Gå til innhold

Flytte fra samboer


Gjest gjest:)

Anbefalte innlegg

jeg var ganske ung da vi ble samboere, og vi hadde vært sammen ganske kort. nå har vi bodd sammen i to år. jeg føler jeg trenger tid for meg selv for å bli mer selvstendig. OG jeg ønsker at kjærestetiden før man ble samboer skulle vart litt lenger! da man gikk på date og besøkte hverandre. jeg elsker samboeren min, og vil absolutt ikke gjøre det slutt. men vi gjerne bo litt alene. hadde dere tatt det som et skreitt mot å slå opp hvis kjæresten deres hadde forklart dette på en oppriktig og ordentlig måte? (han eier leiligheten, så det blir ikke noe problem for han...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det med min eks en gang, vi var tilsammen sammen i 6 år, etter 5 år så måtte jeg være alene og "finne meg selv". Jeg gjorde det slutt. Flyttet ut og ordnet meg fast jobb og ble selvstendig! Han ventet trofast på at jeg skulle ta til vettet. Jeg tok han tilbake. Etter noen måneder flyttet han inn til meg. Vi var sammen i et år til, og nå er vi bare bestevenner :)

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke sett det som positivt for forholdet uansett hvor sakling og fint det blir sagt. Hvordan sier man egentlig det på en fin måte??

Det blir litt det samme for meg som om jeg hadde fridd til kjæresten min også hadde han sagt "nei, men vi kan fortsette å være kjærester" Det gir ikke et inntrykk av at det er meg han vil være med.

I mine øyne vil du gi et inntrykk av at du ikke vil satse på han. Det å flytte ut av leiligheten og flytte alene er drastisk, og gjerne noe man gjør når forholdet skranter.

Endret av Jigva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne vil du gi et inntrykk av at du ikke vil satse på han. Det å flytte ut av leiligheten og flytte alene er drastisk, og gjerne noe man gjør når forholdet skranter.

Jeg er ikke enig. Om man gikk inn i forholdet veldig ung er det stor sjanse for at denne følelsen vil komme før eller senere uansett, og det er verre at det skjer etter de har fått barn, f.eks. Jeg så på mitt valg som et valg jeg MÅTTE ta om forholdet skulle ha en sjanse i det hele tatt, og det var et veldig lurt valg. Eksen var enig. Grunnen til at det ble slutt et år etter var av helt andre årsaker. Bruddet var det beste jeg kunne gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne faktisk tenkt sånn selv, men hvis min samboer hadde sagt det til meg hadde jeg blitt veldig såret og usikkert på om han mente at han ville fortsett forholdet, eller om han bare trengte en "myk overgang" til singellivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom min samboer hadde sagt noe sånt til meg, så hadde jeg tolket det som han egentlig ville gjøre det slutt. Og dersom han ikke egentlig mente at det skulle være slutt, så hadde nok jeg sannsynligvis ikke ønsket å gå videre med forholdet uansett, fordi jeg da hadde følt at han ikke ønsket å satse ordentlig på meg, han var usikker og ville "ha meg på gress". Et steg tilbake er generelt et VELDIG dårlig tegn for forholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Om man gikk inn i forholdet veldig ung er det stor sjanse for at denne følelsen vil komme før eller senere uansett, og det er verre at det skjer etter de har fått barn, f.eks. Jeg så på mitt valg som et valg jeg MÅTTE ta om forholdet skulle ha en sjanse i det hele tatt, og det var et veldig lurt valg. Eksen var enig. Grunnen til at det ble slutt et år etter var av helt andre årsaker. Bruddet var det beste jeg kunne gjort!

Nettopp, bruddet.. der har du ordet.

man må vel egentlig bryte for at en slik "pause" ikke skal tære på forholdet fremover. Er vanskelig å skulle ta et skritt tilbake og begynne igjen som kjærester som dater når den ene parten har avvist den andre.

Jeg bare forteller hvordan jeg kan tenke meg den parten i forholdet som blir flyttet fra føler seg. Hadde det vært meg så ville det såret noe enormt om kjæresten flyttet ut.. virker ikke som om det er et forhold som er verdt å satse på.. i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom min samboer hadde sagt noe sånt til meg, så hadde jeg tolket det som han egentlig ville gjøre det slutt. Og dersom han ikke egentlig mente at det skulle være slutt, så hadde nok jeg sannsynligvis ikke ønsket å gå videre med forholdet uansett, fordi jeg da hadde følt at han ikke ønsket å satse ordentlig på meg, han var usikker og ville "ha meg på gress". Et steg tilbake er generelt et VELDIG dårlig tegn for forholdet!

Enig i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adriana27
jeg var ganske ung da vi ble samboere, og vi hadde vært sammen ganske kort. nå har vi bodd sammen i to år. jeg føler jeg trenger tid for meg selv for å bli mer selvstendig. OG jeg ønsker at kjærestetiden før man ble samboer skulle vart litt lenger! da man gikk på date og besøkte hverandre. jeg elsker samboeren min, og vil absolutt ikke gjøre det slutt. men vi gjerne bo litt alene. hadde dere tatt det som et skreitt mot å slå opp hvis kjæresten deres hadde forklart dette på en oppriktig og ordentlig måte? (han eier leiligheten, så det blir ikke noe problem for han...)

Høres ut som en moden og fornuftig idé!

Hvis han er på samme nivå som deg, forstår han det nok om du bare forklarer det for han på riktig måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adriana27
Jeg bare forteller hvordan jeg kan tenke meg den parten i forholdet som blir flyttet fra føler seg. Hadde det vært meg så ville det såret noe enormt om kjæresten flyttet ut.. virker ikke som om det er et forhold som er verdt å satse på.. i mine øyne

Heldigvis ser mange menn annerledes på dette, de blir ikke nødvendigvis såret og usikre som jenter ofte blir. Kanskje synes han det er positivt med litt alburom og være litt kjærester for en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ganske ung da vi ble samboere, og vi hadde vært sammen ganske kort. nå har vi bodd sammen i to år. jeg føler jeg trenger tid for meg selv for å bli mer selvstendig. OG jeg ønsker at kjærestetiden før man ble samboer skulle vart litt lenger! da man gikk på date og besøkte hverandre. jeg elsker samboeren min, og vil absolutt ikke gjøre det slutt. men vi gjerne bo litt alene. hadde dere tatt det som et skreitt mot å slå opp hvis kjæresten deres hadde forklart dette på en oppriktig og ordentlig måte? (han eier leiligheten, så det blir ikke noe problem for han...)

Om du virkelig vil dette, så gjør du det. :) Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...