Gå til innhold

Skal på date...


Gjest Gjest_nervøs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nervøs_*

Okei, trenger litt hjelp jeg..

Har møtt en person på internett, og skal nå på date.. Problemet er bare at jeg aldri har vært på det før.. :rodme:

Kom for en stund siden ut fra et 7 år langt forhold, og dating drev vi liksom ikke med før....

Så det jeg lurer på er:

- Hva er "vanlig" å ha på seg? Veldig pyntet, passelig eller olabukse og fin topp??

- Er det vanlig å nyte et glass vin til maten, eller best å holde seg alkoholfri?

- Greit å alliere seg med back up tilfelle alt skjærer seg?

- Er egentlig ganske sjenert :sjenert:, redd for pinlig taushet hvor jeg ikke har noen ting å si. Noen safe samtale emner å ha i bakhodet?

- Hva om alt klaffer og man blir revet med å havner til sengs, blir man sett på som billig og droppet morgnen etter?

Uff a meg, nervene er i høyspenn... Håper noen vil hjelpe meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest singel lesbe

Passe pyntet (ikke dongeri!!!) :)

Et glass vin er greit, men ikke mer.

Du vet aldri om alt klaffer på første date, så i min verden er det for tidlig å havne til sengs. Men, det er vel mange som er blitt gift etter å ha hatt sex på første date, så du må ikke følge mine råd slavisk ;)

Pinlig pause er kanskje et fremmed fenomen når man møter noen man har god kjemi med? For da er pausene kanskje bare gode å hvile i? Selv om man lurer på om den andre kanskje føler det samme :) Det er min (beskjedne) erfaring.

Tips til samtaleemne: Ham! Interessene hans, jobben (arbeidsoppgaver, ikke sladder ;)) - og ikke minst felles interesser! Har dere samme humor, så hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel lesbe

Jo, for all del...

Men mitt tips er å pynte seg litt mer :)

Synes dongeri er litt for hverdags og ikke spesielt pynta. Kommer litt an på klærne ellers da. Ei flott jakke, utringet topp, høye skinnstøvletter, flott skjerf. Da kan det være fint nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Tenker litt på svart genser, svart ull strømpebukse og liten kjole. Smykke med hvite perler... For å bøte på det svarte...

Er litt uvant å gå med sånt, men ellers har jeg bare dongri, er jo gøy å pynte seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt gått med noe du føler deg komfortabel i. Altså, noe du kan slappe helt av i og 'glemme' at du har på. Noe som er deg. Hvis du ikke pleier å gå med kjole og perlekjede så ikke gå med kjole og perlekjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_nusse_*

Dette kommer til å gå kjempefint! Møt ham, kos deg, ta et glass vin eller to(bare ikke bli full), og ta resten som det kommer. Blir det merkelig og dere ikke klikker, så (om det bare har gått en time...få en venninne til å ringe og si at det er krise...mens han hører på)....noen timer, at du får besøk og må hjem....Men la oss satse på at dere bare har det morro sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_GIRLPOWER_*

Vær naturlig og avslappet (hvis du klarer). Sikkert minst like pinlig for ham som for deg. Men man lærer. Jeg har vært på en haug med internett dater det siste året, og da har jeg lært å ikke legge alt for mye i første daten, man kan bli ganske skuffet over virkeligheten. Sånn omtrent annenhver gang har jeg blitt skuffet, men "holdt ut" en ca 2 timers kort date (kaffe, luns o.l.) slik at det ble naturlig å skilles etter kort tid uansett. Var en gang på middag første daten på en skikkelig flott restaurant, det gjør jeg aldri igjen, jeg visste med en gang at dette funker ikke, men det ble tre laaaange retter....sukk, følte meg teit da jeg takket for meg og visste jeg ikke ville se ham mer :-(

Men for all del, man må jo håpe på det beste. Og kle deg "bra" og ta deg godt ut og vær glad og hyggelig og høflig og nysgjerrig på ham.

Supertips hun forrige gav her inne, jeg pleier også å stille korte konkrete naturlige spørsmål om HAM! Og det går så bra så i 99% av tilfellene dersom han da ikke er født østers, de bare skravler i vei, og de elsker det, de aller fleste menn elsker å få lov til å snakke om seg selv på første daten. Kjempelurt, du kan sitte og lytte og betrakte ham og lære ham å kjenne, UTEN å behøve å legge ut altfor mye om deg selv i starten! :lur:

GO GIRL! :jepp:

Dette klarer du helt fint! Men ikke bli for skuffet dersom han ikke svarer til forventningene. Bilder og email viser ikke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting... Hva hvis dere føler det er en mislykket date, mens dere ikke er sikker på at han mener det samme, eller motsatt..

Snakker dere om det på daten, eller lar dere være å ta kontakt etterpå, eller sier det som det er at det ikke er noe vits i å treffes igjen?

Syntes det må være litt vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...