Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her blir det lite ferie. Vi håper jeg får meg jobb, og at jeg kan ta noen uker ubetalt ferie. Da blir det prosjekt bleieslutt og potter skal stå plassert på strategiske steder i huset. :ler: Vi har også en barnehage som er veldig flinke på å følge opp bleieslutt, så de vil også stille opp etter ferien.

Men til neste år håper vi at vi kan ta oss en tur til varmere strøk, gjerne sammen med svigerinne og familien hennes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det og prosjekt bleieslutt til sumaren, men på 3-åringen... Tykkjer det høyrast veldig optimistisk ut med bleieslutt på ein unge som ikkje er 2 år eingong, men kva veit eg, eg får jo ikkje til ein dritt med mine ungar. Godt det finnes andre flinke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen garanti for suksess, men når vi er så heldige at han godtar potta, så blir det jo litt enklere. At potte har vært helt ok, tror jeg er mye av grunnen til at vi planlegger slutt nå. Så vi har jo vært litt heldige der da. Det går ikke bare på å være flink, nei. ;)

I tillegg så sier han jo ofte i fra når han må på do. Ikke alltid på like praktiske steder og tider da, som f.eks. når vi er på matbutikken, og da er det ikke alltid han klarer å holde seg. Vi må nok regne med litt uhell i starten også. Så jeg har bestilt 5 trainers som jeg får før sommeren. De tåler å ta imot en liten tisseskvett, men er ikke vanntette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jammen ynskje eg hadde hatt så fantastiske ungar som alle andre her. Dei må jo nærmast vere små genier, hm? Jo meir eg les her inne, jo meir sikker blir eg på at eg må ha totalt inkompetente ungar samt vere totalt inkompetent som mor. Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strever nok alle med vårt, og alle har vi flotte helt normale unger. :) Vi sliter f.eks. med at han slår i frustrasjon når ting går han imot. Og smokken, den kommer det nok til å bli en evig kamp å bli kvitt! Ikke er han den med størst tålamod heller.:ler: Men oftest deler man ikke sånne ting.

Og vi førstegangsmødre ser vel ofte på det meste som litt "fantastisk". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strever nok alle med vårt, og alle har vi flotte helt normale unger. :) Vi sliter f.eks. med at han slår i frustrasjon når ting går han imot. Og smokken, den kommer det nok til å bli en evig kamp å bli kvitt! Ikke er han den med størst tålamod heller.:ler: Men oftest deler man ikke sånne ting.

Og vi førstegangsmødre ser vel ofte på det meste som litt "fantastisk". :)

Det er som om du har beskrevet sjefen her i hus Saeria :fnise:

Her hadde jeg håpet på enten bleie eller smokkeslutt til sommeren, men så får vi jo plutselig en ny baby som forhåpentligvis tar sutten og da blir det for dumt å ikke la han få ha kosen sin litt til. Dermed blir det nok litt prøving med bleie i sommer, men ikke noe slutt. Bhg er ikke de flinkeste på å følge opp her og har ikke tid til "slike ting" med mindre de er flinke til å gi beskjed selv.

Her er vi på 7 dag med feber, trodde det hadde gitt seg da han ikke hadde feber på dagen i går men den gang ei :)

Da må mor finne seg i å ha enda en dag hjemme med lillegull.

Nå sitter han å ser på sabeltann fimlen sin for 1000000 gang :fnise: Så sitter han å synger til noen få ord han har bitt seg merke til i den ene sangen. Så herlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er flinke til å få tid til alenetid sammen på kveldene. Men det er leenge siden en natt fri, det har vel ikke skjedd siden lillegutt var langt under året. Er ikke så lett å få til. Mine foreldre bor 2 1/2 time unna og mannens foreldre er både eldre og dårligere så de orker ikke en natt. Men de hjelper mye til på ettermiddager hvis mannen må jobbe overtid osv.

Ferie blir det lite av her i år. Hvis jeg kommer inn, blir det fulltidsskole på meg fra høsten av i to år, og må minimum trappe ned til 50% stilling. Så vi må spare penger. Men håper vi får til en uke på fjellet i alle fall hvor vi får leid hytte billig.

Og det blir garantert ikke noe bleieslutt her i gården til sommeren. Han hyler og gråter bare han ser potte, doring eller do så det er uaktuelt her. Ikke sier han fra heller på noen måte at han må på do. Bortsett fra noen ganger hvor han tar seg i skrittet og sier bleie ETTER at han har bæsja.

Så vi er i så fall flere mislykka her imli.

Kos er så som så. Som oftest når vi spør om kos, sier han nei, rister på hodet og ler. Men det er veldig koselig de gangene vi faktisk får kos. Og det stikker litt at han er rausere mot pappa'n sin enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da har jeg og endelig fått somlet meg til å legge ut bilde av min lille skatt. Bildet er tatt for ca 2 uker siden og er fra da vi var på reise i nord.

Så stor han har blitt! Og fortsatt veldig skjønn :)

Her går jo M fortsatt for det meste på do for å bæsje, og det er jeg veldig fornøyd med :) Ho synest det er så gøy at ho vil på do mange ganger dagen. Litt vanskelig å skjønne når ho faktisk må og ikke bare tuller, eneste.

Vi har begynnt så smått og tisse på doen på morgonen, men har bare hatt suksess en gang.

Så vi også kommer til å prøve litt mer dogåing til sommeren, og kanskje litt bleieslutt? Vi tar det som det kommer :)

Blir helt sikkert ikke smokkeslutt i alle fall, den er livsviktig.

Hvordan legger dere inn bilde forresten? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jammen ynskje eg hadde hatt så fantastiske ungar som alle andre her. Dei må jo nærmast vere små genier, hm? Jo meir eg les her inne, jo meir sikker blir eg på at eg må ha totalt inkompetente ungar samt vere totalt inkompetent som mor. Takk for meg.

Nå har denne tråden eksistert i over 2 år og jeg synes å huske at vi alle har/ har hatt våre utfordringer i hverdagen. Sånn for min del er jeg ikke så aktiv på KG, men når jeg skriver et innlegg er det ofte om positive hendelser. Jeg kunne like gjerne skrevet om hvor lei jeg er av at ungen min:

- Våkner kl 5-6 HVER dag og har gjort det i over ett år

- Er veldig kresen på mat

- Vet ikke hva potte er/ nekter å sitte på den

Du er jo ikke inkompetent som mor, Imli. Men det er helt sikkert mer utfordrende med to små når enn er alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mamma og pappa er en utfordring. Og spesielt dersom man er alene med ansvaret. Har selv hatt den grusomme tanken at jeg ikke er god nok mamma for barna mine og at de har det bedre et annet sted..Eller at jeg ikke holder ut en time til med mas, skriking o.l. Jeg er ingen supermamma, men håper jeg er god nok. Har to helt vanlige barn som til tider er både engler og "demoner", genier og mindre smarte, akkurat som mamman sin :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo alle våre ting og ulike ting vi synes er vanskelig som mamma. Mange skriver jo kun om det positive. Jeg er en som gjerne forteller om alt og trenger tilbakemelding på det jeg synes er vanskelig. Det som er bra og positivt klarer jeg jo allerede å glede meg over.

Mange husker sikkert hvor totalt inkompetent jeg følte meg som mamma i forhold til amming, eller manglende således... :sjenert: sjelden jeg tenker over det nå lenger, men det stikker fortsatt dypt når jeg leser om vellykket amming og særlig der hvor det rakkes ned på de som ikke ammer/ ammet.

Som sagt, vi er alle forskjellige i foreldrerollen og har alle forskjellige barn. Men alle er gode foreldre for akkurat eget barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg har ett eneste bilde som er tatt etter nyttår..!

post-19880-0-50686000-1301859653_thumb.p

(Edit: trodde jeg fikk det til..)

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi er alle forskjellige i foreldrerollen og har alle forskjellige barn. Men alle er gode foreldre for akkurat eget barn!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det og prosjekt bleieslutt til sumaren, men på 3-åringen... Tykkjer det høyrast veldig optimistisk ut med bleieslutt på ein unge som ikkje er 2 år eingong, men kva veit eg, eg får jo ikkje til ein dritt med mine ungar. Godt det finnes andre flinke folk.

Ifølge min mor sluttet jeg med bleier rett rundt 2-års dagen. Alle hennes unger sluttet da de var 2. Bleiene den gang føltes ikke så tørre som dagens, jeg tror ungene lærte seg å koble tissing med den våte følelsen tidligere. Nå for tiden er ungene gjerne både 3 og 4 før de kutter bleien. Men all ære til de som prøver!

Det var da svært! Har du en dårlig dag eller? Jeg synes det deles både gleder og frustrasjoner her jeg. Jeg har f.eks skrevet om uhell og skader. I ettermiddag falt han ned fra stolen og hodet bang! i gulvet. Jeg ble kjemperedd. Så har jeg delt at jeg blir matt av å være sammen med min egen unge. Så har jeg vært veldig tolerant for ekstremt mye tøybleieprat, uten å klage. Så denne klagingen din synes jeg er feilplassert. Du må tåle at andre deler glade historier om barna sine, jeg synes iallefall det er veldig kjekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg litt enig med ViljaH, og føler og at du må stått opp på feil fot i går Imli. Jeg ble veldig overrasket over utspillet ditt og føler at det ble veldig feil. Her deles det både gode historier og de som innebærer større utfordringer. Jeg føler ingen her har genier til barn, og heller ikke at noen av oss mødrene tror det. Det kommer ganske tydelig fram at barna er forskjellig, og det gir meg større trygghet på at nettopp min sønn er normal selv om han ikke kan de samme tingene som flere andre barn her inne kan.

Jeg håper denne utblåsingen kan avskrives på "dårlig dag"-kontoen og at det ikke er blitt sånn at du ikke trives i tråden lenger. Jeg tror ingen av oss ønsker at dette skal være en konkurranse om å ha de flinkeste barna, og det er jo veldig synd om du føler at det er blitt slik. Personlig er jeg glad for at du har bidratt med dine innspill i tråden gjennom 2 år, du har barn fra før og har hatt en annen ro i deg enn de av oss som var førstegangs. Du er kritisk til mange av dagens "trender" og stiller spørsmål ved om barn i dag er under for høyt press fra foreldrene sine. Du virker opptatt av å videreføre gode verdier til barna dine, og går foran med et godt eksempel selv. Dette er ting jeg har satt veldig stor pris på fra deg.

Både du og Elizia har et tøft år bak dere (og foran dere?), med samlivsbrudd og oppstarten på et liv alene med barna. Jeg beundrer at dere har tatt det valget, og at dere tør å møte hverdagen som alenemor med ansvaret for 2 barn. Jeg tror vi alle her skjønner at det ikke er tatt med lett hjerte, men at det var det beste for dere og barna. Og det Imli, gjør deg til en veldig veldig god mor til barna dine. Det betyr samtidig at du er nødt til å prioritere hardere enn vi som er to er nødt til, sannsynligvis både når det gjelder tid og penger, og det kan være at det betyr at et er noen ting som er utenfor din rekkevidde. Det betyr ikke at du er en dårligere mor, på ingen måte. Nå kjenner ikke jeg deg, men er det en ting jeg føler meg ganske trygg på gjennom å ha blitt "kjent" med deg gjennom forumet, så er det nettopp det at du er en veldig god mor. :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle er vi vel både oppgitte og leie innimellom? Pga. mannens jobb har jeg vært MYE alene med frøkna, og har i tillegg hatt 100% og mer i en krevende stilling, og selvsagt merkes det på energinivået. Tålmodigheten er vel ikke alltid på topp, heller. I protesterer og hyler på det aller meste når hun ikke selv kan bestemme, og i dag har hun vært sint tre ganger; påkledning, da jeg pakket ned ytterdressen (hun trodde hun skulle ut), og også da hun skulle settes i bilstolen. Og i helga har hun testet stemmen ved å hyle hver gang hunden har vært innenfor en radius på en meter, så det var nesten en lettelse å komme på jobb. :sukk: Men så er det alle lyspunktene som får en til å bli glad dypt inn i hjerterota.

Slik tror jeg det er for de aller fleste, men det varierer nok hva man velger å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg virkelig si meg enig. Nå er ikke jeg den mest aktive her i denne tråden. Mne jeg er av person en som fokuserer på det positive, og da blir det til at jeg forteller om det positve som skjer i livet mitt her også.

Jeg velger og skrive om de gode dagene i stedet for sånn som i dag, hvor jeg våkner alene med en grinete baby og lillemor som har diare og bæsja ut hele seg og senga.

Det gir meg selv så mye mer og tenke på det positive i stedet for og dvele ved alt det vanskelige. Det blir ikke borte uansett, men det gjør hverdagen min bedre og det er rett og slett det viktigste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett eneste bilde som er tatt etter nyttår..!

post-19880-0-50686000-1301859653_thumb.p

(Edit: trodde jeg fikk det til..)

Og jenta di er like søt som sist jeg så henne :) Dumt du ikke bor her lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...