Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Her var det jammen stille om dagen.

Ikke mye nytt å melde herfra heller - uke 37 nå og begynner å bli lei, samtidig som jeg har en del småting jeg skulle ha gjort.

Desverre stopper ryggen meg etter 10-15 minuitter vasking etc, så det går smått.

Var på legevakt med E på mandag etter ett insektstikk e.l som hadde gjordt hele leggen hans rød og hoven, piplet klar væske ut av det.

Fikk med aerius mixtur, men hvis ikke det ble bedre over natta skulle vi ta ut en resept på antibiotika.

På apoteket så fikk vi beskjed oma t legen hadde foreskrevet en umulig dosering, dele kapsler i to går jo ikke, og ikke hadde de noe annet han kunne få - tragisk av legen :roll:

Skal prøve å få time hos fastlegen idag, så får vi se hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leveringen gikk kjempefint. Første gang etter ferien han ikke gråt da jeg gikk! Bestekompisen var tilbake og Gjensynsgleden stor. Plutselig gjorde det ikke så mye at han hadde fått ny plass i garderoben og mange nye barn på basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager er så herlige.

Føler vi har vært heldige etter ferien, ingen dager med krøll - men skal sies at han var ikke så mange dagene borte nå i sommer da - da vi tok mesteparten av ferien i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har I begynt i ny barnehage, og første dag var forrige onsdag. Da skulle hun bare være der i to timer, og fikk hysterisk anfall da vi skulle dra hjem. Det har gått veldig fint med henne, men de to siste dagene har hun ikke villet at vi skulle gå ved levering, og i går kveld sov hun veldig dårlig, så det er nok en reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto ikke snuppa opp før halv sju!

Hurra!

De siste ukene har det bare blitt tidligere og tidligere, men hele sommer har hun stått opp fryktelig tidlig. Nå sist har det ligget rundt firetiden. :overrasket: Hun kommer inn til oss, våken og sprudlende. Setter i gang med lek og herjing i dobbeltsenga. Og siden jeg er gravid og supertrøtt og mannen generelt bare sover tungt har det vært noe vi bare håpet ville gå seg til. Hehe, ingen orket å ta tøffe runder med oppfølging og oppdragelse sånn midt på natta. Vi kjøpte sånn klokke til henne med visere og ei jente som enten sover eller leker. Men den bare ignorerer hun glatt og påstår at det lyser på leker mens det fortsatt lyser på sover. Vi har satt den til å skifte halv sju, da det er da mannen har på vekking i ukedagene. Vi har sagt det er natt, og at hun må sove men neida, siden sola er oppe så er det morgen.

Natt til i går var ekstra ille, hun kom halv fire inn til oss. Og lur som hun er spør hun mannen om ting, for hun vet at han svarer ja på autopilot i søvne. Så da jeg sa nei til å ha masse ballonger i senga, nei til youtube på telefonen, nei til at det var morgen før fire og nei til at pappa ikke ville leke hest mens hun leker prinsesse så ble hun sint. Du kan ikke si nei! Pappa sa ja!

Og jeg forstår jo forsåvidt det da, problemet er bare at faren ikke vet at han har sagt det, og absolutt ikke mener det.

Så da ble det alvorsprat mellom meg og mannen, og mer innsats. Tok en prat med snuppa også, hun blir jo utslitt før fem om ettermiddagen. Sa at sånn kan vi ikke ha det og at alle MÅ sove om natta. Hun ble lovet å få klistremerke for hver dag hun holder seg i sin seng til jenta på klokka står opp. Tanken er at hun da ikke har "moroa" i vår seng å se fram mot, og derfor begynner å sove litt lengre. Hun spurte om hun kunne få velge klistremerker selv, og jeg sa ja hvis hun klarer det natt til i dag så får hun bli med å kjøpe dem.

Halv sju kom ei lykkelig jente inn til oss. Ropende HUN HAR STÅTT OPP! Og "jeg er flink!"

Så nå skal jeg hente henne i barnehagen, og så skal vi kjøpe klistremerker :)

Måtte det bare vare :tommelsmil:

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har hukommelse som en elefant. Siden hun var så utrolig sta i begynnelsen av bleiesluttfasen, lovet vi henne sparkesykkel når hun har sluttet med bleie. Nå føler vi at tidspunktet er riktig, og det sa jeg til henne i morges. Hun trodde vi skulle kjøre for å kjøpe sparkesykkel da, og ikke i barnehagen, så jeg måtte si at nei, det skulle vi kjøpe i ettermiddag. Men da vi hentet henne nå, hadde hun slett ikke glemt det, og vi får besøk straks, så jeg lurer litt på hva vi skal si til henne. Vi forsøker å ikke lyve, men av og til tror hun at dersom hun tramper og raser, så blir det sånn som hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Huff, morgen kl4 høres ikke så hyggelig ut! Håper ho fortsetter å sove lenger nå når ho får klistremerker :)

M begynnte også på ny avdeling, men er ikke så mange nye barn der så det har gått greit. Litt skeptisk til noen av de voksne, men det går nok seg til etterhvert :)

Her er det lillebror som er morgenfugl og vi er som regel våken kl6. Litt i tidligste laget, spesielt når han finner på å våkne 6 ganger ila natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det sutrete liksomgråt i senga fem på halv sju. Og en eller annen gang i løpet av natta har mannen fulgt henne inn i senga si. Jeg gikk inn til henne fem på halv sju, og så lå vi sammen i hennes seng og snakket om klokka. Og vips så byttet lyset og det var morgen.

Tror vi får la det telle som at hun får et merke :)

Stor fremgang så langt!

I dag har jeg første studiedag etter en lang sommer, blir spennende å se hvordan det er å kombinere med graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese all aktivitet her inne. Her har vi hatt sommerferie i hele 8 uker, og storkost oss på østlandet med mye familie og venner. Nå er det ikke lenge til vi flytter nedover, vi har overtatt huset og smått begynt å pusse opp litt. I desember flytter vi ned for godt.

Gratulerer med alle 3 åringer i sommer! :blomst: Tenk at de er blitt så store alle sammen! Det er herlig i å ha stor gutt i huset, og jeg merker at ting går lettere nå. Han sover litt lenger også, så hvis han ikke blir vekket av lillebror (de sover på samme rom) så sover han gjerne til halv ni. Men dessverre er lillebror tidlig oppe, så vi nyter ikke så godt av det enda. Lillebror har hatt en laaang periode hvor han våknet i fire-fem tiden, men nå ser den heldigvis ut til å være over.

J sluttet med bleier i påsken og ble ganske raskt flink til å tisse på do, mens bæsjinga tok det litt lenger tid med. I begynnelsen av juni ble han plutselig kjempeflink til å si fra, så nå har vi hatt bleiefri og uhellsfri gutt hele sommeren. Det er veldig deilig. Smokken er også helt borte, etter et lite tilbakefall i vår. Han var fæl til å stjele smokkene til lillebror. Om kvelden hadde lillebror de, men hver morgen var de på mystisk vis havnet i munnen til storebror.

Denne uken begynte J i ny barnehage, og det har gått kjempebra. Det virker som en veldig bra barnehage, og det er flinke folk som jobber der.Vi fikk endelig plass i nærheten av der hvor vi bor, så vi slipper å kjøre inn til byen 2 ganger om dagen. Nå er det kun 5-6 min i gangavstand. Lillebror skal være hjemme i permisjon med far helt frem til jul når vi flytter. Lillebror blir forresten 1 år i neste uke, så tida flyr virkelig. :) Nå har jeg ingen babyer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le litt av storebror som rapper smokkene til lillebror, flickan :ler:

Tenk at minien din er 1 år alt, ja tiden flyr skremmende fort.

3 årsdag i morra her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ferdig med 3-års dag. Og denne helgen skal vi prøve krasj-kurs i bleieslutt, inspirert herfra! En stabel undikkrr er innkjøpt og vasket opp, klare for texas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...