flickan Skrevet 7. april 2011 #6461 Del Skrevet 7. april 2011 Huff, da. Er jo mange som har hatt omgangssjuke i det siste, så det er vel ikke unaturlig om det er det, Honesty. Får håpe det går raskt over. Vi har og hatt 2 urolige netter, dok ikke så mye våketid som dere. Men begge nettene har endt med at J har sovet i sengen sammen med meg, mens mannen har gått og sovet i daybed'en vi har på rommet til J. (vi sover dårlig alle 3 om vi alle skal sove i dobbeltsengen) Det er så utrolig sjelden vi har sånne netter, og J var tydelig plaget av et eller annet, så da er det et lett valg å la ham sove hos meg. Etter å ha sett bleiene i dag, antar jeg at det er magen som har plaget han og at han har en del smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. april 2011 #6462 Del Skrevet 7. april 2011 Vi skal på foredremøte i mai, og har i den forbindelse fått med oss et spørreskjema som går på hva vi synes om personalet, om barnets utvikling i forhold til diverse ting osv. I grunnen greit. Så gjenstårdet åse hvem som gårav meg og mannen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 8. april 2011 #6463 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg er imponert over barnehagen mine barn går i. Masse adekvat informasjon, bra nettside, eget kostholdsprogram m.m. De jobber nå med aldersinndelte grupper med fokus på ulike tema. Tar masse bilder som henges opp samt vises på en PC slik at vi foreldre kan få se bilder fra utfluktene deres. Personalet kurses i å se verden fra barnas nivå- dvs romfølelse, møblering m.m. Og de finner stadig på nye ting med barna. Jeg sitter både i FAU og Brukerrådet i bhg og får igjennom det førstehånds info om hva som skjer og planlegges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 9. april 2011 #6464 Del Skrevet 9. april 2011 Høres ut som en flott bhg Elizia! Jeg ser godt at i bhg til M har de fleste ansatte jobbet der i mange år, og har kanskje litt vanskelig for å prøve nye ting og se andre muligheter. Nå jobber jeg der jo selv, og allerede min første dag fikk jeg styrer til å kjøpe utstyr for å gjøre personalets dag enklere og bedre Og maten står øverst på listen over ting som jeg ser burde gjøres noe med. Jeg synes det er kjedelig når tacoen som blir servert består av kjøttdeig uten tacokrydder( 2 barn er allergisk mot paprika), tacolefse og rømme.... Personalet er super da Og jeg vet at ped.lederen til M kan mye! Jeg visste jo alt som skulle tas opp på foreldremøte, og fikk lese referat dagen etter, så jeg tror nok kjærsten hadde godt av å gå. Dei gikk igjennom budsjett, hadde besøk av ppt og barnevernet, også litt generell info. Denne gangen var alt felles, vanligvis er det felles først, også går foreldrene til avdelingene og diskuterer div. tema som gjør at vi i bhg får respons og tilbakemeldinger på det vi gjør. Er enklere å få foreldrene til å komme med positive/negative tilbakemeldinger når de får diskutere i grupper, enn når vi spør dei ved henting/levering. Puh, ble et langt innlegg gitt! Akkurat nå sitter vi og ser etter ny bil (igjen...), er ikke lett å finne en bil som tilfredstiller alle kravene våre! Bare det å finne en bil der det er plass til meg, kjærsten, M og mulig en babystol til er ikke enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. april 2011 #6465 Del Skrevet 9. april 2011 LYKKE er sol og vår i luften, lunsj på verandaen med verdens beste E, etterfulgt av en avslappende time i sofaen mens lillegutt sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. april 2011 #6466 Del Skrevet 9. april 2011 Så herlig da! Her er lillemann på vei til sengs. Han må bare spise opp tomaten sin først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. april 2011 #6467 Del Skrevet 9. april 2011 Så herlig da! Her er lillemann på vei til sengs. Han må bare spise opp tomaten sin først. Jøss, spiser han tomat? E er ikke glad i det, egentlig grønnsaker generellt. Poteter og gulrot spiser han, av og til litt stekt løk, ellers er det meste æsj, særlig tomat og agurk. Hvordan er deres barn på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. april 2011 #6468 Del Skrevet 9. april 2011 G ELSKER tomat! Selv er jeg litt sær på det. Tomater skalvære uten kjernehus, og jeg klarer det bare i små mengder når de ikke er varmebehandlet. Cherrytomater spiser jeg ikke. G spiser det meste av kokte/dampede/ovnsbakte grønnsaker. Han er veldig glad i erter, liker små mengder med kidneybønner. Han er ikke så glad i rå gulrot. Tror det er fordi det er hardt. Han liker de finrevet da. Rå paprika og agurk er ikke noe særlig da. Salat liker han IKKE. Det kommer ut. Men han smaker i det minste på det, og små barn må ofte smake på noe både ti og tolv ganger før det er ok. Vi har bare vært ganske bortskjemte med et barn som spiser det meste. Nå er han også blitt glad i melk, så da får han litt. Biola er også stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. april 2011 #6469 Del Skrevet 9. april 2011 Lillegutt er også veldig glad i tomat. Det, rotgrønnsaker og potet spiser han. Løk og agurk spytter han rett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. april 2011 #6470 Del Skrevet 10. april 2011 Her har vi hatt omgangssyke alle mann i helgen. Det startet med at I kastet opp i barnehagen på torsdag, og deretter har det gått slag i slag med skifting av sengetøy, for det har selvsagt vært i senga hun har kastet opp flest ganger. I går fikk jeg det, og lå rett ut hele dagen, for i tillegg fikk jeg feber og muskelsmerter, og nå er det mannens tur. Jeg er fortsatt ikke 100%, men måtte stå opp med I, som egentlig har vært i fin form bortsett fra oppkast. Men jeg synes hun er blitt tynnere på disse to dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 10. april 2011 #6471 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Kjedelig med omgangssyke, Honesty. O er også ganske liten/ tynn, så de få gangene han har blitt dårlig så har det syntes ganske godt på han. Så gøy med UL, Flickan. Spennende at dere ikke vil vite kjønn igjen Når det gjelder foreldremøter/ foreldresamtaler så forventes det at mannen stiller opp. Og det gjør han somregel. Ellers så sliter vi med at O har utrolig kort lunte og har begynt å få raserianfall. Snakker vi trassalder snart? I går klikket han fullstendig over en filleting og holdt på i 40 min. Jeg lurer på om han i tillegg har litt vondt/ ubehag i munnen, for da han hadde skreket ferdig så hadde han en dupp på 3 timer.... Han er faktisk så sta at her om dagen da jeg hadde skjært opp brødskiva i biter, så lå den ene biten med pålegget ned. Det var nok til at han nektet å spise Flere med sære unger? Endret 10. april 2011 av effy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. april 2011 #6472 Del Skrevet 10. april 2011 Han har begynt å få litt "divanykker", men det er ikke så ofte. Han bruker derimot å slå seg til hodet når han ikke helt klarer utrykke seg, og er det noe som ikke passer han, kan han bli ordentlig sint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. april 2011 #6473 Del Skrevet 10. april 2011 Han er faktisk så sta at her om dagen da jeg hadde skjært opp brødskiva i biter, så lå den ene biten med pålegget ned. Det var nok til at han nektet å spise Flere med sære unger? Haha, har noen sånne her også. Vi gikk til byen i går og handlet noen småting. På vei hjem skulle snuppa absolutt bære den ene bæreposen. En nesten full vanlig matbutikkpose... selvfølgelig var den altfor stor og tung til at hun klarte det og da ble hun rasende. Sto og brølte og røsket i posen. Jeg spurte om vi skulle bære den "sammen" altså en hank hver, men det var i hvertfall uaktuellt. Og å bytte så hun fikk en mindre og lettere pose gikk heller ikke an. Så da endte vi etterhvert med at jeg bar både posen og en illskrikende unge. Godt de er så veldig søte mellom slagene, for sånt som det der er slitsomt altså. Har i hvertfall fire-fem sånne trassgreier hver uke nå, hun pleier å legge seg ned og hulke høyt når jeg sier nei. Gjerne på fortauet :gjeiper: Vi får en del smilende blikk av andre foreldre, hehe. Ellers så går det veldig forover med språket, merker at hun ikke bare bruker det til beskjeder og slikt lengre. Nå forteller hun oss ting også. Litt mye babling enda, men deler av det oppfatter jeg. Sånn som i sta, da fortalte hun meg at pappaen hadde søla på bordet, og at det var veldig moro å tørke opp igjen. Deilig å få litt innblikk i hva som rører seg oppe i det vakre lille hodet. Nå har hun fått en ny favorittgreie å holde på med også, sånne perlebrett med små fargerike plastperler til å putte på. Kan sitte lenge og putte på perler mens hun småsnakker og nynner for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. april 2011 #6474 Del Skrevet 10. april 2011 Sånn perlebrett tror jeg kunne vært noe for vår lille også altså. Finnes det noen med litt større perler, så det ikke er fare for å sette i halsen? Han elsker å bygge med Duplo, og ikke minst Brioklovnen sin, så perler kunne også sikkert vært populært. Nå har jeg tilbrakt tre timer med å vaske terrassen. Neste helg skal både gelender og gulv beises. Og så burde taket "under" beises, malte/ beiset hele huset for tre år siden, men rakk ikke under taket. Og det har blitt utsatt siden det. Og vinduslister og slikt som er i en annen farge enn huset burde også beises. Livet er ikke bare burde burde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 10. april 2011 #6475 Del Skrevet 10. april 2011 Nå har hun fått en ny favorittgreie å holde på med også, sånne perlebrett med små fargerike plastperler til å putte på. Kan sitte lenge og putte på perler mens hun småsnakker og nynner for seg selv. Er det sånne "sopper"? Jeg leter og leter etter det, men finner ikke! I natt var snuppa på overnatting med "bæsht" (besta), og bestefaren. For første gang gikk det helt fint med overnatting borte La seg til riktig tid, og sov hele natta uten tull. Så godt! Og nå er ho på trilletur med farmor, noen dager er det godt med familie rundt oss altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 10. april 2011 #6476 Del Skrevet 10. april 2011 Så utrolig bra barnehage det virker som dere har, Elizia. Faglig sett er vi veldig fornøyd med vår barnehage også, så ikke noe å utsette der. Det er høy kompetanse på de som jobber der, og de er veldig flinke. Jeg bare synes det er litt rare foreldremøter. Jeg har vært alene med J i helgen, fordi mannen har vært opptatt med messe i hobbyen han driver med, så vi reiste rett og slett til en venninne og sov der. De har en 11 uker gammel baby, som de trenger desperat hjelp med soverutinene, så jeg hjalp dem litt og jeg fikk selskap på kvelden, så det ble en avtale vi alle var fornøyd med. Men det er slitsomt å være hos andre, spesielt de som ikke har "barnevennlige" boliger, med masse nips og spennende ting som J kan pelle på. Både jeg og J er egentlig helt utslitt av å være der, J blir veldig oppspilt og skal "showe" veldig når vi er med andre, så det tar mye energi fra oss alle. Da vi kom hjem ville han bare kose i fanget og da jeg spurte om han ville legge seg, ble han så "lettet" at han begynte å gråte. Tror han sov før hodet var landet på puta. Jeg bare gjentar noe jeg har sagt mange ganger, jeg har så sinnsykt respekt for de som er (mye) alene med barna, jeg fatter nesten ikke hvordan de klarer det. Er helt kaputt etter 9 dager hvor jeg i praksis har vært alene. Innser at må man, så klarer man sikkert, men likevel.. RESPEKT :pls: Vi har og våre fighter om dagen. J insisterer på å bære barnehagesekken sin selv hele tiden, og kan bli illsint om vi ikke gjør ting på rett måte, eller slik han hadde tenkt. Han vil ikke sitte i vogna, men trille selv. Selv om det er motbakke og han overhodet ikke er sterk nok til å rikke den. Om jeg prøver å snike meg til å hjelpe, blir det ramaskrik og utbrudd som fra en annen verden. Så ikke bare gullunge her, nei Men har begynt å bli ganske vant til de kampene nå, og jeg prøver å velge når og hvilke fighter det er verdt å ta. Vi har som regel god tid både til og fra barnehage, så da kan han godt gå selv og bære selv, selv om det tar kjedelig lang tid. Og jeg lar han ofte prøve seg på å gjøre ting selv hvis han ønsker det. Da innser han noen ganger raskt at han ikke klarer, og ber meg om hjelp. Men de gangene jeg ikke kan innfri "ønskene" hans(hva nå en det måtte være der og da ) så gjør jeg kort prosess og sier nei, mens jeg gjør det jeg har bestemt. Tror jeg er blitt immun mot gråt og hyl, for det hefter meg ikke i det hele tatt. Som regel skjønner han ganske raskt at slaget er tapt, og roer seg relativt raskt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 10. april 2011 #6477 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) E kan også bli sint, men det går relativt fort over. Det er mer "liggepågulvetogsutreogselittforsiktigopppåmammaforåseomdethjelper"-gråting Men vi ser jo, og får utrolig mye skryt over hvor blid han bestandig er, og det er jo koselig - men regner med han kan bli temmelig trassete etterhvert - iallefall hvis han har arvet noe etter mora *kremt* Her er språkutviklingen formidabel om dagen! Vi sier nye ord til han og han gjentar stort sett riktig hver gang. Han har også lært seg endel navn på personer - f.eks idag da vår nabodame kom kjørende hjem i bilen sin, så ropte han "heihei Åse" for full hals Så utrolig deilig det er med vår! Idag hadde vi 21 grader her på indre østlandet, uten direkte sol! Har kosa oss i hagen, med middagsglass og greier, og vi merker godt at E føler seg litt friere uten diger vinterdress. Idag hadde han kun en tynn fleecedress ute, og var god og varm da vi kom inn igjen. Endret 10. april 2011 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. april 2011 #6478 Del Skrevet 10. april 2011 Er det sånne "sopper"? Jeg leter og leter etter det, men finner ikke! Åhh, sånne soppelignende hadde jeg da jeg var liten. Putta liksom stilken ned i hullene i ei plate. Men det er ikke sånne vi har, de vi har er de man typisk stryker så man får kjekke små plastgreier som blir liggende å slenge. Ingen har fortalt snuppa at de kan strykes, og jeg tror ikke hun hadde vært så opptatt av akkurat det enda heller. Virker som om det morsomme er å mestre bittesmå bevegelser uten å kløne. Et bilde jeg fant av samme type perler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. april 2011 #6479 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg er så enig med flickan ang dere som er alene eller mye alene med barna. Dere fortjener masse ros og stor respekt. Jeg har ikke vært lenger enn en dag alene av gangen med lillegutt, men Gud så slitsomt det er. Det er liksom så mye, heele tiden, konstant... Er såå deilig når han har lagt seg de gangene jeg har vært alene. Vet jo at sinnet innstiller seg annerledes når man må, men; til dere som har det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 10. april 2011 #6480 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Phu, helgene er sannelig et maratonløp. Nå sitter jeg helt pumpa i sofaen og gidder ingenting annet enn å gå å legge meg snart. Det har vært fantastisk vær hele helgen med temperaturer opp til 18 grader. Vi har vært ute i timevis hver dag og jobbet som gale i hagen. Da snøen forsvant dukket det opp litt både her og der som måtte fikses, så vi har fylt søppelsekker med skrot fra både vår tomt og skråningen rett ved gjerdet vårt, vi har raket 2 sekker med løv, feid grus og sand, kastet gamle uteleker, erklært sandkassa for åpnet og saget og klippet ned en masse kvist og kvast. Samtidig har mannen hatt bursdag, men den feires med venner neste helg. Denne helgen var det middag med svigers, hjemme hos oss. Kjenner jeg er helt skutt av all sola og den friske luften. I tillegg har 4-åringen vært i litt "trass-tilstand" hele helgen, han ville ikke jobbe i hagen og var litt grinete. Ellers var han vel grei, men han klarte å bli rimelig sur fordi pappaen fikk flere presanger og han ingenting... Har nok blitt litt bortskjemt etter jul og bursdag, gitt... Nå er det lenge til han får noe, jeg syntes det tok helt overhånd i år og har informert alle besteforeldre at han ikke bare skal få og få. De er heldigvis enige. Svigers har bare våre barn som barnebarn og de vil gjerne være snille, men de får heller kjøpe klær hvis de vil kjøpe noe. Tvillingene utvikler seg i rekordfart og lanserer stadig nye ord. Skravla går i ett og de kommer med "setninger" nå, som "kaste ballen", "se på den" osv osv. De hermer hele tiden. Hvis jeg skjenner på den ene tvillingen, så står den andre ved siden av meg og bidrar med oppdragelse av broren, det går i "Nei, nei, nei" og pekefingern, he he. Speil av meg selv, tenker jeg... Imponert over at noen går på potte. Jeg har ikke overskudd til å lansere den foreløpig. Det får vente en stund til. Har nok med å holde hodet over vannet her. Vi brukte så mye tid og energi på førstemann, men da var vi to voksne og ett barn og hadde all verdens tid. Satser på at storebror hjeler oss i gang og "erter" de små ut av bleia når den tid kommer :gjeiper: Visnok er det lettere med bleieslut for småsøsken, de strekker seg etter de store. Satser på at det er sant. Endret 10. april 2011 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå