Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Han sovnet tilslutt. Klokka to... Er ikke sikker, men tror det er en reaksjon på at pappa'n har kommet hjem igjen etter en snau uke. Roper på pappa og roer seg ikke før han ser pappa'n sin. Føler oss litt slemme, han roer seg ikke når vi tar han opp. Går inn og forteller at han må sove, og hverken mamma eller pappa kommer inn med en gang neste gang. Hyler og gråter i det som føles i evigheter (i realiteten fem minutter) og da sovner han godt... Man skal jo ikke la de gråte seg i søvn. Men han gjør det jo for å teste oss. Tar vi han opp, gråter han hver halvtime. Lar vi han gråte i fem minutter, sover han godt i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lar J gråte seg i søvn med jevne mellomrom... Jeg synes han er så stor nå at det går an. Som regel er det når han er overtrøtt at han ikke vil legge seg. Men det er sjelden det tar mer enn ett min eller to før hn sovner. Hvis det tar vesentlig lenger tid (opp til 5-6 min kanskje?) tar vi ham opp , men det er fordi det er svært sjelden det er vanskelig å legge ham, så de gangene det skjer er vi ganske tålmodige. Da prøver vi igjen etter et kvarter ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

M også har grått seg i søvn noen ganger, spesielt da ho styret sånn på kveldene. Nå går det heldigvis mye bedre, og det er lite gråting :)

Vi har 4 par støvler stående her, hadde store problem med å få noen til å passe. Har endt opp med å bruke et par fra Tretorn mest, men jeg tror dei er litt brede.

I går la vi inn bud på et hus, så nå går vi og venter i spenning!

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe før vi hadde råd til å bygge hus, men med min lønn ser vi at det fort kan bli noen tiår..Så da kjøper vi et som vi kan pusse litt opp i menst :)

Håper de ringer i kveld eller i morgen å sier at vi får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

E er så opptatt av iPad`en vår.

Har endel barneapps som han kan sitte med leenge, og det er veldig godt sånn tidlig på morgenkvisten. :ler:

Og så er det jo endel læring i det også, lærer seg navn på dyr, kjøretøy osv. og dyrelyder etc - han syns det er kjempemorsomt.

Kan du anbefale noen konkrete barneapps? Er så dårlig på å finne sånt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du anbefale noen konkrete barneapps? Er så dårlig på å finne sånt jeg...

Det lurer jeg og på. Vi har nettopp kjøpt iPad og trenger tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ikke mye eksamenslesing :fnise:

Har lagd kake til i morgen, og nå skal jeg snart hente snuppa i barnehagen og kjøre til den andre delen av barnehagen (jada, en og samme barnehage, fordelt på tre steder i byen). Og så er det 16.mai tog med korps, is, boller og brus. Har funnet fram snuppas yndlingsskjørt, med fluffy underskjørt, hehe og strøket flagg. Gleder meg!

Det er sånne ting jeg tenkte på da det så ut som om vi forble barnløse, så utrolig glad for at jeg får oppleve å være en av mammaene som tar bilder og tørker klisne hender. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine apps til iPad er:

* Soundtouch - favoritten hans, med bilder av dyr, kjøretøy, instrumenter, hverdagsting og lydene de lager.

* Angry birds - han skjønner selvfølgelig ikke hva det går ut på, men han syns det er gøy allikevel. :ler:

* Talking Tom - katt som sier det samme som du sier, pluss endel funkjsoner du kan trykke på. Det finnes utallige sånne med forskjellige figurer som popper opp når du har den ene appen.

Kommer desverre ikke på flere nå, det er mannen som laster ned og ordner, men skal høre med han når jeg kommer hjem fra jobb :)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

Vi har koset oss med ett vennepar som også var i barselgruppe med oss, og de to små guttene har kost seg, spist is og grillet - veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra sykehuset hvor jeg har operert stortåa. Bedøvelsen funket ikke første gang så jeg ble sjokkvalm og skikkelig dårlig ved første skalpellsnitt... Gikk bedre da de satt flere bedøvelser som virket bedre (, men ikke hundre prosent).

Verste er at jeg må på jobb i morgen selv om legen gjerne ville sykemelde meg. Jeg måtte love at jeg skulle sitte stille med beinet høyt. Ikke lett når jeg ser de andre løpe rundt og jobbe ræva av seg, men jeg får vel bare høre på legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ikke akkuratt digg ut at bedøvelsen ikke funka :overrasket:

Du bør vel kanskje ta det litt med ro de nærmeste dagene, blir sjelden fortere bra av å være på jobb...

God bedring iallefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, det var gutt med matvett ja. Vår spiser ikke så mye som han gjorde før. Men han er i godt hold, så ingen fare. Men vi begynner jo å lure på hvem som er foreldrene hans; han liker ikke pølser og ikke is! :ler:

Det er nok snart slutt på dagsoving. Siste uka er det flere ganger han ikke sover i barnehagen. Hjemme derimot sover han 2 1/2 time.... Skjønner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart på tredje jobbdag med sittepåbud. Føler meg jaggu unyttig av å sitte, men det er nå sånn at jeg må være på jobb, hvis ikke må vi stenge...

Gleder meg til etter jobb; vi skal alle kollegaer til Farris Bad. Spabehandlinger og god mat og sosialt samvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skryte litt av lillegutt som i natt har sovet i stor seng :rodmer: Nå sovnet han også til dagluren etter å ha lest en bok. Er så stolt over gutten vår nå altså. Men jeg sier, bank i bordet!!! Men det går foreløpig kjempefint og han synes det er stor stas med stor seng :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koselig ut, Aricept - kos deg :)

Så flink liten gutt, Minnie :)

Har snart lyst til å introdusere stor seng her også, men litt dårlig plass på det rommet han har nå. Har planer om et annet rom som skal bli hans rom etterhvert, så spørs om vi venter til det er klart. Det blir nok en god stund til... skal brukes litt penger på bryllup etc før den tid.

Er litt spent på ikveld.

Vi skal til ett vennepar og spise middag, og skal legge E i reiseseng der.

Må da vekke han når vi skal reise hjem igjen, evnt få han med oss sovende - det kan bli spennende... men det går vel sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...