Gjest Fancy Nancy Skrevet 12. april 2009 #181 Del Skrevet 12. april 2009 så katholikene mener at jesus dro opp til himmelen påskedag.. ikke himmelspretten som vi er vant med fra skolen... de har ikke noen himmelsprett i mai de.. og i tillegg... den orthodokse kirken begynner påsken neste uke.... er ikke det rart? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. april 2009 #182 Del Skrevet 13. april 2009 Merkelig hvordan religioner plutselig forandrer retning, og ombestemmer seg å sånn ja. Be meg aldri om å skjønne det Håper du har hatt en fin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 15. april 2009 #183 Del Skrevet 15. april 2009 påsken har vært bra sett bort i fra at jeg var syk noen dager. fikk påskelam da vi besøkte mor på tirsdagen, selv om påsken da liksom er over.. i dag har mor og jeg hatt vårrengjøring hos bestemor. hun er 91 og gjør ikke stort annet enn å ligge i sengen sin om dagen. men hun satte enormt pris på at det ble gjort rent og pent og så hadde vi med oss kake!! jeg satt sammen med henne og hørte på historier fra gamledager mens mamma gjorde gulvene. tiden gikk så fort og jeg tror også bestemor ble overrasket over at kl var halv syv da vi dro. deilig for henne at dagen i dag ble fylt med noe tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 15. april 2009 #184 Del Skrevet 15. april 2009 Hei på deg og vel overstått påske. Så fint at du stiller opp for bestemoren din, det virker ikke som at det er en selvfølge lenger dessverre. Folk gidder ikke reise seg på bussen engang! :sint: Håper dere har det fint. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 17. april 2009 #185 Del Skrevet 17. april 2009 Håper du har hatt en fin påske! Kjempe flott at du stiller opp for bestemor. De blir så fort glad for så lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 18. april 2009 #186 Del Skrevet 18. april 2009 takk for koselige hilsner! jepp, påsken er over for denne gang. var helt greit, kunne jo vært foruten omgangssyken men sånn er det nå bare. over nå.. og lam fikk jeg jo hos mor! og det var helt fantastisk godt! i dag har jeg erklært krig mot maur! jeg har forsøkt så smått med både noen dyre bokser som skulle knertet dem og nippon-gift... men det blir jo bare mer og mer! så nå har jeg skrubbet og vasket. nå er det så rent det aldri har vært før og jeg har satt ut ny dose med gift på 11 forskjellige steder! jeg har også lagt ut salt ved søplebøtten.. siden vi må jo ha søppelbøtte og den er tydeligvis utrolig fristende for små sorte kryp med for mange bein... de liker vistnok ikke å gå på salt. jeg prøver alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 19. april 2009 #187 Del Skrevet 19. april 2009 i dag har jeg hatt en koselig dag på hagemessen og villmarkslivmessen i lillestrøm med mamma. vi har sett på masse lekkert og ønsket oss hus og have og bobil.. selve hagemessen var litt liten, men villmarkslivmessen var veldig bra. ikke at jeg er interessert i laksefiske og elgjakt men det var så mye godt å spise og kjøpe med seg hjem... så nå har jeg kjøleskapet fylt med elgpølser og elgkarbonader og tyttebærsirup med stjerneanis (til iskrem), honning, sveler, flattbrød og rognebærgele.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 19. april 2009 #188 Del Skrevet 19. april 2009 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg GLEMTE villmarksmessa. :cry: :sint: At det går an! Jeg skulle jo kjøpe nyboken til Monsen, få den signert, og diskutere Femundsmarkaturen min. BUHUUUU! Og jeg ELSKER sveler. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 20. april 2009 #189 Del Skrevet 20. april 2009 Sveler er godt ja. Etter eg flytta til sveleland har mamma begynt å få skikkelig smaken på det, og lager det hjemme. På hver ferje fra meg og oppover må vi ha svele om ho er med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 20. april 2009 #190 Del Skrevet 20. april 2009 Sveler er godt ja. Etter eg flytta til sveleland har mamma begynt å få skikkelig smaken på det, og lager det hjemme. På hver ferje fra meg og oppover må vi ha svele om ho er med tror jeg og mamman din har noe til felles der... hadde det vært ferger med sveler her hadde jeg definitivt tatt ferger og spist sveler! jeg har gjort et lite eksperiment... jeg har logget meg inn på grete roede's vektklubb.. mest for å få inspirasjon til litt sunnere mat. var jo så mye på sidene der! på min side kan du legge inn hva du har spist og antallet og så regner den ut kcal-innholdet... hvis jeg ønsket å gå ned i vekt burde jeg ligge på 1700-1800 kcal hver dag. jeg har nå registrert matinntaket noen dager og jeg er sjokkert!! jeg spiser ALTFOR lite!! jeg ligger på 1200kcal pr dag... og jeg burde ligget på mye mer! dette er litt interessant, man tenker ikke alltid over at man kanskje ikke har så godt forhold til mat som man tror. jeg spiser lite om dagen, og et ikke veldig sundt stort måltid på kvelden! så her har jeg noe å jobbe med.. jeg må spise oftere og sunnere! så nå har jeg spist lunch!! fortsettelse følger........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 24. april 2009 #191 Del Skrevet 24. april 2009 jeg gleder meg veldig til i morgen... denne helgen skal jeg gå på kurs i oslo. det er et slikt alternativt kurs der jeg skal lære bedre kontakt med kropp og hjerne. står at vi skal igjennom så mye i brosjyren at jeg synes det blir vanskelig å gjenfortelle det her. men referat skal det bli! så prøver jeg å spise mer og regelsmessig og av de sunne matvarene. det er så mye enklere tenkt, skrevet og sagt enn gjort!! men i går bakte jeg lunsj muffins... de er helt suverene! fungere som mellommåltid eller to stk med litt grønnt ved siden av som lunsj... for de som lurer.. her kommer oppskriften: 2 dl sammalt hvetemel fin 2 dl hvetemel 1 ss olje 1 1/2 ts bakepulver 4dl skummet kulturmelk forsklag som fyll: 100g kjøttpålegg 1 vårløk 100g hvitost 30g soltørkede tomater persille eller annet krydder alt blandes, og posjoneres ut i 12 former. stekes på 200grader i 20 min (mine måtte stå i 30 min) dette var virkelig snadder! fyllet kan jo forrandres.. men når jeg skal på kurs i morgen vil det være 2 slike muffines i matboksen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 25. april 2009 #192 Del Skrevet 25. april 2009 hjemme fra første kurs-dag. det har vært spennede og litt vanskelig. dagen i dag har gått ut på å lære seg teknikker som vi skal videreutvikle og lære å bruke rett i morgen. det dreier seg som chakraer og energiflyt i kropp og sinn.. veldig spennede. da jeg kom hjem var leiligheten helt blåst! rent og ryddig og alt på plass! så deilig!! det er snille kjærligheten det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 25. april 2009 #193 Del Skrevet 25. april 2009 Høres ut som et veldig spennende kurs. Er det i forbindelse med Alternativ messen at du går på dette kurset??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 26. april 2009 #194 Del Skrevet 26. april 2009 nei.. det er med at jeg er litt søkende akkuratt nå. føler jeg er midt i et kryss i livet.. noe nytt skal starte snart og jeg vet bare ikke hva.. dagens spørsmål: hvem er dette? Carlo d'inghilterra det er en kjent person fra en øy i europa.. dette er hva de kaller ham i italia (jeg lo godt da jeg hørte dette første gang). hva heter han på orginalspråket? det samme som vi kaller ham her i norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. april 2009 #195 Del Skrevet 27. april 2009 Carlo d'inghilterra er prins Charles av England. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 27. april 2009 #196 Del Skrevet 27. april 2009 Carlo d'inghilterra er prins Charles av England. viste du det sånn uten videre?? eller måtte du sjekke det opp? jeg lo godt da jeg så det første gangen... har en til: hvem er Giovanni Contante? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. april 2009 #197 Del Skrevet 28. april 2009 viste du det sånn uten videre?? eller måtte du sjekke det opp? jeg lo godt da jeg så det første gangen... har en til: hvem er Giovanni Contante? Jeg måtte sjekke det opp da, og synes den var fin. Men hadde en liten anelse på at det måtte være en engelsk pga inghilterra.... Aner ikke hvem Giovanni Contante er... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2009 #198 Del Skrevet 28. april 2009 viste du det sånn uten videre?? eller måtte du sjekke det opp? jeg lo godt da jeg så det første gangen... har en til: hvem er Giovanni Contante? Ut fra det lille jeg kan av italiensk (må innrømme at jeg er bedre i spansk) så tipper jeg Johnny Cash, kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 28. april 2009 #199 Del Skrevet 28. april 2009 Ut fra det lille jeg kan av italiensk (må innrømme at jeg er bedre i spansk) så tipper jeg Johnny Cash, kan det stemme? jepp!! helt riktig! er det rart jeg ikke skjønner mye av italiensk tv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. april 2009 #200 Del Skrevet 29. april 2009 jepp!! helt riktig! er det rart jeg ikke skjønner mye av italiensk tv?? Tror ikke jeg ville tenkt sånn hvis jeg bare hadde hørt navnet på italiensk tv Det var jo bare fordi du presenterte det som en nøtt. Sære folk som til og med oversetter navn. Hvordan går det ellers om dagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå