Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her var krabaten helt rabiat i natt igjen - våknet sånn rundt når vi la oss, og hylte og gråt - ropte på melk, så vann og når vi spurte om han skulle ha noen av delene var det bare "NE-EI" til svar...Samme når vi spurte om han hadde "au-au". Ikke til å bli klok på.

Ville ikke roe seg sammen med oss i senga heller.

Etter rundt 1 og en halv time med styr sovnet han endelig i senga si igjen...

Han nekter som regel å ville legge seg, men ofte blir det forholdsvis fort stille...innen 30-40min iallefall.

Selv om det er noen runder inn og ut av rommet hans.

Skal se an denne uken med vanlig dagsoving, hvis det ikke er noen bedring skal vi prøve neste uke uten soving i barnehagen (snakket med de da jeg hentet han idag).

Men det kan jo slå begge veier, så er liksom ikke helt lysten på det heller, men det er da verdt ett forsøk - er vel sikkert bare å gå tilbake til dagdupp igjen hvis det skulle bli enda værre..?? :klo:

---

Og til Aricept: sånt er så trist, og man får alltid ambivalente følelser i slike situasjoner. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for :klemmer:

Bestefar lever enda, men det er fortsatt kritisk.

Lillegutt er i alle fall god å ha som glede i slike stunder. Det var et stk mormor i stad (min mamma) som var veldig glad for å prate med lillegutt på telefon, og få noe annet å tenke på og prate om.

Ellers har gutten vår vokst mye i det siste. Blitt syv cm lengre på snaue to måneder, og er nå 92 cm ( ca, er ikke så lett å måle). Har ikke veid han, men ser tydelig forskjell på han. Lengdevekst og en snau uke med fot-, hånd-, og munnsyke har fjernet alle rester av babyfett :( Ser ut som lillegutt var en av de første som ble syke i barnehagen. Nå henger det beskjed om at det går epidemi med den sykdommen. Kan heller ikke skjønne at han var den første, har ikke hatt kontakt med andre barn enn barnehagen på mange uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, Aricept :klemmer: Føler med deg.

Jøss, så lang gutten din er blitt på kort tid. Er spent på hvor høy J er når vi skal på 2-årskontrollen. Jeg tipper han er rundt det samme som din fakisk, han var hvertfall 87 i februar, og er betydelig høyere nå. Kunne jo prøvd å måle han hjemme, hehe men det er så mye styr å få han til å stå stille :ler:

J ble to år i dag, og dagen ble feiret med muffins og is til jubilantens store begeistring. Eller 'buffi' og 'sis', som han sier :) Til middag ble det sushi, som er en av favorittene hvis man ser bort fra spaghetti og kjøttsaus. Det fristet ikke mor så veldig i dag, så da ble det sushi som også er til glede for de voksne. Får nyte det mens han enda er for liten til å uttrykke sine ønsker :ler:

Tenk at for 2 år siden lå jeg med et lite nurk i armene og nå er han blitt store gutten som snart skal bli storebror! Jeg husker jeg var helt forelsket i ham med det samme, og det er jeg i grunnen litt enda :rodmer: Tar meg selv i å stadig vekk tenke at vi har nok vært litt ekstra heldige som har fått en så kjekk og grei gutt :ler: Synes det har vært lite problemer her i gården, og jeg tør nesten ikke håpe på at nestemann blir like enkel å ha med å gjøre :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med toåringen!

Her har vi enda litt igjen til toårsdag, men i dag skal de har bursdagssamling for henne i barnehagen :) Som den bursdagsgale dama jeg er, er jeg jo selvfølgelig kjempespent på jentas vegne :ler: Har bakt kake som passer alle allergiene i barnegruppa og kosa meg skikkelig. Mannen fniser litt av meg og sier at hun egentlig ikke har noe forståelse for hva bursdag er enda. Men da tenker jeg at det nettopp er sånt vi gjør nå som gir barna den forståelsen og noe å glede seg til neste år.

Og julibarn får vel gjerne ikke oppleve så mange feiringer i skole/barnehage heller. Ting er jo stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2-åringen Flickan :)

Er 2 mnd til to-årsdag her, så minsten er baby enno ;) Han ser framleis ganske babyaktig ut, men han er ganske lang då, trur han nærmar seg 90 cm no. Storebror var i alle fall 91 cm då han var 2, og dei har vore ganske like store heile vegen. Storebror har forresten endeleg finni ut at han kan gå på do frivilleg, så det ser ut til at det blir bleieslutt i sumar :D Reknar med minsten får slutte neste sumar.

Leit å høyre om bestefaren din Aricept :(

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bleieslutt!!!

Nå går det sikkert knallfort til han er helt tørr, hvertfal var det vår erfaring. Da han først godtok doen, så var det plutselig over med bleier. Etter noen uker "ertet" han tvillingene, på 6 mnd, for at de brukte bleier :gjeiper: Ikke at de brydde seg så mye om det, da, he he

Gratulerer med 2-åring, Flickan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med storebror da imli! Gir meg håp om min da jeg husker hvordan du har sliti med bleieslutt.

Han sier i fra etter han har bæsja, og noen ganger tissa også. Han sier bleie når han ser meg eller pappa'n på do. Han kommer inn på do, skjønner hva det er og viser interesse sånn sett. Han sier også ofte ja hvis vi spør om han vil sitte på do; men så fort han kommer i nærheten av doen så er det hyl. Å sitte på fanget mitt når jeg sitter på do er også bare hyl og skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2-åringen, flickan :D

Her er det drøye 1 mnd til bursdag.

Og så bra, Imli, at storebror har begynt å gå på do ;) Gjør det sikkert litt enklere å ha kun ett bleiebarn etterhvert :jepp:

Her går mini på do av og til. "Tisse do" sier han da og så setter vi han der, som regel kommer det noe, av og til ikke. 2 ganger har han bæsjet på do, men det er en stund siden nå.

Han er veldig klar på hva doen er til for, når vi går på do så sier han alltid "mamma tisse doen" eller "pappa tissen doen" (eller donen som han sier da ;) )

Men han er som din, Aricept, han sier fra etter han har bæsja i bleien...

Vi stresser ikke med det iallefall, bare han er nogenlunde tørr rundt 3 år, så er jeg fornøyd.

Ang. høyden så er han nok litt lavere enn de fleste av deres, men ser at han har strekt seg de siste månedene - men tenker han er rundt 85, mot 81,5 som han var i mars.

Han veier ca 11 kg, og der har han ligget i flere måneder nå - løper av seg alt han spiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at G har strekt seg, men tør ikke si hvor lang han er. Han har nå bestandig vært gjennomsnittlig da. Synes også at han har lagt på seg litt, jeg da, til tross for at han er en liten tornado. Han lå nemlig kun i bleie og bleiebukse i senga vår i natt, og jeg syntes han hadde blitt bløtere og mer fyldig rundt lårene. Det kan jo hende han bare har tatt igjen det han mistet pga.sykdom tidligere i våres da.

De hadde fått saftis i barnehagen i går. Hans aller første saftis, og gjett om det var stas! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mannen og lillegutt ferie. Jeg må jobbe. Litt misunnelig...

Men vi får en uke ferie sammen da som skal tilbringes på fjellet. Er såå lei all denne jobbinga! Gleder meg skikkelig til vi endelig får en sjef igjen om noen måneder så all jobb og ansvar slipper å stå på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg må også jobbe, mens resten har tatt ferie. Men jeg har bare en uke igjen :)

M begynte heldigvis ferien med å sove til 8 i stedet for 6, håper det fortsetter! Vi er litt slitne alle mann, oppussing tar på.

M har også strekt seg, vekta står omtrent stille, men har fortsatt gode valker rundt lårene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 2 åringene :bursdag:

Startet ferien på fredag. Kun en uke, så en uke på jobb og så 2 uker ferie. Vi deler ferien mellom oss så guttene får tilsammen 5 uker ferie.Storebror er størst i barnehagen til høsten- utrolig hvor fort tiden går. Minsten fyller 2 år om 6 uker. Vurderer invitere alle på avdelinga hans i barnehagen hjem til oss for å feire dagen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utdrikkningslag i helgen :)

Det var en heeelt perfekt dag med mine 5 beste-jenter!

Shopping, spa, deilig mat, rebus i Oslos gater som endte opp på make-up store der jeg ble sminket, fikk veiledning og produkter for 500 kr :)

Drakk litt og var ute på byen og festet til kl 04.00 - DET er lenge siden det ;)

Utrolig herlig dag, uten noe utdriting, og det var helt etter min smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skikkelig kos ut Soon. Liker best utdrikningslag med minst mulig utdritning og mest mulig moro for alle.

Vi feiret bursdagen til lillegutt i går med familien til mannen. Neste helg feirer vi med min familie. I år ble det delt opp pga ferieplaner til andre. Og det var egentlig greit. Det hølja ned så vi kunne ikke være på verandaen som jeg håpet. Hadde blitt trangt med begge familiene inne...

Og fra i går kuttet vi ut all dagbruk av smokk. Nå er det kun smokk ved soving. Og det har gått overraskende bra :) Så har han vært opptatt med nye bøker og leker også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...