Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Huff, illsint gutt her nå, som bare sitter og hyyler i senga, akkurat som i natt.

Når vi kommer inn til han, slutter han, men med en gang vi går ut igjen, er det på`n igjen.

Skjønner ikke hva som plager han, han sier ikke noe grunn :tristbla:

Litt rådvill her nå kjenner jeg, men vi lar han gråte litt og går inn, blir vel noen og tjue turer tenker jeg.... :sjenert:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da Soon. Sånt er ikke moro altså. Håper han roer seg fort :Nikke:

Nei, ikke noe moro bæsjebleie i dag tidlig. Og da innrømmer jeg villig vekk at det ikke er såå kult med tøybleie. Tenk å bare kunne kaste alt i søpla. Bleia måtte skylles grundig i utslagsvasken før den gikk i maskin, og akkurat den skrape-bæsj delen er ikke fryktelig festlig.. :sjenert:

Var ikke med på Luciafeiring vi. Den var fra 7-9, og det er før vi vanligvis kommer i barnehagen. Dessuten var det 5-åringene som gikk tog og en helt annen base som stod for frokosten, så det var liksom ingen vi kjente uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov, jeg tok feil ang antall turer inn på rommet.

Det holdt faktisk med 5 totalt, og nå sover han!

Hender han faller inn i ett eller annet "spor" og ikke kommer seg ut igjen, men nå gikk det heldigvis fort over...

Håper bare han ikke begynner i natt igjen, da blir det 4.natta på rad :sovne:

Æsj, jeg ser den, Aricept - sånn sett er det greit med vanlige bleier når slike uhell er ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt man som mor er fortrolig med diverse kroppsvæsker. :ler: Her har vi en gutt som ikke har spist mer enn en youghurt etter barnehagen, og han NEKTET å ta i mot noe tilbud om føde. Sunt som usunt. Så her mistenker vi at han er vond i halsen. Akkurat som sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sluttet å sove på dagtid for 2 mnd siden og nå sover de endelig på natta. For oss var det svaret når de begynte å tulle om natta. Storebror sluttet også i den alderen. Jeg merket det veldig klart når dagblund var overflødig. Selv om de var trøtte på dagen så gikk det over etter ca en uke, ikke det en gang. Livet har blitt så mye enklere for alle nå når de ikke lenger trenger blund. Det er ikke stress i helgene med at de skal sove og de har så godt av å få 12 timers uavbrutt søvn på natten, for første gang i sitt liv.

Lucia i bhg i dag også. Storegutt gikk i toget og småtassene så på. Hadde med hele svigerfamilien og det var stooooor stas! Er på ettermiddagen her hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe Lucia på oss heller, lillegull er fortsatt hanglete og var hjemme med pappa idag. Han er så liten enda at han ikke merker å ha gått glipp av det, så ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her soves det også som bare det enda, men han har begynt å komme inn til oss i løpet av natten og kreve å sove i vår seng. Og det er jaggu ikke lett å få seg noe søvn selv når man plutselig får en fot i øyet :sprettoy: Han er likevel ikke klar for å kutte dagsoving enda, jeg regner med han kommer til å slutte med det i tiden rundt lillesøsters ankomst, om ikke før.

Krysser fingre for full klaff og tidenes julegave på dere :rodmer: , Soon.

Så søt M var som ble så glad i ULbildet, Unknown :hjerte:

Æsj, den bleia misunner jeg deg ikke, Aricept :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille om dagen.

I går hadde jeg en mimrestund her i skravletråden - gikk tilbake til rundt da vi fødte (1.gangen) og leste litt på dagene rundt, fødselshistorer etc.

Utrolig artig, og ble faktisk også veldig rørt over de fine stundene våre :ler:

Anbefales ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det barnefri i helgen!!!! Det er lenge siden sist!

Vi skal ha pinnekjøttfest i dag og ha 12 til bords. Ungene er levert til hvert sitt sett besteforeldre, tvillingene er hos mine foreldre, eldste hos mannens foreldre. Alle ungene skal være borte til søndag. I morgen skal jeg i en bursdag til en vennine og mannen skal late seg og nyte å ha fri... Litt juleforeberedelser skviser vi sikkert også inn i helgen, vi har tenkt å pakke inn alle gavene til ungene. Vi har kjøpt fra oss, pluss fra onkler og tanter og besteforeldre.... Det er vist blitt gjengs å gi oss penger og overlate jobben til oss fordi "dere vet jo hva de trenger".... Jaja, det er OK, det, da slipper vi å få ræl.

Gleder meg til vennefest i kveld uten å måtte tenke på å stå opp tidlig i morgen. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveshoppingen fra besteforeldre overlates til oss også. Med samme begrunnelse. ;) Dere må nyte fridagene da, selv om det skal ordnes litt til jul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille om dagen.

I går hadde jeg en mimrestund her i skravletråden - gikk tilbake til rundt da vi fødte (1.gangen) og leste litt på dagene rundt, fødselshistorer etc.

Utrolig artig, og ble faktisk også veldig rørt over de fine stundene våre :ler:

Anbefales ;)

Det gjorde jeg tidligere i høst. Veldig koselig :Nikke:

Utladet etter eksamen! Ingen flere før jul! Jeg har bare 400 sider pensum, og 15 timer videoforelesning som skal skjønnes før julaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er eg ferdig med alle eksamenane mine! :hoppe:

Juleferie :) Ungane skal i bhg eit par dagar neste veke då, pga nissefest, og fordi eg treng eit par dagar på å fikse opp i kaoset som rådar... Med tre vekers eksamenslesing har det blitt lite husarbeid, for å seie det slik. Men no kan julefreden senke seg :) Har ikkje rukke å fått julestemning enno i år pga all lesinga, har liksom vore meir oppteken av meininga med livet (les filosofi/idéhistorie) :fnise: Men no skal eg prøve å få julestemining :jepp:

Mini søv på dagtid i bhg, men ikkje heime. Merkar han er mykje lettare å leggje laurdag og søndag... Men dei seier i bhg at han er så trøtt, så han må nesten få lov å sova der. Men då brukar han som regel nesten ein time på å sovne om kveldane, og det er kjipt. Ikkje noko skriking som regel, men opp og ned og masse tull. Om natta vaknar han og kjem inn til meg... og så er det gjerne opp rundt kl 6.

Toårsjekslar fekk han i våres/sumar, faktisk, begge ungane her har vore tidleg ute med tenner.

Gratulerer med vel overstått eksamen du og, Aricept! Men så mykje lesing før jul då?

Ja, ja, ha ei fin helg alle saman :)

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det opp og ned med søvnen for tida, men det henger vel sammen med mørketid og at vi flyttet for tre uker siden. Vi satser på at det går seg til etterhvert. :)

Jeg falt på isen i utetrappa i går, og slo ryggen bak i det nederste trinnet, så jeg er totalt handicappet når det kommer til å herje med I. Når man er gravid i uke 28 er dessuten paracetamol det eneste smertestillende jeg kan ta, og det hjelper ingenting mot forslåtte muskler. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Honesty. :( Her sitter man med den sedvanlige kvalmen da. Ikke spesielt festlig det heller. :sjenert:

Ellers må jeg jo få gratulere med overståtte eksamener, imli. Det må være deilig! :) satser på du får både ordnet til jul og at julestemningen kommer snikende. Vi skal handle noen av de siste julegavene i dag, og vi fikk også oppleve ordentlig helgelykke i dag. G sov til klokka var ti! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdig eksamen, Imli og Aricept - får tro julestemmningen kommer snikende etterhvert.

Ustabilt søvnmønster her i gården også, i natt styra og kava han igjen, tror ikke jeg sov en time sammenhengende engang... :sovne:

Men de to foregående nettene sov han til halv åtte og ti over åtte :hakeslepp: Ny rekord her i huset, blir jo nesten nervøs vet du :ler:

Men merker at hvis han er skikkelig god og mett når han legger seg, så sover han roligere og lenger, så vi får passe på at han spiser godt til kvelds.

Nå ligger han i vogna på verandaen og sover, etter eget ønske :overrasket: "Jeg lalle vogna nå".

Så jeg får slappet av litt, før vi skal til pers med støvsuging og gulvvask - tenkte også vi skulle få opp juletreet (vi har kjøpt oss falskt i år :sjenert: ) fordi vi får førjuls besøk av 2 vennepar i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde jo håpet at jeg som student skulle få litt mer fri i jula enn i årene som fulltidsarbeidene (alltid jobbet julaften). Men semesteret er ikke ferdig før i slutten av januar, så neste fag begynte på mandag som var, og det er forelesninger og oppgaver gjennom hele jula. Jeg får en helg fri i januar da, da høstsemesteret slutter på en fredag, og vårsemesteret starter på mandagen etter. ;)

Men uansett kjempedeilig å være ferdig med eksamen. Den bese følelsen er når man akkurat har begynt på et fag og føler man har allverdens tid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om juletre Soon, jeg har et problem. Jeg er allergisk mot grantrær og kan ikke fordra kunstige blomster eller planter eller juletrær på noen som helst måte. Men så vil jeg at lillegutt skal få et tradisjonelt juletre - må jo ha noe å legge pakkene under.. Jeg har lyst til å stelle til tradisjoner som jeg selv er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange fine, falske juletrær på markedet nå, faktsik sett fler som ser velidg ekte ut - men det er jo selvfølgelig de dyreste også.

Men det går an å fa tak i noen som er tålelig bra kopi, til en litt rimeligere penge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, egentlig prinsippet med kunstige vekster, jeg liker det bare ikke. Tror det er noe som henger igjen i meg etter x antall år som ekstrahjelp i blomsterbutikk og med en liten bakhåndsdrøm om å bli blomsterdekoratør. :ler:

Og som student er plutselig ikke økonomien den beste heller gitt. Det har gått bra de første månedene, men nå begynner vi virkelig å kjenne at halv lønn gjør stor forskjell!

Svigerfar skulle hente et furutre til oss, så da prøver vi det som juletre. Forskjellig type pollen i gran og furu, så håper jeg tåler furu. I verste fall får vi sette det ut på verandaen.

Senere i dag skal vi sette opp ny seng til lillegutt. Han synes det hørtes veldig spennende ut å få voksenseng. Jeg derimot, gruer meg. Hvordan i all verden kommer det til å gå når han kan gå opp og ned av senga som han vil. Stålsetter meg mot lite søvn i natt. I tillegg er sprinkelsenga den nest siste babytingen igjen. Lille gutten min er blitt så stor.. Siste babyting er jo bleiene, men de gleder jeg meg egentlig til han slutter med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...