Gå til innhold

mineral makeup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Id ga meg, som aldri har hatt uren hud, kviser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakker ut i fra erfaring og ut i fra det jeg har lært på skolen! Læreren min har doktorgrad og kan utrolig mye om kjemi og fysikk, så vi har gått gjennom noen av ingrediensene som finnes i hudpleieprodukter og sminker. Og jeg vil tro jeg vet en god del mer enn deg om hva som er bra og ikke bra for huden. Jeg har som sagt ikke testet andre merker, og har heller ikke sagt noe negativt om andre merker!!!går det an å misforstå da.....! Du sier at jeg gjengir hva andre har sagt til meg,,hva vet du om det??Er det plutselig ikke lov å si noe bra om et merke??har heller ikke sagt at det er det BESTE merket, men bare at JEG synes at den er kjempebra, og at den har hjulpet meg med min uren hud...herregud da, prøv å forstå at jeg er fornøyd med den og vil derfor anbefale den, har som sagt hatt kurs i bareMinerals, så jeg vet litt mer om det! Men det er sånn med alle produsenter og selgere, de sier utrolig mye bra om sitt eget merke og får det til å virke som et mirakel,,men det er ingenting i verden som er så bra som de skal ha det til, verken hudpleieprodukter eller sminke!Og jeg synes heller ikke at det er et vindunder av et merke,,men rett og slett at det er et merke som jeg er fornøyd med!har jeg ikke brukt det selv, hadde jeg ikke skrevet et ord her!Bruk den sminken som fungerer for deg, og som du er fornøyd med!ENKELT OG GREIT! :)

Skrevet
Talkum er ganske kontroversielt og det er skrevet mye om eventuelle skadevirkninger og ikke bare på sminkefronten.

Ikke så fint å drysse over babyrompa heller så her må du nok fram med vår gode venn mr.Google.

Det jeg ville fram til er at hele konseptet med at naturlige mineraler blir ganske tåpelig når man først skryter av at produktene bare inneholder naturlige mineraler for så å fordømme produkter som inneholder talkum når det også er, som sagt, en naturlig mineral. Det hele blir for dumt.

Du gjenngir bare ting andre har sagt til deg ang ID, det virker litt dumt.

Fint at det fungerer for deg men har du testet andre merker?

At det er ok å sove med sminke synes jeg er en utrolig tåplig påstand!

ID er et bra valg for noen, men ikke så fantastisk som importører og selgere skal ha det til.

Helt enig!

Skrevet

Huden min tålte heller ikke ID. Fikk utslett, den ble rød utover dagen og klødde voldsomt. Har prøvd litt forskjellige merker og synes til nå at Glo minerals gir best resultat på huden mens Everyday minerals gir finest hud:)

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet
Det jeg ville fram til er at hele konseptet med at naturlige mineraler blir ganske tåpelig når man først skryter av at produktene bare inneholder naturlige mineraler for så å fordømme produkter som inneholder talkum når det også er, som sagt, en naturlig mineral. Det hele blir for dumt.

Helt enig!

Åh, JA! Kan ikke de fordømte hudpleierne også lære seg dette snart???

Blir så lei av "utdannete hudpleiere", og andre fantaster, som roser mineralsminke opp i skyene fordi det er naturlig og dermed sunt??!

Unnskyld meg, men når ble naturlig synonymt med sunt?

Gnir dere kvikksølv i trynet også da, fordi det er så naturlig? Da må jo sminke av kvikksølv være kjempebra for huden!

Ikke meninga i virke så bisk, men jeg er så LEI av idioter som tror de kan noe når de ikke kan noenting. Idioter som lar seg villede av ordet "naturlig".

Sukker er også naturlig, det er ikke sunt av den grunn. (Ikke kvikksølv heller, hvis noen skulle vurdere det...).

Mineralsminke funker for noen, ødelegger for andre. Selv ga ID meg kviser og utslett, mens Everyday Minerals funker flott. Men jeg går ikke rundt og moser disse naturlige mineralene i trynet mitt hver dag fordi jeg tror det er så mye bedre for huden enn vanlig sminke - jeg gjør det fordi jeg syns det SER bedre ut.

Det er ikke bevist en plass at mineralsminke er så mye sunnere enn annen sminke, derfor plager det meg enormt når mange forståsegpeere går rundt og tilber mineralsminke som det eneste sunne, når det går rundt massevis av folk som har fått både utslett, kløe og kviser av omså alle merkene (ja, ALL mineralsminke kan gi utslett/kviser - man kan faktisk være allergisk for naturlige ting og!).

Skrevet

Noen som har tørr hud, ikke kviser, som vil anbefale en type mineralsminke?

Gjest Deception
Skrevet
Noen som har tørr hud, ikke kviser, som vil anbefale en type mineralsminke?

Jeg har en sånn hudtype, og liker GloMinerals i den løse varianten, Everyday Minerals Original Glo (favoritt akkurat nå), og UgloGirl, samt at Laura Mercier ser ut til å fungere bra.

Av disse er EDM og UGG ren mineralsminke, mens GloMinerals og LM også inneholder endel andre ingredienser. Jeg er ingen fanatiker, og bruker det som får huden min til å se og føles bra ut.

EDM Original Glo er et bra sted å starte, fordi den inneholder få ingredienser, og ikke minst: du kan bestille gratis prøvesett og kun betale for portoen. :)

Skrevet

For å si det sånn da. Id er ikke den eneste mineral makeupen som er 100% ren.

Hvis du leser ingrediensene på den og veldig mange av de andre aktørene i bransjen så vil du ikke se spes. mye forskjell (nå snakker jeg ikke om loreal, isadora osv. De inneholder mye fargestoffet etc som IKKE er bra for huden til noen).

Bismuth er en naturlig ingrediens, men det er mange som har reagert på den. Sånn er det med all make.up, kremer etc.

Du som går på hudpleie skolen nå, du skal vite det at alle de som kommer til dere og holder kurs. Både om Make-up og hudpleie produkter, når du er ferdig så skal du begynne å jobbe, ikke sant?? Enten starter du for deg selv eller i en klinikk. Tenk nå da.. De som kommer å forteller deg om hvor fantastisk den serien er, de gjør det ikke bare for gøy.. Mest sannsynlig så kommer du til å ende opp med en av de seriene som du enten har på skolen eller har hørt om når du gikk på skolen. For disse kan du jo.. De tjener penge på at du velger å ta inn akkurat den serien.

Det er jobben deres. Din jobb er å være så kritisk du kan for å finne ut mest mulig om produktene å seriene nå.

Det skal nå sies at det meste innen for hudpleie bransjen (inkl make-up som selges der) er av veldig bra kvalitet. Ærligtalt, de som jobber på hudpleie klinikker MÅ få resultater på sine kunder, enten ved at make-upen holder det den lover eller hudpleie serien. Det er jo det de tjener penger på. At du kommer igjen å igjen og er fornøyd.

Den beste mineral makeupen er forskjellig fra person til person. Selv liker jeg ikke det resultatet mineral pudderet gir. Jeg føler meg for dekket, så derfor bruker jeg heller en mineral foundation fra Jane Iredale, som er et amerikansk merke. Det er dermalogica og jane iredale som "henger" sammen. Og det for meg sier kvalitet. Iogmed at Dermalogica er en veldig kjent og bra serie. De tar ikke inn hva som helst.. Hudhelse er stikkordet. Og en sunn hud er en hud som se bra ut!

Jane iredale har også flere forskjellige pudder til forskjellig hudtyper, i alle farger. De har også flytende mineral foundation og noen utrolig fine Dream tint som bare jevner å får deg til å få glød å se fresh ut!

Lykke til på jakten. Men det lønner seg å investere noen kroner i produktene du skal ha på huden. Det koster å fremstille de riktige og gode ingrediensene.

Skrevet
Du gjenngir bare ting andre har sagt til deg ang ID, det virker litt dumt.

Fint at det fungerer for deg men har du testet andre merker?

At det er ok å sove med sminke synes jeg er en utrolig tåplig påstand!

ID er et bra valg for noen, men ikke så fantastisk som importører og selgere skal ha det til.

helt enig:)

Skrevet

Talkum er en naturlig ingrediens ja. Men den tørker ut huden. Tiltrekker seg alt av fukt. Om du har urenhud så er likevel ikke talkum bra. For du vil ha fuktigheten i huden. men ikke fett stoffer i huden;)

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Talkum er en naturlig ingrediens ja. Men den tørker ut huden. Tiltrekker seg alt av fukt. Om du har urenhud så er likevel ikke talkum bra. For du vil ha fuktigheten i huden. men ikke fett stoffer i huden;)

Er talkum det samme som når det står "talc" på ingredienslisten?

Mange (alle?) pudder og rouger inneholder MYE av dette(står øverst på ingredienslisten)

Skrevet
Er talkum det samme som når det står "talc" på ingredienslisten?

Mange (alle?) pudder og rouger inneholder MYE av dette(står øverst på ingredienslisten)

Den eneste mineralsminken jeg har sett som inneholder talc er Max Factor som har det som første ingrediens.

Men vanlig pudder har det jo da.

Skrevet
Den eneste mineralsminken jeg har sett som inneholder talc er Max Factor som har det som første ingrediens.

Men vanlig pudder har det jo da.

Ja nå tenkte jeg på vanlig pudder. Alle vanlige pudder inneholder vel dette?

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Talkum er faktisk en naturlig mineral!

Ja det er naturlig, men den tetter porer og tørker ut huden, så er en negativ ingrediens å bruke...

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet
helt enig:)

Jeg var også veldig usikker på id etter å ha prøvd det en stund, følte at det klødde og stakk og ble veldig tørr i huden samtidig som jeg ble VELDIG tørr. Tok det opp med ei som selger det og hun lærte meg å bruke det riktig, da forsvant alle de negative sidene som jeg hadde opplevd.

SÅ jenter id MÅ brukes riktig forat det skal føles bra på huden!!!

Gjest Gjest_Even_*
Skrevet
Huden min tålte heller ikke ID. Fikk utslett, den ble rød utover dagen og klødde voldsomt. Har prøvd litt forskjellige merker og synes til nå at Glo minerals gir best resultat på huden mens Everyday minerals gir finest hud:)

Du ahr nok enten reagert allergisk mot naturkosten til id eller så har du sink allergi

glo minerals ineholder ikke sink og er fettbasert, derfor reagerer du ikke på den, men den ser veldig maskete ut på huden... selv de som holder kurs i serien ser maskete ut, ser stygt ut!

Skrevet
SÅ jenter id MÅ brukes riktig forat det skal føles bra på huden!!!

Rart at jeg som har kurs i ID og har lært det fra dermanor får reaksjoner da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...