Soon Skrevet 11. mars 2010 #3581 Del Skrevet 11. mars 2010 Så bra at det er litt endring i søvnen hans da, Soon. Ja, det er deilig. Tør ikke ha forventninger om at det fortsetter, men vi tar med oss alt positivt når deg gjelder sovinga hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mars 2010 #3582 Del Skrevet 11. mars 2010 Det er det bare til å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. mars 2010 #3583 Del Skrevet 11. mars 2010 Store søvnforbedringer her også. Som alltid med fare for å jinxe; de siste fire nettene har vi vært inne med smokken maks. fire ganger totalt i løpet av hele natten (mot tidligere 10-20). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mars 2010 #3584 Del Skrevet 11. mars 2010 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 11. mars 2010 #3585 Del Skrevet 11. mars 2010 I dag var vi på forsinket 6mndskontroll og tok sprøytene fra 5mndskontrollen. Vesla er 8330 g, 67 cm og 42 rundt hode. Og helt perfekt fortsatt (fortell oss noe vi ikke vet )! Sprøytene gikk kjempebra, hun skrek litt fordi bestemoren holdt henne fast og hun ville jo helst bort å leke med sprøyta Ellers fikk jeg beskjed om at når de er 7 mnd så sover de igjennomsnitt 11 timer. Og vesla sover 16-17. Men legen syntes ikke det var noe problem. Hvis hun ikke hadde "ordnet seg" til 9mndskontrollen så skulle vi se på det. De siste dagene har hun plutselig vært våken 3-4 timer mellom lurene da. Så det kan jo hende at det har snudd seg nå, satser på det. For de siste dagene har vært veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mars 2010 #3586 Del Skrevet 11. mars 2010 For ei stor og flott jente dere har da. Godt at det ser ut til at det ordner seg med søvnen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. mars 2010 #3587 Del Skrevet 12. mars 2010 Ellers fikk jeg beskjed om at når de er 7 mnd så sover de igjennomsnitt 11 timer. Og vesla sover 16-17. Men legen syntes ikke det var noe problem. Hvis hun ikke hadde "ordnet seg" til 9mndskontrollen så skulle vi se på det. De siste dagene har hun plutselig vært våken 3-4 timer mellom lurene da. Så det kan jo hende at det har snudd seg nå, satser på det. For de siste dagene har vært veldig bra! På ett helt døgn? Hvordan skal det være mulig da? 11 timer er jo mindre enn hva M sover om natta..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. mars 2010 #3588 Del Skrevet 12. mars 2010 I dag har mannen og jeg 10 års jubileum. Tenke seg til at vi har vært sammen i 10 år alt! Hjelpes som tida går! En annen ting som kommer godt fram i lys av dette, er at vi ikke er de som er raskest på avtrekkeren hva ekteskap og barn angår. Gratulerer med 10 år, er noen år det altså Jeg har tenkt å la frøkna selv ta seg av nattavvenningen, jeg. Kanskje jeg har litt vel mange illusjoner, men vi får se, og reevaluere etter en tid. Foreløpig jobber vi med at hun skal lære å finne søvnen på egen hånd også på kveldstid, og det går framover med museskritt. Det tror jeg nok kan fungere for mange, og fungerte her også Nå avvente vi han fra 4 til 2 ganger om natta først da. Men de resterende 2 fikset han helt selv, så der slapp vi billig unna. Håper det går seg til selv Vi har fått barnehageplass! I førstevalget! Hurrahurra! Gratulerer, så deilig. Det var tidlig svar dere fikk, her får vi ikke før i slutten av mars. Også 1.plassen da, heldiggriser :gjeiper: Ellers fikk jeg beskjed om at når de er 7 mnd så sover de igjennomsnitt 11 timer. 11 timer Kan det stemme det da? Det var isåfall veldig lite. Akkurat når de er små er det stor forskjell på 11 og 12 timer f.eks. I går var vi på besøk hos naboen og fikk ikke lagt L før klokka halv ni. Delevis vår skyld fordi vi lot han bli overtrøtt. Iallefall, gikk veldig fint å legge han igjen når vi kom hjem, men han våkna klokka fem da :gjeiper: Det ble 8 timer med soving for lillemann, ikke mye. Det virker som det har en sammenheng at han våkner tidlig når han har vært overtrøtt kvelden før. Har lest det flere steder at på kvelden må han bare legge de når de vil sove. Legge de før de blir for trøtte iallefall. Vi prøver også å ha 3-4 timers intervaller, og det går veldig greit. Godt å sove 2 ganger istedet for 3, kan planlegge dagen litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mars 2010 #3589 Del Skrevet 12. mars 2010 11 timer må ha vært nattesøvnen, tror jeg. Og så noen lurer i tillegg. I sover 10 timer om natten, og 3-4 timer samlet på dagtid, så det blir 13-14 timer, noe jeg er kjempefornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. mars 2010 #3590 Del Skrevet 12. mars 2010 Takk, Minnie! Her soves det fremdeles 3 lurer på dagtid. Siste i femtiden, ellers blir han overtrøtt lenge før leggetid. Normalt går det 2-3 timer mellom hver lur. Å holde han våken litt til fører ikke til lengre lurer uansett, så det lar vi være å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 12. mars 2010 #3591 Del Skrevet 12. mars 2010 11 timer hørtes lite ut ja, må nok være nattesøvnen hun mente. Grattis med barnehageplass Unknown! Er så spent på når vi får svar, håper det blir før påske :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mars 2010 #3592 Del Skrevet 12. mars 2010 Her har hun nå våknet etter en knapp halvtime, mot flere timer til vanlig. Jeg har trillet i en halvtime, men hun bare lå og pratet eller brølte som en løve (ny oppdagelse), så det var helt forgjeves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. mars 2010 #3593 Del Skrevet 12. mars 2010 Takk, Minnie! Her soves det fremdeles 3 lurer på dagtid. Siste i femtiden, ellers blir han overtrøtt lenge før leggetid. Normalt går det 2-3 timer mellom hver lur. Å holde han våken litt til fører ikke til lengre lurer uansett, så det lar vi være å gjøre. Vi kan heller ikke holde L våken noe lengre på kvelden, men på dagen sover han forbausede godt når han får være våken litt lengre, samt har 2 lurer til sammen. Men vi har jo just gått ned til 2 lurer da, og det ble plutselig mye lettere når han kan reise seg selv. Før kunne han jo ikke hverken sitte eller reise seg, og da blir det jo kjedelig å være våken i flere timer. Skjønner de godt disse små jeg. Tenk om vi bare måtte ligge på gulvet musestille i en halvtime - time Her har hun nå våknet etter en knapp halvtime, mot flere timer til vanlig. Jeg har trillet i en halvtime, men hun bare lå og pratet eller brølte som en løve (ny oppdagelse), så det var helt forgjeves. høres jo herlig ut lillejenta di da, selvom det var kjedelig akkurat det Nå skal vi snart ut å trille litt. Er overskyet men fortsatt nesten 12 grader. Det er herlig med vår altså (vil påstå at den er komt nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. mars 2010 #3594 Del Skrevet 12. mars 2010 Akkurat kommet hjem fra en god trilletur. Det ble to timer, og lillegutt sov i nesten en av de. Det er litt varierende om det er to eller tre lurer på dagtid her. Som oftest to lurer på en til to timer hver, tilsammen to til tre timer på dagtid. Men han vil gjerne ha en halvtime/ time for seg selv i senga sånn i firetida. Han sovner sjelden, men ligger og slapper av i fred og prater med seg selv. Han blir lagt for natta sånn ca. 18.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. mars 2010 #3595 Del Skrevet 12. mars 2010 Her leggas mini rundt 19.30, og har 3 lurar på dagtid. Den fyrste gjerne på 1 - 1,5 time, dei andre på 30-40 min. I natt hadde me ei kjempefin natt til oss å vere - mini la seg kl 19.30 og vakna berre kl 3 og kl 5 for pupp, før me stod opp kl 6.30! Kjempedeilig, hadde vore flott viss det fortsatte, men har mine tvil. Han har vore uroleg i kveld, allreie vore vaken ein gong, men heldigvis sovna igjen med berre litt rugging på vogga. På 6-mnd kontroll var han 9,3 kg, 71 cm lang og 45 cm rundt hovudet Vokst veldig sidan sist kontroll for ein månad sidan - 800 g og 3 cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. mars 2010 #3596 Del Skrevet 12. mars 2010 Stor og flott gutt du har da, Imli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. mars 2010 #3597 Del Skrevet 13. mars 2010 Da er vi hjemme igjen etter dagstur til hovedstaden - 2 timer med buss hver veg og det gikk kjempefint (jeg hadde ikke trengt å ligge våken i 2 timer natt til i dag, for E var jo eksemplarisk ) Koselig å se svigers igjen, og jeg tror de syns det var stas å se lillegutt igjen også, tre måneder siden sist. Nå er han i seng, ligger å skravler litt hører jeg, men håper han fortsetter sånn som han har gjordt de to foregående kveldene, og sovner av seg selv etter noen minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mars 2010 #3598 Del Skrevet 13. mars 2010 Så flott at turen gikk fint! Her er vi på tur til å legge han. Akkurat nå ligger han og babler så høyt han bare kan på pappens fang. BABABABABA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 13. mars 2010 #3599 Del Skrevet 13. mars 2010 Her er vi på tur til å legge han. Akkurat nå ligger han og babler så høyt han bare kan på pappens fang. BABABABABA! Det har M også begynnt med! Er akkurat ferdig med MAMAMAMMAMAMAMA perioden Også hører vi litt man, ja og hei innimellom, liker vi i alle fall og tro! M har ikke våknet enda, avvenninga ser ut til å gå veldig bra Natt til i dag sov ho i egen seng og vi var innom 3 ganger for å gi smokk bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. mars 2010 #3600 Del Skrevet 14. mars 2010 Man synes man hører mye fra disse små. Jeg innbiller meg ord rett som det er. Og så liker jeg å innbille meg at han er veldig flink, så klart. Han har et sånt nøklesett fra Fisher Price. Tre nøkler, og en dings med tre knapper. Det er bilde av bil, båt og hus. Når man trykker på knappene, kommer det forskjellig ord, som f.eks. blå bil, hus, ta plass eller ulike sanger. Når jeg spør hvor er bilen? da trykker han på riktig knapp. Så han har på en eller annen måte lært seg å skille forskjellen på de blå, gule og røde knappen. Eller så er alt helt tilfeldig, og jeg er bare nok et eksempel på en overivrig mor Vi har hatt så fine dager i det siste. Kjempesnill om natta, og bare blid om dagen. Han ligger i lekegrinda og ler så høyt at han rister, babler med seg selv og slår leker mot hverandre Jeg trodde jo aldri vi skulle få det "problemet" da han la seg så tidlig før, han ble trøtt kl. 17. Nå har han begynt å være oppe til både 18.30 og 19. Snart skal jo klokka stilles en time frem, han kan jo ikke være oppe så lenge som til åtte. Håper klokkestyret kan justeres i løpet av en natt.. jada, naiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå