Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

M er jo igrunn "alene" i huset iblandt. Når vi slumrer på morgenen, er på do og når jeg er nede og vasker klær. Men har ikke klart å gå i dusjen, for da hører jeg ho ikke..Prøver å få dusjet kveld eller når mannen er her. Har hatt ho med på badet en gang og da lekte ho med sminke og hårpynt i mens, skal love ho såg lekker ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel er E sammen med den andre av oss når noen dusjer, alternativt er han med ned på badet - da er han veldig flink til å leke med badelekene sine etc på gulvet, ikke noe problem her iallefall.

Han er også litt "alene" i huset om morran, når vi slumerer videre på rommet vårt, eller hvis vi er på do eller driver med noe annet (men han er veldig opptatt av iPaden eller lekene sine, så har aldri opplevd at han har gjort noe "ulovlig").

Han er mer enn gjerne med ned i underetasjen og vasker klær/hjelper til å ta klærne inn eller ut av maskina, og å ta ned de tørre klærne ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G sitter ofte alene i stua og ser på Thomas mens mannen styrer og lager til frokosten hans og pakker ting. Skal jeg eller pappa på do, skal helst han være med, for det er nemlig gøy å leke med vasken. :fnise: Så G er ikke mye alene, men han er heller ikke fornøyd med å være noe særlig alene. Han liker å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske at I ville være litt alene. Det var spesielt slitsomt forrige helg, da jeg hadde omgangssyke, og sprang opp for å kaste opp. Hver gang kom hun etter, helt inn på toalettet. Da føler man seg ekstra smart, gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er jo alene når jeg er på do for eksempel. Men da hører jeg jo, og kan i verste fall løpe ut. Tør ikke stole på at han ikke finner på noe bøll...

Men i dag ble han med meg ned, og han lekte fint med noen baderomsleker. Lekegrinda er dermed demontert og jeg har ikke noe mer valg. Jeg må dusje med en gang jeg våkner om morgenen nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungane stadig "åleine heime"... Leikegrind har me aldri hatt, dessutan hadde han vel klatra ut av ein slik, tippar eg ;) No har eg jo to ungar, så då er det kanskje annerleis. Dei aktiviserar stort sett kvarandre viss eg held på med noko anna. I dag fekk eg t.o.m (halv)sovi ein time på sofaen medan dei leika ved sida :fnise: Men sånt høyrer til unntaka, ofte kan eg ikkje gå på do ein gong utan at ein av dei skrik for eit eller anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekegrinda ble solgt i høst. Mannen er hjemme når jeg dusjer om morgenen, men har jeg ungene alene i helgene hender det jeg løper i dusjen når de ser på tv. Jeg ber storebror holde et lite øye med dem, men kan jo ikke stole helt på den barnevakten. Har døra åpen og er lynrask. Nå er mine eldst her inne, 2,5 år, og de har blitt mer til å stole på i det siste, pluss at de tre har hverandre. De kan leke fint alene når jeg pusler i huset og jeg kan også gå i vaskekjelleren når de holder på med sitt.

B, den ene tvillingen er skikkelig på "nei" fortiden. Alt jeg spør om er "neeeeeei". I dag sa jeg, nå skal vi ta på sokker, B- neiiiiii, jeg - og genseren, B -neiiiiiiii, nå skal vi spise, B -neiiiiii. Jeg, -er alt nei i dag? B -neeee eh, jaaaaaaa..... Han fikk hentet seg inn der, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg å si i sted, men her skjer det nesten daglig at jeg sover/halvsover på sofane mens E pusler med sitt ved siden av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg å si i sted, men her skjer det nesten daglig at jeg sover/halvsover på sofane mens E pusler med sitt ved siden av....

He he, det har jeg også prøvd, men da er det fort to stk som klatrer opp på meg og "mamma, ikke sove!!!" Det liker de ikke, men hvis jeg går på kjøkkenet og de ikke ser meg, kan jeg sitte i kjøkkenkroken med en kaffe og avisen i fred (til noen begynner å krangle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skjønner at det kan være værre med 2 som ikke lar deg sove ja ;)

E er veldig snill sånn, han leker med sitt, men inkluderer meg rett som det er - gir meg litt "mat" eller kommer og gir meg en nuss eller noe :rodmer:

Men det blir som regel ikke lange stunden, for det er fort noe han trenger hjelp til, eller har lyst på ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kranglinga/knuffinga (og rotinga) er nesten det mest slitsomme, tykkjer eg. Hugsar nesten ikkje korleis det var å ha ein unge, men det må då ver ferie? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har rommet sitt i forbindelse med stua, og det trenger ikke ta mange minuttene før stua er helt "bomba" - han klarer nemlig ikke leke med en og en ting, skal helst ha ut klossene, verktøykassa, kosebamsene, skattekista og sjørøverbåten - mens han ser på Ipaden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her foregår all lek på stua, og lekene er strødd over alt! heldigvis har han en mamma som er flink til å overse at det titt og ofte flyter med leker på alle bauger og kanter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kranglinga/knuffinga (og rotinga) er nesten det mest slitsomme, tykkjer eg. Hugsar nesten ikkje korleis det var å ha ein unge, men det må då ver ferie? :fnise:

HELT enig. Krangling går meg på nervene, rotet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot ja...

Tømme ut? er yndlingsspørsmålet hans... All duplo, all Lego, alle togskinner, lottokortene. ALT ska utover gulvet.

Så stakkars gutt som har en litt panisk mor ang rydding. Må ofte minne meg selv på den Playskool reklamen; unnskyld at jeg roter, men jeg utvikler meg.

Men når sant skal sies er han veldig flink til å rydde opp også, og da skal ting stå akkurat rett, så han har nok arvet noe av sin mors gener allikevel.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Ja, "tømme?" er et populært spørsmål her også. Han har riktignok roet seg ned med det i det siste da. Han er derimot blitt veldig flink til å raide kjøleskapet for smaksprøver. :gjeiper:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapet ja - eg må setje populær mat høgt, for minsten åpnar stadig kjøleskapet på leiting etter "oss" (ost). Har fleire gonger grepi han i å tygge på ein halvkilo gulost... Apetittleg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost er populært, ja. Det er vel en av få ting som er populære her i huset, bortsett fra sjokolade.

Nå har hun begynt å forlange "ost-rulle", og mener at vi skal rulle sammen osteskivene til henne.

Vi har forresten også en skål full av epler med tannmerker i. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...