Gå til innhold

jule-rundvasken


øyenstikker

Anbefalte innlegg

Da har jeg begynt med rundvasken til jul :jepp:

Jeg pleier å ta den skikkelige rund-vasken i november, for da blir det bare kos i desember!

Har nesten alle julegavene ferdig også, så gleder meg til baking og juleverksted i desember, uten det utrolige jule-maset! da er det bare å la julestemningen sige på...

Tenkte jeg skulle lage en sånn "vaske kalender", så kan jeg krysse av for det jeg har gjort, og se hva som gjenstår. Er veldig glad i å kunne krysse av det jeg har gjort, da føler jeg meg veldig flink. :fnise: Dere må bare slå følge..bare koslig med selskap :enig:

Når jeg vasker, skal alt taes. Jeg deler opp i rom for rom, så slipper jeg å ta alt på en gang. Så når et rom er ferdig, er alt sortert og ryddet, og alt fra tak, listverk, pyntegjenstander, gardiner osv blitt vasket..og putene banket..

Dette er min jule-rundvask:

Sovereommet :duskedame: wuuu ferdig!

Badet

Data/gjesterommet

Gangen

Vindfanget

stua

Kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-Trille

Jeg gjør det på samme måte som deg, og slenger meg på vasketråden din.

Jeg blir ikke helt ferdig i løpet av november. Må nok ta første uken av desember til hjelp også. ;)

Jeg skal vaske:

* hovedsoverom

* barnerom 1

* barnerom 2

* gjestetoalett

* trappeoppgangen

* stuen

* Kjøkkenet

* badet

* gangen

* entreen

* alle vinduer i alle rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 36 kvm å vaske og skjønner bare ikke hvordan jeg skal bli ferdig før jul. ;)

Men ekstraordinære ting før jul er å vaske alle vinduer, alle kjøkkenskap og kjøleskapet.

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med selskap i vaske-nedtellingen :klemmer:

vi er så flinke atte...

Alt blir så mye lettere hvis en kan dele opp litt, litt overvelvede med alt på en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har aldri skjønt poenget med å rundvaske hele leiligheten/huset til jul, hvis man ellers holder det normalt rent og ordentlig. Hvem gjør man det for? Jeg har sett et par ekstreme kvinner som har strøket med pekefingeren på øverste bokhylle borte hos folk og sikkert trodd at ingen så det. Men slik oppførsel er ikke vanlig.

Mitt poeng er at når det er vinter og mørkt og man har det lunt og koselig i dempet belysning, er det ingen som legger merke til eventuelle flekker eller litt støv her og der. Da er det mer påkrevet ved påsketider når våren nærmer seg, og "avslørende", skarpt dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offh... Det var det også, ja :ler:

Jeg skal vaske:

Vindfang

Gang

Soverommet

Gjesterommet

Badet

Kjøkkenet

Stua

+ vinduer

*sukk* Må vel sette av litt tid til det etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min jule-rundvask:

Sovereommet wuuu ferdig!

Badet

Data/gjesterommet

Gangen

Vindfanget

stua

Kjøkkenet

Opdatering:

Har ryddet og sortert alt i hyllene og skapene på badet! Da er det bare vaskingen igjen der :jepp:

Jeg vasker og rydder til jul, fordi det er en ypperlig sjangse til å få sortert og kastet ting som har en tendens til å hope seg opp gjennom året. En har jo så mye en sikkert skal bruke :fnise:

Så til jul sorteres alle kriker og kruker, og ting vi ikke skal ha lengre blir gitt bort til estland.

Siden det da blir dradd fram ditt og datt fra før, går det gangske raskt å få vasket i kriker og kroker..

Dessuten har jeg en støvallergiker i huset :jepp:

Men syns det er godt å få gått igjennom alt og rydde å vaske skikkelig allikevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-Trille
Jeg har aldri skjønt poenget med å rundvaske hele leiligheten/huset til jul, hvis man ellers holder det normalt rent og ordentlig. Hvem gjør man det for? Jeg har sett et par ekstreme kvinner som har strøket med pekefingeren på øverste bokhylle borte hos folk og sikkert trodd at ingen så det. Men slik oppførsel er ikke vanlig.

Mitt poeng er at når det er vinter og mørkt og man har det lunt og koselig i dempet belysning, er det ingen som legger merke til eventuelle flekker eller litt støv her og der. Da er det mer påkrevet ved påsketider når våren nærmer seg, og "avslørende", skarpt dagslys.

Selv om du ikke skjønner poenget, er det likevel noen som gjør det. ;)

Det er ikke for andre det vaskes, det er for egen del!

Noen gjør det fordi de liker å ha det litt ekstra rent til jul, mens andre gjør det fordi det oppleves nødvendig... og det selv om de har det normalt rent og ordentlig ellers i året.

For meg er det en kombinasjon av begge deler.

Og forresten vasker jeg ned huset i mai også, etter at bjørkepollenspredningen er over. ;)

Min oppdatering: Har ikke kommet et eneste skritt videre. :(

Men jeg har bedt mann og barn om å ikke avtale noe på lørdag, og da skal alt på alle soverommene ryddes, sorteres og vaskes.

Og til Gitte og Øyenstikker: så flinke dere er som er i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket forresten litt mer i går.

-badet, gulv, vask og hyller samt toalett

- soverommet, ryddet klesskapet, vasket gulv, skiftet sengetøy og støvsugde senga

- kjøkken, "vanlig" vask + kjøleskap

- stue, tørket støv, støvsugde og vasket alle gulv, støvsugde sofa + puter, fjernet blomster som skulle vekk, vasket vinduskarmer og lister.

Kommer nok til å bli flere ganger før jul siden jeg prøver å gjøre dette en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg har som sagt en veldig veldig liten leilighet da, drøye 36 kvm, så det kan ikke sammenlignes med dere som har stor enebolig. :) Men uansett hyggelig å ha det rent og pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Dette er min jule-rundvask:

Sovereommet :duskedame: wuuu ferdig!

Badet :hoppe: weee da va det å færdi!

Data/gjesterommet

Gangen

Vindfanget

stua

Kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-Trille

I dag har vi vasket:

:husarbeid:

* hovedsoverom

* barnerom 1

* barnerom 2

* gjestetoalett

* trappeoppgangen

:hoppe:

Det som gjenstår er:

* stuen

* Kjøkkenet

* badet

* gangen

* entreen

* alle vinduer i 1. etg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjærestebesøk i helga, så burde ikke vaske. Men han har liggi å sett på ski på tv i dag så da satt jeg i gang. Har vasket ut av "tørrvare-skapet" mitt på kjøkkenet, hivd en del og sortert alt der. Klarte kjeleskapet, samt "vaskemiddel + søppel-skap under vasken" på kjøkkenet.

Og jeg fikk vasket vinduer!

Mye sport på tv i dag ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel få vaska litt til jul eg og..

2.etasje

Soverom

Gjesterom

Gang

1.etasje

Vindfang

Gang

Bad

Vaskerom

Kjøkken + kjøleskap

Stove

Trapp opp

Gjesterom blir nok ikkje heilt endå pga vi har ein kompis som bur her midlertidig..

Gler meg til å bli ferdig med julerundvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei skikkelig vaskekjerring når jeg først setter i gang, og siden jeg har fri mandag den 1 desember så skal jeg stå opp tidlig og ta alt da :jepp:

Stort hus på ca 70kvm gange 2 etasjer. Det er

Gang

Kjøkken

stue

bad

trappegang/trapp

bad

soverom

kontor

gjesterom

pluss vindusvask

Håper det ikke blir minusgrader da.. Da blir det kaldt på hendene når vinduene skal taes.

I dag har jeg ordnet julegardinene til kjøkkenet, ellers har jeg de samme gardinene ellers i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mage flinke jule-vaskere da :)

Jeg tror det er kjøleskapet og kjøkkenet som er neste post på min liste. Tror det blir i morgen.

Når en tar julevasken, finner man ut hvor mye rare steder søsvet samler seg...

Lurer på hvor det kommer fra jeg? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...