Honesty Skrevet 18. august 2010 #5101 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kjenner at jeg har litt dårlig samvittighet for I; hun er yngst av alle barna i barnehagen, og vi har hatt et par kvelder nå der hun har vært vanskelig å legge, og bare har tolerert meg. I går var det så ille at hun fikk panikk bare jeg gikk på kjøkkenet, og slik har hun ikke vært før. Jeg antar at det er en slags separasjonsangst, og sikkert utslag av barnehagestarten. Det går greit i barnehagen, men pga. dårlig nattesøvn hadde hun sovet i to timer, og måtte vekkes. I morgen er det ettårskontroll, på toppen av det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. august 2010 #5102 Del Skrevet 18. august 2010 Huff. Håper det går seg til for dere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. august 2010 #5103 Del Skrevet 18. august 2010 Ja, det håper jeg også. Det hjelper lite at det går bra i barnehagen når det blir kaos hjemme. I kveld brukte jeg i praksis to timer før hun faktisk sovnet. Først sovnet hun og sov en halvtime, og så var hun så utrøstelig at hun fikk sitte i fanget lenge, før jeg gikk ned med henne igjen. Hun sloknet delvis i armene mine, men blir helt panisk når jeg tenker på å legge henne. Bare natten blir grei, for bortsett fra natten som var har vi hatt ganske mange tunge netter nå. Jeg har lest litt om 55-ukers- utviklingsspranget, og det kan også virke som om noe slikt er i gang her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. august 2010 #5104 Del Skrevet 18. august 2010 Da følger nok G etter om ikke så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. august 2010 #5105 Del Skrevet 19. august 2010 I dag var vi på 1-års kontroll før vi leverte i barnehagen. Sprøytene gikk fint, det var verre da legen skulle sjekke han. Da ble det mye gråt, men det var nok en god blanding av trøtthet og sult. Vi har fortsatt en plugg av en gutt. Han får ikke usunn mat eller drikke og spiser normale porsjoner. Han har dessverre dårlige gener. Han følger i alle fall sin egen kurve. 12,1 kg og 77,5 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. august 2010 #5106 Del Skrevet 19. august 2010 Plugg som liten, behøver ikke bety plugg som stor. Det viktigste er uansett at han følger sin kurve, trives og har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. august 2010 #5107 Del Skrevet 19. august 2010 Jada, han er frisk og rask. Det er jo det viktigste. Han ligger innenfor normalområde på de kurvene de viser på helsestasjon. Når man slår sammen vekt og lengde er han riktignok rett oppunder den øverste streken. Hadde ikke vært like greit i barnehagen i dag. Kun sovet tre kvarter, som allikevel er et kvarter mer enn i går. Men bare gråt når han våknet, så de ringte etter meg. Han satt på et fang og gråt når jeg kom. Alt ble bra da han fikk se mamma. Og gratulerer med jobb effy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. august 2010 #5108 Del Skrevet 19. august 2010 Vi har også vært på kontroll i dag, og det gikk greit, til tross for trøtt jente som ikke var spesielt blid. Hun var 75,5 cm og 9,1 kg, så vektkurven hadde flatet ut, og hun var relativt lang i forhold til vekt, men alt var veldig fint, ifølge helsesøster. Nå var vi tilbake hos samme helsesøster som i begynnelsen, og det er jeg glad for, for hun er veldig sympatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. august 2010 #5109 Del Skrevet 19. august 2010 Gratulerer meg jobb, effy HUff, stakkars lillegutten din Aricept - sikkert ikke så gøy å bli ringt opp fordi han gråter og er lei seg - men så herlig at han ble så glad for å se deg da Honesty: lang og flott jente du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. august 2010 #5110 Del Skrevet 19. august 2010 Her har lillemor skjønt at det skjer noe. I dag gråt hun når jeg gikk. Og hun har visst blitt mye mer sutrete i barnehagen nå. Vil bare sitte på fanget og kose, og helst alene. Blir visst bare sur hvis flere skal sitte på fanget samtidig. Får bare håpe det går over. Merker det godt hjemme også, at hun stadig kommer bort og vil kose og bare leke rett foran oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 19. august 2010 #5111 Del Skrevet 19. august 2010 Gratulerer så mye med jobb, effy! :happy: Skal du jobbe med det samme som før, eller blir det noe nytt? Huff, det var min første gang som leverer idag, og lillegutt gråt da jeg dro måtte jo bare gå ut, men hadde aller helst lyst til å snu og ta han med meg igjen. Det gjør vondt i mammahjertet da ja.. Fikk melding fra bhg om at han roet seg raskt da, det hjalp (litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 19. august 2010 #5112 Del Skrevet 19. august 2010 Møtet med barnehagen i dag gikk veldig bra. De ønsket å høre litt mer om hvordan O er hjemme, hvilke rutiner vi har etc. slik at de kan tolke signalene hans bedre hvis han føler seg utilpass. Han har reagert litt de siste dagene når det har kommet flere barn på avdelingen + masse voksne som skal være med på tilvenning. Da blir det mye støy. Jeg skal jobbe i bank. Har jobbet innen finans før, men dette blir en litt annen jobb:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. august 2010 #5113 Del Skrevet 19. august 2010 Grattis med jobb Effy Gratulerer med ett-åringene som har vært. Det er moro at alle blir så store nå. Her har vi hatt den 4. barnesykdommen/3-dagers feber, så det var det som var forrige helg. J var hjemme fra barnehagen mandag og tirsdag, og hadde 4-timers dager de 2 neste dagene. I morgen er det planleggingsdag, så da skal vi kose oss hjemme. Neste uke begynner skolen, så da blir det lengre dager for ham. Heldigvis går det veldig fint i barnehagen. Han gråter ingenting, og elsker å leke både ute og inne. De ansatte sier han er enkel å ha med å gjøre, og en "perfekt barnehageunge" fordi han tirves så godt der. Merker det godt på ham selv også, han snur seg nesten ikke når jeg sier hadet engang. Det er veldig godt, for da har jeg ikke så dårlig samvittighet for at han må være der. Han sover og spiser godt, og er veldig sosial. Han elsker å se på de større barna leke. Når jeg henter han er han svart fra topp til tå, og klærne må skiftes hver dag fordi de blir så møkkete . Men det er ingenting som gleder meg mer enn se at han har det så fint, og at han får vært masse ute og leke og bli skitten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. august 2010 #5114 Del Skrevet 19. august 2010 Det er ikke noe moro når de gråter og ikke vil en skal gå. Men det går stadig bedre med G også. Nå holder jo barnhehagen på med utbygging, slik at det er en del ekstra støy, og G reagerer lett på mye bråk. Er jo ikke vant til det, så da søker han ekstra nærhet og kos. De ansatte synes det er veldig stas med en kosegutt da. Hjemme har han lite tid til kos. Men han hadde sittet lenge i sandkassen med de andre og kost seg i dag, og babyhusken (en de kan ligge i), er ekstra gøy. Han blir visst helt henført av å ligge i den. I dag våknet G i femtidn og fikk ikke sove igjen. Jeg stod opp med han kvart på 6 (etter to dager med dårlig søvn og skole,så jeg har jo vært passe vrak i dag), og skjønte hvorfor han ikke fikk sove. Han måtte på do, stakkaren. Det tok bare et par sekunder fra jeg satt han på potta, til han begynte å bæsje. Og det var ikke beskjedne mengder heller. Kvart over seks satt hann i tripp trappen og spiste frokost, og klokka fem over ni hadde han sovnet på fanget til primærkontakten. Jeg holdt på å sovne under forelesingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. august 2010 #5115 Del Skrevet 19. august 2010 Her holder også barnehagen på med ombygging, så de to småbarnsavdelingene har vært sammen på den ene avdelingen i det siste. Man kan bare tenke seg til lydnivået. Det var en gutt der som jeg ikke har sett annet enn i gråtende tilstand, og det var visst andre uken hans i barnehagen, stakkar. I brydde seg ikke da vi gikk i morges, heller. Men hun ville ikke spise til frokost, og var sutrete fram til hun fikk sovet. Etter det hadde hun visst vært smørblid, og spist hele to brødskiver på null komma niks. Jeg har sittet med jobbgreier helt til nå, for jeg har mistet endel tid denne uka pga. innkjøring og sånt. Og separasjonsangst og gråting om kveldene. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å trøste, ha fanget og armene klare, og håpe at det går seg til når de igjen føler seg trygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. august 2010 #5116 Del Skrevet 19. august 2010 Han har enda ikke grått når jeg har gått gudskjelov, det tror jeg er hjerteskjærende. Men det var inne noe gøy å få telefon fra barnehagen hvor de sa; vi har en liten gutt her vi som ikke er helt fornøyd med livet akkurat nå.... Mens jeg hører han gråter i bakgrunn. Vet noen om reaksjon på de vaksinene de får nå? Han har ikke reagert på de foregående, men han har hatt skikkelig diaré i ettermiddag/ kveld med påfølgende bad og skift av sengetøy flere ganger. Kan det være vaksina eller er det tilfeldig? Er det noe annet kan det jo være virus og da burde han sikkert ikke i barnehagen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. august 2010 #5117 Del Skrevet 19. august 2010 Ja, man må jo bare håpe det ordner seg. Du skulle sett og hørt G da vi gikk inn i barnehagen for å hente bleiene hans før vi skulle gå. Jeg sa hei til en av de ansatte, og da satt han i å stortute og klamre seg fast til meg. Store våte tårer, for han trodde jeg skulle dumpe han igjen, som en sekk poteter, og det var da i overkant for en liten gutt. Lykken var da stor når han skjønte at han skulle få være hos mammaen sin. Ikke den dumme andre dama som ikke var mammaen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. august 2010 #5118 Del Skrevet 19. august 2010 Fant forresten ut at vanlig bivirkning av HiB-vaksinen (som er en av de tre de tar nå siste ved 1 år) er diaré og oppkast. Sluppet unna oppkast, men det stod at diaré var vanlig i døgnENE etter vaksinasjon. Håper ikke det varer lenge, da må jeg kjøpe mer sengetøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 20. august 2010 #5119 Del Skrevet 20. august 2010 Vi skal ha 1 års kontroll på onsdag. *Håper vi slipper unna bivirkninger* Ulempen med ny jobb og at jeg er småbarnsmor er jo at det kan bli litt fravær, spesielt det første barnehage året.... Jeg var litt spent på hvordan det blir å ha han i barnehagen når jeg begynner i ny jobb, men det ser ut til at han får ca 30 timers uke nå i starten. Det er jeg VELDIG fornøyd med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. august 2010 #5120 Del Skrevet 20. august 2010 Diaréen har gitt seg, men er generelt utilpass. I dag gråt han da jeg leverte i barnehagen også. Men han har vært sutrete siden vaksinene i går så håper det ikke fortsetter. Det går fremover med sovinga i barnehagen også. Første dagen sov han en halv time, andre dag tre kvarter og i dag tredje dag en time og 20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå