Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gratulerer med barnehageplass! :smilbla: Spennede med studieplaner også da.

Jeg er heller ikke den som egner meg best i sånne yrker hvor det er lett å få jobb, og jammen ser jeg ikke utenfor fagfeltet mitt nå som jeg er i gang med å søke. Jeg har hatt en spennende utdannelse, men om jeg faktisk vil jobbe innen det tradisjonelle, tviler jeg litt på. Godt jeg har tatt litt ekstra fag på si da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle vel ofte gjemt meg på et kontor jeg også. Altså, jeg kommer godt overens med de fleste, og jeg klarer fint å jobbe sammen med andre mennesker, Jeg kjenner bare på at det er ubehagelig å skulle sitte i en posisjon hvor maktforholdet mellom meg og den andre (i all hovedsak) er veldig ugjevnt.

Forresten. Om noen av dere nye tb-ere ikke har noe i mot å ta på lys rosa bleie, så har jeg fått en fuzzi bunz i large (uten innlegg, men jeg kan evt sponse et i bambusfrotté). Jeg vil bare prøve den på G en gang først for å sjekke passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vokser aldri fra bleiene, hun. :fnise: I dag tok jeg på henne en Muksut i S/M med borrelås, og borrelåsene må fortsatt nesten overlappes framme. Jaja, det er i det minste god økonomi. En annen ting er at borrelåsene hekter seg litt fast i ullbodyen i kantene, det liker jeg ikke like godt. Jeg tror det blir knapper dersom det blir flere Muksut på meg. Den med apekatter på som jeg kjøpte av Saeria, er altfor stor fremdeles.

@Imli: Pakken til deg er klar, og ligger på spisebordet i stua. Det er bare å få den videre derfra som har vist seg problematisk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De med apekatter som jeg har i L/XL er også for store til G, mens de jeg fikk av ei venninne i noen andre prints (bobledyr, stjerner og troll) er passelige. Han kan bruke sine i s/m litt til, men de blir snart for korte til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tek alltid i mot bleier, eg... :sjenert:

TB-prosjektet går så der. I natt sov begge med tøybleier, kvar sin Wondero, mini med to innlegg og eldstemann med eitt. Begge holdt tett (men fy, som det stinkar salmiakk av bleiene etter ei natt!) og eg var fornøgd. Men på dagen tissa eldstemann seg ut av ei bleie (tots bots AIO med ekstra innlegg) etter TO timar! Heile bleia var kliss klass. Kjempeflott. Etterpå hadde mini ei bæsjebleie som lakk. Æsj :( Trudde greia var at tøybleier skulle vere så tette, eg?

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende den bleia ikke var strammet godt nok til. Det er en helt vanlig "felle" å gå i når man starter med tøy. Ellers er det jo ikke alle bleier som passer like godt, men det finner en ut av etterhvert. At nattbleier lukter litt fjøs, det venner man seg til.

Forresten. Send meg en PM med adresse, så sender jeg bleia til deg når den er tørr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende den bleia ikke var strammet godt nok til. Det er en helt vanlig "felle" å gå i når man starter med tøy. Ellers er det jo ikke alle bleier som passer like godt, men det finner en ut av etterhvert. At nattbleier lukter litt fjøs, det venner man seg til.

Forresten. Send meg en PM med adresse, så sender jeg bleia til deg når den er tørr. :)

Bleia eg brukte på eldstemann, var godt stramma (borrelåsbleie). Den eg brukte på mini, var nok litt slakk, men eg hadde den på det strammaste - bleia var nok berre litt vid i livet. Tykkje for øvrig alle bleiene eg har prøvd er det - vide i livet og korte både foran og bak... Finns det eit merke med bleier som har gode innsrammingsmoglegheitar, og er litt høgare i livet? Greit nok at dei skal vere lavare i skjæringa enn eingongs, men når bleia stoppar rett over rumpesprekken bak og såvidt dekker tissen foran, tykkjer eg dei er for lave, eg altså... Og jo fleir innlegg ein stappar i, jo "mindre" blir jo bleia.

Skal sende PM :)

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. De er litt over snoppen på G, men jammen ikke mye over rumpesprekken altså. ;)

Jeg kan jo sende opp en Apple cheeks som du kan prøve med innlegg til. De er hvertfall veldig fleksible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass imli! Sikkert en deilig beskjed å få. Praktisk med barnehage i nærheten ja. Synes vi har i lengste laget, jeg bruker en snau time på å gå til barnehagen og så til jobb. Er vel 35 minutter kun til barnehagen. Men det er god trening da, og så er jeg ferdig med det på morgenen!

Har enda ikke fått noen av tøybleiene jeg bestilte til dagbruk. Men tre pakker er på vei. Håper noen av de kommer i morgen eller fredag.

Når det er prat om studier her, så kan jeg også fortelle at jeg skal antakelig begynne å studere til høsten igjen. Jeg har en bachelorgrad, vil studere til master. Det avhenger selvfølgelig av at jeg kommer inn da. Snakk om 100% nettbasert utdanning med noen møter på universitetet i semesteret. Jeg er avhengig av å jobbe femti prosent ved siden av for å få det til å gå opp økonomisk og det kan bli tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får plass, aricept. :)

Jeg tok 50 studiepoeng denne høsten i stedet for 30, og det var litt i drøyeste laget. Særlig når vi hadde sykdom på rekke og rad. Dette semesteret skal jeg "bare" ta 10 ekstra studiepoen, slik at det blir 40 totalt. Det skulle gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at flere blir studenter. Trenger flere som er i samme situasjon som meg :gjeiper:

Grattis med barnehageplass, Imli, det blir nok spennende å bli student uansett hva du ender opp med. :)

Jeg har neeesten begynt å grue meg til barsel-tida med nestemann. Ei venninne av meg fikk en gutt for drøye to uker siden og jeg ser at de er helt utslitte. Ungen gråter mye og de er ganske fortvilte. Jeg kan ikke huske at vi hadde det sånn i det hele tatt, og det hadde vi virkelig ikke heller. Jeg husker barseltida som en nydelig drøm. Leste nettopp gjennom fødselshistorien min her i tråden, og ser hva jeg har skrevet om barseltida og jeg hadde det virkelig lett. Jeg lyver ikke når jeg sier at vi hadde vår første våkenatt m J da han var rundt 7 mnd gammel, og da pga sykdom. Jeg ammet selvsagt, men det heftet meg ikke noe på den måten.

Oh lord, alle sier at siden J var så lett blir nestemann et styr, ingen får to såå lette. Noen som kan berolige meg av dere flerbarnsmødre her?

Jeg så forresten tilfeldigvis Mirabella76 her om dagen, og hun har fått en gutt til som er 2 uker gammel nå. Hun er vel ikke så aktiv her i tråden lenger, men tenkte det kunne være hyggelig å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for Mirabella. Den lille til venninna di plages vel ikke av kolikk eller KISS? Jeg ville tatt barnet med til manuellterapeut for å sjekke. En som kan KISS/KIDD. Kommer hjelpen tidlig blir hverdagen straks lettere for foreldrene og barnet. De føsrte ukene bruker jo normalt babyen å være i skikkelig nyfødt døs. Spise, bæsje, sove, spise, bæsje, sove...

Er det kolikk kan jo kiropraktor gjøre underverker!

Jeg ville også tipset om bæretøy. Det kan lette plagene for en liten en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg blir også student fra sommeren av. Håper jeg. Kjempeskummelt å søke studier synes jeg, har ikke studert før. Men jeg har fagutdannelse da og arbeidserfaring, så får håpe det kan veie litt opp. Veldig spent på om jeg kommer inn på det jeg ønsker. Aner ikke hva jeg skal gjøre hvis ikke, for jeg mistet jobben jeg hadde og har dårlige utsikter til noe ny uten mer utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, Kvist! Det er helt klart en fordel med arbeidserfaring og fagutdannelse. Klart det er en overgang å bli student, men du har veldig mye å bidra med hos medstudenter. Det å få forskjellige perspektiver på ulike saker og ting, er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg leste også gjennom det jeg har skrevet i går, gøy å mimre litt samt se hva vi har å glede oss til :)

L hadde ikke kolikk, men holdt oss våken til 02-03 hver natt fra han var ca 1 uke til han var rundt 3 uker. Varte riktignok bare to uker, men det var to slitsomme uker. Vi slet veldig med ammingen i tillegg selvom vi fikk det til, til slutt.

Min svigerinne har to stykker, hvorav jenta på 4 er kjempebedagelig og sier ikke mye. Lillebror derimot er høyt og lavt og er ganske forskjellig fra sin søster. Han og L er ganske like, så jeg håper jeg får en rolig baby denne gangen :fnise:

Besteforeldrene hadde han litt på søndag og de ble ganske slitne pga all plukkinga hans, han skal virkelig ta på ALT! Kikke i skuffer og skap, klatre på stoler osv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå ble jeg litt begeistret over at jeg ALDRI mer skal gå på skole :gjeiper: Det er ikke fordi skole er kjipt, jeg er veldig glad jeg gjorde det, men det holder med en gang. Ønsker ikke å vende tilbake til studentliv. Men, alle burde selvfølgelig oppleve studentlig i sitt liv! Så lykke til, håper dere får til ønskene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at fler skal ut som studenter. Selv har jeg et fagbrev, men trives ikke i den jobben jeg har nå. Har riktignok mye med miljøet å gjøre, men jeg snuser litt på lærerutdanningen. Først må jeg ha allmenne påbygg som jeg tenker å begynne med nå til høsten. Så får vi se hen det bringer meg. Mannen er ferdig med sin master neste sommer. Forhåpentligvis får han en god jobb med 4-500.000 og da kan jeg begynne på skolen igjen.

Lykke til Kvist, så spennende. Du får oppdatere litt på hvordan studentlivet er da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...