Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

For min del er jeg i tillegg alene 50% av tida fordi mannen jobber offshore, så jeg håper virkelig på et lett svangerskap denne gangen også. Aktiv jente, fuglehund som krever sitt, og full jobb (og mer enn det) i tillegg kan ellers bli i tøffeste laget, men vi får satse på at det går bra. Vi hadde jo selvsagt lyst på et barn til, men ventet ikke at det skulle klaffe på første forsøk. Så jeg må innrømme at jeg var rimelig vettskremt, mens mannen bare gliste. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde jeg siste dag på jobb i går, så nå har jeg begynt ny permisjon ;) Skal bli deilig, merker at det er definitivt tyngre denne gangen.

Her lærte lillemor seg å gå i midten av november, så for tiden driver jeg prosjekt "bli vant til å måtte gå selv på all slags føre". Har egentlig ikke så mye valg heller da det blir tyngre og tyngre og løfte, men det viktigste er at hun går selv ut i bilen og inn i barnehagen.

Tror nok det blir veldig spennene, men som jeg sier til andre, så vil jeg ikke anbefale to så tette. Eller, nå ser jeg jo at det blir lettere og lettere, lillemor blir mer og mer selvstendig og klarer og hjelpe til med ting. Bare at hun går på badet selv når jeg ber henne om det forenkler ganske mye i forhold til å måtte bære henne inn.

Men midt oppi dette så har vi begynt å glede oss til å få en liten til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Tussi - er det så kort til du skal føde!!!??

Det har da gått fort :ler:

Edit: Tussi - hvordan har veslejenta reagert på magen og sånt? Virker det som hun skjønner hva som skal skje??

Jeg er litt opp og ned med om vi ønsker fler eller ikke...det blir nok fler, men da er spørsmålet når. Er nok litt der som ViljaH er, at å vente til høsten igjen, syns nok 3 år mellom er ganske perfekt - så får vi se ;)

Men er uansett rart å tenke på at det kankskje skal bli en til å dele oppmerksomheten på, tror lillegutt kan bli en sjalu type...

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det jammen gravidbølge for tiden. Gratulerer så mye alle sammen! :strix: Jeg er i ferd med å forberede meg på å begynne prøvingen på nestemann, men det blir nok ikke før til våren tror jeg. Aller helst kunne jeg tenke meg et vårbarn neste år, men det er jo langtifra sikkert at vi får klaff når vi vil. Velkommen blir h*n uansett :jepp: Litt sjalusi blir det sikkert her også, men jeg tror lillegutt kommer til å bli en god storebror :rødme:

Tussi, grattis med ny permisjon! Nå er det jammen ikke lenge til du er tobarnsmamma altså :nigo:

Aricept: Du - tøybleiemamma? :sjokkert: Det hadde jeg aldri trodd :fnise: (ikke meningen å fornærme deg nå altså :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Tussi, det har gått fort, masse lykke til når den tid kommer :)

Jeg er veldig fornøyd om alt går fint nå slik at det blir to år mellom dem. Da er lillemann gammel nok til å gjøre ganske masse selv i tillegg til at han klarer mye selv nå som jeg skal være gravid. Er allerede 40% sykemeldt pga bekkenet så det begynner bra denne gangen også :)

Men vi er forskjellige, det som er så flott! Jeg har sagt maks 3 år mellom, da tenker jeg at de kan få mye glede av hverandre også når de er små. Men så er alle søsken forskjellige også :)

Krysser fingrene for at alle spirene sitter her inne iallefall. Honesty, rekker du å være med i terminklubben for juli/august denne gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin er 15. september, og selv om jeg tipper babyen kommer litt før denne gangen også, tror jeg ikke det blir så tidlig. :) Skjønt, før 1. september hadde vært fint, pga. barnehageplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ilja**: absolutt ikke fornærmet, jeg er like overrasket selv! :ler:

I første omgang er det kun snakk om natta, men Saeria har sendt meg noen dagbleier også, så tipper hun prøver å omvende meg totalt.... ;-)

Det må være flytende vaskemiddel? Tåler kun Neutral vaskemiddel selv, men har bare brukt pulver..

Skjønner at man kaster papiret med bæsj på i do, men regner ikke med at all bæsjen lander pent på papiret midt bak... :ler: Vi er i alle fall vant til at bæsjen er klint utover heelt ut til kantene, gjerne såvidt på utsiden.. Og da blir det jo bæsj på bleia. Men vi vasker jo (som regel, hender jeg kaster hvis det er ille og gammelt arvetøy) tøy det har kommet bæsj på så..

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende er best, rett og slett fordi det er lettest å skylle ut av tøyet. Jo mindre såperester, jo mindre lukt av bleiene over tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Blir ikke flere barn her heller ennå. Har veldig lyst på en liten til, men er ikke klar for nytt svangerskap og fødsel. Ikke at jeg hadde det så fælt, men de små delene som ikke var så greie sitter ganske godt i tankene mine enda.

Men i løpet av året håper jeg å bli prøver :) Først så føler jeg at jeg må ha fått jobb og barnehageplass til M også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo nesten sende et par "prøver" til dere da, slik at dere hvertfall får teste. Sånn er det når man er litt misjonær. :ler:

Selv kunne jeg glatt gått gravid igjen (enese minuset er at jeg er får så grådig lett strekkmerker :sur:), og jeg kunne glatt født igjen. No problem! Det er bare det at jeg ikke har lyst på alt som kommer etterpå. :sjenert: Nå er ikke jeg noe surrogatmoremne heller da, for hadde jeg først gått gravid og født et barn, så hadde det vært uaktuelt å bare gi det fra meg. :ler:

Så da blir det til at det bare blir med gutten vår. Hvertfall for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon: Tiden flyr visst nå når man har en liten. Føles ikke som over ett halvt år siden vi fant det ut.

Hun har ikke reagert noe særlig, virker ikke som hun skjønner noe særlig i det hele tatt. Hun kommer og koser litt på magen min innimellom da, men er vel mest fordi hun ser jeg gjør det.

Ilja: tusen takk, gleder meg til neste uke når jeg ikke skal trenge og tenke jobb i det hele tatt. Bare få lillemor i barnehagen også kose meg hele dagen alene ;) Selv om det nok blir noen hjemmedager på henne også, så vil jeg helst ikke venne henne til å være for mye borte fra barnehagen, heller ha kortere dager ;)

Tusen takk Minnimusepus, tror nok jeg trenger det. Har ikke tenkt på fødselen i det hele tatt før jeg så jordmødrene denne uka, og da komme jammen meg litt av angsten fra sist opp. Men jeg klarte meg jo så bra sist, så går vel bra denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert enda bedre denne gangen med fødselen. Nå vet du mer om hvordan en fødsel kan utarte seg, du vet hvordan rier føles og omtrentlig hvor mye smerter det vil medføre.

Jeg ønsker deg uansett lykke til med fødselen, og ikke minst i tiden som kommer når tre har blitt til fire, og en helt ny hverdag skal bli til. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*oppdatert*

Gratulerer til alle som skal ha nr 2 :)

Sjølv skulle eg gjerne hatt både ein og to til, men er vel greit å finne seg ein mann fyrst ;)

Tussi, du får jo så og seie nøyaktig lik forskjell på dine ungar som eg har på mine :)

Alt er bra med mini, akkurat ferdig med runde nr 2 av omgangssjuken :spy: Er dritt lei (bokstavleg talt) av ungar som spyr og skiter... :sukk: Har "bare" vore sjuk ein gong sjølv, satsar på å sleppe unna denne gongen, men har mine tvil... Er utruleg vanskeleg å ikkje bli sjuk når ungane er det. Ikkje akkurat forebyggande å drive og tørke spy og skifte rennande bleier.

Mini er for øvrig på god veg til å slutte å sove på dagen og, berre 16 mnd gamal. Dermed er det snart slutt på den lille pausa midt på dagen og :sukk: Må innrømme at eg gler meg til dei skal starte i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, imli. :vinke: Hvordan står det til på den kanten for tida?

Her har snuppa halvert dagsøvnen i det siste, fra to til maksimalt en time, så det er nok ting på ferde der, også. Men hun må ofte vekkes om morgenen, og det er ikke så dumt at jeg rekker å dusje og fikse meg før jeg vekker henne.

Etter en lang juleferie reiste mannen tilbake på jobb i dag, så nå blir det fullt kjør her igjen. Jeg håper jeg slipper den verste kvalmen og trøttheten, men merker tendenser til at jeg kan sove og sove og sove på ettermiddagen, så da er det best å holde seg i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle gravide!!!! Wow, nummer 2 allerede... Jaja, jeg var jo klar for nummer 2 etter ett år og 9 mnd, og da satt 2 og 3 på første forsøk...

Her er det mye sykdom for tiden. Tvillingene er på andre runde med feber, så de har vel knapt vært i bhg den siste mnd, inkludert juleferien. Nå har jeg vært hjemme med J og det må jeg i morgen også, UTEN strøm, halve dagen. Hafslund skal koble opp noe greier ute og stenger strømmen i tre timer. Note to selv: fyr i ovnen, kaffe på termos og lommelykt til bleieskift på badet.... Blir sikkert koselig :jepp:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første natt med tøybleie overstått. Vel overstått, ingen lekkasje. Deilig! Var våt gjennom foran selve bleia, men ikke gjennom ullbuksa. Kan kanskje brette innleggene inni annerledes så det blir mer foran, nå var det likt fordelt foran og bak. Men det er fire hjørnetenner på vei og tok ikke sjansen da tannbæsj kan være en utfordring uansett bleietype. Fleecepapiret tok det, men jeg hadde tydeligvis ikke brukt nok da det var bæsj foran og helt på toppen bak...

Mannen bare lo av meg da jeg skiftet på lillegutt i dag tidlig og ikke helt visste hvor jeg skulle legge brukt bleie og bæsjepapir osv... Lærer nok en rutine etterhvert som innebærer noe annet enn å bare kaste i søpla.

For en størrelse på bleia da! Bowlingkulrumpe fikk han. Låra nådde ikke ned til madrassen... :ler:

Forresten; kollegaen min, den kommende bestemora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte tøybleier og stæsj for 8500,- ..... Tipper det blir fornøyde foreldre ;-)

Beklager to poster, men skjedde noe rart med svarfunksjonen..:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tørr natt! :smilbla:

8500,-! Dæven! :ler:

Forresten er det helt vanlig at bleia blir fuktig foran. Det er bare å forvente med gutt. Fpor formsydde har jo ikke noe sperrelag integrert, men suger opp med hele seg. Først blir den våt foran, og tisser han mer, vil fukten spre seg fint bak.

Det er heller ikke uvanlig at litt bæsj kan komme utenfor papiret. Du kan enten la det være, og skylle bleia kjapt, eller bare legge i litt mer papir. Det få bli en vurderingssak.

Donaldrumpe er også som forventet. Men de blir stort sett så vant til det, at de sover godt uansett. G er jo rene akrobaten, selv med den største nattbleia på. I BBH night har vi ett innlegg liggende hele veien bak, og resten bretter vi til foran. Nattens bleie var fuktig foran og tørr bak.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får man si! Hvilke bleier kjøpte du? :)

Her tror jeg det er kroken på døra for septemberbaby, gitt. :tristbla: Har blødd endel i hele dag, men ikke hatt smerter. Nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør, annet enn å se det an, som jeg fikk beskjed om da jeg ringte legekontoret. Jaja, man har vel flere forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...