Gå til innhold

Sviger barn


Gjest Gjest_gjesten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*

Kjæresten min sine barn på 16 og 18 år har bestemmt att de vil være 14 dager hos mor og 14 dager hos far istedefor ei uke av gangen. De synes det blir bedre slik. Jeg har mine barn annen hver uke. Det blir for lenge for et barn på 11 år og være "vekke" 14 dager av gangen, så derfor kan ikke jeg endre denne "syklussen". Vi bor på hver vår plass ca 5 mils avstand.

Så en kan jo tennke seg til hvor tungvinnt dette blir (14 dager vi ikke ser noe/lite til hverandre).

Liker barna hans, synes de er kjekke men hvor mye synes du de kan bestemme/styre før det går ut over enns eget liv?

Hvor mye kan barna bestemme så det går utover egne premmisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet da egentlig? At du og kjæresten ikke får ha en uke på egenhånd? Eller har dere barna annenhveruke hos dere nå? At du vil ha barnet ditt "for deg selv" eller at du vil være uten noen i det hele tatt i en uke? Skjønner ikke helt problemet. For hvis det er at du vil ha en uke alene med kjæresten skulle en tro skilsmisse/samlivsbrudd var en ren fornøyelse for kjærestepar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerbarn?

Uansett, når ungene er blitt så gamle synes jeg virkelig de skal få bestemme selv når de vil være hvor. Så lenge en 14-dagerssyklus fungerer for foreldrene, ser jeg virkelig ikke problemet. Slik er det å være sammen med noen med barn fra tidligere, det kan ofte være vanskeligere å finne tid sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 16 og 18 og da flytter de jo hjemmefra snart uansett. Du holder nok ut i et par-tre år, jeg ville ihvertfall ikke blandet meg bort i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rosa_*

Lurer på hvordan gifte klarer seg når man ser hvordan aleneforeldre klager på lite kjærestetid fordi de har barn tilstede hele tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan gifte klarer seg når man ser hvordan aleneforeldre klager på lite kjærestetid fordi de har barn tilstede hele tiden :ler:

Helt utrolig.

Her stiller jeg et helt konkrekt spørsmål. Det kan ikke missforståes. Håper på å få noen reflekterte svar men alikevel......må det vries og vrenges på.

Ennkelte her som kansje burde holde seg til barne sidene på nettet.

Og ja jeg synes det er lite kjæreste tid når vi får vært sammen hver fjerde uke.

Skulle ha likt å hørt tytet til en av mine gifte medsøstre hvis mannen ble helt eller delvis borte i tre uker av gangen. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker barna hans, synes de er kjekke men hvor mye synes du de kan bestemme/styre før det går ut over enns eget liv?

Hvor mye kan barna bestemme så det går utover egne premmisser?

Et barn aksal sture ens eget live 100%, et barn skal, alltid komme i første rekke og vl påvirke livet fra å til å, slik er det å ha barn. barn kan man ikke bare ha og finne ut at man vil ha dem når det passer seg best slik. Barn har man hele tiden, og må alltid tilpasse seg etter dette.

Jeg skjønner veldig godt at det er stress for dem å skulle reise frem og tilbake hver uke, og at de ønsker litt mer stabilitet i livet. Så du syntes rett og slett at han skal sette deg forran barna, og at de ikke skal styre livet hans slik at det påvirker deres forhold? Syntes du virkelig det er ok at du ønsker å stille deg foran barna hans? Har ikke barna førsteretten på sine foreldre? Om barna ikke har førsteretten på sine foreldre hva er de da? Tenke seg til et liv der de faktisk må tilpasse seg sine foreldre og deres liv, tenk det å vite at man har kommet i andre rekke for sine foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig.

Her stiller jeg et helt konkrekt spørsmål. Det kan ikke missforståes. Håper på å få noen reflekterte svar men alikevel......må det vries og vrenges på.

Ennkelte her som kansje burde holde seg til barne sidene på nettet.

Og ja jeg synes det er lite kjæreste tid når vi får vært sammen hver fjerde uke.

Skulle ha likt å hørt tytet til en av mine gifte medsøstre hvis mannen ble helt eller delvis borte i tre uker av gangen. :skravle:

Dere kan da vel være sammen selv om han har sine nesten voksne barn i fjorten dager av gangen? Eller mener du 16- og 18-åringen trenger barnevakt hver kveld de er hjemme? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig.

Her stiller jeg et helt konkrekt spørsmål. Det kan ikke missforståes. Håper på å få noen reflekterte svar men alikevel......må det vries og vrenges på.

Ennkelte her som kansje burde holde seg til barne sidene på nettet.

Og ja jeg synes det er lite kjæreste tid når vi får vært sammen hver fjerde uke.

Skulle ha likt å hørt tytet til en av mine gifte medsøstre hvis mannen ble helt eller delvis borte i tre uker av gangen. :skravle:

Mannen min ER borte 2-4 uker av gangen, året igjennom, og har vært det i flere år, det er ikke noe uvanlig med det, og jeg skjønner ikke hvorfor du bruker det som et argument i denne problemstillingen.

Men over til spørsmålet ditt:

Jeg mener at barnas ønsker skal tas hensyn til så godt det går.

Jeg skjønner godt at de synes det blir for ofte å flytte hver uke, og at de ønsker mer stabilitet.

At det går ut over deres kjærestetid er også forståelig, men det må da gå an å møtes selv om han har barna sine hjemme hos seg?

De er 16 og 18, og klarer seg helt sikkert alene en kveld eller to i uken?

Og når du ikke har barnet ditt hos deg, kan vel du besøke han en dag eller to den uken?

Jeg tror det ofte er lurere å fokusere på å finne løsninger framfor å stirre seg blind på problemet.

Problemet er at dere får se litt mindre av hverandre i tiden som kommer... hvordan kan dette løses til det beste for alle parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt de har noe de skal ha sagt, det er trossalt de som må flytte frem og tilbake hele tiden. Hver uke hadde jo vært kjempeslitsomt. Sikkert godt å få slått seg litt til ro på en plass før man må pakke bagen igjen, selv om det ikke passer inn i din timeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig.

Her stiller jeg et helt konkrekt spørsmål. Det kan ikke missforståes. Håper på å få noen reflekterte svar men alikevel......må det vries og vrenges på.

Ennkelte her som kansje burde holde seg til barne sidene på nettet.

Og ja jeg synes det er lite kjæreste tid når vi får vært sammen hver fjerde uke.

Skulle ha likt å hørt tytet til en av mine gifte medsøstre hvis mannen ble helt eller delvis borte i tre uker av gangen. :skravle:

Bor dere i lag eller sees dere bare når ingen av dere har barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn på 16 og 18 trenger ikke barnevakt, og 5 mil er ikke store avstanden.

Han kan da komme og ligge over hos deg en dag eller to i den perioden de er der? Ungdommer i den alderen er da bare glade for å få litt tid alene også, og de er ikke avhengig av å ha en voksenperson til stede hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...