Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det merkes med halv lønning, ja. Her hadde det vært lettere krise med halv lønning. Godt jeg ikke har planer om videreutdanning med det første. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk natten med stor seng, Aricept? :popcorn:

Overgangen her gikk veldig bra, av og til styrer han veldig på kvelden og står opp igjen ørten ganger, andre kvelder sovner han tvert.

Men dagsovingen hjemme tar vi kun ute i vogna (når det fortsatt er mildt nok da), for det er lettere for at han ikke sovner inne på dagen i storesenga - sikkert fordi det også er lyst etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

Første natt i stor seng, og alt gikk strålende. Skjønner ikke hva jeg var nervøs for ;) Han sovna tvert, og dov godt natte gjennom, utenom et par sedvanlige oppvåkninger med ønske om vann..

Men er litt redd for at han skal dette ut altså. Vi har jo sengehest, men senga er lavere enn jeg trodde (eller madrassen høyere) for på kortsiden i fotenden og hodeenden går madrassen kant i kant med senga. Den ene gangen i natt lå han på tvers i senga heeelt øverst, og et bittelite rull og han hadde havna på gulvet. Men han har kanskje en egen liten innebygd sperre på det? Kan jo kjøpe sengehest til hodeenden også da..?

Eneste som var strevsomt var om morgenen etter han hadde våkna. Vanligvis leser han bok i senga mens jeg er på do :sjenert: Han satt ikke lenge i senga med boka i dag gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ddet gikk fint! Vi har sengehesten mer oppe på sengen enn nede i enden, for ho ligger bare på øverste halvdelen av senga ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på langsiden har vi sengehesten mye nærmere hodeenden enn fotenden. Men på kortsiden? Senga er nemlig kun inntil vegg på en langside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sengehest bare ved hodeenden, og det er vel en eneste gang hun har ramlet ut av senga, og da turnet hun vilt. Som oftest ligger hun sammenkrøllet i en ball oppå puta og sover godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt som sover fint...noen timer...Så kommer han tuslende inn på stua med det trøtteste fjeset og vil lalle i senga vår. Der har han sovet den siste tida, og det er i grunnen greit det.

Eller, egentlig synes hu mor at det er veldig koselig! :hjerte:

Og når man de siste ukene har hatt en gutt som har sovet til både 8 og 10 i helgene...*kryssitaket* :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med en syk liten tvilling som tydeligvis er blitt mye bedre. Nå maser han om å gå i bhg og prøvde å kle på seg i gangen. Lovte at vi skal bare spise litt lunch og så skal vi gå en tur ut. Han er nok tilbake i bhg i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra i natt også. Ikke detti ut enda, så bare dropper tanken om noe mer sengehest før det evt. skjer noe. Det er jo fordelen med vanlig seng fremfor sprinkelsenga, ikke like langt å dette ned..

Tenkte på i stad, og måtte rett hjem å banke i bordet.. hehe. Lillegutt har ikke hatt en eneste sykedag i høst, stor forandring fra i fjor høst hvor mannen og jeg hadde fem-seks-sju sykt-barn dager hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er heldigvis mye mindre syk i år. Dette er første sykedag siden oktober, tror jeg. I fjor var det en som var syk hele vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi heldigvis sluppet unna så mye sykdom. Tror ikke vi har hatt noen sykedager i høst, bortsett fra i går, men da var jeg jo hjemme likevel. I vår hadde vi hver vår dag da ho hadde omgangsyken. I fjor høst tror jeg heller vi nesten ikke var hjemme faktisk :)

Flink gutt, Aricept! Måtte det bare fortsette :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink gutt, Aricept ;)

Motsatt med sykdom her, E var bortimot ikke syk i fjor/første året - kanskje ett par dager med snørr og forkjøla.

Mens i år har han vært endel mer hjemme, vannkopper bl.annet og mye forkjøla, hoste, feber etc.

Lurer virkelig på om vi skal kutte ut dagduppen nå, og se om det hjelper på.

Han står opp av senga ØRTI ganger hver kveld, etter leggetid, og virker ikke trøtt.

Og så våkner han etter 4-6 timer og begynner å stå opp gjentatte ganger og holder det gående en stund.

Så i morra tror jeg vi prøver med en sovefri dag, så får vi se.

Redd det blir surven gutt på ettermiddagen, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Soon ;) Har smertelig egen erfaring. De dagene han ikke sover i barnehagen (varierer veldig, og vi skjønner aldri sammenhengen med hvorfor han sover eller ikke), er det tøft om ettermiddagen! Han er såå trøtt. Ser han kjemper for å holde øynene oppe, de går nesten rundt :ler: Sutrete deluxe, ALT er feil, alt er nei, bare grin og hyl... :(

Huff, det hørtes jo ut som noe å glede seg til ;) Men han sovner tvert da! (men det gjør han når han sover på dagen også)

Uansett - håper dere finner ut av det Soon. Er så slitsomt med søvnproblemer. Det er etter man får barn man virkelig ser verdien av søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er det jeg er så redd for, at de få timene etter bhg hvor vi er sammen med han, så bare sutrer og styrer han.

Tror vi skal trappe ned litt, prøve med 30min dupp først og se om det har noen innvirkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har *bank i bordet* ikkje ungane vore sjuke ein einaste gong i haust, sjølv om det er den fyrste hausten deira i barbehage. Litt snørrete innimellom berre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor seng, ja... Tror vi venter litt med det. Storebror fikk stor seng ved 2,5 og det gikk supert fra første stund, men nå må vi omorganisere litt for tvillingene. Storebror skal først bytte rom og seng, han skal få hems med skrivebord under. Blir jo skolegutt om et halvt år.... En av tvillingene får hans rom og seng og så kjøper vi en skuvseng til sistemann, som også kan være gjesteseng. Det høres ut som et større prosjekt så vi venter til våren før vi tar den jobben...

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kun hatt et par sykedager, og da har det vært snørr og feber. Ellers er det kun forkjølelser han har hatt i år.

I dag fikk vi tilbakemelding fra barnehagen om at det tok stadig lenger tid for han å sovne til duppen, så da blir det bare å slappe av på madrassen sånn etterhvert. Det har kun vært et par ganger han ikke har sovet i barnehagen, og da har han vært trøtt og sliten, sur og lei. De gangene sovnet han tidligere for kvelden, og sov rundt til morgenen. Har kanskje kommet inn til oss om natta, men det er alt.

Uansett går det mot slutt på dagdupp, men det har jeg forsåvidt hatt en anelse om en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: Jeg har bestått eksamen! Beste karakter, og kullets beste poengsum :)

Er så fornøyd! Har tatt en eksamen til som jeg ikke har fått svar på enda (den jeg tok på nytt som jeg strøyk på første gang). Var så godt å få bekreftet at jeg ikke er like dum som jeg føler meg pga det faget som jeg måtte ta på nytt (og ikke tror jeg at jeg står på det nå heller). Men skal ikke tenke på det nå.. Dette siste faget gikk bra!

Så godt å få med seg en slik positiv nyhet inn i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...