ViljaH Skrevet 3. desember 2011 #7461 Del Skrevet 3. desember 2011 Pakkekalender her også for først gang! Jeg kjøpte to lekesett som jeg hadde tenkt å kjøpe likevel, og delte dem opp i mange pakker. Ene er et doktorsett, Lillegull har blitt så ivrig på å "fikse" pappa med gummihansker og greier. Det doktorsettet hadde ti deler, så da var jeg allerede nesten halvveis. Etter de to lekesettene manglet vi noen få, som blir rosinesker, en sjokoladebit o.l. Da jeg var liten fikk vi tre barna en kalender på deling, så det går det også. Så et tips i avisen, en mamma som hadde skrevet lapper med fine ord og pakket inn til tolvåringen sin. Den likte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. desember 2011 #7462 Del Skrevet 7. desember 2011 Her er det jammen stille om dagen - det er vel julestria som har spredd seg utover det ganske land tenker jeg De holder på med så mange juleforberedelser i barnehagen om dagen, så jeg har funnet ut at å gjøre de samme tingene her hjemme, er bare dumt. Ikke sitter han stille mer enn 5 minutter heller, så når man har begynt på bakinga, så er han plutselig nede fra stolen og holder på med helt andre ting uansett Tenker å ordne litt mer i huset til helgen, og begynne så smått å julepynte litt - E er temmelig opptatt av nisser, så blir gøy å få frem de kule Maileg-nissene mine Nå har jeg jammen meg søkt på ny jobb jeg I en butikkbransje jeg føler meg mer hjemme enn den jeg er i nå, så får vi se om jeg hører noe fra de. Kryss fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. desember 2011 #7463 Del Skrevet 7. desember 2011 *skal krysse for deg* Her venter vi på smøret, så skal det bakes. Ja, venter forsåvidt på penger til å kunne KJØPE det smøret jeg ønsker å ha i baksten også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 7. desember 2011 #7464 Del Skrevet 7. desember 2011 Spennende Soon! Jeg er sykmeldt for tiden, og tenker at visst formen er ok neste uke så blir det julepynting! Må bare kjøpe den først, har ikke akkurat nok til ett hus Julebaksten skal jeg ha ferdig når helga er over, forhåpentligvis. Er vanskelig å planlegge noe som helst når jeg ikke vet hvordan jeg kommer til å ha det. I dag skulle jeg igrunn fylle fryseren med gjørbakst til jul, men såg ikke for meg noe henging over kjøkkenbenken. Men jeg har smurt lefser og er meget fornøyd med det På mandag skal vi på UL og hilse på baby, begynner å bli spent Siden vi likevel må til byen så har mannen tatt seg fri hele dagen, og da skal vi gjøre ferdig alt av julehandel og gaver. Orker ikke flere byturer nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. desember 2011 #7465 Del Skrevet 7. desember 2011 Du er sykmeldt du også, ja. Håper formen din blir bedre. Blir uansett spennende å hilse på den lille i magen på mandag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. desember 2011 #7466 Del Skrevet 7. desember 2011 Og jeg leser og leser til eksamen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. desember 2011 #7467 Del Skrevet 7. desember 2011 Eg og Eller... no er det KG-pause Eksamen på fredag. Når har du eksamen Aricept? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. desember 2011 #7468 Del Skrevet 7. desember 2011 Lykke til, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. desember 2011 #7469 Del Skrevet 8. desember 2011 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. desember 2011 #7470 Del Skrevet 8. desember 2011 Har eksamen i morgen jeg også. Og sitter her i stedet for med pensum.. Æsj, jeg er skikkelig nervøs. Skjønner ikke hvorfor. Dette faget her tror jeg skal gå bra. Jeg føler at jeg kan pensum, og øvingseksamener har gått bra. Litt redd for å bli for høy på pæra, og så gå skikkelig på trynet.. Tror det er derfor jeg er nervøs, for jeg vet jeg har god sjanse til å gjøre det bra på denne eksamen. Den forrige som jeg strøyk på visste jeg at jeg ikke hadde sjans på... (og den skal jeg ta på nytt neste fredag, og har fortsatt ikke sjanse til å bestå..) Jaja.. Lykke til i morgen, imli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. desember 2011 #7471 Del Skrevet 8. desember 2011 Og sånn for å prate litt om barn også - siden dette er en terminklubb Lillegutt var helt i ekstase i går. Snødde for første gang i viner, og han løp og løp rundt. Hadde visst ikke vært lett å få de inn i barnehagen heller. At det å leke i snø er morsomt er medfødt tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. desember 2011 #7472 Del Skrevet 8. desember 2011 Lukke til Aricept! Høyrast ut som vanskelege fag viss du meiner du ikkje har sjangs på å stå på den eine, enno så mykje du les! Føler meg teit då, eg blir sur viss eg får dårlegare enn B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. desember 2011 #7473 Del Skrevet 8. desember 2011 Er snø her og no, og kaldt! Julestemning Håpar det held seg slik fram til jul. Ungane elskar å leike i snøen. Mini hugsar nok ikkje "snøen som falt i fjor", for han var veldig overrraska då det plutseleg snødde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. desember 2011 #7474 Del Skrevet 8. desember 2011 Vi har også snø, og å ake med pappaen på snowraceren var kjempestas. men akk,nå skal det komme en storm og føre med seg masse regn. Det betyr dager med klinkis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. desember 2011 #7475 Del Skrevet 8. desember 2011 Snø her og, men 15-17 kuldegrader, så er ikke så mye utetid i barnehagen. Jeg begynner å gå fra vettet, E har matnekt om dagen. Han spiser så lite, f. eks idag, Frokost: en liten brødskive + litt melk I bhg: vet ikke Middag:(hjemmelagd lapskaus med kjøttkaker, poteter, gulrot etc) ikke èn bit! Kvelds: kvart brødskive + 120ml melk That`s it! Blir jo nervøs, men er vel muligens slik at han spiste såpass mye når han vokste endel i sommer/tidlig høst, mens nå når det er litt voksestopp, så følger også matnekt med... Har dere andre noen erfaring med dette eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 8. desember 2011 #7476 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg har ikke merket så mye av noen sammenheng mellom voksing og spising. Men kanskje jeg skal følge med på det? M spiser også veldig lite, hjemme. Noen biter til frokost hjemme, eller ingenting. Men har sett at ho spiser godt i bhg (ca 1 skive til og med mer) både til frokost og lunch. Bittelitt middag og ingenting eller en yoghurt til kvelds, men da er det bare en time eller to siden middag så kan vel ikke forvente mer. Her er det også kaldt. Snødde i helgen og siden har det vært ca -5 grader. Brr. Hvordan gjør dere det med kuldekrem/ikke kuldekrem? Vi har ikke kjøpt ennå og bare smørt med krem til kvelden. Blir like usikker hver vinter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. desember 2011 #7477 Del Skrevet 8. desember 2011 Vi har kuldekrem stående i barnehagen, så får de vurdere når det trengs. Er ikke ofte det er veldig kaldt her da. Ellers så spiser også G lite for tida. dvs. Han spiser stort sett godt til frokost og lunsj + fruktmåltidet. Så spiser han gjerne skalk på butikken. Men middag (som ofte ikke er så lenge før leggetid), det har han vært veldig dårlig på å spise i det siste. Det kommer jo litt an på hva vi har til middag, men det varierer fra en liten porsjon, til ingenting. Ikke vil han ha kveldsmat heller da. Bare nekt. Kan til nød spise noen druer eller litt klementin. Jaja...han er frisk og rask, så det er nok en periode han er inne i. Og rent kjøtt? Nei det er fortsatt en glemmesak! Det går kanskje inn, men så rett ut igjen. Om et lite år, halvannet vil vi nok sette strengere krav til spisingen, men akkurat nå er han nok for liten til å skjønne konseptet at man i det minste må smake på alt. Vi velger våre kamper, og denne velger vi glatt bort for øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. desember 2011 #7478 Del Skrevet 8. desember 2011 Unknown: ser du skriver at M spiser en skive, kanskje mer til lunsj. Problemet her er at E har gått fra opptil 3 skiver, til en kvart på enkelte måltider, og da får man litt "angst". Som sagt litt usikker på måltidene i bhgen, skjelden man får snakket så mye med de ansatte ved henting, men skal høre med de i morgen. Men på en måte godt å høre at det ikke bare er her, det er nok kanskje en periode ja. Og som Saeria sier, man får velge sine kamper, og heller bli litt strengere når de begynner å skjønne litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. desember 2011 #7479 Del Skrevet 8. desember 2011 Vi har heldigvis mulighet til å snakke en del med personalet i barnehagen, og de skryter over hvor mye han spiser. Frokost er normalt 2-3 skiver + melk og lunsjen ofte 2-3 skiver/1-3 porsjoner varmlunsj + vann. Frukt spiser han også mye av... Så da får det heller være at matlysten ikke er så stor senere, selv om han avleverer bæsj på potta omtrent hver ettermiddag, og således burde frigjøre litt plass i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. desember 2011 #7480 Del Skrevet 8. desember 2011 Ser at jeg egentlig formulerte meg litt feil ang å snakke med personalet i bhg - det er som regel ikke noe problem, men de siste dagene nå har E vært som en virvelvind og skal hjem, og hvis personalet da står og snakker med andre, tar jeg meg ikke bryet å vente for å spørre. Men i morgen skal jeg spørre åkke som, ettersom det er helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå