Gå til innhold

Fedre som ikke vil vite av barna sine .


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_susanna_*
Dessuten traff jeg min nåværende kone, fikk barn, bygde hus og levde mitt eget liv.

Hverken kona eller ungene mine er interessert i å ha noe med min fortid å gjøre og jeg har ikke noe behov for å rippe opp i det heller så da får ting være som de er.

At du kan ha på samvittigheten din at du har et barn i systemet som sikkert flagrer som en kasteball! Du skal faen meg skamme deg!! Kona di må ha en dårlig instilling som ikke takler fortiden din, og dette kan jeg love deg at de barna du nå lever med avler.

En dag kommer fortiden din til å innhente deg. Hva gjør du da??

Han sender vel den i retur. Feige faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg avvise ham. Nei, den ungen er jeg ikke glad i og anser han heller ikke som min utover det rent biologiske. Jeg har hatt så lite kontakt med ungen at jeg ikke har noe forhold til ham i det hele tatt. Får håpe han klarer seg greit, men jeg anser det ikke som mitt ansvar. Jeg har to fantastiske unger og en tredje på vei som er mitt ansvar og som jeg vil strekke meg hvor langt som helst for. Dem har jeg fulgt fra de var spedbarn hver eneste dag.

:nei:

Det er jo faktisk ditt ansvar! Du var med på å lage ungen, da burde du være mann nok til å kunne ta konsekvensene og ikke minst, ta ansvar! Synes oppriktig synd på ungen din. Og helt sant er det at din dårlige og egoistiske holdning kommer til å påvirke de andre barna dine mer enn du aner, før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nei:

Det er jo faktisk ditt ansvar! Du var med på å lage ungen, da burde du være mann nok til å kunne ta konsekvensene og ikke minst, ta ansvar! Synes oppriktig synd på ungen din. Og helt sant er det at din dårlige og egoistiske holdning kommer til å påvirke de andre barna dine mer enn du aner, før eller siden.

Helt rett, foreldrenes tanker og holdninger smitter barna i dybden fra de er små. Før eller senere vil de komme frem hos dem også. Så du har ikke bare ødelagt livet til UNGEN du droppet, du har satt i gang noe hos barna dine også. Tenk hvor lett det er for dem å gjøre det samme en gang i tiden? De er jo oppvokst med at det er greit. Gjett om de kommer til å få seg en smell i trynet en gang. Håper du i det minste forklarer dem at det du driver med ikke er normalt, men idiotisk feigt og uansvarlig og sann skal man ikke oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nei:

Det er jo faktisk ditt ansvar! Du var med på å lage ungen, da burde du være mann nok til å kunne ta konsekvensene og ikke minst, ta ansvar! Synes oppriktig synd på ungen din. Og helt sant er det at din dårlige og egoistiske holdning kommer til å påvirke de andre barna dine mer enn du aner, før eller siden.

Du har jo selvsagt rett til din mening om saken.

Men vi har diskutert dette i familien og kommet frem til at vi ikke anser denne guttungen som vårt ansvar. Biologisk sett har jeg et juridisk ansvar, men utover det vil jeg ikke ha noe med ham å gjøre. Jeg har min familie allerede og hverken jeg, kona eller ungene trenger en inntrenger til å skape uro. I forhold til denne ungen var jeg spermdonor og ingenting annet. Staten fr sørge for ham, de har den faglige kompetanse til å ta seg av slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faglig kompetanse? De som lot barnet bo hos en narkoman som var helt ute på kjøret - i 8 år??? Jeg skjønner ikke hvordan du fikk sove om natten når du visste hva slags menneske "inntrengeren" din bodde hos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Iselin_*

Jeg skjønner ikke at "Birger" skal skjelles ut på det groveste i denne tråden.

Han har da visserligen forsøkt gjennom 8 år å få omsorgen for barnet sitt, men motarbeides aktivt av mor og "system". Til slutt må man gi opp, og jag kan forestille meg hvilken kamp og traumatisk opplevelse dette må ha vært. Og da kan det være helt avgjørende å få lagt ting bak seg.

Så etablerer man et nytt liv med en ny og stabil familie. Fortiden er sikkert noe som er vondt å tenke tilbake på, og jeg kan faktisk forstå at man kan velge det som Birger har valgt.

Skulle jeg ha kritisert noe i denne saken, er det jo åpenbart systemet som alltid behandler kvinner som hellige kyr, og menn som pariakaste. Det er åpenbart at det var det som skjedde med Birger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agreed med vedkommende overfor meg. dere vet ikke hver detalj i den saken der, han sier han har prøvd alt. hvorfor skal han kaste bort flere år av livet på å slåss med noe så fastlåst som det systemet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at "Birger" skal skjelles ut på det groveste i denne tråden.

Han har da visserligen forsøkt gjennom 8 år å få omsorgen for barnet sitt, men motarbeides aktivt av mor og "system". Til slutt må man gi opp, og jag kan forestille meg hvilken kamp og traumatisk opplevelse dette må ha vært. Og da kan det være helt avgjørende å få lagt ting bak seg.

Så etablerer man et nytt liv med en ny og stabil familie. Fortiden er sikkert noe som er vondt å tenke tilbake på, og jeg kan faktisk forstå at man kan velge det som Birger har valgt.

Skulle jeg ha kritisert noe i denne saken, er det jo åpenbart systemet som alltid behandler kvinner som hellige kyr, og menn som pariakaste. Det er åpenbart at det var det som skjedde med Birger.

Janteloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Jeg skjønner ikke at "Birger" skal skjelles ut på det groveste i denne tråden.

Det vel noe med at de fleste mennesker er villige til å ofre lovet sitt for barna sine, og absolutt ikke ville gitt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at "Birger" skal skjelles ut på det groveste i denne tråden.

Han har da visserligen forsøkt gjennom 8 år å få omsorgen for barnet sitt, men motarbeides aktivt av mor og "system". Til slutt må man gi opp, og jag kan forestille meg hvilken kamp og traumatisk opplevelse dette må ha vært. Og da kan det være helt avgjørende å få lagt ting bak seg.

jeg har på ingen måte forstått det slik at Birger noen gang har forsøkt å få hovedomsorgen for eget barn. Jeg har heller ikke oppfattet at han har hatt spseielt med barnet å gjøre engang. Men han har sendt en (1) bekymringsmelding til barnevernet....

Jeg tror heller ikke at han er videre traumatisert. Han sier jo selv at han ikke bryr seg om hvordan barnet hans har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Blir fysisk kvalm at det oppgulpet denne"birger" klarer å komme med, og det som er skummelt er at selv om han kanskje er et troll, så finnes det sikkert mennesker som sitter med de samme syke tankene som han.

Tror heller ikke på han.

Det er vel samma faen om det er jug vel? Det er temaet vi diskuterer, ikke hvorvidt vedkommende snakker sant eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...