uka tror jeg. Snart er det jo også varmt nok i sjøen til å kunne bade der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er misunnelig. Har lyst til å prøve dette jeg også. Går du bare i vanlig svømmehall, eller er det noe opplegg for gravide?

Det finnes ikke noe slikt tilbud for gravide her, men det finnes en svømmehall som er oppe to ganger i uka tror jeg. Snart er det jo også varmt nok i sjøen til å kunne bade der :)

Ja, men det er noe alle gravide bør prøve, for det er så deilig!

Ekstra blir det jo med bekkenløsning, for det er vanskelig å gå turer etc, så det blir ikke noe trening.

Jeg og ei venninne har begynt å svømme sammen, så vi tar det utenom, ikke noe spesielt opplegg! Hun sliter med ryggen hun også så det passer jo veldig greit :)

I svømmehallen i Kr.Sand har de et vanlig basseng og et varmtvannsbasseng, anbefalder det varme om det er noe dere har der, men det skal ikke være for varmt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg vil også gjette.

Kjønn: Gutt ut ifra UL

Øyefarge: grønn/blå

Hårfarge: svart ved fødsel og så gradvis lysere (vi er begge blonde)

Mye/lite hår: Mye!!

Størrelse: middels

Lengde: middels

Tror denne gutten blir helt lik sin storebror. T.o.m svigermor mente hun kunne se det ut fra Ul bildene :fnise:

Men siden storebror er en skjønn gutt, så gjør jo ikke det noe. Med krøller :) etter pappan sin. Håper han arver mitt hode og fars praktiske sans :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil også anbefale trening i vann for de med bekkenløsning, og egentig for alle gravide. Er utrolig deilig, og du kjenner ikke vekten av magen. På pirbadet i Trondheim har de vann-areobic flere ganger om dagen, dette passer for alle, ikke bare gravide. Deiiliiig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svømte en del i forrige svangerskap, veldig deilig - anbefales :jepp: Denne gangen er det litt verre med unge på slep (vil helst dra på dagtid på damebad; familiebad på ettermiddagen gir ikke akkurat rom for hverken avslapping eller trening ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg fortsatt bodde i en stor by. Finnes jo ikke noe sånt tilbud her, hverken varmtvannsbasseng eller vann-aerobic. Men svømmehallen er åpen hver onsdag for andre enn medlemmer og skolebarn. Kanskje jeg burde prøve meg en tur... Jeg vet ikke hvor svømmehallen er en gang.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Pappaen tipper:

Mye/lite hår: Ingen særlig formening, er det samme så lenge hun får hår etterhvert :P

Liten/stor: Passe

Kort/lang: Passe

Jeg tipper:

Hårfarge: Lyst ved fødsel og brunt etterhvert

Mye/lite hår: Lite

Liten/stor: Medium minus kanskje, hvis det er noe som heter det

Kort/lang: Medium minus her også

Ut ifra hva vi tipper tror jeg at vi får samme barnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her var det veldig stille gitt!

Hvordan har dere det da jenter?

Med meg går det greit, men det har det gjort hele tiden igrunn..går bare og venter på at jeg skal få noen plager jeg også! Hele svangerskapet kan jo ikke gå smertefritt :tongue: Får vell en jævlig fødsel eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her var det veldig stille gitt!

Hvordan har dere det da jenter?

Med meg går det greit, men det har det gjort hele tiden igrunn..går bare og venter på at jeg skal få noen plager jeg også! Hele svangerskapet kan jo ikke gå smertefritt :tongue: Får vell en jævlig fødsel eller noe sånt...

Godt å høre alt er bra med deg, er jo ikke noe som er bedre enn det :)

Skal igrunnen ikke klage jeg heller altså, for det er mange som har det verre, men bekkenløsningen er jo ikke veldig god da! Men svømmingen tar vekk det verste, så det er kjempedeilig!

Da jeg var på butikken idag fikk jeg plutselig noen slags "tak" nederst i magen. Vil ikke kalle det rier eller noe sånt, for det kjentes ikke sånn ut. Men det var veldig ekkelt, det skal jeg si, han skal jo ikke ut enda!

Måtte stoppe opp å sette meg ned mens mannen stod å holdt rundt meg. Ble så redd at jeg begynte å gråte litt jeg, men det gav seg jo når jeg satt meg ned da!

Noen som har opplevd dette? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i alle fall ;) 22 uker i dag, begynner endelig å se gravid ut :)

Jeg har en del kynnere, kanskje det er det hos deg Minnimusepus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i alle fall ;) 22 uker i dag, begynner endelig å se gravid ut :)

Jeg har en del kynnere, kanskje det er det hos deg Minnimusepus?

Det var en fin måte å si det på ja :ler:

Godt å høre du er i live da :)

Hvordan synes du det forresten er å ha en liten en og gå gravid samtidig?

Skal ikke si det for sikkert, men jeg tror ikke det var kynnere. Har endel kynnere, men de gjør ikke vondt, det bare strammer veldig. Magen var ikke stram når jeg fikk vondt idag, så jeg vet ikke. Men jeg har ikke hatt noe etterpå, så det er bra. Men jeg må jo si jeg gleder meg veeeldig til den dagen jeg plutselig kjenner det murrer i magen og vannet går, jeg gleder meg faktisk til å føde! Begynner å bli litt smålei nå, ser jo ut som jeg skal ha trillinger vettu, hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går helt fint å være gravid og ha en liten en, blir nok verre med nyfødt og halvannetåring ;) Men vi kommer oss nok igjennom det også håper jeg. Har hatt et ganske lett svangerskap jeg da, kun vært bittelitt kvalm, og så trøtt da, men det bedra seg veldig da jeg fikk jerntabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...