flickan Skrevet 4. november 2010 #5521 Del Skrevet 4. november 2010 Hehe, J ler også bare om vi prøver å kjefte. Vi hadde en stund et framskap med ødelagt lås, og inni der sto 12 krystallglass vi fikk i bryllupsgave.. Det morsomste han visste var å gå bort til skapet før vi rakk å snu oss og "klaske" borti glassene. Dess mer vi ropte "NEI" dess morsommere var det. 2 glass rakk å gå i bakken før vi fikk ordnet lås.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. november 2010 #5522 Del Skrevet 4. november 2010 Vi har også et barnevennlig hjem, så selv om det ikke er like koselig som før med bilder, lamper og pyntegjenstander på sidebord og benker, så er det Lillegulls hjem også, hvor han kan bevege seg rundt og gjøre hva han vil. Jeg bryr meg ikke om han klasker leker i tv-benken, det er bare en IKEA-dings likevel, men han får ikke klaske leker i tv-n.. Han får rote i noen av skuffene på kjøkkenet, de med kasseroller og visper og slikt, og så har vi lås på andre med kniver og søppel og slikt. Badet er vel det rommet som er vanskeligst, der er det veldig mye spennende som jeg ikke vil han skal leke med. Bleiebøtta og dopapiret og dokosten(!) og bleiestabelen og vaskeklutstabelen. Og vi har ikke satt på lås på skapet med vaskemidler enda. Så der blir det litt masing. Hos mine foreldre er det tv-benk uten dører foran. Helt fra han var liten har jeg jobbet med at det ikke er lov å knatte på tuner, videospiller, og radio. Akkurat idet han tar hånda borti, varsler jeg med bestemt lyd HMMMM (jeg vil ikke at han skal få nei hele tiden). Så var tanken at han skulle assosiere den lyden med at han ikke fikk borti. Hvis han ikke hørte, så løftet jeg ham bort og sa det ikke var lov. Det har faktisk funket! Men man må være veldig konsekvent i innlæringsfasen, og gjøre likedan hver eneste gang.. Min gutt er også en vidunderlig god gutt! Han er veldig blid og sjarmerende. Han har ikke hatt noe sinneanfall enda, er ganske tålmodig. Han liker også å gjøre det samme som meg, når jeg støvsuger så kommer han og skal holde i og styre Igår fikk han tak i en våtserviett, bøyde seg ned og begynte å vaske gulvet litt med den Han liker også veldig godt å stå på en stol ved siden av meg på kjøkkenet, og se på alt det rare jeg driver med. Om ikke lenge skal han få begynne å hjelpe til, putte ting oppi og røre litt kanskje Jeg orker ikke tanken på et nytt svangerskap i høst. Kroppen min er fortsatt sliten etter svangerskap og barseltid. Så vi venter med å prøve til neste høst, når Lillegull er 2 år og litt mer selvgående, og mammaen har fått trent seg helt opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. november 2010 #5523 Del Skrevet 4. november 2010 Her blir det ikke noe prøving før jeg er ferdi med studier (3år), og det er jeg glad for. Dessverre så sitter graviditeten og fødselen ganske hardt i enda. Vi har ikke sikret hjemmet noe særlig, har barnesikring på noen kjøkkenskuffer som er litt skumle å på skapet til søpla. Ellers har vi lite vi er redd for, og M får rote så mye ho vil i gamle Cder, bøker dvder, osv. Vi har faktisk akkurat begynnt med løper på bordet igjen, for nå får den faktisk ligge i fred M bare griner visst vi prøver å være streng med henne. Ho er fæl til å mate pusen når vi sitter å spiser mat, og forteller vi med litt streng stemme at det ikke er lov å kaste mat på gulvet hyler ho i flere minutter. Absolutt et lite stabeist vi har fått Men et søtt lite stabeist da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. november 2010 #5524 Del Skrevet 4. november 2010 Får vel bare innse at nei ikke fungerer, og at vi må ta tiden til hjelp. Vi har selvfølgelig prøvd og prøvd og prøvd å avlede, og å ta han bort fra di stedene vi ikke vil han skal holde på, men til ingen nytte foreløpig. Oppvaskmaskina og doen er han værst på. Ellers er han nesten alltid blid, og har begynt å bli litt mer kosete. Kommer og gir oss nuss uten oppfordring, og det er veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2010 #5525 Del Skrevet 4. november 2010 Doen er kjempepoppis her også, Soon. Vi må rett og slett ha døren til stua igjen, slik at han ikke får tilgang på gang, bad og toalett. Det merkes at han er et lite løvebarn, for han er absolutt en med sterk vilje. De sa så i barnehagen også. Nåde om noe går han imot, da blir han fullstendig rasende! Nye tøfler må vi kjøpe også nå. Noen med hard såle, så da regner jeg med å ta en tittetur i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. november 2010 #5526 Del Skrevet 4. november 2010 Det merker vi godt også, at lillegutt er mer kosete. Hadde ikke noe klærhet før i det hele tatt, ville aldri sitte på fanget eller liknende. Nå har han begynt å komme til oss og gi oss klemmer. Det er jo så superkoselig. Jeg hadde i hodet mitt store planer om å la hjemmet forbli som det var, og lære ungen til hva som ikke er lov... Hmmm... Vel- jeg gikk lei av å dra han bort fra dvd-spilleren for åttiende gang på tjue minutter. Nå er det barnesikring på alle skuffer på kjøkkenet unntatt et par hvor det kun er sleiver og ufarlige ting i. Oppvaskmaskinen må være skikkelig lukket, ikke bare inntil. Trappegrind alltid på, men det var vi vant til fra før pga hunden. En stol, to puffer og lekegrinda fungerer som stengsel foran den åpne tv-benken. Så ja, det ble visst full barnesikring her også. Tidligere bare lo han når vi sa nei, nå har han begynt å riste på hodet og vise at han skjønner det. Jeg synes det høres ut som vi har herlige unger alle sammen! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2010 #5527 Del Skrevet 4. november 2010 Ja, jeg tror nok alle sammen er herlige! Her stenger en puff av for kjøkkenet, for ellers er det en som sitter med hånda i kattematen, og munnen full av tørrfôr. Ikke særlig aktuelt. Så vi er stort sett bare på stua om ettermiddagen. Han er med og bretter tøy da. Da er han i senga si og stjeler til seg litt kosetid med smokk og klut, mens vi bretter. Normalt er smokk og klut forbeholdt soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 4. november 2010 #5528 Del Skrevet 4. november 2010 Vi er stort sett veldig priviligerte når det gjelder søvn. Lillgutt legges mellom 18.30 og 19, og sover som oftest 11,5-12 timer. Det hender vi må inn og dytte smokk en gang eller to, men det er ekstremt sjelden vi må bysse og roe. Når vi tar på nattposen og finner frem smokken på kvelden kommer 'kosehanda' (som jeg kaller det) med en gang, da skal han pjuske i håret Og når vi kommer inn på rommet hans strekker han seg mot senga, og lager koselyder når jeg legger han ned. Som oftest pludrer han seg i søvn selv. Det er veldig koselig å sitte i sofaen med strikking og te og høre på :rødme: Prøving på nestemann har vært oppe som tema her også. Jeg tror kanskje vi setter igang når lillegutt nærmer seg 2 år. Spennende og litt skremmende på en og samme tid! Jeg gruer meg litt til et nytt svangerskap (og fødsel), og litt til logistikkproblemer rundt det å ha to, men samtidig gleder jeg meg veldig til å ha baby i huset igjen! Vi har forøvrig sikret ganske mye vi også her hjemme. Doet og oppvaskmaskinen må alltid være lukket, kjøkkenskap og-skuffer har fått på barnesikring, og det er generelt ganske skrelt i hyllene på gulvnivå. "Nei" fungerer ikke i det hele tatt, da kommer bare 'farskfjeset' og så gjør han det på nytt med verdens største glis. Vanskelig å holde maska noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 4. november 2010 #5529 Del Skrevet 4. november 2010 Her også må snuppa vekkes mellom 7 og 7.30 på hverdager. Og hun sover ofte til både 9 og 9.30 i helgene. Hun legges kl. 19 både hverdag og helg, hender innimellom at hun får være opp til seeenest 19.30, men det er hvis vi har gjester/er gjester etc. Ellers har vi byttet ut pyntegjenstander med plastkopper og plastgjenstander. De får hun ikke lov til å røre, men om hun skulle være så uheldig å slå dem i gulvet så blir det ikke ødelagt. Hun må jo lære at ikke alt kan lekes med. Dodøra prøver vi alltid å ha lukket, hun har puttet så mye rart i do allerede Ellers så synes hun det er gøy å trykke på knapper. Knapper på vaskemaskina, oppvaskmaskina, stekeovnen, tven, radioen etc. Hun trykker og trykker helt til vi fjerner henne fra knappene. Her fungerer det heller ikke med "nei". Nå har hun også begynt å rote i kjøkkenskapene og kjøkkenskuffene, så etter neste lønning blir det innkjøp av barnesikringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. november 2010 #5530 Del Skrevet 4. november 2010 Ååh, så utrolige heldige dere er som har sovebarn. Kjenner jeg er grønn av misunnelse, og bittelitt sliten og trøtt I dag stod hun opp 05.10, helt vanlig det. Vi legger jo oss selvfølgelig tidligere om kveldene, men det betyr jo f.eks. også at noen av de treningstimene som starter klokken 20, er for seint for meg... Litt kjipt. Jeg vet iallfall en ting, og det er at jeg aldri skal klage over at hun sover for lenge når tenårene kommer ;)Mark my words! Og nei, vi er ikke klar for nummer to enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 5. november 2010 #5531 Del Skrevet 5. november 2010 En ting er i alle fall sikkert; jeg trodde jeg var glad i søvn før jeg, men med baby/ småbarn i huset er søvn hellig! Husker første overnattingsturen mannen og jeg hadde uten lillegutt. Var ment som kvalitetstid for ekteskapet, men etter en tidlig middag var vi begge i seng klokka 21 (og da kun for å sove...!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2010 #5532 Del Skrevet 5. november 2010 Søvn er hellig, ja, og med PCOS som er ganske så uttalt for tiden hva symptomer angår, så er jeg heldig om jeg er i ordentlig våken tilstand et par timer i løpet av dagen. er det nå jeg skal si at jeg burde ha lest til eksamen, men hodet vil ikke... Hadde det ikke vært for at mannen hadde behov for en prat, hadde jeg lagt meg for to timer siden. Jaja...det blir vel bdre. Tenker de fleste her ikke verdsetter den søvnen de kan få, og at mange føler de er i tåkeheimen enda, uavhengig av evt. amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. november 2010 #5533 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg tror aldri jeg vil bli helt våken igjen. Normalt er jeg rimelig Duracell-kanin, med søvnbehov på rundt 6 timer, men nå? Jeg kan sove og sove og sove, opptil 8 timer, men det hjelper null og niks. I går gikk jeg i svime hele jobbdagen, og jeg var sikker på at jeg kom til å bli syk, men i dag er det litt bedre. Men det er ikke få kvelder jeg har sovnet på sofaen kl 20 i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2010 #5534 Del Skrevet 5. november 2010 Nei, 8 timer er ikke nok her heller. Nå er det lenge siden jeg har kjent på fenomenet "mer enn 3 timer sammenhengende søvn" da. Merker at jeg noen ganger blir småsur på mannen som ligger ved siden av meg og purker når jeg sitter halvveis oppreist, med puppene hengende over sprinkelsenga for å flytte på G, gi han smokk, klut, snu han eller hva det er han måtte trenge for ørtende gang den natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. november 2010 #5535 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Nå sover jo I ganske brukbart for tida, men månedene med oppvåkning en gang i timen henger nok i. Legg til krevende jobb og 50% alenetilværelse, samt forkjølelser non-stop siden juli, så er nok svaret klart for min del. Mannen påstår at jeg er like trøtt nå som da jeg var relativt ny-gravid, men jeg sover aldri så mye som 8 timer pr. natt selv om det kanskje er idealet. :lakenskrekk: Endret 5. november 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. november 2010 #5536 Del Skrevet 6. november 2010 Mini er aldri spesielt sinna, men han er ekstrem til å rote, pelle på og dra ut ting, klatre opp på alt og rive ned det han får tak i. utruleg slitsomt. Skuffane ser ikkje ut. Dei låsane eg prøvde passa ikkje til min type skaper... Ikkje lett heller å skru skruer inn i beinharde kjøkkenskuffar. Elles søv mini til omtrent 7. Han sov jo gjerne til 8 før me stilte klokka, han har nok ikkje blitt van med ny tid enno. Men no for tida søv han elendig om natta, pga hoste/tett nese. Same hos eldstemann, så det blir ikkje mykje søvn på nokon av oss, og dermed blir dagane deretter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. november 2010 #5537 Del Skrevet 6. november 2010 Huff. Håper de blir bedre. Det er noe skikkelig dritt når nesa er pottetett på de små. Det blir jo umulig for noen å sove ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. november 2010 #5538 Del Skrevet 6. november 2010 Her har lillemor hatt skikkelig raserianfall. Klikker bare plutselig og kan holder på i 15-20 minutter, og ingenting som hjelper. Ene dagen funka det og sette på drømmehagen og andre dagen roa hun seg så fort vi gikk ut døra. Men var ikke bare bare og kle på hun når hu var så vill. Ligger på gulvet og griner og ssparker fra og kaster seg fram og tilbake. Håper det bare er en liten periode og gir seg snart. Ellers har hun begynt og gå i dag. Tidligere har hun vel tatt to skritt to ganger før. men i dag har hun bare gått og gått og gått. Ikke noe problem og gå 5-6 meter alene. Også reiser hun seg opp midt p gulvet. Virkelig den store dagen i dag, blir spennende og se om hun fortsetter og gå i morgen. Vi har egentlig ikke oppfordra noe særlig til det i det hele tatt, så moro når hun bare plutselig tar den helt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. november 2010 #5539 Del Skrevet 6. november 2010 Og angående ny graviditiet. Det er absolutt ikke noe og anbefale Utrolig slitsomt. Savner forrige gang når jeg kunne komme hjem fra jobb og legge meg rett ned på sofaen. Merker det er tyngre på både kropp og psyke nå. Blir utrolig mer sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. november 2010 #5540 Del Skrevet 6. november 2010 Her er hun plaget av jeksel nummer to, og våknet akkurat og hylte det hun var god for, samtidig som hun gnikker febrilsk i munnen. Jeg gav henne en dose Paracet, og håper det gir henne litt bedre søvn. Ellers er klatring det store om dagen. Hun klatrer opp og ned av sofaer, stoler og bord, hopper i senga og herjer. Hunden holdt på å bli brukt som ridedyr i sted, for han har selvsagt ikke vett til å komme seg unna når hun herjer som verst. Han er utrolig tålmodig, det skal han ha. Men det beste hadde vært at han holdt seg unna henne for å slippe å bli plaget. Uansett hvor mye vi passer på, skjønner hun ikke foreløpig at lugging ikke er stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå