Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

G skal over i stor gutt seng i dag. Ikke fordi han klatret utav, men fordi det av andre årsaker er på tide. Han gleder seg stort.

Er jeg den eneste som ikke har laget pakkekalender? Her skal vi bruke en sing-sang kalender me kort i stedet. Til neste år blir det nok pakker. G er ikke så veldig interessert i pakker, faktisk. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saeria: vi har ikke pakkekalender, valgte en sjokoladekalender istedet - ser ikke at en liten sjokoladebit skader ;)

Er så lite nyttig å ha i kalender til gutter føler jeg, så da droppet vi det iår iallefall.

Lykke til med eksamen, Imli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått sjokoladekalender, storegutt Lego- kalender (altså ferdig-kalender). Jeg skal ikke innføre pakkekalender. 72 smågaver er mer en jeg, fantasien min og lekekassene til ungene klarer. Det blir nok stæsj under juletreet, frykter jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Litt nervøs kjenner eg... :redd:

Her har ungane pakkekalender for fyrste gong. Eigentleg meiner eg minsten er for liten, men han må jo nesten få når storebror får. Prøver å halde det på eit lavt nivå, ser det er mange som omtrent gjev ein julegåve kvar dag, det blir for mykje. Her får dei stort sett like gåver, og det er best og, så blir ingen misunneleg ;) Det kan jo du og gjera med dine etterkvar, Caramba - viss du vil gje dei pakkekalender - gje alle heilt like pakker. Det fekk eg og syskena mine, foreldra mine hadde ikkje så mykje tid og fantasi at det blei personlege gåver på alle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalenderen vår er på et lavt nivå. Feks et sett med togskinner er delt opp i mange pakker så får han fire stk skinner i hver pakke. Han blir bare glad for pakka han. Men den 24. tenkte jeg å gi stor gave i kalenderen. På kvelden tenker jeg det er nok av andre pakker som ikke er fra oss..,

Skjønner godt man ikke gidder å pakke inn 72 pakker. Blir fort mye jobb med flere barn ja gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har lillegutt fått kalender for første gang, bestemor som står bak den. Han gjorde store øyne da han så den imorges, og ble veldig glad for en bitteliten glasskule med en nisse inni (sånn som snør når man snur den). Den måtte være med i barnehagen :) Tror det er litt blanding av ting og noe spiselig i den. Mistenker at det er 3 rosinesker ivertfall :fnise:

Lykke til imorgen, Imli :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

M har også fått gavekalender. Men det er nok mest for min del :fnise: Ho ble glad for duplo-sauen som ho pakket ut i dag da. I morgen er det en ballong, så er på lavt nivå her også...

Jeg har aldri hatt verken gavekalender eller julestrømpe, så jeg koser meg med at nå kan M få (selv om ho kanskje er litt liten ennå). Er så koselig å lage egne juletradisjoner :hjerte:

Lykke til i morgen Imli! Tenker det går supert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mykje i "magiske" vaskeklutar og rosineskar ;) Ballongar skal eg og prøve, ja, dei elskar å blåse opp ballongar :) Har sånn kalender der det berre på magisk vis kjem opp ei ny pakke kvar dag, så heile treng ikkje vera klar før 1. desember :) Litt deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mine fått pakkekalender så kunne de fått en på deling, det kjenner jeg en familie som gjør. Det krever nok at barna er så store at de er helt med på det. Synes hvertfal det er en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn kalender der det berre på magisk vis kjem opp ei ny pakke kvar dag, så heile treng ikkje vera klar før 1. desember :) Litt deilig ;)

:ler:

Sånn er det her også. Har ikke alle pakkene klare enda. Men henger opp ny hver dag. Like glad gutt i dag tidlig da han oppdaget at det på magisk vis var hengt opp ny pakke på kalenderen i dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da. :) Tenker G bryr seg mer om pakker til neste år. Hadde vært søtt om han hadde syntes det var litt stas i år også, men kanskje det er litt stas når det ligger under treet på julaften.

Satt og diskuterte dette med to venninner i går. Denne jula er sannsynligvis den siste og eneste hvor de er store nok til å bli like overrasket og lykkelig for hver pakke, uten at det er snakk om pakkemas og forventninger. :hjerte: Til neste år kommer nok spørsmålene om når pakkene skal åpnes, og forventningene er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukker pakken opp på magisk vis, og ligger på plassen hennes ved spisebordet om morgenen. :) I dag fikk hun rett og slett en pakke hårstrikker fra H&M, og lykken var stor, for det var jo rosa og lilla strikker der.

Ellers kastet hun opp før vi skulle dra til barnehagen i morges, så da var det bare å ringe. Utover det virker formen å være bra, men jeg har dekket sofaen med håndklær, sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper det var et engangstilfelle Honesty.

*bank-i-bordet*, vi har sluppet unna omgangssyke hittil i lillegutts liv, og vil gjerne slippe unna lengst mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, god bedring til jenta di Honesty. Omgangssjuke er noko av det verste eg kan tenkje meg :spy: Særleg når ein blir sjuk sjølv, og begge ungane spyr, ein er heilt åleine og ingen vil avlaste for ingen andre vil jo bli sjuke... Huff. Her hadde me det i fjor like før jul, håpar me slepp unna i år, men det er kanskje for mykje for langt. Håpar i alle fall ikkje me får det midt oppi eksamensperioden min! Hadde fyrste eksamen i dag, gjekk ganske bra, trur eg. Så er det ein til neste veke, og så veka etter det igjen. Deretter tre veker med ferie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Omgangssyke er vel typisk desember, når en minst vil ha det..I barnehagen vår går det vannkopper og hånd-, fot- og munnsyke(?). Det blir gøy å få i jula, det også ;)

Her kom det en halv meter med snø i natt. Tydeligvis totalt ut av det blå, for ingen av de som måker fikk rompa i gir før langt ut på formiddagen. Kjekt å måtte bruke bilen som plog til jobb..Men fantastisk herlig å leke i barnehagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til jenta di, Honesty!

Her er det bare kaldt. Ingen snø. Synd, for det hadde vært kjekt for ungene med litt snø i stedet for kaldt og glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her regner det, men akkurat nå sludder det. Det har vært vinter to eller tre ganger allerede, men snøen har ikke ligget lenger enn en dag om gangen, til stor fortvilelse for de små. Akkurat nå er det mørkt og gjørmete ute, og da er det bedre med litt snø.

I har ikke kastet opp siden i morges, og formen har virket helt grei. Hun har vært i godt humør, tempoet har vært sitt sedvanlig høye, og hun har til og med bedt om brødskive flere ganger. Det hadde vært fint om det ble med dette, men jeg tør nesten ikke håpe.

Ellers begynner vi så smått å komme litt i orden i huset, men det er fortsatt haugevis med ting som ikke har funnet sin plass. Men barnerom og soverom er stort sett ferdige, og det er i hvertfall deilig å ha fått leselys ved sengen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkekalender her også :) Pakker er det første hun snakker om om morgenen og i dag var lykken stor da hun pakket opp to hårstrikker fra HM. Hehe, jeg er så kjip at jeg deler opp pakkene med strikker jeg. Har også pakket inn lucialyset hennes den 13., en pepperkakeform den dagen onkelen hennes kommer for å være med oss og bake osv. Det er vel 4-5 leker i kalenderen i år, sånn som små Schleich-dyr og sånt. Ellers stort sett ting hun trenger/hadde fått uansett, strikker, barnesaks, nisselue til nissefest i barnehagen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til søndag har jeg til og med pakket inn sånnte juletrelys som vi skal feste på to av trærne på gårdsplassen. Tenker det er akkurat hva han ønsker seg.. ;)

---

Her har det ikke vært snø en eneste gang hittil i vinter. Bare varmt, masse regn og masse vind. I dag var det faktisk minusgrader, så hvis det holder seg kan det jo hende det dukker opp snø før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde det vært moro med litt snø her, det blir forferdelig mørkt ute og ungene lurer på om de kan ake litt snart... Det blir moro å se hvordan tvillingene reagerer på snø i år, de husker vel knapt vinteren i fjor. De to villbassene kommer sikkert til å elske å ake.. Storegutt er forsiktig, så han var litt nervøs for fart i den alderen. I fjor satt den ene tvillingen ofte foran storebror på rattkjelken og hylte av fryd.

Lykke til med eksamener, Imli. Aricept også. Dere er flinke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...