Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

I har heller aldri tid til å sitte på fanget eller kose, Aricept. Det eneste er under amming om kvelden eller morgenen, ellers er hun heller høyt og lavt, og vrir seg ut av armene våre. :forvirret:

Nå har vi brent av masse penger på frøkna igjen. Ullklær, ordentlige votter, og en balaklava-lue fra Kivat. Vi har vært veldig fornøyde med de Kivatluene vi har hatt, så håper denne blir like bra.

Men nå må vi igjen fram med merkelapper/-tusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår gutt er heller ikke store koseren, men er han litt usikker, søker han fort nærhet. Det merker særlig primærkontakten i barnehagen. Han er blitt ganske fortrolig med henne, og hennes fang er godt å ha når han føler seg usikker og utrygg.

selskapssyk er han hvertfall, for det er krise om vi går på kjøkkenet eller noe, uten at han får være med! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår trives godt alene han. På morgenen kan han sitte over en time alene i lekegrinda mens jeg dusjer, steller meg og vasker litt klær eller liknende.

Har holdt på i snaue to timer i ettermiddag med å merke tøy. Det var deilig å få ryddet litt samtidig. Det ble fire poser som skal leveres til Fretex også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbestilte timen hos manuellterapauten på onsdag - tok en telefon dit, og han mente at så lenge søvnen fungerte så bra nå, så trengte vi ikke flere behandlinger :)

---

Jeg syns ikke de strykelappene vi kjøpte fungerer så godt, så lurer på å kjøpe en tekstiltusj i stedet.

Noen som vet hvor man får kjøpt det? Har f.eks tekstilforetninger (ala de som selger stoffer og garn) sånt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt tekstiltusj på Clas Ohlsson, en pakke med fem til ca. 30 kroner. Men det flyter litt utover på sånne merkelapper i "silke", selv om man får trening etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både sjal og manduca, men førstnevnte brukte jeg bare de første månedene. Manducaen hadde vi med på ferie i sommer, den var genial å bruke på flyplassen. Til vanlig bruker vi den ikke så ofte, det blir altfor varmt for begge to. Det går stort sett i vanlig vogn og sykkelvogn her i gården :)

Er forøvrig ikke så fornøyd med strykelappene jeg heller, etter en vask/trommel-runde har de allerede begynt å løsne i kanten :sukk: Vi har kjøpt tekstiltusj på vanlig bokhandel.

Soon: Sikkert greit å avvente manuell terepeuten litt ja, og heller bestille ny time om han faller tilbake til gamle takter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om tekstiltusj, jenter :)

E er 1 år idag :rødme:

Gratulerer til jenta di også, NiChia, som blir 1 år idag - HURRAAAA :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer med 1åring Soon og NiChia! :)

Her i gården var det veldig kjekt å bære M de første månedene. Pga puta så var det veldig tungvint å stå og holde ho hele tiden, var jo en stor klumpete greie mellom bena! Men det var i babybjørnen og ho kunne sitte fremover. Nå vi fikk av puta og gikk over til maitai, var det ikke populært lengre, alt for nyskjerring til å være i den. Så etter det har det stort sett vært vogna som er i bruk :)

Vi har merka med strykemerker, klistremerker og noe darlingen mente var merketusj (gjenstår å se...), har ikke merka at noen lapper har falt av hos oss, men er ikke sikker på om jeg har vaska klær siden barnehagestar heller. Ligger LITT bakpå kan man si...!

M fikk prøve full dag i bhg i går (7.30 - 15) og det gikk superfint! Er så godt å vite at ho trivst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flere 1-åringer!

Da er første dag i barnehagen overstått. Det gikk veldig fint. Han var det i to timer og blid hele tida selv om vi kom midt i sovetida hans. Litt skeptisk til å begynne med. Satt helt rolig på gulvet og bare tittet. Så ble han varm i trøya og glemte oss. Han spiste brød sammen med de tre andre barna og han spiste hvert fall dobbelt så mye som hjemme. Det var tre andre barn der i dag, alle jenter. Det begynner flere nye denne uka og de skal bli åtte barn.

Fikk veldig godt inntrykk av barnehagen, både lokaler og de ansatte. Primærkontakten hans har gått i klasse med mannen i 12 år så det er i alle fall noen vi vet hvem er. I morgen er det bare jeg som blir med han i barnehagen og da skal jeg prøve å gå litt derfra også. Har stor tro på at det går bra, kunne sikkert gjort det i dag også da han ikke enset oss den siste timen.

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 1åringene, Soon og Nichia! :bursdag:

Så flott at det går fint i barnehagen med alle sammen :happy:

Vi har vært på 1årskontroll hos lege og helsesøster idag. Han følger kurven sin fint på både lengde og høyde, og alt var egentlig helt perfekt. Han syntes ikke det var noe stas å få sprøyte, mildt sagt, men med masse mammakos og smokken attpåtil gikk det raskt over.

..usj, og neste gang stikker de i overarmen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter :)

Så fint at lillegutten koste seg i barnehagen, Aricept :)

Ilja: sprøyte er aldri stas, når er neste sprøyte igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi ferdige med dag 2 i barnehagen, og det har gått over all forventning. Ingen gråting, og mannen fikk bare beskjed om å forlate, og være tilgjengelig på telefon. Hun hadde sutret litt da hun ble lagt uten trilling, for det er jo en fornærmelse av dimensjoner, men to minutter rundt barnehagen hadde visst gjort susen, og hun sov i to timer etterpå. Hun har også spist bra til tre måltider, så undrenes tid er ikke forbi.

Nå er hun riktignok klin umulig å legge, men jeg antar det er et utviklingssprang på gang, det som visstnok finner sted rundt 55. leveuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soon: Neste sprøyte er ved 15 mndr hos oss ivertfall - mot kusma, meslinger og røde hunder såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos bære-debatten her inne: da jeg ble gravid for andre gang hadde jeg store planer om å finne det optimale bæretøyet og å prøve tøybleier (er dame i 30-årene, urban og mye på nettet, he he) MEN da UL viste tvillinger ble det vogn og papirbleier alikevel. Nå har jeg sett flotte bilder på tvillingforum av damer som bærer tvillingene i sjal. En foran og en bak, men det ble for avansert for meg....

Ellers er jeg tilbake i full jobb og det er strålende (så langt). Barnehagen går veldig bra (så langt) og pappaen er en strålende henter/leverer. Han er selvstendig og leverer sent og henter tidlig. Dermed trenger ikke jeg å få dårlig samvittighet av å være borte 9 timer hver dag... Kom hjem til elleville unger og ferdig middag 16.30 i dag og det var veldig fint. Flink mann :yvonne:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å komme fra jobb til en strålende blid lillegutt, som sporenstreks vil opp i mammas armer og gi en nuss :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var andre dag i barnehagen vel overstått for oss også. Det går så bra og lillegutt stortrives. Jeg var der en drøy halvtime før jeg gikk. Ingen gråting og han hadde bare vært snill mens jeg var borte. Sovna med et smil og våkna med et smil. Men sov kun en halvtime så det får vel vi igjen for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal pappaen og jeg ha en samtale med ped lederen og primærkontakten. Da jeg hentet O i dag så fortalte den ene ansatte at han er litt lei seg og de ønsker å vite litt mer om våre rutiner hjemme slik at han skal få det best mulig i barnehagen. Synes det er kjempefint at de fanger opp slike ting og forteller oss om det.

Ellers har en stor byrde blitt lettet fra mine skuldre: Jeg har fått meg jobb :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb! skjønner godt det er en lettelse. Og flott at de vil snakke med dere, slik at O får det best mulig. G stortrives, men må selvsagt vise oss at han IKKE liker at

vi går. ;)

Han sover godt, spiser godt og i dag var han bare et stort smil etter han hadde sovet.Før det var han litt grinete (men nå var han våken fra 03.45-04.30 i natt pga. varmen, så han var både sulten og litt trøtt når han komi dag. Sovna på fanget til primærkontakten sin gjorde han, stakkaren.

Jeg har begynt på studiene igjen, og so far, so good. Skal i praksis på privat sykehus,og det ser jeg frem til.Det er i slutten av september.Frem til da er det bare gruppearbeid.Ikke like moro. Gruppa virker i det minste ok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...