Edie Skrevet 12. november 2010 #5561 Del Skrevet 12. november 2010 Stille her om dagen. Naturlig når de fleste er tilbake i jobb/ studier. Men jeg må si jeg synes det er veldig koselig at vi klarer å holde liv i denne tråden så lenge :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 12. november 2010 #5562 Del Skrevet 12. november 2010 Stille her om dagen. Naturlig når de fleste er tilbake i jobb/ studier. Men jeg må si jeg synes det er veldig koselig at vi klarer å holde liv i denne tråden så lenge :-) Det er jeg enig i Synes det er en koselig gjeng her inne, og det er så kjekt å høre om andres jevnaldrende nå som jeg ikke treffer barselgruppa lenger. Hva slags votter har dere til de små nå? Jeg synes det er så vanskelig å finne votter som er greie å ta på. Vi har et par hjemmestrikkede ullvotter som er perfekte i passformen , men de begynner å bli litt for tynne til været som er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. november 2010 #5563 Del Skrevet 12. november 2010 Votter er vanskelig! I river av seg alt av votter, så vi har et bredt utvalg som ikke funker. Ullvotter med knyting rundt håndleddet sitter best på, og nå har vi fått noen skikkelig tykke tovede. Men de funker ikke til leking, for de blir for stive. Ellers har vi "polvotter" fra Reima (river av seg) LegoTec (samme sak) og Hestra. De sistnevnte funker delvis så lenge klipsene festes i bodyen under alt av yttertøy. Så kortversjonen er at til soving brukes ullvotter, ellers babyvottene fra Hestra i str. 1 (med tommel og glidelås så de er lette å få på). Ellers går ting greit hos oss om dagen, dvs. bortsett fra noen oppvåkninger pga. tanntrøbbel. Men det må man vel regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. november 2010 #5564 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg også syns det er kjempehyggelig med tråden vår! Vi har hestra og McKinley sine votter til utebruk og de fungerer fint for oss Kjøpte h&m sine for å prøve en billigere variant, de var vi ikke fornøyd med.. Og til soving har vi ullvotter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. november 2010 #5565 Del Skrevet 12. november 2010 Ja votter er et kapittel for seg selv Har diverse strikkavotter, og ett par fra Reima. Tror nok reimavottene er best, men bruker strikkavotter når han sover ute. Ang. soving ja - han har jo blitt helt ram på å sove!!! Sover ca 2 timer og av og til mer i barnehagen for tiden!! Og er knusk stille fra vi legger han 18.15 til morran (varierer fra 05.00 til 07.30) Selv om han er våken kl 05. står vi ikke opp da - han skravler litt og finner som regel roen og sovner litt igjen, og så står vi opp mellom 06.30 og 07.30 en gang. Og så spiser han og vokser masse for tiden! En dag i barnehagen hadde han spist og spist og spist, så de tilslutt måtte si stopp han er nå søt da! :rødme: Ikke kommet så langt med juleforberedelsene enda, men kjøpt ett par pakker - og planlagt noen andre pakker Riktig god helg alle sammen - jeg er imponert over at vi alle sammen "holder kontakten", innmari koselig iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 12. november 2010 #5566 Del Skrevet 12. november 2010 Signerer dere andre, veldig hyggelig å oppdatere hverandre nå som vi har fulgt hverandre gjennom både graviditet, fødsel og barseltid. Jeg er jo ikke like flink til å skrive som flere av dere, men jeg henger på og skriver litt nå og da Vi har en del votter vi også Janus ullvotter til soving, 2 par votter i regntøy, 1 par Hestra og 1 par lange Hufa-votter med ullfór inni til lek. Vi har nettopp vært på 15 mndr-kontroll. Lillegull fikk sprøyte i arma, det gikk heldigvis ganske greit. Han er blitt 80 cm og 11,3 kilo, og aldeles perfekt Her er det kommet rødvin i glasset og pizza på bordet, ha en fin fredagskveld da dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #5567 Del Skrevet 13. november 2010 Haha, vottar, kva er det? Mini riv av seg alt som er, og griner når han blir kald på hendane... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2010 #5568 Del Skrevet 13. november 2010 Votter er ikke storveis her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 13. november 2010 #5569 Del Skrevet 13. november 2010 Votter fungerer faktisk greit her. Hun har (foreløpig) ikke skjønt at de kan rives av, så her er det stortsett varme hender uansett. Vi bruker hjemmestikka ullvotter til soving i vogna, og til lek enten Hestra eller Reima. Men hva med luer da? Her har hun brukt ullue av finandshette-typen, men jeg ser snart behov for noe mer vindtett også. Har noen av dere testet de vindtette luene fra Nøstebarn? Eller kanskje noen har noe annet å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #5570 Del Skrevet 13. november 2010 Eg har brukt sånne "vanlege" billege luer du får kjøpt overalt - sånne med fleece inni og strikka bomull utapå, knyting og dusk på toppen Til kaldare ver har eg ein omtrent slik vindtett lue etter storebror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. november 2010 #5571 Del Skrevet 13. november 2010 Enig i at dette er koselig tråd, bare litt lei meg for at jeg fant den så sent! Fant den da ungen var 6-7-8 mnd jeg. Hadde vært gøy å ha vært her gjennom svangerskap og fødsel og barseltid også. Jeg har vindtett lue med ull inni fra Nøstebarn, den har veldig god passform og er en flott høst/vår-lue. Den er litt tynn for vinteren mener jeg. Nå bruker jeg en sånn balaclava/finlandshette-lue fra Troll, som er vindtett med ullfôr inni - men passformen er helt bak mål. Lillegull får lua på skråss over øynene hele tiden.. igår kveld hadde jeg en stund hvor jeg satte i litt sting her og der for å rette opp passformen. Blir ikke så pent, men bedre enn å være pirat ivertfall Ellers har jeg en skinnlue med tjukt ullfôr til låns, som jeg bruker på kalde dager. Den er kjempegod. Hvis man velger tynnere luer, så er det jo bare å ha på mer ull under på kalde dager. Votter er ikke så lett på små hender! Når han sover bruker han ullvotter, jeg har sånne fra Joha med snøre imellom vottene så han ikke skal få de av seg. Til lek så har jeg noen votter ullfôr og glidelås fra Troll, som jeg fester med sånne klips til bodyen. De er litt store og vanskelige for ham, den minste str kan brukes til 3 år. Jeg har også et par vindvotter med ull inni fra nøstebarn som er mindre, de funker OK. Jeg har et par Reima-votter med glidelås uten för, men de er litt kalde nå, så har lagt dem bort til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. november 2010 #5572 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg synes Kivat har de beste luene til vår lille frøken, men hun har litt lite hode, så store luer har lett for å vandre og snu seg. Kivat-luene er knalldyre (400 kroner), men sitter veldig fint rundt ansiktet, og har ull utenpå og bomull inni. Hun bruker fortsatt str. 0, så den i 1 som vi kjøpte i høst må nok vente til neste år. Synd de ikke sa det i butikken, så kunne vi spart oss de pengene. Ellers har vi litt forskjellige fra Nøstebarn (rar passform), Reima (for store til tross for at størrelsen ellers stemmer) og Joha (har vært favoritten, men er litt tynn nå). Den vindtette lua så super ut, Imli. I kunne trengt noe liknende til bæring, men foreløpig avventer jeg situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2010 #5573 Del Skrevet 13. november 2010 Vindtett lue sal vi anskaffe nå. Ellers har han en fra Kivat som han ikke har prøvd enda (bruktkjøp), et par fra bånsull som ikke er helt optimale. og et par hjemmestrikkede luer som sitter kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. november 2010 #5574 Del Skrevet 13. november 2010 Både luer og votter får sitte i fred her foreløpig. Han bruker mest et par forete votter med glidelås fra Reima. Lue er oftest tynn ullue fra Joha eller vanlige bomull med fleece inni fra Reima. Han liker best den tynne ullen, han er så sinnsyk varm av seg (som sin mor) så hvis han har tykkere luer uansett materiale er han gjennomvåt av svette i håret. Ellers har jeg akkurat lagd pizzabunn. Det var hull i melposen, og det ble masse mel på gulvet. Det var det en liten en som oppdaget. Satt seg midt oppi og sklei rundt på kjøkkenet. Både han og kjøkkenet endte opp med mel overalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2010 #5575 Del Skrevet 13. november 2010 Kan tenke meg han koste seg i alt melet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #5576 Del Skrevet 13. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. november 2010 #5577 Del Skrevet 13. november 2010 Vi har en masse luer etter storebror som I bruker. Men favoritten når det er kaldt er en pelsforet, vindtett lue medklaffer og snøring. (ikke ekte pels da ) Når det gjelder votter så kjøpte vi fra nøstebarn og de er vi ikke fornøyde med. Blir faktisk votter fra Cubus og HM samt tovede votter som fungerer best her. Her er det også jeksler på gang. Han har nå 12 tenner. Mye bæsjebleier for tiden... Han har ikke startet å gå enda. Heller ikke snakker han særlig mye. Syns nesten han har gått tilbake der. Men så lenge han er så pigg, oppegående og positiv som han er så bekymrer jeg meg ikke. Men han sto 30 sekunder selv i dag og var kjempestolt. Jo mer vi skrøt av han jo mer ville han opp og stå :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #5578 Del Skrevet 13. november 2010 Merkar her og, at dei små merkar det når dei får skryt. Mini er eit einaste stort glis når eg seier kor flink han er til å gå Han går meir og meir no, gjekk 4-5 meter her om dagen, men framleis krabbing som går fortast, så han krabbar mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2010 #5579 Del Skrevet 13. november 2010 Ja, det er tydelig at de merker når de får skryt. G synes enda ikke det er så morsomt å gå når han holder oss i hendene. Noen ganger er det kjempemoro, andre ganger kommer det et vræl, og så setter han seg bastant ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 13. november 2010 #5580 Del Skrevet 13. november 2010 M går for det meste hjemme nå, tok skikkelig av for 3 uker siden omtrent! Men i barneahgen kryper ho mest enda, har bestandig vært litt senere der enn hjemme Til lue har vi en veldig krympet kivat balaklava str 3 som vi har arvet, også har vi en tynn ullbalaklava til soving og en janus med fleece og strikket ull utenpå. Så langt førnøyd med alle tre, men er litt usikker på hvor godt de kommer til å holde visst det blåser veldig, har ikke prøvd enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå