Gjest Unknown Skrevet 20. august 2010 #5121 Del Skrevet 20. august 2010 Her går også barnehagen strålendes enda Godt er det! Ho trivst kjempegodt og synst det er så stas å leke med alle barna Jeg har begynnt å studere, det er travelt det! Er litt mye med hele dager på skolen, fadderuke, og bursdagshelg med svigers på besøk. M var med hs på onsdag, og der også var alt greit Husker ikke nøyaktig tall, men 78cm og 9900g tror jeg det var omtret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. august 2010 #5122 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Noen her som har et tips å komme med når det gjelder fleecedress for å ha under vinterdress? Har kjøpt en tynn fleecedress fra Stormberg, men lurer på om vi skulle hatt en litt tykkere dress også til enda kaldere dager. Eller er ulldress bedre? Skal bruke ullundertøy innerst, så et lag med enten ull eller fleece... Anyone?? Endret 20. august 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. august 2010 #5123 Del Skrevet 21. august 2010 Personlig foretrekker jeg ull, og vi har bestilt denne fra Nøstebarn til å ha under når det ikke er bitende kaldt. Joha har også ullfleecedress, men den er noe tynnere. Vi har også denne dressen fra tidligere, men den er endel tykkere, og mer egnet hvis det blir skikkelig kaldt. Vi brukte den til vognsoving, og hadde da bare ullundertøy under. I tillegg har vi en tynn ulldress fra Janus, som er fin nå til denne årstiden. De dressene er i regnbueull-serien og finnes i rødt og blått. Svigermor har også strikket genser og bukse til henne i ull, og så har vi noen arveklær, så vi er nok godt rustet for vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. august 2010 #5124 Del Skrevet 21. august 2010 Ellers sliter vi med hundrevis av oppvåkninger, sutring og litt varme, og hun har også et snev av diare, så jeg mistenker vaksinebivirkninger. Hun sover nå, og jeg håper hun vil sove minst et par timer framover, men har vel mine tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #5125 Del Skrevet 21. august 2010 Eg har brukt ein slik ulldress liknande den Honesty linkar til, eller heimestrikka ullgenser og -bukse under dressen på skikkeleg kalde dagar, på min eldste. Men det er ikkje noko ein treng før det blir verkeleg kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. august 2010 #5126 Del Skrevet 21. august 2010 Vi har både ull og fleece. I fjor brukte vi bare ull, men vi kjøpte et Navigare fleecesett fra Coop Obs! som var kjempebillig og har visstnok fått gode tilbakemeldinger. Så det får vi prøvd i år. Vi har også tykkere hjemmestrikket ull, men det har vi ikke brukt da det er veldig varmt. Lillegutt er veldig varm av seg og trenger ikke så mye klær. På det kaldeste i fjor (rundt 20 minus) hadde han body og longs under en dress, alt i ull, i voksiposen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. august 2010 #5127 Del Skrevet 21. august 2010 Har sett litt på den dressen Honesty linket til...vurderer denne Vet den sikkert ikke trengs før det er bein kaldt - her på indre østland kan det fort bli nedmot -30, og da trengs den nok ja (selv om han da skal bare inn og ut av bil etc.) Apropot bil - skal se på en bil i morra, Ford Focus C-Max... blir spennende. Vi bor veldig sentralt og det er ikke langt til butikk, sentrum, etc - men når det blir kjempekaldt kan vi ikke ha han med på sykkel/i bæremeis for å komme oss til bhg, så ser ut som vi har kapitulert og må skaffe bil allikevel. Kjære må ta lappen også, så blir ingen billig affære. Jeg har lappen, men har ikke kjørt på år og dag, så min snille pappa skal "øvelseskjøre" litt med meg fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. august 2010 #5128 Del Skrevet 21. august 2010 Spennende med bilkjøring og bilkjøp da Soon. Jeg elsker å kjøre bil, men bor i gåavstand til jobb og barnehage så det blir ikke så mye i det daglige. Jeg tar derimot igjen på alle ferieturer :-) Lykke til med kjøringa, det kommer helt sikkert fort tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. august 2010 #5129 Del Skrevet 21. august 2010 Spennande med bil ja Eg har ikkje bil, fordelen er vel at eg blir i god form... Blir mykje trasking med (kjempetung tvilling-)vogn. No har me fått oss sykkelvogn og, kjempekjekt! Eg har jo lappen, men har ikkje kjøyrt bil på 3-4 år no av medisinske grunnar. Håpet er jo å kunne få førarkortet tilbake, men spørs om det skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. august 2010 #5130 Del Skrevet 22. august 2010 Ja, det blir spennende. Jeg er ikke noe glad i å kjøre bil i det hele tatt, men må man så må man... Syns det er superherlig å kunne sykle til jobb, men her kan det fort bli skikkelig kaldt på vinteren, og da er det nok best å kunne ta bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. august 2010 #5131 Del Skrevet 22. august 2010 Og diaréen til lillegutt er fortsatt ikke over. Full vask og skift i dag tidlig også. Spent på hvor lenge det varer. Planen er at vi skal en uke på fjellet. Reiser i dag. Spørs hvor lenge vi kan bli om dette fortsetter. Det er nemlig ikke vaskemaskin på hytta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. august 2010 #5132 Del Skrevet 22. august 2010 Huff, så kjedeleg då Aricept. God bedring til lilleguten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. august 2010 #5133 Del Skrevet 22. august 2010 Her har det gått dårligere med barnehagen i det siste. Hun har visst blitt mer sutrete og trenger mer kos. Men det var to uker de sa før hun kanskje innså at hun faktisk skulle være der hele dagen. To dager forrige uke hun gråt når jeg gikk, men begge gangene sto jeg bare i gangen og hørte hun sluttet etter ti sekunder Så satser på det går seg til snart Er på en måte greit at hun har kost seg masse første tiden, så vi i alle fall vet at hun har det bra der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. august 2010 #5134 Del Skrevet 23. august 2010 Får håpe det går seg til snart da, Tussi. Hvordan går svangerskapet ditt da? Ser du er 17 uker på vei allerede, snart ordinær ul da Vil dere vite kjønn denne gangen eller? Usj, høsten begynner å melde sin ankomst - bare 5 grader i dag tidlig, nå er det imidlertid strålende sol og litt varmere. Ble bilkjøp igår da Så nå er det bare å "øvelseseskjøre" litt og finne ut hvor man kan parkere når man skal på jobb - nemlig dårlig med slikt i denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. august 2010 #5135 Del Skrevet 23. august 2010 I dag begynte O å sutre når han så barnhagen, og da jeg leverte han til primærkontakten så hyyyylskrek han! Tydelig at han skjønner hva som skjer ja :gjeiper: Artig med ny bil da, Soon! Jeg elsker å kjøre bil og skulle ønske at vi hadde hatt behov for 2 stk.. Men det har vi ikke. Vi har også kjøpt oss ny bil og får den om ca 3 uker- da skal det kjøres:) Merket at det var kaldt i dag ja. Måtte finne fram strømpebuksa til O. Synes alltid det er trist når høsten nærmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. august 2010 #5136 Del Skrevet 23. august 2010 Her er det strålende høstvær, og jeg sitter inne på kontoret med fortrukne gardiner. Jeg har direkte innsyn, og liker ikke å sitte på utstilling. I har vært helt komplett umulig å legge i det siste, og det hjalp ikke at vi hadde fri flyt i helga. Hun sov ikke mer enn en halvtime på formiddagen, og tok det igjen ved å sove fra 14-16.30. Vi fikk ikke lagt henne i det hele tatt, og hun sovnet ikke før jeg la meg sammen med henne 21.30. Natten har gått greit, men nå er det tilbake til normale leggerutiner, før jeg blir gal. Mannen forlater for jobb snart, og da blir han borte i over en måned. Det blir spennende å se hvordan det går, med I i barnehage, vilter hund, og jeg med over gjennomsnittet krevende jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. august 2010 #5137 Del Skrevet 23. august 2010 O har bablet mye i det siste, men nå forstår vi faktisk litt av det han sier. Det går mest i: Borte, tittei, hade, der, ja, mamma og pappa. Dessuten danser han mye! Herlig alder altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. august 2010 #5138 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg syns E har gått litt tilbake på ord, jeg. Han sier beibi og peker på bilder av seg selv(og voksne for den saks skyld ), og så sier han hade og takketakk - iallefall noe som likner. Mamma sier han ikke - når jeg prøver å få han til å si det, svarer han med nam-nam Og så sier han byys og peker på lys Og så sier han noe som likner litt på pappa. Men danse gjør E også - han er veeeldig musikalsk, danser og vrikker med en gang han hører musikk - hender seg han prøver på litt headbanging også I det siste har han også begynt å sitte litt på kne uten støtte og slippe seg noen sekunder når han står, men det er ikke så lenge av gangen. Hvordan utvikler dere andres seg med tanke på å stå/gå uten støtte? Endret 23. august 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. august 2010 #5139 Del Skrevet 23. august 2010 Oi, så flinke dei er til å prate! Mini er jo litt yngre enn dei andre her då. Men han seier mamma Eller ma-ma-ma, eg tolkar det som mamma, sidan han seier det når han tydeleg vil at eg skal ordne med han. Eldsteungen min sa berre hei, borte, pus, bil og sånne ord fyrst (rundt 12-13 mnd) før han sa mamma og pappa. Men mini er meir mammadalt Han går ikkje utan støtte enno, trur ikkje han gjer det på ei stund heller, for det er så vidt han står litt utan støtte berre. Så det går nok ein månad eller to tenkjer eg. To veker til bursdag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. august 2010 #5140 Del Skrevet 23. august 2010 Også sier han NAM når han spiser noe som er ekstra godt Men han synes ikke det er sånn stas å gå (med hjelp) lenger. Her er det krabbing som gjelder! Jeg stresser ikke så mye med det. Alt til sin tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå