Gå til innhold

Hva tolerer dere i forholdet deres, dette?


coth

Anbefalte innlegg

Min kjære, da vi "holdt på", så hadde han vært ute med jobben (i portugal) og han hadde fått en beskjed på "wallen på facebook" neste dag fra ei jente som hadde vært med på festen, "om at de snart måtte ta en fest igjen og at det var morro".

og neste gang han var innlogget på facebook, kikket jeg igjenom meldingene hans i innboksen, og bla. en melding til henne fra han:

"hei lille frøken, jeg er nå nede i portugal og jeg håper du snart kommer ned, det hadde vært morro" (han jobber i portugal)

hun hadde vært med å festet med hele gjengen..

og da reagerte jeg, syns d er jo litt rart at han vil at hun skal komme ned dit også skrive hei "lille frøken" til henne.

Så da tenkte jeg selvsagt at d ville ligge noe mer i luften.. og da fikk jeg han til å innrømme at hun hadde satt seg på fanget hans og kysset han på kinnet.

men han mente at ikke han HADDE GJORT NOE GALT. for han hadde ikke kysset henne på kinnet.

MEN det var hun som hadde satt seg og kysset han på kinnet, og da skal det liksom bare vær greit.

Da klikket jeg og spurte hva faen er det som feilte han. Hvorfor han aksepterte dette og lot hun gjøre dette. Hvorfor han ikke avslo henne.

er det så JÆVLa vanskelig å bare si nei.

jeg mener ijaffal at det er ikke slik d fungerer i et forhold. så sa jeg til han, da får vi jo se neste gang om du tolerer at jeg setter meg på fanget til en villt fremmed mann og kysser løs på han, er det OK? nei, da forstod han at det ikke var greit.

fy faen hvor dum går d ann å bli!

SYNES DERE DETTE ER AKSEPTABELT, hvordan ville du reagert?

Endret av coth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette skjedde før dere to ble sammen har du ikke noe med det.

Hvis det skjedde etter dere ble sammen har dere tydeligvis ulike forståelser av hva som er ok og ikke ok i forholdet deres. Han mener dette er greit, det mener ikke du. Da kan du slik jeg ser det velge mellom å akseptere det som har skjedd og gå videre, eller velge å gjøre det slutt. Nå er det jo tydeliggjort ovenfor han at dette ikke er oppførsel du er villig til å godta. Hvis han så gjør dette igjen er jo det et signal på at han ikke er villig til å ta hensyn til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[jeg mener ikke at det er noe problem nå..

men vi holdt jo på, vi var jo praktisk talt sammen, men ikke offesielt..

så jeg bare lurer på hvordan dere ville ha reagert på situasjonen..

vi hadde liksom vært med hverandre i 3-4måneder..

men nå har han jo forandret seg og forstått hva som blir tolerert og ikke.

Endret av coth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke like det om andre jenter satt på mannen min sitt fang, men å skrive "lille frøken" til noen, anser jeg i utgangspunktet som uskyldig. Samtidig jeg det ser ut til at dere har andre problemer enn bare det at han omgås med andre damer. Som for eksempel at du går gjennom innboksen hans tilsynelatende uten videre, muligens også på et tidspunkt hvor dere ikke hadde et ordentlig forhold.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg hadde ikke hatt problemer med med dette! jeg har kjæreste som jeg er samboer med, og jeg har sittet på fanget til mange andre gutter og kysset dem på kinnet mens kjæresten min har vært der. (men kommer jo litt an på HVORDAN kyss det er på kinnet da...)

men det er hvordan grenser VI har for vårt forhold, og vi synes det er greit fordi vi er såpass trygge på hverandre og vet at den andre ikke mener noe med det. vi har også vært sammen lenge, jeg hadde nok ikke likt det så godt i begynnelsen!

Men hva dere tolerere og synes er greit i et forhold, må dere definere, og har dere ulike synspunkt burde dere snakke om det. så får dere finne ut hva dere synes er greit og ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei det er ikke akkurat akseptabelt å kikke i innboksen, men jeg visste at det var noe som ikke stemte.. så da fant jeg ut av det..

men hadde jeg ikke gjort det.. hadde han kanskje fortsatt å gjøre slik.. og jeg aldri hadde visst d.. men nå har man jo fått ordnet opp i hvordan man vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert på handlingen (jeg kunne fort gjort det samme selv, og da i tillegg vært den "aktive" som satte meg på et fang og kysset på kinnet), men mangelen på komumikasjon hadde nok fått meg til å tenke meg on en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke akkurat ut som noe utroskap på gang - iallefall ikke slik jeg hadde tolket det.

"lille frøken" er jo sikkert sagt i en vennskaplig tone, og hun er kanskje morsom å ha med på fest da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen setter seg på MIN types fang, eller fyren jeg uoffisielt er sammen med og roter med, så dytter han vedkommende AV og sier sorry, im taken. Så enkelt er det. Når 2 personer roter sammen, oppfører seg som kjærester med den forskjell at hele verden ikke vet det, så betyr ikke det at han skal få kose fang med den han vil. Ingen grunn til å holde på sann, bare fordi dere ikke var gift. Forklar ham grensene og hva du aksepterer, han kan ikke holde på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest du overreagerer veldig, det verka då ganske uskuldig. Eit kyss på kinnet, og å ha ei dame på fanget er då verkeleg ikkje noko å ta slik på veg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen setter seg på MIN types fang, eller fyren jeg uoffisielt er sammen med og roter med, så dytter han vedkommende AV og sier sorry, im taken. Så enkelt er det. Når 2 personer roter sammen, oppfører seg som kjærester med den forskjell at hele verden ikke vet det, så betyr ikke det at han skal få kose fang med den han vil. Ingen grunn til å holde på sann, bare fordi dere ikke var gift. Forklar ham grensene og hva du aksepterer, han kan ikke holde på slik.

ja det mener jeg også. herregud.. selv om man er uoffesielt/offesielt sammen skal ikke det spille noen rolle.. Jeg kunne da aldri gått å satt meg på fanget til en FREMMED jeg ikke kjente. det er noe annet med venner, men uansett.. hvorfor skal jeg da sitte på fanget til noen andre enn kjæresten min og hvorfor skla han ha andre jenter der, og hvorfor skal je da drive å nusse på andre.

men det er heldigvis opp til enhver hva man tolerer, og sånt er ikke greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannehater
SYNES DERE DETTE ER AKSEPTABELT, hvordan ville du reagert?

jeg ville ikke akseptert noe slikt fra noen jeg var sammen med, med mindre vi hadde avtalt å ha et såkalt "åpent forhold". Jeg ville ikke engang akseptert: "lille frøken, jeg gleder meg til å se deg", dersom dette var en fyr jeg regelmessig hadde sex med.

..har forøvrig så mange dårlige erfaringer med drittsekkmenn at jeg har konvertert til homofili. Det er så mye lettere for meg følelsesmessig å bare ha sex med andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han jobber for national oilwell.. gjør mannen din også det?

hehe har du gått over til den andre siden..

tro meg jeg har vurdert det også mange ganger og bare hold meg til girls. enkelte ting er lettere i et forhold med ei jente, men det er ikke bare bra :)

ja ikke sant, du også reagerte på hei lille frøken, gleder meg til å se deg igjen.. herregud.. hvorfor i helvete skulle han glede seg til henne.. men det var heldigvis hans første og siste gang han gjorde det.. han grein som en liten unge da jeg sa at ja nå var det nok... så da innså han tydeligvis at skal du være sammen med meg, er det ikke slik et forhold jeg vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så da tenkte jeg selvsagt at d ville ligge noe mer i luften.. og da fikk jeg han til å innrømme at hun hadde satt seg på fanget hans og kysset han på kinnet.

men han mente at ikke han HADDE GJORT NOE GALT. for han hadde ikke kysset henne på kinnet.

MEN det var hun som hadde satt seg og kysset han på kinnet, og da skal det liksom bare vær greit.

Da klikket jeg og spurte hva faen er det som feilte han. Hvorfor han aksepterte dette og lot hun gjøre dette. Hvorfor han ikke avslo henne.

er det så JÆVLa vanskelig å bare si nei.

jeg mener ijaffal at det er ikke slik d fungerer i et forhold. så sa jeg til han, da får vi jo se neste gang om du tolerer at jeg setter meg på fanget til en villt fremmed mann og kysser løs på han, er det OK? nei, da forstod han at det ikke var greit.

fy faen hvor dum går d ann å bli!

SYNES DERE DETTE ER AKSEPTABELT, hvordan ville du reagert?

Det dreier seg ikke om at han er du, , for som du ser av denne tråden, er det flere av oss som ville syntes det var helt uskyldig og ikke noe problem å sitte på fanget og gi ett kyss på kinnet.

Det er snakk om forskjellige oppfatninger av hva som er ok og ikke ok, og du har helt klart rett på dine oppfatninger, men om dine er veldig forskjellige fra din kjæres, så må dere faktisk finne en gylden middelvei som passer for dere begge. Ikke tvinge ham inn i noe som passer 100% for deg uten endringer, og han må endre alt.

Og IKKE kall ham dum fordi han har andre oppfatninger og grenser en deg, DET er dårlig gjort det.

Når noen setter seg på MIN types fang, eller fyren jeg uoffisielt er sammen med og roter med, så dytter han vedkommende AV og sier sorry, im taken. Så enkelt er det. Når 2 personer roter sammen, oppfører seg som kjærester med den forskjell at hele verden ikke vet det, så betyr ikke det at han skal få kose fang med den han vil. Ingen grunn til å holde på sann, bare fordi dere ikke var gift. Forklar ham grensene og hva du aksepterer, han kan ikke holde på slik.

Helt greit at dere har disse grensene, men vær klar over at andre faktisk synes dette bare er uskyldig.

Kose fang? Jeg er av typen som lett kan sette meg på fanget til en jeg ikke er sammen med, uansett om han har dame eller ikke. kan sitte å trekke i håret på ham også, eller holde rundt ham. Det har INGENTING med at jeg har lyst på ham å gjøre, men det er bare sånn jeg er.

Klart jeg kunne begrenset det dersom jeg fikk en kjæreste som hadde problemer med at jeg var slik, men kutte det helt ut, hadde nok vært vanskelig fordi det er sånn jeg er. Og både jeg og den jeg "koser" med, vet jo at det ikke er noe. (kan forøvrig helt fint stå å holde på jenter, ha di på fanget, kysse på kinnet, holde i hånda, stryke på, og det til tross for at jeg er så heterofil som det kan bli og overhode ikke tenner på eller har lyst på jetner.)

Jeg kunne da aldri gått å satt meg på fanget til en FREMMED jeg ikke kjente.

Men hun er vel ikke en fremmed han ikke kjenner, er hun vel? Du sier det er noe annet med venner, men har du tenkt på at for dem, kan det være akkurat det de er, venner!?

Hadde han klådd og grafset på gud og hvermann, og totalt fremmede kvinner og hentet opp kontakten med dem på nett etterpå for å få mer, så hadde jeg liksom skjønt det. Men dette virker faktisk som ei han har med å gjøre via jobb, og ei han kjenner via jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert blitt litt lei meg om jeg hadde fått høre at samboern min hadde gjort noe sånt - fordi jeg veldig fort legger for mye i en slik handling. Når jeg hadde tenkt meg om ville jeg imidlertid klart å skille mellom hva som er uskyldig/vennskapelig kontakt/flørt, og hva som er seksuelle tilnærmelser. Jeg har selv sittet på fanget til en kamerat, på samme fest som samboern min, uten at verken han eller jeg tenkte noe tvilsomt (jeg regner i hvert fall ikke med det, kameraten har jeg kjent i mange år og har ingen grunn til å tro han er interessert), og å kysse noen på kinnet, eller bli kysset på kinnet, legger jeg absolutt ingenting i.

Jeg har vært sjalu for mange ting fra samboerns fortid og fra tiden før vi ble sammen (det var mye av og på fordi jeg var usikker, og det skjedde (forholdsvis uskyldige) ting innimellom da), og vet at det ikke alltid er så lett å styre følelsene. Men det er viktig å prøve å skille mellom de tingene det er rimelig å ikke akseptere, og de en ikke har hatt noen rett til å påvirke. F eks ville jeg jo kanskje selv latt meg flørte med eller kysse en annen om jeg ikke var sammen med kjæresten. Og jeg ville kanskje tolket en situasjon (som den du beskriver) som langt mer uskyldig enn min framtidige kjæreste gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[jeg mener ikke at det er noe problem nå..

men vi holdt jo på, vi var jo praktisk talt sammen, men ikke offesielt..

så jeg bare lurer på hvordan dere ville ha reagert på situasjonen..

vi hadde liksom vært med hverandre i 3-4måneder..

men nå har han jo forandret seg og forstått hva som blir tolerert og ikke.

Hvorfor lage en stor sak ut av det når problemet uansett er løst, ifølge deg?

Uansett så skjønner jeg det var ubehagelig for deg. Er enig med deg at det var å gå over grensen. Men når du selv sier at det ikke er noe problem lenger, så skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å bruke energi på å erge deg enda mer over det?

Det er jo tydelig at det for deg ikke er glemt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...