Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

G har kun en liten lekesynth. Der funker ikke halvnotene. Vi hadde planer om å bestille en bongotromme, men nettsiden streiket. G vil få seg gitar etterhvert hvertfall.

Mannen ble satt til å lære seg å spille fiolin når han var liten, jeg spilte orgel. Nå er mannen selvlært på gitar, og han har laget mye musikk ved hjelp av musikkprogrammer på dataen. Så gutten har noen å slekte på.:ler:

Jeg merker med meg selv også, at jeg er ram på å lære sangtekster og melodier, så det er helt klart et element av arv med i bildet. Jeg var veldig musikalsk som liten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honesty: PIP!

Her har snuppa en sånn mini-synth. Noe billig ræl som lager grusomme lyder. Gave fra min 80 år gamle tante. Sniiiiilie tante :gjeiper: Også har hun noen enkle rytmegreier for barn, rytmeegget er en pingvin osv. Hun danser og rocker til alle typer musikk, men tror ikke hun blir særlig musikalsk. Både jeg og pappaen er umusikalske og uinteressert i musikk, så det hun hører her er fra radio/TV, og det vi synger selv av barnesanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun så stor ut altså? Trodde det bare var noe jeg innbilte meg jeg. Hun er jo ikke så stor sånn fysisk, så det er faktisk mange som spør hvor gammel hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte de små er, herlig å se hvordan de ser ut :strix:

Skal se om jeg og får lastet opp noe bilde etterhvert. Må vente til i kveld tror jeg, sitter på skolen og jobber nå.

Ingen i hjemmet vårt er musikalske eller spesielt interessert i musikk, så pjokken har ikke noe å slekte etter der hvertfall. Han har har et rytmeegg, og en sånn tamburin(?). Det får holde foreløpig.

Pottetreninga går dårlig her. Vi tok ikke med potta på juleferie, og etter det har det vært fullstendig potte- og donekt. Prøver et par ganger i uka, men det blir bare grining, så vi lar det være for en stund.. Kjedelig, for han har gått jevnlig på potta i over 10 mnd, og så er det full stopp plutselig. Får håpe det tar seg opp igjen. Har et lite ambisiøst mål om å prøve å slutte med bleier i sommer, men da må han selvsagt være mer positiv enn han er nå, hvis ikke er det ikke vits å prøve engang. Synes det er vanskelig å følge opp egentlig, siden han går i barnehage og de ikke har potte der.

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? :fnise: Jeg fant det, men mannen tror at han kom på det, og jeg lar ham leve i troen. Her har pappaen både synth og gitar, og det finnes bilde i bloggen av I som spiller synth. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er så greit hos oss, flickan, at de setter G på potta i barnehagen. Alle de små har potte, men det er kun et fåtall som bruker den. Vi tok med egen potte vi da, for hjertepotta til baby bjørn er mye bedre for små rumper enn de som var i barnehagen. Sær, jeg? :sjenert:

Ellers er G voldsomt opptatt av doen for tida. Synes det er kjempestas å trekke i snora. Jaja...han er nå søt da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barnehagen også potte til alle ungene, og de har forsøkt å få I til å sitte sammen med de større jentene. Nope. Hun hyler, og vandrer avgårde, akkurat som hjemme. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her går heller ikke så bra med å gå på do som tidligere, bare av og til :) Men jeg er fornøyd med det også! Spør vi om ho vil bæsje på do så stikker ho av, eller går på badet. Jeg har lyst til å begynne med tissing på do også tror jeg, men vil ikke det skal bli for mye mas på dogåing heller..

Har helt glemt å si ifra om det i bhg også. Er det sånn som når jeg jobbet der, så blir det ikke praktisert så mye..

Honesty: fint navn på fin jente :) I og M må være omtrent like gamle, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I er vel knappe måneden eldre, for hun er født helt i slutten av juli (et par uker før termin). Men hun er litt liten og spinkel, og ligger stadig vekk på 25-percentilkurven både på lengde og vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du snek deg foran i køen hva føding angikk, Honesty! :fnise:

Liten og sped eller ikke, vi har noen riktig så herlige unger. :hjerte: Vi har en gutt i bhg som er rundt 3-4 mnd. yngre enn G. Han er en skikkelig bolle! Garantert øverst på percentilskjemane sine, for han er ikke noe lengre enn G, men MYE tyngre! Han er bare kjempesjarmerende og veldig god og bløt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe sånn. :ler:

Jeg er i grunnen fornøyd med at han kom ganske på termin, for jeg var forberedt på overtid. Ikke minst var jeg sjeleglad for at han ventet til dagen etter min venninnes datter sin bursdag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvist: nydelig jente! :hjerte: Jeg også synes hun ser "voksen" ut for alderen. Tipper hun kommer til å knuse mange hjerter etterhvert.

Saeria: flotte gutten! :hjerte: Ser ut som far og sønn koser seg stort der.

Mannen og hans familie er ikke musikalske i det hele tatt. Litt mer i min familie, jeg spiller/ spilte trombone, klarinett og gitar. Foreløpig virker det som lillegutt arver fra sin far. Han liker musikk og danser. Eller det vil si; han snurrer bare rundt i ring, fullstendig uten rytmesans :ler:

Moro å se litt bilder igjen. Skal prøve å huske å bevege meg ned til PC'en i morgen og se om jeg finner et litt nyere bilder. (har flere her på mobilen, men klarte ikke legge inn fra den her direkte. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig å komme inn her og se bilde av de søte små, supersjønne barn vi har produsert altså :hjerter: Vil gjerne se flere :jepp: Jeg skal se om jeg får oppdatert bloggen min med bilde jeg også, si fra om dere vil ha tilgang. Og forresten, pip-pip til Honesty :gjeiper:

Angående størrelse veier tassen nå 13,1 kg ifølge badevekta her hjemme. Høyden er jeg ikke sikker på, men kanskje en sted mellom 82 og 84 cm. God og rund, og helt perfekt :rodmer: Soving her i huset er som oftest ganske bra, sovner mellom 18.30 og 19, men våkner ganske tidlig, ofte rett før 6-idag var den 5 :Gjesp:

Om han er musikalsk gjenstår å se, han har gener for begge deler. Men interessert i musikk er han definitivt. Han danser og digger, og har begynt å prøve å synge selv også. Spesielt den "hia-hia-ho" i Per Olsen hadde en bondegård, dere vet. Smeelt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar gjerne imot tilgang, ilja. ;)

Fixa! :tommelopp:

Har lagt ut bilde også! Det ble et mobilbilde, skal legge ut bedre bilder senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...