Edie Skrevet 23. januar 2011 #5901 Del Skrevet 23. januar 2011 Fikk ikke jeg heller, men nå gikk det plutselig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. januar 2011 #5902 Del Skrevet 23. januar 2011 Smokk er kun soveredskap her også, og en sjelden gang om vi må ut og han egentlig IKKE er i humør til det. Da blir smokken en bestikkelse. Helt feil av oss, men there you go. Sprinkelsenga vil vi bruke enda en stund. Han er veldig keen på å prøve å klyve ut av den, og en vanlig seng hadde bare ført til en gutt som hadde begynt å utforske alt rundt seg på egenhånd, og helst hadde han dratt alt ut på gulvet. Nå sover han ikke på eget rom enda heller, så den sprinkelsenga er et greit redskap for å holde han sysselsatt på et lite område mens en av oss prøver å våkne for dagen. Han har et lite lys som henger på senga som han ELSKER å klure med når han har våknet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. januar 2011 #5903 Del Skrevet 23. januar 2011 Lys er populært her også. Eller egentlig alt med knapper på. Lysbrytere, vekkerklokker, babycallen, telefoner og ikke minst fjernkontroller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. januar 2011 #5904 Del Skrevet 23. januar 2011 Ja, ting med knapper på er VELDIG spennende! Han elsker fjernkontrollen og telefonene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. januar 2011 #5905 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er knapper som er tingen ja og å rive opp og igjen kjøkkenskap og skuffer... E og er også opptatt av lys, men ikke like mye som før. Han har lært seg flere nye ord i det siste: potet, bade, beste (det er bestemor eller bestefar) og så har han en lekefigur som vi fra han var bitteliten har kalt Petter, den er det lenge siden han har lekt med, men idag stod han jammen meg på rommet sitt og pekte på hylla si og sa Petter! Klart og tydelig Han har vært endel urolig på nettene igjen i det siste. Våkner en god del timer etter vi la han for kvelden, og gråter/surter. Har vært inne hos han gjentatte ganger og snudd han fra magen til ryggen, da roer han seg noen minutter før det er på`n igjen...lurer på hvorfor :klø: Også litt mer motvillig til å legge seg for kvelden, mulig han bør legge seg litt senere, at han ikke er så tidlig trøtt som før, og det er det som gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 25. januar 2011 #5906 Del Skrevet 25. januar 2011 Så trist, Honesty. Håper det går bra med deg O babler i ett sett om dagen, men vi forstår ikke så mye. Han sier bl.a. mamma, pappa, hei, biola(!), øre, æsj, bleie, baby... De siste dagene har han sagt baby hele tiden. Kan sikkert ha en sammenheng med at yndlings- barnehagetanten hans er høygravid? Lys er også veldig populært. For ca en mnd siden måtte vi faktisk fjerne nattlampen hans fra veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 25. januar 2011 #5907 Del Skrevet 25. januar 2011 Jo, det går greit med meg. Det var faktisk en lettelse å få fastslått at det ikke var "liv laga" uansett. Men ellers har I igjen begynt å tulle med maten, og nå ville hun visst ikke spise i barnehagen, heller. Hun har det visst veldig travelt. Jeg blir frustrert, og litt bekymret, selv om jeg vet at friske barn tar til seg det de trenger. Men når måltidene blir en runddans av forberedelse av mat hun muligens vil like, for så å måtte ta den bort og gi brødskive eller yoghurt (som hun plutselig heller ikke ville ha), er temmelig slitsomt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. januar 2011 #5908 Del Skrevet 26. januar 2011 Huff, matstyr er aldri noe gøy. Håper det er en fase som går over snart. Effy: E sier også baby masse, men han sier det når han ser bilder av seg selv eller ser seg selv i speilet eller ser andre småbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. januar 2011 #5909 Del Skrevet 26. januar 2011 Vi har også en som er blitt veldig urolig på kveldene og nettene. Gråt og sutring en times tid etter leggetid og gjerne fra tolv til ett på natta. Også begynt å våkne kl seks mot sju før. Ellers er jeg blitt drittdårlig. Høy feber, vondt i kroppen og null energi! Orker ikke løfte glasset nesten en gang, så det går i sugerør. Kraftanstrengelse å skrive her, så hvorfor gjør jeg egentlig det...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. januar 2011 #5910 Del Skrevet 26. januar 2011 God bedring, Aricept. Her har hun spist bra både i barnehagen og til middag. Vi hadde kjøttboller med spaghetti og tomatsaus, og hun spiste noe sånt som 7-8 små kjøttboller. Spaghettien ville hun derimot ikke ta i med tang, så alt er som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2011 #5911 Del Skrevet 26. januar 2011 God bedring, Aricept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 26. januar 2011 #5912 Del Skrevet 26. januar 2011 Her ser det ut som om jeg snart blir alenemor...Veldig trist. Lei meg for å miste min beste venn, men det er samtidlig mitt eget valg. Lei av å bo sammen med en som nesten aldri hjelper meg med stell av hus og barn. Bytter ikke bleier, lager ikke mat, vasker aldri klær, handler ikke m.m. Er lei av å vente på at han skal forandre seg. Og han innrømmer at han ikke kommer til å endre seg... Problemet er at all min sosiale omgangskrets er gjennom han. Gruer meg til å bli sittende alene med 2 små barn, men gleder meg til "fri" annenhver helg og hver onsdag. Kanskje jeg får mulighet til å trene litt o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. januar 2011 #5913 Del Skrevet 26. januar 2011 Oi, Elizia. Det var triste nyheter, men håper det ordner seg for deg uansett hva utfallet skulle bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2011 #5914 Del Skrevet 26. januar 2011 Huff, så trist. Skjønner inderlig godt at du ikke vil mer. Jeg er sikker på at du vil klare deg fint med ungene. Det er jo uansett du som gjør alt, og venner vil du nok ha og få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 26. januar 2011 #5915 Del Skrevet 26. januar 2011 Huff da, Elizia. Det var veldig trist å høre. Håper alt er bra med deg. Og du får deg nok nye venner, det er jeg sikker på. Vi bor jo ikke så langt unna hverandre. Jeg er veldig klar for å trene sammen med noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 26. januar 2011 #5916 Del Skrevet 26. januar 2011 Så trist, Elizia. Håper dere klarer å samarbeide hvis dere tar steget og flytter fra hverandre. Vi bor jo i samme by og vi kan sikkert treffes litt oftere. Det er jo bare en kort kjøretur unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. januar 2011 #5917 Del Skrevet 27. januar 2011 Huff, håper det går bra med deg, Elizia. Av og til er det nok greit å sette ned foten, slik at man slipper å ha en "voksen" unge å måtte ta seg av i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 27. januar 2011 #5918 Del Skrevet 27. januar 2011 Her har vi hatt bare to barn hjemme i noen dager. Svigers har lånt den ene tvillingen. Jeg må si at det var nesten som ferie. En stor og en liten, det er vel sån n folk flest har det. Det har alikevel vært styrete om natta, da lillegutt bestemte seg for å herje hver natt de siste dagene. Det viste seg at alle fire hjørnetennene var på vei ut, og nå har han 39,7 i feber, stakkars. Svigermor kom med den andre tvillingen i dag, og han var så glad for å være hjemme igjen. Det var koselig å se go'klumpen min igjen. Svigermor overnatter og skal være hjemme med J i morgen. Det er godt å kunne dra på jobb igjen, jeg var hjemme med J i dag. Nå har vi hatt syke barn non-stop siden nyttår, og jeg har vært hjemme ca 2 dager hver uke....Heldigvis kan jeg jobbe litt hjemmefra også, så jeg holder koken.... Har gått opp 30 000 i lønn også, noe som er greit. Føler jeg er på etterskudd etter lang permisjon. Var borte i 1,5 år og kunne nok gått opp enda mer for å ta igjen lønnsgapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. januar 2011 #5919 Del Skrevet 27. januar 2011 Her ser det ut som om jeg snart blir alenemor...Veldig trist. Lei meg for å miste min beste venn, men det er samtidlig mitt eget valg. Lei av å bo sammen med en som nesten aldri hjelper meg med stell av hus og barn. Bytter ikke bleier, lager ikke mat, vasker aldri klær, handler ikke m.m. Er lei av å vente på at han skal forandre seg. Og han innrømmer at han ikke kommer til å endre seg... Problemet er at all min sosiale omgangskrets er gjennom han. Gruer meg til å bli sittende alene med 2 små barn, men gleder meg til "fri" annenhver helg og hver onsdag. Kanskje jeg får mulighet til å trene litt o.l. Då er me i same båt! Eg har vore åleine med ungane i snart 9 mnd no. Det er klart det er slitsomt - men eg, som deg, gjorde jo uansett så og seie alt med ungane før eg blei separert, så det gjer ikkje så mykje forskjell... Det kjem til å gå bra med deg og! Mannfolk som ikkje tek ansvar for ungane sine har me det betre utan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 27. januar 2011 #5920 Del Skrevet 27. januar 2011 *Sympati utdeles til Honesty og Eliza* Lillegull har blitt så aggressiv de siste dagene. Er deres også det? Lurer på hvor han har det fra, barnehagen? Ved måltider, så kan han pælme ivei skjeen eller koppen så det ljomer etter. Hvis jeg nekter han noe, så hyler han. Hvis jeg fortsatt nekter, så slår han meg i ansiktet med flat hånd. DET får han ikke lov til. Jeg prøver å få han til å slutte med å pælme kopper og kar også, ved å være streng og si at det ikke er lov, eller at mamma synes ikke det er noe gøy. Han ler likevel. Jeg vil ikke at min blide søte sjarmør skal bli til en pøbelunge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå