Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ja, når han fortsatt har stort elsk for pupp, er det ikke rart det blir tunge bleier. :ler:

Her går jo en del i potta også da, så da begrenser det seg litt hvor våte innleggene blir for hvert skift. Men jeg har jo sett at han har hatt noen gode tisseskvetter på potta, og guttungen er jo blid, så da er nok alt ok.

Var og veide han i dag og målte lengden alene. 7 mnd. gammel er han 8370gram og 70-71cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, når han fortsatt har stort elsk for pupp, er det ikke rart det blir tunge bleier. :ler:

Her går jo en del i potta også da, så da begrenser det seg litt hvor våte innleggene blir for hvert skift. Men jeg har jo sett at han har hatt noen gode tisseskvetter på potta, og guttungen er jo blid, så da er nok alt ok.

Var og veide han i dag og målte lengden alene. 7 mnd. gammel er han 8370gram og 70-71cm lang.

Stor og fin gutt du har fått :) Gratulerer med 7mnd dagen hans!! (en dag på etterskudd da men :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Det nærmer seg for dere også. ;)

Ja, der gjør det :jepp:

Vi begynner å ane endringer i sovemønsteret :hoppe:

Nå sover han som regel 3 lurer, en på ca 45 min, en veldig kort i vogna på ca 20 minutter og den siste på ca 1 time.

Nå har han sovet i 1 time denne luren, og sover enda, så her er det bedringer - deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ført søvnlogg de siste par ukene, mest for mannens del, for jeg er jo så mye alene med henne at det ikke akkurat er noe Nobelprisprosjekt å oppdage når hun er trøtt og når hun er våken. :fnise:

Her soves det tre eller fire lurer i løpet av dagen. En lang på formiddagen, men nå har vi begynt å vekke henne etter to timer. Deretter sover hun to lurer på mellom 30 og 60 minutter, og kanskje en ørliten i 18-tida hvis hun er grinete. I går sov hun 2x2 timer pluss 40 minutter, så da hadde hun tydeligvis en sovedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi gått fra 3-4 dupper til 2-3. Hvis han våkner sent (les: ca 07.00) så holder det med 2 dupper iløpet av dagen. Da sover han først 30-40 min, så sover han en lang dupp på 1 1/2-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Her har vi klart å komme ned i 2 dupper på dagen igjen..Ho er våken en time lenger mellom hver, og sover 2 1/2 time i gangen :)

Er veldig førnøyd nå altså!

Vi har også begynt med nattavvenning, prøvd en natt..Ho havna i vår seng, men fikk ikke mat i alle fall..Syns i grunn det gikk veldig greit :)

Visst det fortsetter sånn, så gleder jeg med til neste uke, det må bli en fin uke altså :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattavvenningen gikk veldig bra her, nå sover hele husstanden mellom kl 24.00-06.00 :fnise:

Han legger seg som vanlig rundt kl 18.30 og sover til ca 06.15-07.00.

Etter vi la han på eget rom så sover jeg og mannen mye bedre om nettene. Jeg føler meg skikkelig uthvilt og merker at jeg har fått tilbake fargen i ansiktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 timer om gangen er jo kjempebra, unknown. Slik er det nok ikke her, men det er nå bare sånn det er. Selv om jeg ikke får gjort så mye om dagen, så er jeg stort sett effektiv om kvelden. Da vaskes og ryddes det gjerne litt.

I dag har mannen og jeg 10 års jubileum. :hjerte: Tenke seg til at vi har vært sammen i 10 år alt! Hjelpes som tida går! :fnise:

En annen ting som kommer godt fram i lys av dette, er at vi ikke er de som er raskest på avtrekkeren hva ekteskap og barn angår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å la frøkna selv ta seg av nattavvenningen, jeg. :sjenert: Kanskje jeg har litt vel mange illusjoner, men vi får se, og reevaluere etter en tid. Foreløpig jobber vi med at hun skal lære å finne søvnen på egen hånd også på kveldstid, og det går framover med museskritt.

Gratulerer med ti år sammen, Saeria. :hjerte:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, H. Å la henne avvenne seg selv, høres ut som en god grunnplan. Hvertfall når hun enda holder på å finne søvnen selv.

Det er G stadig flinkere på, men pappaen foretrekker å være hos han til han sovner for kvelden, hvertfall. Det er oftest han som legger G for tiden, for da får han litt ekstra tid med G i hverdagen. Nå prøver han nemlig å jobbe inn noen timer, slik at han kan ta ekstra fri i påsken. :)

Her har vi hatt natt nummer to uten mat, jeg tør ikke si noe mer enn det, for brått kan det snu. Vi vet jo alle av erfaring hvor lett det er å jinxe her inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde og tenkt å la eldstemann avvenne seg sjølv, men då han var 9 mnd og enno åt om natta, begynte eg å bli lei. Eg syns ein amming pr natt var til å leva med, men så begynte han å vakne to gonger pr natt for mat... Og DÅ gadd eg ikkje meir altså. Så då blei det nattavvenning. Reknar med det blir det denne gongen og, har null tru på at denne ungen avvenner seg sjølv. 6 mnd gamal vaknar han opptil 6 gonger pr natt for pupp :sukk: I natt var han vaken minst kvar time. Han er nok ikkje sulten så ofte altså, er nok tennar og diverse greier som gjer han uroleg for tida. Men forferdeleg slitsamt å ikkje få sove meir enn ein time i strekk... Pluss at eldstemann vakna fleire gonger han og :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd nå med at I sover fra 20.30 til 00.30 uten mat at jeg tåler 2-3 amminger etter det. Men problemet har vært at hun ikke har villet sove etterpå, og da blir det slitsomt. Vel, vi får se om en stund om jeg svelger mine ord. Det er jo klart lettere når jeg bare har henne å ta hensyn til, og i tillegg selv sover ganske lett i utgangspunktet.

I dag spiste hun forresten nesten et halvt middagsglass til lunsj. I går blånektet hun å spise hjemmelaget potet- og pastinakkpuré, men dagen før gikk det samme ned på høykant, så det varierer veldig med dagsform. Grøt er fortsatt ingen stor hit, men tolereres under tvil hvis jeg blander med nok sviskemos.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, har dere fått svar allerede? Kansje vi og får vite snart da... :)

Grattis med førstevalget, det er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Fikk brev i postkassa i dag :)

Var kjempegodt, slepp vi å tenke på henting/levering osv, barehagen er jo rett over vegen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med barnehageplass Unknown!

Tror ikke vi skulle få svar før ut i april en gang jeg.. ? Men veldig spent. Håååper så inderlig på førstevalget, men skal ikke klage bare så lenge vi får 100% plass et sted. Gjør vi ikke det, vet jeg ikke hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Unknown! :smilbla:

Her vet jeg ikke når vi får svar. Førsteønsket kan jeg visst bare glemme, da prioritetsbarn tar alle plassene. :forvirret: Er lov å håpe på andreplassen da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk plass da, Unknown :klem:

Vi får visst ikke svar før i uke 15 vi...og da får vi også svar om dagmamma`n vi vil ha, har plass til E - krysser alt jeg har for dagmamma istedet for barnehage.

E har sovet veldig bra idag - typisk når jeg har begynt på jobb, så endrer han seg totalt med søvn... :gjeiper:

Første luren sov han 1 time og 40 minutter :dåne: Det har han ALDRI gjort før!!! Og det er like mye som han vanligvis sover på hele dagen.

Neste dupp på 30 minutter, og siste på 30 minutter - men da måtte kjære vekke han kl 16.45, så han ikke skulle sove så sent - han legger seg jo ca 19.

Og om ikke det var nok, så sovnet han av seg selv etter 10 minutter, når jeg la han i senga for natta!!!

Ingen grining heller, bare lå og skravla litt og så sovnet han! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...