Gå til innhold

Nylig blitt singel igjen


Gjest knust

Anbefalte innlegg

For to dager siden ble det slutt mellom meg og samboeren min, det har hangla ei stund pga manglende tillit mellom begge parter (mest min) og mangel på kommunikasjon.

Samboeren var den som tok steget og gjorde det slutt. Jeg er helt knust, har ikke klart å få i meg mat i det hele tatt (og jeg har ikke et gram jeg burde bli kvitt-heller omvendt). Er kvalm konstant og gråter mesteparten av tiden. :tristbla:

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. for ham går det tydeligvis helt fint, men nå er ikke han en mann som viser mye følelser i det store og hele.

Han eier leiligheten vi bor i, så jeg må flytte..

Men har ikke funnet noen ny leilighet ennå.

Er på jobb nå, men har mest lyst til å dra hjem til foreldrene mine og være dær noen dager. Pappa ringte meg igår og var veldig bekymret, og ville at jeg skulle sette meg på flyet hjem..

Jeg jobber i et serviceyrke som krever at jeg er blid og serviceinnstillt, men akkurat nå gråter jeg for den minste lille ting og klarer knapt å stå på bena fordi jeg ikke får i meg næring.

Tingen er at det blir veldig uglesett å ta ut sykemelding der jeg jobber, blir veldig mye drittsnakk av sånt har jeg opplevd. Folk spekulerer på hvorfor folk er syke og om de virkelig er SÅ syke at de ikke kan gå på jobb..

Det ble et langt og surrete innlegg, men takk til alle som orket å lese det.

Det jeg lurer på er:

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Alle råd blir mottatt med stor takknemlighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra en som går gjennom et brudd selv for tiden:

For meg så hjelper det å gå på jobb fordi da får jeg noe annet å tenke på. Jeg jobber også i et service yrke og jeg vet alt om at det ikke er lett å smile og være blid når man har det helt forferdelig inni seg. Men prøv!

Jeg tenkte faktisk også den tanken, om jeg skulle dra og bo hos foreldrene mine en stund men jeg vil helst klare dette på egenhånd.

Men bare du kan vite hva som er best for deg. Ta kontakt med venner og be dem passe på deg, hvis du ikke drar til familien. Det er godt å være litt alene inni mellom men venner er der når du trenger dem.

Lykke til! Jeg vet hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg jobber selv i servicebransjen og vet det er forferdelig når man må stå der og smile mens man innvendig føler seg helt for jævlig. Forstår deg også veldig godt når du forteller dette om at man ser stygt på de som tar ut sykemelding. Jobbet også på et sted det var slik, og da var det så klart slik at noen der tok ut sykemelding for ingenting (og deretter ble sett på fest etc..) og gjorde det slik at det ble stilt spørsmålstegn/baksnakket ved hver bidige sykemeldte person der.

Så forstår deg veldig godt at det ikke er noe kjekt å måtte ta ut sykemelding med en slik jobbsituasjon. Men! Husk på deg selv nå! De på jobben din HAR faktisk ingenting med hvorfor du har vært sykemeldt.

Jeg synes du burde ta ut en sykemelding og reise hjem. Du kan jo snakke med daglig leder, og si at han ikke skal si noe til dine andre kolleger om hvorfor du ikke er der/si at du er på ferie..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er:

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Alle råd blir mottatt med stor takknemlighet..

Stram deg opp, jente! Det gjør deg ikke noe bedre om du blir syk og utmattet.

Bit tennene sammen og tenk at her er det bare å kjempe seg videre.

Har selv vært i den situasjonen. Brekket meg bare jeg fikk noe i munnen, og gråt hele dagene. Da noen så jeg såg syk og spinkel ut, åpnet det øynene mine.

Det varte i nøyaktig en uke, da bestemte jeg meg for at nå var det nok! Neste gang han ser meg skal jeg iallefall se sunn, frisk og flott ut! Så kan an se hva han går glipp av.

Kjøp deg noe godt, noen kjekke blader, sminke klær og velværeprodukter og stell godt med deg selv.

Benytt deg av venninnene du har. Be dem om å ta seg av deg litt nå og finne på noe gøy. Du vil føle tristhet enn stund ennå, men det vil bare gå oppover.

La jobben (og deg selv) bli ditt satsingsområde den nærmeste tiden, og finn gjerne andre ting som gir deg ny mening i livet.

Det kan også være sunt å være sammen med familien litt nå, men du kan jo høre om du kan få tatt ut litt ferie eller ta en helgetur om det ikke er for langt å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler at det å gå på jobb ikke gjør situasjonen bedre, heller tvert i mot, så synes jeg du skal ta ut en sykmelding. Det er ingen som har noe med hvorfor du tar ut sykmelding, og det er ikke slik at man er nødt til å være fysisk syk for å ha rett til det... Dra til foreldrene dine å slapp av.. Og jeg er helt sikker på at kjæresten din tar dette veldig tungt. Men alle takler et brudd forskjellig..

Stor klem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...