Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gratulerer med tvillingene! :)

Flott at det gikk så fint med E da. Det kan jo hende at han får seg en reaksjon når han skjønner at han skal være der hver dag,UTEN mamma eller pappa. Det skjedde med G, men etter 2 uker med stadig mindre gråt, smiler han nå når han blir levert. Han har det kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt, så regner jeg med at han kan reagere på at vi er borte ja, så vi får ta det som det kommer.

Så fint å høre at det har gått så bra med G :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Vi er glade for at han trives så godt. Er så glad vi fikk plassen vi fikk. Liten barnehage ser ut til å passe han perfekt. Ikke så overveldende som disse "oppbevaringsinstitusjonene" med ørten avdelinger og plass til langt over hundre barn! Vi har en nybygget slik en i nærheten av der jeg bodde før, og det er virkelig ikke noe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her reagerte snuppa på hjemmefronten, mens det gikk stort sett greit i barnehagen. På ettermiddagen ble hun ekstremt klengete, og jeg fikk ikke gå ut av syne; på kjøkkenet, toalettet e.l. uten at hun hylte og var utrøstelig, og det selv om pappaen var der. Og leggingen om kvelden var et sant mareritt hvor hun var livredd rommet sitt. Løsningen ble mye kos, samsoving, og så hjalp nok den berømte tiden litt på.

Barnehagen er super, og hun går i en avdeling med 4 2009-barn og 4 2008-barn, altså er det små forhold, og hver gang jeg henter, sitter hun gjerne i et fang og er blid som en sol. :hjerte: Ikke minst er det fem minutters gange hjemmefra, så om morgenen tar jeg henne på rygg og hunden i bånd, og traver i vei, og så henter jeg henne med bil på vei hjem fra jobb. :)

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de første skrittene til tvillingene. Stabbende småttiser må jo bare være det søteste synet ever :rødme:

Flott at det ble en god start i barnehagen, Soon! Reaksjonen kommer sannsynligvis, men det går forhåpentligvis fort over. Vi er ikke over gråte ved avskjed-stadiet, men de sier at det går raskt over-heldigvis.

Ellers har 2 jeksler dukket opp her, og de 2 på andre siden kommer sikkert om ikke så veldig lenge. Han har tilsynelatende ikke hatt noe ubehag heller, så der er han veldig heldig, lillegutten min :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G sitter også ofte på et fang og koser seg, og i dag hadde han gått masse med en av de ansatte, mens hun holdt han i hendene. Det har han aldri gjort ordentlig før!

Jekslene nede er fremme nå, såfår vi se når de oppe kommer.

Ellers var vi på baby/småbarnsvømming i dag, og selv om han ikke var like entusiastisk som i vår (var litt reservert, siden det er lenge siden sist), så koste han seg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gående tvillinger Caramba!

Jeg kom hjem fra jobbtur i går kveld. Alle tre kveldene jeg var borte hadde han hylt og grått i flere timer. Han holdt på da jeg kom hjem kl. 22 i går også. Alle dagene har han til slutt roet seg i reisesenga. Tydeligvis vonde assosiasjoner til senga si. Hva gjør vi med det? Og hvordan skal det takles når han hyler? Det er ikke sår eller vond gråt. Høres ut som bevisst hyling for å komme opp. Hvor mye skal man tolerere? Synes det er vanskelig, og vi blir slitne av å holde på sånn hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt, Aricept.

Det er vanskelig å vite hva man gjør i slike situasjoner - E holdt det gående endel i går kveld. Vi valgte å gå inn ofte, legge han ned igjen og gå ut. Men han fortsatte og var veldig tett, så vi tok han opp en liten stund, han fikk saltvann i nesa, og så var han forholdsvis rolig resten av natta.

3 korte dager i barnehagen, og gutten er potte tett i nesa - dette skal ble noe fremover tenker jeg :sukk:

Men det var en flott 2. og 3. dag i bhg også, han vinket så blidt hade og enset ikke at vi gikk. Sov ikke så mye 3.dagen, og var skikkelig sutrete og trøtt på ettermiddagen - måtte legge han en liten halvtime, og sikkert derfor han ble litt umulig når han skulle legge seg for natta... pluss tett nese da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å gå inn, legge han ned, stryke over panna og si natta. Prøvd... Han spenner seg jo i bro lenge før han treffer madrassen. Han sitter eller står når vi kommer inn. Det ender jo opp med at vi tar han opp, og da slutter gråten. Bare vi legger han i liggestilling i armene våre begynner hylinga. Han må være rett opp... Så fort han skjønner vi skal legge han slår han seg vrang. Han sover godt om natta etter vi har lagt oss, altså når det er helt stille i huset. Reagerer på den minste lyd. Han er sutrete på dagen også, antakelig fordi han sover for lite.

Jeg er frustrert. Jeg vet ikke hva som er galt og som mamma vil man gjerne fikse alt for gutten sin. Han er ikke som han var, merker så godt at han ikke er fornøyd. Jeg savner den gode, gamle, blide gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som et utslag av redsel/separasjonsangst, jeg. Det opplevde nemlig vi i forbindelse med barnehagestart, og da ble hun livredd rommet sitt og senga si. Vår løsning ble å ikke presse, og la henne få masse tid i fanget, og så lot jeg henne noen ganger sovne midt i dobbeltsengen. Jeg tror nemlig at dersom man presser, vil denne fasen bare vare lengre, og slite ut alle parter. Det er ikke så lett å være liten, alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det bra i går kveld og vi hadde en normal natt. Håper det fortsetter.

Ellers har vi hele tiden brukt Pampers bleier. For det første har de kommet med ny type innlegg, ser nesten ut som de har glemt å putte i oppsugingsdelen. Synes ikke de er like gode. I tillegg pleier vi å handle på Rema 1000 og de har jo nå så billige Libero bleier. Kjøpte det i går og skal prøve. Virker som oppsugingen er bra, men de er så stive i forhold til Pampers. Vi får prøve litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bedre i natt. :) Her går leggingen veldig lett for tida, men hun er ekstremt urolig om natten, og jeg er lett bytte og lar henne sove sammen med meg. Det blir ekstremt mye turning og tull, så nå vurderer jeg å jobbe litt med oppvåkningene etter midnatt. Hun har jo fortsatt bare sovet rundt veldig få ganger, men jeg har ikke spesielt godt sovehjerte selv, heller, så jeg synes det er forståelig.

Coop har medlemstilbud på Pampers nå; halv pris, mener jeg det var. :) Vi bruker jo tøybleier, men papir på natt fordi ingenting funket for å motvirke rødhet der. De nye Pampersene er helt snåle, og ekstremt tynne, men holder på fuktighet. Derimot klarer de ikke å holde på bæsjeeksplosjoner for tida, men der har vi faktisk hatt lekkasje med tøybleiene også, for første gang. Stakkars assistenten i barnehagen, som hadde henne på fanget. :fnise:

Er det noen som har erfaring med snål bæsj før tennene kommer? Jeg skimter en hjørnetann gjennom tannkjøttet, og det har vært mange eksplosjonsbleier i det siste, uten at noe har vært galt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel det. Jeg skjønner bare ikke sammenhengen, sånn rent logisk sett. Det verste er jo at hun blir utrolig sår av denne bæsjen, selv om vi vokter henne og skifter med en gang noe skjer. :sukk: Hun har kanskje ekstra sensitiv hud i tillegg.

I dag har hun, som normalt sett er verdens blideste, vært utrolig sutrete, og sovnet for en time siden, allerede. Jeg tenker at jeg bør forsøke å få henne til å sove litt senere i dag, også, for ellers kan det bli en lang ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov som sagt godt i natt, men har tatt det igjen på dagen. Ett stk. sutrete unge. Virker som det er en kombinasjon av mange ting.

Ellers begynner jeg i jobb igjen i morgen. Trist å tenke på at nå skal jeg jobbe i 40 år til, kun avbrutt av ferier... Og lillegutt får første fulle dag i barnehagen, 10.30 - 15.45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E har siden barnehagestart blitt helt umulig på dagsoving.

Våkner rundt 06 - 06.30 tiden og sov normalt rundt 8-9 tiden igjen, men får han ikke til å sove da lenger.

Han får ikke sovet før etter lunsj i barnehagen, sånn ca 12, og da sover han bare 30-45 minutter og da blir han supertrøtt på ettermiddagen. Men sover han etter 15, er han helt håpløs å legge for kvelden, så dette er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med barnehagen om de kan legge ham litt tidligere? Her er ikke det noe problem, og ettåringene legger seg stort sett før toåringene. Jeg har sagt fra at I ikke bør legges senere enn 11, og det er ikke noe problem. Da sover hun gjerne opptil tre timer, men som oftest kanskje to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med barnehagen om de kan legge ham litt tidligere? Her er ikke det noe problem, og ettåringene legger seg stort sett før toåringene. Jeg har sagt fra at I ikke bør legges senere enn 11, og det er ikke noe problem. Da sover hun gjerne opptil tre timer, men som oftest kanskje to.

Nei, jeg har ikke det, og så passer det liksom litt dårlig. Jeg leverer han ca 09.30, og så er det lunsj kl 11, og soving etterpå...

Ellers må han i såfall sove når jeg leverer han da... og så en gang til litt senere.

Men han sover ikke hvis vi legger han hjemme heller på den tiden, så kan hende han føler han klarer seg med 1 dupp da. Forhåpentiligvis blir duppen litt lenger etterhvert - regner med det er endel bråk og uvante lyder nå i starten.

Han har bare vært der i 4 dager med idag, så regner med han kommer litt mer inn i det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag tilbake i jobb og jeg får telefon fra barnehagen om febersykt barn som må hentes.. Mannen gikk tidligere fra jobb i dag, men i morgen er det jeg som må bli hjemme. Kult for arbeidsgiver...

Så rakk han altså å bli 14 måneder (i dag) før han ble syk. Jeg venter på massive bølger av dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...